Trimmaus - Sivu 2 (Koirat > Koirien hoitaminen)

29.08.2009 10.26
Mulla on Andis AGC Super 2-speed. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen on hyvä toimiva paksummallekkin karvalle. :)
29.08.2009 13.33
022142292_r
Helsinki

^^Mä en tykkää Oster A5:stä. Liian painava, kuumuu nopeesti ja pitää hirveetä ääntä.

^Mulla olis suunnitelmissa ostaa just toi Andiksen kone, kun vanha Moser (rex) alkaa olla kyseenalasessa kunnossa ja teräkin tylsänä. Joten miksipäs ei uutta konetta saman tien. Kuumuuko toi Andis kuinka nopeesti? Hiljainen se käsittääkseni ainakin on (varmaan samaa tasoa kun sama kone yksinopeuksisena, sen äänen olen kuullut ja kelpaa!). Jos on mitään moitittavaa kyseisestä koneesta, niin saapi kertoa. :)

Life is like a dog sled team. If you ain't the leading dog, the scenery never changes. -Lewis Grizzard
29.08.2009 18.54
021187841_r
Jyväskylä
Ajelen itse. Moser Rexillä. Kerran pari vuodessa, paitsi pentuaikana piti useammin, että tuli vankempi karva.
29.08.2009 19.41
Hiljainen kyllä on. Kuumuu jonkin verran, se mulla ainakin riippuu ajaako "kakkosella vai ykkösellä" :D Tuo ei vielä mulla hirmu kauaa ole ollutkaan koko kone. Itelle ainakin on hyvä pitää kädessä.
29.08.2009 23.18
020554072_r
Espoo
Hero kirjoitti:

^^Mä en tykkää Oster A5:stä. Liian painava, kuumuu nopeesti ja pitää hirveetä ääntä.

^Mulla olis suunnitelmissa ostaa just toi Andiksen kone, kun vanha Moser (rex) alkaa olla kyseenalasessa kunnossa ja teräkin tylsänä. Joten miksipäs ei uutta konetta saman tien. Kuumuuko toi Andis kuinka nopeesti? Hiljainen se käsittääkseni ainakin on (varmaan samaa tasoa kun sama kone yksinopeuksisena, sen äänen olen kuullut ja kelpaa!). Jos on mitään moitittavaa kyseisestä koneesta, niin saapi kertoa. :)

Käytän töissä Andista ja olen ihan tyytyväinen. Tooosin sen akku on jo jotenkin rikki ja toimii hyvin vain johdolla... Voi johtua siitäkin, että jos joku on sen esim tiputtanut ja vaurioitunut siinä.

Alkuun tuppasi myös vahingossa käsi osumaan on/off napille kesken ajon, mutta sitä ei ole enää käynyt.

Kevyempi on kuin Oster ja mukavan hiljainen. Tosin oma Oster on 13v vanha, joten on kai nekin siitä parantunut. Siksi en oikein osaa päättää onko seuraava kone tämä Oster taas vai Andis. Oster tuntuu kestävämmältä.

30.08.2009 10.55
019954724_r
itse haluaisin tulevaisuudessa nyppimisen opetella ainakin airedalen- ja walesin terrieri tyyppisille koirille.
http://tuiskun.blogspot.com
30.08.2009 10.58
021928115_r
Jyväskylä
Nyppiminen on helppoo tosin alussa kun harjottelee niin menee aika kauan pienenkin koiran nyppimisessä :)
http://ino.dy.fi
31.08.2009 16.23
Nopeesti se nopeutuu nyppiminen kun vaan pääsee harjotteleen, harjotteleen ja harjotteleen. :D
05.09.2009 23.31
019922461_r
Höytiä

Minua säälittää villakoirat, jos niiltä ajellaan viikset pois. Onhan se toki paremman näköinen, siitimpi yms. Mutta koiralle viikset on tärkeät, ja ilman niitä on varmasti orpo olo.

Olen tuota seikkaa aina miettinyt, ja haluaisin muiden mielipiteitä asiaan?

Eläinkaupassa töissä ollessani, sielä kävi koiria trimmattavana, ja aina kun lähti viikset, niin koirat hinkkasit kuono lattiaan, ja käyttäytyivät, kuin olisivat "hukassa"

Huonosti selitetty, toivottavasti joku ymmärtää :D

Mitä enemmän opin tuntemaan ihmisiä,sitä parempana pidän koiraani.
05.09.2009 23.43
022278743_r
Helsinki

^Nyt loksahti suu auki! Villakoirat tottuu pienestä pitäen siihen, että kuono ajellaan, viikset siinä samalla. Ihan makeasti se elämä on ainakin mun pojilla sujunut tähän asti viiksettömänä, eiköhän suju vastakin! Että ei ne mitenkään elintärkeät ole.

(On Kusti tosin viiksekkäitäkin päiviä nähnyt, hihi

Kusti
)

Edit// ja juu, selvennykseksi: tajusin kyllä mitä viiksillä tarkoitit, piti vain tuo kuva laittaa loppukevennykseksi :D

Muokattu viimeksi: 05.09.09 23.44
Todellinen elämä on harmaan eri sävyjä.
05.09.2009 23.50
019922461_r
Höytiä

Nekin koirat, jotka ovat siihen tottuneet, niin olen kyllä nähnyt niilläkin aikamoisia reaktioita kyseisestä touhusta. Viikset ovat koiralle tärkeät, en ymmärrä miksi ne pitää ajella pois, sama juttu vaikka hevosen kanssa. Pelkkä ulkonäkökysymys.

jos koira ei viiksiä tarvitsisi, niin niitä ei syntyessään varmaan olisi?

06.09.2009 00.03
022142292_r
Helsinki

^Ei meillä vaan kumpikaan reagoi mitenkään. Ja tuo kun edellisessä viestissäsi sanoit, että koira hinkkaa nenää lattiaan, niin se yleensä johtuu yksinkertaisesti siitä, että sitä kutittaa! Karvapöly jää iholle, joten onhan se kivempi hinkata se pois.

Onhan se toki juu ulkonäkökysymys, mutta villakoiralla kasvaa karva taukoamatta, joten on se myös PALJON käytännöllisempää ajella kuono, kuin olla saksimassa sitä koko ajan, että saisi pidettyä sen koirallekin käytännöllisessä pituudessa. Ja silloinkin viiksistä lähtisi osa pois. Ei mun koirat ainakaan tykkää siitä, että karva kasvaa silmien eteen tai että parta on niin hirmuinen, että kaikki mössöruoka jumittuu siihen ja mamma on sitten joka ruokailun jälkeen putsailemassa sitä.

No kerrohan mulle, mitä koira tänä päivänä tekee esim. kannuskynsillä? Nekin noilta molemmilta löytyy etujaloista, mutta ei löydy kaikilta (villa)koirilta, elävät iloisesti silti. Enkä kyllä ole huomannut niille mitään käyttöä, mutta kylläpä vain syntyessään ne niillä jo oli...

Life is like a dog sled team. If you ain't the leading dog, the scenery never changes. -Lewis Grizzard
06.09.2009 19.40
019922461_r
Höytiä

kaikilla koirilla ei ole kannuskynsiä, toisinkuin viikset.

Mutta eipä tuosta tarvitse nokkiinsa ottaa, kuhan ilmaisin mielipiteeni :)

06.09.2009 20.12
022142292_r
Helsinki
En mä nokkiini ottanutkaan. ;) Mielipiteensä kullakin, omani on se, että koira ei viiksiä välttämättä tarvitse.
06.09.2009 21.52
020193696_r
Lahti
Trimmaillaan Hemmoa epäsäännöllisen säännöllisesti. Eli itse. Hartikaisen tavaratalosta löysin halvan trimmerin, maksoi jotain n.10€, ja sillä on hyvin pärjätty. Ajaa ihan hyvin, kunhan vaan jaksaa ajaa rauhallisesti. Korvia, partaa ja jalkakarvoja ei trimmailla.
"Ajattele koiraksi-ymmärrä koiraasi" Victoria Stilwell
06.09.2009 21.58
Huli kirjoitti:

Nekin koirat, jotka ovat siihen tottuneet, niin olen kyllä nähnyt niilläkin aikamoisia reaktioita kyseisestä touhusta. Viikset ovat koiralle tärkeät, en ymmärrä miksi ne pitää ajella pois, sama juttu vaikka hevosen kanssa. Pelkkä ulkonäkökysymys.

jos koira ei viiksiä tarvitsisi, niin niitä ei syntyessään varmaan olisi?

Viiksiä on aika vaikea jättää ajamatt :D

Näyttelyissä, kun kuono karvat kuuluu olla lyhyet paitsi terierissä ja en noita viiksiä omille koirilleni jättäisi koska ne ovat aina ruuissa ja kun tuo Cindy dippaa kuonoaan vesikuppiin (koko kuonoo käy vesikupissa) jotta saisi sinne nenällä kuplia .

06.09.2009 22.01
020078282_r
Espoo
Mietin tässä vaan että jos noita viiksiä ei saisi trimmata pois niin mitenkäs perro sitten pitäisi trimmata? Tai no jos en haluaisi trimmata viiksiä niin pitäisikö antaa koiran kuonokarvojen kasvaa loputtomiin, koska perroilta ei lähde karvaa ja se karva vaan kasvaa kasvamistaan.
06.09.2009 22.10
Aida kirjoitti:
Mietin tässä vaan että jos noita viiksiä ei saisi trimmata pois niin mitenkäs perro sitten pitäisi trimmata? Tai no jos en haluaisi trimmata viiksiä niin pitäisikö antaa koiran kuonokarvojen kasvaa loputtomiin, koska perroilta ei lähde karvaa ja se karva vaan kasvaa kasvamistaan.
Saman lailla kun villakoirat terjeriin namasta :P
06.09.2009 22.11
019922461_r
Höytiä

^ valitettavasti en tiedä, enkä ole trimmaamiseen kummemmin perehtynyt. Kuhan edelleenkin vain ilmaisin mielipiteeni ja kummastelin asiaa, sekä hain muita mielipiteitä.

06.09.2009 22.39
021187841_r
Jyväskylä
Huli kirjoitti:

Minua säälittää villakoirat, jos niiltä ajellaan viikset pois. Onhan se toki paremman näköinen, siitimpi yms. Mutta koiralle viikset on tärkeät, ja ilman niitä on varmasti orpo olo.

Eläinkaupassa töissä ollessani, sielä kävi koiria trimmattavana, ja aina kun lähti viikset, niin koirat hinkkasit kuono lattiaan, ja käyttäytyivät, kuin olisivat "hukassa"

Nykyajan koira ei tietääkseni juuri tarvitse viiksiä.

Kyllähän Rokultakin lähtee viikset aina kun se ajellaan. Ei sitä voi joka viiksen välistä erikseen ajaa...
06.09.2009 23.22
019922461_r
Höytiä
nykyajan koira? :D ööh, koira tunnunstelee kaikkea viiksillää, vähän samaan tapaan, kuin ihminen sormillaan.
07.09.2009 06.50
000059032_r
Ammattilaiselle oon jättäny noi trimmaushommat :'D Joskus sitä koitin väkertää ite, mut koira vähän arkaki ni ei siitä mitään tullu :D Välillä saatan saksia kulmakarvoja wece jos on liian pitkät et koira näkee jotain.. :D pitäs vissii joku trimmauskurssi käydä tossa syksyl/kevääl tulevaisuutta ajatellen :)
07.09.2009 11.54
Huli kirjoitti:
nykyajan koira? :D ööh, koira tunnunstelee kaikkea viiksillää, vähän samaan tapaan, kuin ihminen sormillaan.

Eihän se koira enään viiksiä tarvitse, kun on tottunut 2vk:sesta asti että ne trimmataan kahden viikon välein pois, sitten on aas asia erikseen, jos ei itse trimmaa. Ja sehän kutittaa, kun ne trimmataan pois, jos ne on pitkät ;)

07.09.2009 12.03
022594412_r
Lappeenranta

Itse olen opetellut trimmaamaan. Omasta mielestäni jälki on parantunut koko ajan :)

Tietty jos näyttelyihin asti olisi mennyt niin sitten olisin harkinnut trimmaajaa.

Vaikkei se ole väriltään kultainen, se on mieleltään sellainen! <3
07.09.2009 12.33
Huli kirjoitti:

Ei villakoirat oo ainoita joilta ajetaan viikset poikke... Portugalin vesikoirat kuuluu tähän viiksettömään sakkiin myös. En kyllä ole koskaan huomannut että kaipaako Penni viiksiänsä, siltä on trimmattu kuono ihan vauvasta lähtien, ei se varmaan ymmärrä mistä "jää paitsi" kun ei se ole koskaan niitä viiksiä omistanutkaan.
07.09.2009 13.40
Penni kirjoitti:
Huli kirjoitti:

Ei villakoirat oo ainoita joilta ajetaan viikset poikke... Portugalin vesikoirat kuuluu tähän viiksettömään sakkiin myös. En kyllä ole koskaan huomannut että kaipaako Penni viiksiänsä, siltä on trimmattu kuono ihan vauvasta lähtien, ei se varmaan ymmärrä mistä "jää paitsi" kun ei se ole koskaan niitä viiksiä omistanutkaan.

Niihin viksiin kutittaa jos ne ovat olleet pitkät.

Edellistä tekstiäni kopioiden

Eihän se koira enään viiksiä tarvitse, kun on tottunut 2vk:sesta asti että ne trimmataan kahden viikon välein pois, sitten on aas asia erikseen, jos ei itse trimmaa eikä ole rahaa trimmauttaa kahden vk välein. Ja sehän kutittaa, kun ne trimmataan pois, jos ne on pitkät ;)

Muokattu viimeksi: 07.09.09 13.41
13.09.2009 15.29
019922461_r
Höytiä

en meinannutkaan, että villakoira olisi ainut rotu jolta ajellaan.Se nyt oli ensimmäinen ja yleisin mikä mieleen tuli. Ja edelleen olen sitä mieltä, että aika turhamasita touhua.

Uskon siihen olevan joku erityinen syy, miksi kaikilla koirilla viikset ovat. Vähän sama asia kuin hevosilla, niiltäkin niitä saksitaan, vaikka monet puhuvat, että heppa tarvitsee niitä kaiken tunnustelemiseen, mikä varmasti pitääkin paikkansa.

13.09.2009 15.40

Jasu nyt on seropi, joten sinällään ihan sama minkä näköinen se on joten itse trimmaan :D

Tuossa Jasu suunnilleen trimmaamattomana(trimmauksesta siis pitempi aika);

thumbnail

Ja tässä vasta trimmattuna(siis sellaisessa trimmissä, mitä normaalisti pidän);

thumbnail

13.09.2009 20.17
Minä oon kovasti harkoitellut nöffin ja enkkusetterin trimmausta. Tosin se on aika haastavaa kun ei ole kunnollisia välineitä, mutta hiljaa hyvää tulee ;)
13.09.2009 20.23
022335875_r
Tampere
Huli kirjoitti:

en meinannutkaan, että villakoira olisi ainut rotu jolta ajellaan.Se nyt oli ensimmäinen ja yleisin mikä mieleen tuli. Ja edelleen olen sitä mieltä, että aika turhamasita touhua.

Uskon siihen olevan joku erityinen syy, miksi kaikilla koirilla viikset ovat. Vähän sama asia kuin hevosilla, niiltäkin niitä saksitaan, vaikka monet puhuvat, että heppa tarvitsee niitä kaiken tunnustelemiseen, mikä varmasti pitääkin paikkansa.

Noo.. Ei oo kyllä meidän villakoiratkaan mitenkään "hukassa" olleet tai törmäilleet seiniin tai muuta ilman viiksikarvoja. :DDD Anteeksi, mutta en voi olla suhtautumatta huumorilla..
aina on Toivoa.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti