Fretit - Sivu 78 (Muut Lemmikit > Yleistä keskustelua muista lemmikeistä)

28.08.2013 22.45
Hei! Olen tosi kiinnostunut freteistä ja tykkään lueskella niistä juttuja ja katsella kuvia melkein päivittäin vaikken frettiä omistakaan. Vanhempien vuoksi en sellaista jokuseen vuoteen saakaan mutta tulevaisuudessa joskus tulen olemaan onnellinen fretinomistaja, sillä olen ihan rakastunut näihin eläimiin!
Olen lukenut läpi koko petsien frettikeskustelun ja nytkun pääsin loppuun asti ajattelin tehdä tunnuksen että pääsen itsekin kommentoimaan ja kyselemään kaikenlaista. :) Pari sivua taaksepäin luin että monet on tänä kesänä rakentanut pörröpalleroilleen ihan frettitarhoja! Vaikka nyt on kesän loppu ei ole kukaan enää maininnut frettitarha aihetta, joka kiinnostaa minua ihan Suunnattomasti! Ketkä täällä on rakentanut frettitarhoja? Onko tarhat jo valmistuneet, voisiko millään saada kuvia niistä? :) Mitä kaikkea tarhan sisällä on tai mitä sinne tulee? Voisiko joku kertoa lyhyesti rakennusprojektista itsestään? Olen niin kiinnostunut noista luonnollisista oleilupaikoista freteille että haluaisin niin mielelläni kuulla niistä enemmän jos joku vain viitsii kertoa omasta tarhastaan. :) Ja viellä että Onko fretit tykännyt tarhasta? Mitä ne yleensä tekee sielä ja kuinka kauan ne viettää siellä putkeen? Kiitos jo vastauksistanne! :)
28.08.2013 23.15
000102634_r

Sitruunamehua saisi valella koko kehoon siinä tapauksessa. Tuntuu vain sille onkohan hän vain aivan liian aggressiivinen yksilö. Tällainen käytös oikein pitkässä juoksussa rohkaise :/ en kyllä pelkää puremia, mutta tympeä kun käsivarret aina verillä ja vieraat pelkäävät eritoten. Nykyään Rasmus on vierailijoiden aikaan häkissä suosiolla, näin vältytään haavoilta. Pahakseen ei ole pannut, nukkuu vain tyytyväisenä. 

29.08.2013 10.01
022075037_r
Jyväskylä

Lilla tuli meille kodinvaihtajana vuosi sitten heinäkuussa, ja oli myös tosi kova puremaan. Mutta meillä jatkettiin koko ajan semmosta että jos puri niin laitettiin jäähylle ja jonkin ajan kuluttua pureminenkin oli vähentynyt. Uskon että pureminen johtui myös stressistä koska Lilla oli asunut koko elämänsä pienessä kanin häkissä ja pääsi meillä asumaan vapaasti. Nyt se ei pure enää lähes ollenkaan, välillä leikkiessä saattaa nappasta varpaasta. Että kouluttamisessa kärsivällisyys on kaiken A ja O. :)

29.08.2013 10.18
000102634_r

Nii i, koirien/rottien/kissojen entisenä kouluttajana pitkäjänteisyys on tuttua, mutta välillä tuntuu vain niin epätoivoiselle kun tämä aivan sähisten käy kiinni ja repii ihon verille...

08.09.2013 16.50
000036455_r

Onko kellään kokemusta juoma-automaattien käytöstä freteillä? Pysyisköhän semmonen ehjänä vai uskaltaako edes kokeilla?

Lunalla on ikävä tapa läträtä vesikupissa ja uittaa siellä myös tassuja ja tämän seurauksena vesi on jatkuvasti enemmän tai vähemmän likaista. Tietysti juomapullo poistaisi tämän ongelman, mutta aikoinaan kanien ja gerbiilien kanssa tuli taisteltua juomapullojen kanssa ahkerasti ja ne eivät koskaan toimineet kunnolla niin on vähän huonoja kokemuksia niistä.

edit/ Tämmöstä automaattia oon katsellut http://www.zooplus.fi/shop/kissat/kupit/vesiautomaatit/193130

Muokattu viimeksi: 08.09.13 18.55
09.09.2013 17.17
022423721_r
Mikkeli

Ei oo kokemusta mutta oon itekkin miettinyt tota ku meilläkin uidaan kupeissa...

http://frettipeikko.blogspot.com
11.09.2013 20.20
000036455_r

Pistän tossa ens viikolla tilaukseen kunhan selviää kissan eläinlääkärikustannukset. Ilmottelen sitten tänne kuinka toimii jahka paketti saapuu :)

11.09.2013 20.47
022500266_r
Mikkeli

Ohho, miten on mennyt toi mmiisun viesti ihan ohi!

Myö ollaan tuolla Mikkelissä rakentamassa freteille ulkotarhaa. Tarha on vielä jonkin verran kesken mutta näyttää mielestäi jo todella hyvältä! Eli meillä suunnitelmissa siis ulko/sisätarha, ulos tuli n. 2,5m x 4m kokoinen tarha josta on kulkuyhteys vanhaan navettaan. Navetan sisällä olevaa tarhan kokoa en osaa vielä sanoa, se riippuu siitä kuinka paljon saan itselleni tilaa käytettäväksi! :)   Tarhan sisälle tulee putkia, luolia, erilaisia kiipeilytasoja, puita, kiviä, vesiallas... navetan puolelle tarhaa tulee myös talveksi lämmitettävä koppi. Tarhaan tulee periaatteessa kaikkea sitä, mitä vain keksin laittaa!

Rakentaminen oli hidasta puuhaa, varsinkin meillä. Sillä kaivoin yksin tuon 2,5m x 4m alueen tyhjäksi. (En siis ymmärtänyt apua pyytää... Turha valittaa :'D ) Ja kaivoin sen niin että syvimmästä kohdasta oli alue yli 50cm syvä ja matalimmasta päästä se oli 30cm syvä. Tämän jälkeen tehtiin puista kehikko ja kuopan pohjalle pistettiin verkkoa ettei kukaan kaiva itseään ulos tarhasta. Sen jälkeen ruvettiin tuota minkkiverkkoa pistämään.. ja se vasta olikin hanurista! Saatiin ensimmäiset 80cm laitettua ja loput sitten mun isäni tekikin yksin, mitään minulle ilmoittamatta.

Ja näin sain aikaiseksi sekavaakin sekavemman vastauksen! Toivottavasti sait jotain selvää. Oon tulossa kipeeksi (taas kerran) Niin ajatus juoksee mitä oudoiten.

Ainiin, ja fretit kyllä tykkää tosi paljon! Vaikkakin ovat saaneet olla siellä vain hetken toistaiseksi. (niin ja kuvia en osaa tähän siirtää!)

http://frettipeikko.blogspot.fi/
03.10.2013 00.24
022362904_r
Seinäjoki

Koitettaisko vähän potkia elämää tännekin? :) Meidän lauman arkeen kuuluu lähinnä sekavuutta, vanhemmat pojat eivät ole vielä hyväksyneet Pabia joukkoon ja turhautuneina vielä käyvät silloin tällöin ravistelemassa Naviakin. Tosin Navilla on pahana tapana mennä itse kerjäämään verta nenästään kun se menee kiljumaan nukkuvien poikien vilttien alle..

Pabi on kasvanut todella mukavasti, painoa oli viime punnituksella jo reilut 1,7kg. Vähän vauvalle on tullut mahaakin, mutta en kuitenkaan viitsi kasvavan pennun ruoansaantia rajoittaa, joten syökööt nyt niin paljon kuin haluaa. Pikkuhiljaa on kaikki alkaneet keräillä talvipainoa ja ruokaa meneekin reilut puoli kiloa päivässä. Uutta karvaa myös kasvatetaan hurjaa vauhtia, reilun viikon päästä ollaan menossa näyttelyyn mutta ei taida karvat keritä ihan siihen mennessä oikoistua. :)

Ja sitten noista tarhoista, meillä tosiaan on viime silausta vaille valmiina 14m2 kokoinen ulkotarha freteille. Rakentaminen oli kallista ja todella työlästä, mutta varmasti palkitsee sitten kun fretit pääsevät tarhaan muuttamaan! Fretit tulevat asustelemaan tarhassa ainakin talven tuloon saakka, vielä -10C pakkasilla fretit todennäköisesti saavat viettää aikaa tarhassa mutta sen suuremmilla pakkasilla siellä ei enää öitä vietetä. Kuviakin on tulossa kyllä myöhemmin, kunhan sisustuspuuhat valmistuvat!

http://tassujentahdissa.blogspot.fi
03.10.2013 07.19
000096044_r

"kun se menee kiljumaan nukkuvien poikien vilttien alle.." - No ei sitä pieni poika voi arvata mitä isojen poikien vilttien alta löytyy... :D 

Vitsi tuo teijän tarhaviritelmä on kyl ihan liian hieno. Luulis kyllä kelpaavan otuksille :) 

08.10.2013 19.54

Arg, olisko kellään loistavaa ideaa jolla saisin poitsuni vähentämään tuota lattialle tarpeiden tekemistä? Kun sillä on mukavan ihana tapa tehdä siihen laatikon eteen kaikki tarpeet. Kyllä se laatikkoon osaa tehdä, mutta selän kääntää niin kauheet lammikot taas edessä(putsaan samantien kun huomaan), kyllä mä vielä ne kuset putsaan mutta kun se hoopo laahustaa niiden kusien päältä niin lattia on täynnä semmoisia ihania jälkiä -.-'

14.10.2013 08.59
022427720_r
Nummi-Pusula

Finnish Ferret Festival takana ja oli kyllä aivan mahtava reissu! Seura oli erinomaista ja tuloksiakin tuli kun Hippu oli luokkansa ensimmäinen ja Muusakin sijoittui luokkansa toiseksi <3 Capitalia odotellessa! :)

Muoks. Eilen sain kuulla että MuiMuin luokassa olisi pitänyt palkita vielä neljäskin sija, mutta jostain syystä palkinto oli jäänyt jakamatta. Eli MuiMuikin sijoittui ensimmäisen kerran ikinä! :)

Muokattu viimeksi: 15.10.13 12.15
16.10.2013 23.48
022500266_r
Mikkeli

Oli tosi ihana reissu tuo FFF:n reissu! <3 Meillä Usva sijoittui luokkansa kolmanneksi : ) Juniorit taasen osasivat käyttäytyä suht hienosti tuomareiden käsittelyssä!

Capitalia odotellessa tosiaankin!

21.10.2013 15.40
022362435_r
Oulu

Nyt on uusi perheenjäsen Sulokin lisätty tänne. :3

01.11.2013 09.27
022262957_r
Espoo

Muistutellaanpa täälläkin, että tänään on viimeinen päivä lähettää ilmoittautuminen Capital-näyttelyyn! Kannattaa ehdottomasti tulla, sillä palkintoja on taas reilusti ja myös arpajaisista voi voittaa kaikkea huippua. ;) Ja mikäli fretiltä vielä puuttuu rekisteröinti, niin sekin onnistuu näyttelyssä ilmaiseksi SFL:n toimesta. Kaikki vaan rohkeasti mukaan viettämään mukavaa aikaa fretti-ihmisten parissa!

Näyttelyn aikana on myös lempilelukisa, valitaan paras juhlateemalla sisustettu häkki/aitaus ja ferrets in action -kuvakisa. Lisätietoa näyttelystä löydät:

https://www.facebook.com/events/314541795347165/

http://frettiliitto.fi/page9.php (lisätietoa rekisteröinnistä)

10.11.2013 21.10
022376672_r

Noniin, vihdoinkin Nova on täällä! <3 Eli unelmieni tyttö Latviasta asti, jonka olen pitänyt enemmän tai vähemmän salassa siitä asti kun sain kuulla että hän meille muuttaisi. Nova saapui siis aamulla ja on jo nyt osoittanut olevansa ihan mahti kakara :)

Lisäyksenä: Nova olikin sitten Latviassa luokkansa 1 ja BIS! :) Kiitos vielä Usvan omistajalle joka toi tytön minulle <3

Muokattu viimeksi: 10.11.13 21.52
10.11.2013 21.12
022500266_r
Mikkeli

Ja näin tähän jatkaen, me tultiin tänään Latviasta Suomeen. : ) Kävimme Usvan kanssa Latvian Teeth'n'Tails näyttelyssä ja Usva oli siellä luokkansa toinen! :) <3

Capitalia odotellessa!

06.02.2014 19.15

Missäs kaikki frettikeskustelut käydään kun täälläkin on näin kuollutta?

09.02.2014 16.41
000073204_r

Mooikka kaikki fretinomistajat :)

Minä olen harkinnut fretin tai tarhahillerin ottamista nyt jo jonkin aikaa, ja päädyin tulokseen, että se on mahdollista, vaikka ei nyt ihan heti niin sitten myöhemmin. Mahdollisimman paljon oon tietoo ettiny ja lukenu fretinomistajien blogeja, harkinnu tarkkaan ja vielä lisää harkinnu ja lopputulos oli se että se tulee, kun tulee. Kaikki ajallansa, mutta se siitä.

Kysymyksenihän kuuluu, Jos haluaa kastroida frettiuroksen implantoimisen sijaan, minkä ikäisenä se on parasta toteuttaa?  En haluaisi kastroinnin vaikuttavan sen hormonaaliseen kehitykseen ja kasvuun, vaan haluaisin sen antaa kasvaa luonnollisesti aikuiseksi ennen leikkauttamista. +Kuinka suuri riski fretillä on saada se lisämunuais..sairaus(?) jos oletetaan sen saavan terveellistä ruokaa(eli raakaruokaa) ja että sillä on kaikki muut asiat kunnossa, kuten liikunta ja virikkeet tms.?

+Vielä, että tietääkö kukaan, mikä eläinklinikka/kuka eläinlääkäri on lappeenrannan alueella ( tai mahd. lähellä lpr:ää) erikoistunut fretteihin ja osaa oikeasti eikä vain teoriassa hoitaa niitä?  Mites tämä saimaan eläinklinikka, joka sijaitsee lauritsalassa, (pieneläinklinikka ja hyvin varustettu kai..)onko siellä mitään tietoa freteistä ja niiden sairauksista, hoidosta tms. tietäiskö kukkaan?

Kiitos vastauksista! :)

09.02.2014 17.49
021752516_r
Turku

Fretti-immeiset, muovimatto vai laminaatti? Matot tietysti lattialla, mutta lähinnä vikapissoja ajatellen. 

09.02.2014 18.01

Hah mua puri tänään kaverin fretti, hyökkäs vaa jalkaan ilman mitään syytä.. kuulemma tehnyt tollasta ennenki, sattu kyllä h*lvetisti. Onko fretit yleensä noin agressiivisia?

12.02.2014 21.03
022362904_r
Seinäjoki

Ahti, Facebookin välityksellä tai ei missään, kaikilla muillakin foorumeilla tuntuu olevan ihan kuollutta. Herätellääns nyt ihmiset keskustelua kehiin!

BlueLinx, kun fretin hankinta tulee ajankohtaiseksi, suosittelen ottamaan yhteyttä Suomen Frettiliiton hyväksymiin kasvattajiin turkistarhojen sijaan. Tarhahillereitä ei käsitellä saati kouluteta pennusta, vaan ne elävät häkeissä ja ainoat kontaktit ihmisiin ovat ruokinnat ja siivoustoimenpiteet. Tarhahillereiden ei tarvitse elää pitkään, joten niiden terveydestä saati perinnöllisistä sairauksista on todella paha sanoa mitään. Useimmat Suomeen ulkomailta tuodut tarhahillerit ovat kuolleet melko nuorina kasvainsairauksiin, ja sama pätee ilmeisesti suomalaisiinkin tarhahillereihin. Mikäli haluat mahdollisimman terveen ja oikeasti käsiteltävän lemmikin, siirry kunnon kasvattajan puoleen.
Kastroimista ei nykyään suosittele kukaan toimenpiteenä kiimankatkaisuun, juurikin sen haitallisuuden vuoksi. Mikäli minimi-ikää kysyy, niin vuoden ikäisenä uros on suunnilleen kehittynyt valmiiksi. Hormonitoiminta on fretille silti tärkeää aikuisiälläkin, eli vaikka fretin kastroisi 1,5 vuoden ikäisenä, se voi suurella todennäköisyydellä sairastua lisämunuaissairauksiin myöhemmällä ikää. Voin sanoa että helposti suurin osa tietämistäni leikatuista freteistä on myöhemmällä ikää saanut lisämunuaissairaudet riesakseen, ja niitähän hoidetaan hormoni-implanteilla. Eli implantointi on ehdottomasti varmin ja terveellisin tapa kiimankatkaisuun, ja sitä myös kaikki harrastajat ja kasvattajat nykypäivänä suosittelevat. Implantteja saa myös pitkävaikutteisia.
Valitettavasti noista klinikoista ei itselläni ole tietoa kun asun toisella puolen Suomea, mutta frettiyhdistyksiltä kannattaa kysellä lähialueen frettejä hoitavista lääkäreistä.

Benja, edellisessä kämpässä oli laminaatti. Ei mennyt kusien tai paskojen takia pilalle, mutta fretit liukastelivat todella paljon eivätkä näin saaneet kaikkea irti liikkumisesta. Nykyisessä kämpässä frettien huoneessa on muovimatto, todella hyvä frettien kannalta mutta äärettömän ärsyttävä siivota! Voi olla että materiaali vaikuttaa, mutta tästä meidän omasta ei ainakaan meinaa saada paskoja irti ilman voimakeinoja..

Smart, eivät ole. Asiasta enempää tietämättä sanoisin että kaverisi fretti on lähtöisin kasvattajalta joka ei ole käsitellyt pentuja juurikaan, tai sitten koulutuksen kanssa ei ole oltu tarpeeksi johdonmukaisia. Täpäkämpiä tapauksia löytyy mutta jos fretti käy sutena kiinni ja puree oikeasti lujaa, niin silloin vikaa täytyy lähteä etsimään jostain suunnasta. Fretillä voi olla kipuja tai käsittelemättömyyden vuoksi se ahdistuu ja puolustautuu hyökkäämällä, häkittäminen voi myös tehdä freteistä aikamoisia sekoboltseja.

13.02.2014 15.47

Mulla on kämpässä laminaatti, mutta koska Ahti on asustellut täällä vasta kaksi viikkoa, niin mitään pidempiaikaisia vaikutuksia ei ole vielä ehtinyt tapahtua. Ahdilla on tällä hetkellä kiima, joten se merkkailee jonkin verran ja näin pissaa on myös lattialla, mutta pyrin tietysti siivoamaan mahdollisimman ahkerasti. Isommat tarpeet se hoitaa ehkä 80% ajasta laatikkoon, riippuen siitä kuinka kaukana se on lähimmästä laatikosta. 

Vaikka Ahti onkin ollut kiltti ja helppo kiimastaan huolimatta, niin odotan kyllä implantin vaikutuksia. Implantin laitosta on kulunut noin viikko, enkä ainakaan vielä ole huomannut suurempia muutoksia, mutta eiköhän se siitä. Vähän harmittaa tuo kiima, sillä nyt viikonloppuna olisi ollut frettipäivät täällä Turussa, johon oisin voinut viedä Ahdin tutustumaan toisiin fretteihin, ja koska Ahti on luonteeltaan kiltti, niin olisi sitä voinut antaa syliteltäväksi ja siliteltäväksi freteistä kiinnostuneille.

Miten muiden fretit suhtautuvat ulkoiluun? Ollaan nyt päivittäin Ahdin kanssa piipahdettu ulkona, mutta ainakaan toistaiseksi se ei näytä nauttivan siitä. Meillä on käytössä kissanvaljaat ja pieni fleksi ja ulkoillessa Ahti saa päättää suunnan ja vauhdin ja koitan tietysti parhaani mukaan kannustaa herkuilla tutkimaan ympäristöä. Ulkoillaan hiljaisessa puistossa missä on mahdollisuuksia kaivaa ja tehdä muuta kivaa ilman esim. pelottavia koiria tai isompaa hälinää, mutta jotenkin Ahti ei vain ole vielä syttynyt ulkoilulle.

Pohdin myös tuonne Tampereen näyttelyihin ilmoittautumista, oisihan se kiva kokemus, vaikken frettien arvosteluperiaatteista sen kummemmin tiedä, mutta toivottavasti tuo löllykkä ei sentään mikään ihan kelvoton tekele ole ja minulle uutena omistajana sada niskaan mitään vähemmän positiivista palauteryöppyä :D

13.02.2014 18.33
022362904_r
Seinäjoki

Ahti, kannattaa ehdottomasti ilmoittautua Tammerferrettiin. ;) Ahdissa on hurjasti isänsä ja setänsä (meidän Hatti) näköä, tiedä vaikka pärjäisikin. :) En usko että laminaatillesi käy kuinkaan kunhan muistat siivoilla pissat pois mahdollisimman nopeasti, laminaattejakin tosin on eri laatuisia ja ne reagoivat eri lailla kosteuteen.
Meidän kuudesta fretistä kaikki kyllä ovat mielellään ulkona, etenkin tarhassaan, mutta lenkkikavereiksi ei ole kuin parista. Eelin kanssa olen tehnyt kahdeksankin kilometrin kävelylenkkejä, eli jos fretillä vaan intoa piisaa niin siitä voi saada mainion lenkkikaverin.

17.02.2014 19.10
021450861_r
Iisalmi

Lattia-asiaan. Meillä oli edellisissä asunnoissa muovimatto, tosi kiva omalle jalalle ja eläimelle mutta paskat tosiaan jumii hyvin kiinni. Nykyisessä laminaatti, joka on hutipissien ja kakkojen takia aivan kappaleina. Pontit siis on turvonneet. Laminaatti on tosi kylmä ja fretit liukastelee koko ajan. Olen siis rautakaupassa sisustusosastolla töissä niin nyt tällä tiedolla laittaisin itse vinyylilankun. Tämä on siis kokonaan muovia oleva lattiamateriaali, joka asennetaan kuin laminaatti. Verrattuna muovimattoon, pinta tuntuu olevan sellainen, että paskat irtoaisi helposti. Myöskään hutipissit ei aiheuttaisi harmaita hiuksia, koska lattia olisi kokonaan muovia. Hintahan tuolla vähän suolainen on, mutta ei ole halpaa vaihtaa laminaattiakaan jatkuvasti. 

http://hillerinvarjossa.blogspot.com/
18.02.2014 12.37

Millaisia fretit ovat lemmikkeinä? Onko ne kamalan haastavia? Paljon ne maksaa(+kamppeet)? En ole hankkimassa, ihan silkkaa uteliaisuuttani kyselen. =)

Usko toivo ja rakkaus.
22.02.2014 15.35

Meillä on ainakin Ahdin kanssa mennyt nyt tämän kolmen viikon aikana hienosti! Tietysti täytyy muistaa se, että Ahti tuli minulle täysikasvuisena, joten joku muu on saanut opettaa sen uhmaikäisenä pentuna tavoille :D Oikea jääräpäähän se on, mutta kiellettäessä (esimerkiksi sohvan kaivaminen) tyytyy lähinnä sähisemään ja menemään mököttämään sängyn alle. Ruokinnan suhteen mulla on vielä paljon opittavaa, joten toistaiseksi mennään sekä raakaruualla että nappulalla, mutta varmasti raakaruokinnastakin pääsee nopeasti kärryille. Itse näkisin fretin ikuisena murrosikäisenä kissana, mitä haastavuuteen tulee. Ei ihan koiran kanssa samaa sarjaa, mutta hiukan kissaa työläämpää.

Fretinpennut ovat tainneet maksaa viime vuodet noin 350 euroa ja kamppeisiinhan (häkit, aitaukset, vessalaatikot, lelut, pedit..) saa tuhlattua rahaa ihan niin paljon kuin itse haluaa. Ruokinnassa kannattaa panostaa laatuun, joten halvin mahdollinen ruoka ei ole suositeltava vaihtoehto. Lääkärikulut saattaa syödä ison osan budjetistä, koska freteistä tietäviä lääkäreitä ei välttämättä olekaan joka kulmassa. Sen lisäksi useimmat frettien lääkkeet (muunmuassa implantit ja rokotteet) voivat olla klinikalla tilaustavaraa, joka myös lisää lääkärikäynnin hintaa. 

Tähän loppuun voisin kysyä toisilta omistajilta että herättelettekö frettejänne jotta oma arkenne helpottuisi? Nukkuminen on tietysti tärkeää fretille, mutta miten toimitte esimerkiksi ulkoilun kanssa? Itse haluaisin mieluusti käydä ulkoilemassa Ahdin kanssa valoisan aikaan, mutta yleensä uros nukkuu tämän lyhyen ajan ohi, joten mietin että voisinko herätellä sitä keskipäivällä ulkoilua varten, ja sitten antaa taas nukkua lisää lenkin jälkeen? 

23.02.2014 11.14
022376672_r

Kannattaa tutkia esim suomen frettiliiton tai pk-frettien sivuja! Niistä löytyy kattavasti tietoa freteistä :) 

Ulkoiluun. Kyllä mä ainakin herättelen näätiä, kun tykkään itse ulkoilla hämärällä ja noi taas riehuu aamut ja nukkuu illat. Eipä oo näyttänyt ketään haittaavan :P Sit vaan nukutaan vähän pidempään aamulla, onneks. Nova ainakin herää jo aamuyöstä sekoilemaan ilman iltalenkkiä. Vaikka ei mekään ulkoilla läheskään joka päivä.

28.02.2014 16.46
022670053_r
Kajaani

Oijoi! Näätylineidit olivat kaksi viikkoa hoidossa lomamatkamme ajan. Nyt saatiin rakkaat pikkutytöt kotiin <3 Olikin jo ihan kauhea ikävä :D 

Nyt täällä on hirmuiset kivaa olla kotona - pippalot rodeon ja putputuksen merkeissä. Justiinsa kun sain laskettua näädät lattialle, niin alkoi ilakointi ^_^ Ompa ainakin hyvä tietää, että neidit viihtyvät kotona <3 

http://frettivaroitus.blogspot.fi/
05.03.2014 20.46

Iik, juuri laitoin Tammerferrettiin näyttelyilmon ja penniset samaan syssyyn! Nyt täytyy opiskella kaikkea näyttelyistä että osataan sitten olla Ahdin kanssa siellä ihmisiksi :D

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti