Korvateipit - Sivu 3 (Koirat > Yleistä keskustelua koirista)

14.06.2012 23.48
022654184_r
Porvoo
Voisitko Taavi/Myy vielä määritellä näyttelykoiran? Missä menee näyttely-, koti- ja harrastuskoiran erot?
|: http://krrsu.blogspot.fi :||: http://dise-pics.blogspot.fi :|
14.06.2012 23.52
Kuka minä olen sitä määrittelemään? :D Mullahan on kaksi kotikoiraa, joiden kanssa harrastetaan aktiivisesti, mutta ei kisata, näyttelyt ei tulis kyllä mieleenkään:D Eli rajat varmasti aika häilyviä ja jos jotain itse pidän "näyttelykoirana" ei se tarkoita että olisi sitä muiden mielestä.

Tota miten esim. agi ja näyttelyt liittyy toisiinsa en oo ikin ymmärtäny :O

Muokattu viimeksi: 14.06.12 23.52
14.06.2012 23.52
022654184_r
Porvoo
Saadakseen koirasta agilityvalion pitää olla hyväksytty tulos näyttelyistä. Agility/toko/mikävaan valionarvo on monella, monella ohjaajalla/omistajalla suurin, tai ainakin suurimpia, tavoite. Mietinpä vaan, kun niin kerroit näyttelykoirien olevan kovin kovin rääkättyjä -mikä siis on näyttelykoira? Koira, joka käy kerran vuodessa näyttelyissä, muuten on kotona ja harrastaa esim. tokoa tai ihan vain lenkkeilyä? Koira, joka käy joka toinen tai jopa joka kuukausi näyttelyssä, mutta harrastaa myös muita lajeja? Koira, joka on "vain" kotikoira/lemmikki, ja käy satunnaisesti näyttelyissä?
|: http://krrsu.blogspot.fi :||: http://dise-pics.blogspot.fi :|
14.06.2012 23.53
022185391_r
Helsinki
Taavi kirjoitti:
Voisin luetella piiiitkän listan muista asioista joita pidän eläinrääkkäyksenä mm. liika turkkiset koira, häkitys sisällä ja ulkona, näyttelykoirat, oma kotitalon pihalla liikuntansa saavat koirat, lapsen leluksi hankitut koirat ja kurittomat vailla johtajaa olevat koirat.

Jännää.Itse olet kuitenkin kertonut toisessa ketjussa,että teilläkin on häkki kotosalla... Voi olla että olen jotain ymmärtänyt väärin.

Mä en itse näe korvien teippaamisessa mitään väärää.Miksi se olisi? Mitä vaivaa siitä on koiralle,jos se ei edes huomaa niitä? Voinhan minäkin todeta rääkkäykseksi pyöräilyn.Ei koira sitä vapaaehtoisesti tee.Ja monia muitakin asioita.

Miksi se olisi vilppiä? Siinähän vain ohjataan korvia asettumaan oikein.Jos ne tosiaan olisivat ihan päin peetä,ne tuskin korjautuisivat teipilläkään.

Muokattu viimeksi: 14.06.12 23.57
14.06.2012 23.58
Se mikä on mun mielestä näyttelykoira ei liity koirien korvien teippaukseen kovinkaan paljoa? :D Vera/ oon varmaan käyttäny häkkiä yleis nimikkeenä kuljetuskopille mitä meillä oli tai sitten tolle nykyselle kevythäkille, jotka kaikki automatkustelua varten, jompsinkumpsin, tavallista häkkiä meillä ei kyl oo sisäkäyttöön kun en nää sille tarvetta hmmm..
14.06.2012 23.58
022492872_r
Ivalo
*hakee popcornit*
"Den som elsker en hund, er alltid glad."
15.06.2012 00.02
022185391_r
Helsinki

Mjoo,taidat turhaan hakea,ainakin minun osaltani :D Ellet ole menossa katsomaan leffaa.

Mut,jokaisella on omat mielipiteensä,olkoon niin :)

15.06.2012 00.09

Jaa pitkäkarvaiset koirat rääkättyjä? Pitkäkarvaiset kuitenkin selviää talvestä helposti ja monille lyhytkarvaisille roduille joutuu laittamaan tossuja, myssyjä ja mantteleita ja koira kävelee kuin halvauksen saanut? Hmmm...

Meni ihan ot mutta tylsä yö niin teki mieli kommentoida.

15.06.2012 00.09
022566595_r
Espoo
Itelläkin osui silmään tuo sisällä häkittäminen. Itse en nää siinä mitään rääkkäämistä, paitsi jos koira viettää kaiken aikansa sisällä ollessaan häkissä. Meillä on häkki kokoajan auki sisällä ja Meeraa tykkä mennä sinne välillä itse nukkumaan ja juoksu aikoina sitä on pakko häkittää tärppien aikaan, ettei ahdistele toista koiraamme (itseään puolet pienempi leikattu uros) hengiltä. Tällöin häkki toimii siis rauhoittumispaikkana koiralle.
Koira on hymy ja heiluva häntä. Se mitä on niiden välissä ei ole niin oleellista. -Clara Ortega
15.06.2012 00.41
Myy kirjoitti:
ööööö joo o, mut miks se pitää hankkii vilpillä, koiraa kiusaamalla ja koiralla joka ei oikeasti ole rotumääritelmän mukainen???

Ihana :D Korvien teippaaminen ei ole koiran kiusaamista. Siitä ei aiheudu haittaa koiralle, kun sen tekee oikein. Ihan sama, miten itse sen haluat mieltää, mutta tämä on fakta.

Ilmeisesti siis sinun mielestäsi koiran kanssa ei saa harrastaa mitään, jos se ei ole rotumääritelmän mukainen? Ainakin sen vaikutelman noista teksteistäsi saa.

Kannattaa oikeasti joskus miettiä, mitä puhuu, ennenkuin alkaa laukomaan omia mielipiteitään. Niin ja pliis ihmiset, ottakaa nyt hyvänen aika sentään selvää noista asioista :)

Nanni kuittaa
15.06.2012 00.46
Taavi kirjoitti:

:D mä oon jo kaun sitten todennu et on ihan sama miten täällä petsiessä asianasa esittää jos ei oo samaa kanalaumaa, joten en ees jaksa yrittää mitää lässytyksii vaa tokasen sen mitä ajattelen, miten toimin muutenkin, ei mun petsie jeesusten takii tarvi alkaa tänne hienostelee:D

Ainut jeesus täällä taidat olla sinä, vaahtomisesta päätellen
Sillä on paljonkin väliä miten asiansa esittää, uskoisin ettei kovin moni voi ottaa todesta tyyppiä joka suu vaahdossa sanoo että "liika pitkäturkisten" rotujen yksilöt tulee tappaa samoin kuin kasvattajat, omistajat ja ostamista harkitsevat. Sillähän "ylijalostetut rodut" saataisiinkin pelastettua/ aloitettua jalostus parempaan suuntaan, hip hei!

15.06.2012 00.48
022103383_r
Kuopio
Koko korvavouhotus on ihan naurettavaa. Miksi ne korvat ovat niin tärkeä osa koiraa, ettei vääränlaisilla korvilla voi saada hyväksyttyä näyttelyssä? Ja vielä käsittämättömämpää, miksi rotumääritelmän täytyy kertoa minkälaiset korvien täytyy olla, jos suurimmalla osalla rodun edustajista on vääränlaiset :D.
15.06.2012 00.50
Se on aina niin huvittavaa huomata, että aina kun tulee tälläinen "harrastus/näyttelykoirat ovat kiusattuja ja eläinrääkättyjä" -kannanottaja vastaan, hän yleensä itse omistaa vain kotikoiria. :D Mikä siinä on, että koiraharrastaminen mielletään tällaisten ihmisten silmissä niin herkästi koiran kiusaamiseksi? Harmittaa, kun oman kanssa ei voi harrastaa? Vaiko ihan vaan silkka tietämättömyys siitä, miten asiat oikeasti ovat. *rolleyes*
Nanni kuittaa
15.06.2012 01.17
022237810_r
Kihniö
^ sepä. Mut mikä määrittelee koiran näyttelykoiraksi? Meillä Lissu käy n. kerran kahes kuukaudes näyttelys. Välillä useemmin, onko se jo näyttelykoira? Vai onko näyttelykoira sellainen joka menestyy? Jolle halutaan palkintoja? Joka käy joka vkloppu näyttelyis?
http://afewbelgian.blogspot.fi/
15.06.2012 01.20
Veikkaan, että se on niin ihmisestä kiinni. Joku perus lenkkisessen (ei pahalla ketään kohtaan :D) omistaja varmasti määrittelee näyttelykoiraksi koiran, joka on edes pariin kertaan käynyt näyttelyissä. Näyttelyharrastaja luultavasti määrittelisi menestyksen perusteella. :) Itse määrittelen lähinnä harrastus- ja kotikoiran. Niin ja työkoirat sitten vielä erikseen.
Fiilis kuittaa
15.06.2012 08.43
022223870_r
Lahti

Jokainen koira on rääkätty jonkun toisen kriteereillä.

Mun koirat elää omakotitaloelämää, jossa ne tälleen kesällä saa päättää onko ne ulkona vai sisällä. Niitä käytetään myös lenkillä, muttei kolmesti päivässä, niinkuin ehkä joku muu käyttää. Eli siis mun koirat on rääkättyjä.

Mun koirat käy näyttelyissä. Aina toisinaan. Tänä vuonna on käyty jo kolmesti. Kahdessa on pärjättykin. Ja onhan noista kolme valioita, että on niiden jossain pitänyt käydä. Ne on jonkun määritelmän mukaan siis näyttelykoiria. Eli siis rääkättyjä.

Mun koirat harrastaa agilityä. Me käydään kerran viikossa ohjatuissa treeneissä ja noin kerran viikossa omaehtoisesti harjoittelemassa hallilla. Kun ei ole niiden vuoro tehdä, ne odottaa häkissä, autossa. Ne joutuu siis olemaan siellä häkissä. Eli ne on rääkättyjä.

Meillä on kotona häkki. Sen ovi on aina auki ja nuo kisaa siitä kuka ehtii nukkumaan tuonne "luolaan" (häkki on pöydän alla). Se on kaikkien suosikkipaikka. Kun kirjoitan tätä on Dina ollut nopein ja nukkuu häkin perällä kerällä. Eli siis rääkättyjä koiria.

Meidän koirat on barffilla, mutta ne saa ruokaa vain kerran päivässä, illalla, kun on tultu lenkiltä tai harrastuksista. Joku muu ruokkii koiransa kahdesti päivässä. Mun koirat on siis rääkättyjä.

Mun koirat ei saa tulla sänkyyn, koska mä olen niille lievästi allerginen, koska niitä on viisi ja koska mä en siedä hiekkaa sängyssäni ja haluan pitää oman peittoni itse (Dina vie peiton) ja nukkua itse oman kultani kainalossa (Dali työntää väliin jos pääsee). Joku muu taas päästää koirat sänkyyn. Mun koirat joutuu nukkumaan keittiössä ja työhuoneessa, jossa niillä on siis se häkki ja sitten petejä, joita on enemmän kuin koiria, että on mistä valita. Ne on siis rääkättyjä.

Mun koirat on lyhytturkkisia, mutta kun tulee talvi ne palelee. Silloin mä puen ne. Jokaisen eri tavalla. Toinen palelee enemmän kuin toinen. Talvella näistä osa ei myöskään tahtoisi edes mennä ulos. Pakotan ne sinne silti, täytyyhän ne tarpeetkin tehdä. Nää on siis rääkättyjä.

MUTTA! Mä en teippaa korvia! :D Tämä ihan siitä syystä, että ainoa joka teippejä olisi ehkä tarvinnut on Soda, joka taas poistaa teipit kuin teipit ja syö ne. Mä en tuolle viitsi teippiä syöttää joten kahden kokeilun jälkeen luovutin. Olkoon. Mutta sitten kävikin niin, että kyllähän ne korvat asettui itsestäänkin. Ei ehkä ihan täydellisesti ja menihän siihen aikaa, mutta hyvät niistä tuli. Tosin ne on niin eloisat korvat, että koko ajanhan ne on jollain ihme rusetilla kun se niitä vääntelee (ilmeikäs koira muutenkin). Mutta se on Soda...

Team Monsterosa kuittaa.
15.06.2012 09.47
022496060_r
Eedla kirjoitti:
Taavi kirjoitti:
No mihin sitä sitten tarvitaan? En mä tämmösistä mitään ymmärrä suoraan sanottuna vaikka jonku verran on siellä näyttelyissäkin tullu pyörittyä:D

No vaikkapa käyttövalioon tarviit H:n

Ja samaten agilityvalioon. Ja tokovalioon. Ja ainakin agivalioonhan sen H:n pitää olla yli 15 kk:n iässä. Mutta en pidä silti näyttelyitä eläinrääkkäyksenä ainakaan omalla kohdallani, kun olen Nettaa siellä käyttänyt :D Eiköhän suurin osa ihan asiallisesti huolehdi näyttelyissä koiristaan.

Netalla on minun huoneessani kevythäkki, joka on yleensä auki. Joskus Netta nukkuu siellä - vapaaehtoisesti. Ei sitä ovea laiteta kiinni, kun se nukkuu. Saa vapaasti valita nukkumispaikkansa.

Jos eläinrääkkäystä olisi kaikki, mistä koira ei pitäisi, ei Netalta olisi voitu opetella leikkaamaan kynsiä ja sitä voitaisi pestä jne.

Mutta jos oikeasti teetettäisiin pentuja shelteilläkin vain niillä yksilöillä, joilla olisi luonnostaan oikein taipuneet korvat.. Ei niitäkään varmaan ihan pilvin pimein ole.

Netalla korvat ovat luonnostaan jääneet tällaisiksi, ehkä hiukan raskaiksi. Jos olisivat nousseet pystyyn, olisin onnistunut vain sähläämään sen liiman kanssa kun kyseessä on kuitenkin eka sheltti :D

Nanni kirjoitti:

Korvien teippaaminen ei ole koiran kiusaamista. Siitä ei aiheudu haittaa koiralle, kun sen tekee oikein.

Muokattu viimeksi: 15.06.12 09.48
"Ja uskon et asiat tapahtuu ja sen huomaa kun jokin suuri eteen astuu."
15.06.2012 10.22
Taavi kirjoitti:

Kyllä mun mielestä useimmat näyttelykoirat on rääkättyjä ja samoin liikaa karvaa omaavat that`s it.

No ilmeisesti sitten tunnet lähes jokaisen näyttelyissä pyörähtäneen koiran.. :D

// Piti vielä lisätä tuohon sisällä häkittämiseen. En kyllä kovin hyvällä katso koiran häkittämistä 8 h työpäivän ajaksi. Meillä ei ole koskaan tarvinnut näin tehdä eikä toivottavasti tilanne olekaan koskaan sellainen. Mutta joo ot, kyse oli korvateipeistä.

Muokattu viimeksi: 15.06.12 10.31
15.06.2012 13.09
021816590_r
Pudasjärvi

Ei korvien taippaaminen ole eläinrääkkäystä. Ei kaikki koirat välttämättää tykkää korvien taippaamisesta, mut kyllä ne tottuu siihen, ihan niinkuin pentu tottuu pantaan.

Mun siskolla on 2 kiinanharjakoiran pentua ja niiden korvat pitää teipata, eikä ne edes välitä siitä teipistä. Mut sitä en älyä miksi kiinanharjakoirilla (naku) pitää olla pystyt korvat että menestyy näyttelyissä, kun monenkaan pennun korvat e nouse itestään pystyyn( ainaki mitä oon kattonu pentuja, nii kaikilla on teipatut korvat).

Muokattu viimeksi: 15.06.12 13.09
15.06.2012 13.19

Kuinka monta petsieläistä tarvitaan kertomaan, ettei korvien teippaaminen ole eläinrääkkäystä?

Vastaus: ______________________________________

15.06.2012 13.34

Vastaus: Mahdollisimman monta, jotta jokainen mielipide ja näkökulma tulisi sanottua mahdollisimman moneen kertaan mahdollisimman monella eri tavalla.

Meniks oikein?

Muokattu viimeksi: 15.06.12 13.34
Fiilis kuittaa
15.06.2012 13.39
022496060_r
Ja jos lähdettäisiin pennuttamaan vain täydelliset korvat omaavia... :D
15.06.2012 14.28
022309048_r
Pori

^ Ja sen takia pitää huijata koiralle ne täydelliset korvat? Kyllä se niitä vääriä korvia periyttää vaikka kuinka olisitte teippaillut ne oikeanlaisiksi ;)

Mutta ai niin, koiriahan ei voi pennuttaa jos näyttelystä ei oo saatu titteleitä, nykyäänhän se onkin se tärkein titteli koiralla mitä vaan voi olla.

Mun mielestä vaan on tyhmää, että ihmisten pitää huijata koiransakin jopa valioksi. Varmasti perskuleen hyvä valio, huijattuna.

Jos oma koirani nyt joksikin tulee, niin ainakin voin rehellisesti sanoa että sitä se koira oikeastikin on, eikä mitään ole muutettu/peitelty ja huijattu.

Koirien kanssa ei ikinä voi tietää mitä saakaan käteensä, ja vaikka teillä olisi minkälaiset tavoitteet ja omat mieltymyksensä, on se mun mielestä aika naurettavaa että koiria pitää fyysisesti noin muuttaa että itselle tulisi parempi mieli ja saisi koirastaan "paremman" ja niitä titteleitä.

15.06.2012 14.36
022701928_r
Mikkeli

Ei kukaan olekkaan puhunu älyttömistä titteleistä. -.- Täällä ainaki on sanottu, että halutaan se hyväksytty näyttelytulos.

Ja voi kyllä, mäkin aion teipata/liimata tämän kakaran korvat, jos tarvii. Haluan jonkun näyttelytuloksen koiralle. Ja ei, en aio tettää pentuja.

Tää menee kohta jo ihan älyttömäks, jokaisella nyt vaa näyttää olevan ne omat mielipiteet.

15.06.2012 14.43
022309048_r
Pori

^ Niin, kuka täällä on puhunutkaan älyttömistä titteleistä?

Ihmiset rupeavat kohta nyppimään koiriensa vääränvärisiä karvoja ja värjäämään niitä kun pitää olla ainakin yksi hyväksytty näyttelytulos, että itse saa leveillä. Eiko ai niin, tätäkin varmaan jo harrastetaan :D

En ymmärrä miksei voi hyväksyä koiraansa sellaisena kuin se on.

15.06.2012 14.52
022699191_r
Narnia
Ei se korvien teippailu ole eläinrääkkäystä mutta mä en oikeasti näe siinä mitään ideaa. :D Ei siis siinä mitään jos joku koiransa korvia teippailee, mut musta koko sääntö on naurettava. Ihme ettei ole mitään kippurahäntä sääntöä, jonka mukaan hännän pitää olla just niin ja niin monta astetta kippurassa tai muuten ei arvostelua heru. Geeeeeeeez. Ja tolla korvien asennolla ei tosiaan ole mitään merkitystä koiran terveyden kannalta ja se on kyllä aika vähäpätöinen verrattuna vaikka lyttykuono ihanteisiin, mutta se että on olemassa joku vielä typerämpi ihanne ei tee toisesta ihanteesta yhtään fiksumpaa. :D
Muokattu viimeksi: 15.06.12 14.52
http://irratiomania.blogspot.fi/
15.06.2012 14.57
022465288_r
Pori

Mä en vaan ymmärrä mikä järki siinä teippailussa on. Todellakin, kuten Juno sanoi, miksei sitä koiraa voi hyväksyä ulkonäöllisesti sellaisenaan?

Itse otin Mintun tietoisena että ei voi näyttelyihin viedä koska häntämutka. Sen kasvua kattellessa rupes ehkä hiukan harmittamaan, luuulen että olisi näyttelyissä voinut pärjätäkin. Mutta eipä tullut mieleen alkaa sitä häntää suoristelemaan.

Joo, ja ei oo sama asia, kärjistetty esimerkki ennen kuin joku alkaa huutamaan.

Muttapa, mulla on vain kotikoira, niin mistäpä mä mitään tietäisin =)

My first, my last, my everything
15.06.2012 15.03
022496060_r
Minun puolestani koko korvajutun saisi rotumääritelmästä poistaa. Mutta koska se siinä kuitenkin on, ymmärrän ihmisiä, jotka liimaavat korvia.
15.06.2012 15.03

Ok, oon itsekin sitä mieltä, että on vähän pöljää teippailla koiran korvia asentoon jossa ne eivät luonnollisesti pysy. Käsittääkseni ainakaan kaikilla roduilla korvien periytyvyys ei ole niin suuri, että voitaisiin sen perusteella alkaa jalostamaan koiria, joilla on tismalleen oikeanlaiset korvat. Sitä paitsi kuten on jo sanottu, joissain lajeissa valioitumiseen tarvitaan myös se hyväksytty näyttelytulos. Onhan se toki hirveetä ja kamalaa, mutta minkäs nämä tavan tallaajat sille voivat? Senkö vuoksi pitäisi luopua tavoitteistaan ja haaveistaan ja ostaa uusi koira, sillä se pieni hetki koiran elämässä kun korvia teippaillaan, on jonkun mielestä, ei nyt eläinrääkkäystä, mutta turhamaista?

En itse pidä näyttelyistä, enkä myöskään niiden tiukoista ulkonäkökriteereistä, enkä varsinkaan halua hyväksyä että näyttelyt liitetään muihin harrastuksiin. Mutta ei voi kuin valittaa.

Hankkikaa seropi, mun koiralle on siunaantunut aika söpöt korvat.

15.06.2012 15.54

Oh c'moon mitä väliä sillä on, jos joku haluaa koiransa korvia teippailla. Kun siitä ei aiheudu koiralle haittaa. Se on se pääasia. Hei hienoa, että teille kelpaa koira sellaisenaan, mutta jos joku nyt haluaa ne korvat rodunomaisiksi hoitaa, niin miten ihmeessä se voi noin paljon teidän persettä kutittaa. :D Ihan ihme jauhamista. Tämäkin on niin mielipideasia loppupeleissä.

Miljoona kertaa olen jo sanonut, mutta sanotaan nyt vielä kerran. Omani korvia en ole näyttelytitteleiden takia hoitanut, näyttelyt kun ovat meille se viimeinen laji muiden lajien jälkeen. Kunhan nyt vain halusin sille oikein taittuneet korvat, tai edes vähän sinnepäin. Mielestäni se näyttää rumalta pystyillä korvilla, joten halusin niihen edes pienen taitoksen. Eikä minun tarvitse sitä kenellekään sen kummemmin perustella. Jos olen eläinrääkkääjä jonkun mielestä, niin fine. Täältä kuitenkin löytyy kaksi tervettä ja hyvinvoivaa koiraa, tervetuloa vaikka tarkistamaan :D (Ja siis ihan vitsillä tämä, jos joku tosikko ei ymmärrä :))

Muokattu viimeksi: 15.06.12 15.55
Fiilis kuittaa

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti