Trimmaus - Sivu 4 (Koirat > Koirien hoitaminen)

27.11.2010 20.53
Vilma/ Meillä konetetaan vatsa aina 10-terällä, niin ei tule liian lyhyeksi.
28.11.2010 23.09
020969947_r
Joensuu

Sulo: tarkoitin lähinnä koko tassuja.

Tuo anturoidenvälin ajeleminen muuten ratkaisi ongelman noiden lumipaakkujen suhteen, kun tässä olen tossujakin miettinyt. Ei käyny edes mielessä, että karvojen ajelulla selviää koko hommasta x) Eikun kone ostoksille!

09.12.2010 14.38
022267527_r
Säkylä
Näyttelytrimmit hoitaa äitini, joka on työkseen trimmaaja. Mä sitten näyttelyttöminä aikoina trimmaan ite. Käytän Jaakon kanssa ns. rullaamista, eli siis turkkia nypitään niin usein ettei se kasva pitkäksi. Liisan nypin ehkä kerran kahdessa kuukaudessa, riippuen näyttelyistä. Näyttelyttöminä aikoina myös leikkaan noiden korvia, tassuja yms. Itse en ole vielä noita käppänien ajettavia alueita koneella ajellut, vaan Rasmuksen kanssa harjotellut ja sitten kun tuota taitoa käppänien ajeluun on, niin ajelen varmasti :)
On jo pitkällä jos ymmärtää, että vika harvoin on koirassa.
10.12.2010 18.52

Kasvattaja trimmaa Epun. Asuu lähellä meitä jotenka sinne on ollut helppo viedä.

Nyt olisi tavoitteena opetella trimmaamaan Eppu itse, ainakin aluksi näin ihan perustrimmit. Pikkuhiljaa sitten kun kokemus karttuu, niin alan tekemään sitten näyttelutrimmitkin itse.

Muuten, onko sellaisista alle satasen trimmauskoneista mihinkään? Vai kannattaako heti investoida sellaiseen vähän korkeampitasoisempaan koneeseen?

19.12.2010 17.23
022301914_r
Ensinmäisen kerran kasvattaja halusi trimmata Eban itse, mutta sitten olenkin loput trimmannut. Joka ikinen kerta ollaan trimmattu ihan kokonaan (10 tai 7 terällä) paitsi nyt. Nyt sitten kokeilinkin miten käsi tekee, jos yrittää vain puoliksi leikkais. Menihän siinä aikaa, mutta lopputuloksesta tuli kyllä hiano !
Who ever said you can't buy happiness forgot little puppies.
19.12.2010 17.32
022287476_r
Sulo kirjoitti:
Vilma/ Meillä konetetaan vatsa aina 10-terällä, niin ei tule liian lyhyeksi.

Mä olen kanssa konettanut nyt talvella kympillä, uskoisin että nyt on ihan ok.:)

Puudelipoweria!
01.01.2011 22.02
021032986_r

Tuttu trimmaa, paitsi viime kerralla trimmattiin itse lyhyeksi, kun turkki veti lumien ja takkukukauden tultua niin herkästi huopaan. Kyllä oli sen näköinenkin, että amatöörit oli asialla

Tarkoituksena olisi hankkia jossain vaiheessa oma trimmeri, joka ei sytkähtäisi kesken kaiken. Lainatrimmeri oli hieman harrastelijalaatua. Enemmän ehkä pienimuotoista trimmausta varten valmistettu (Wahl).

02.01.2011 19.32
020449616_r
Kiuruvesi
Eppu kirjoitti:

Muuten, onko sellaisista alle satasen trimmauskoneista mihinkään? Vai kannattaako heti investoida sellaiseen vähän korkeampitasoisempaan koneeseen?

Kannattaa heti investoida trimmikoneeseen koska jos ostaa hyvän ja laadukkaan niin se on myös pitkäikäinen.... http://www.petenkoiratarvike.com/trimmauskone_andis_agc_2_speed/special_edition_hopea_pr_040102239151.html

Tuo kone on minulla itselläni ja on todella hyvä ja tehokas:) Monella cockeri kasvattajalla olen nähnyt myös tuon andiksen koneen:)

Ennen omistin moserin 45 mutta ei ollut mielestäni mikään hyvä kone:/

03.01.2011 12.07
022662116_r
Turku
Radda menee keskiviikkona trimmaajalle (:
Radda 2009->
03.01.2011 13.21
022281407_r
Turku
Radda kirjoitti:

Sanoo koiran omistaja jonka koiralla hädin tuskin on trimmattavaa missään :') Eikös Raddaa pysty itsekkin nyppimään.

"It's just a couple of the million things, that I love about you"
04.01.2011 13.16
022662116_r
Turku
*Sakke kirjoitti:
Radda kirjoitti:

Sanoo koiran omistaja jonka koiralla hädin tuskin on trimmattavaa missään :') Eikös Raddaa pysty itsekkin nyppimään.

Haha, mieluummin vien ammattilaiselle kun rupeen ite söhertämään tota (:

Radda 2009->
05.01.2011 15.57
Trimmataan itse, meillä on trimmeri ja trimmaussakset. Lähiaikoina pitäisi käydä ihan trimmaajalla, että saisi taas hienon pohjan ja siitä olisi ite helppo trimmata.
16.01.2011 10.00
022064997_r
Helsinki

Näin kaveri kyselee (eikä jakseta vaihtaa käyttäjää... '-_-).

Omistaa kääpiösnautserin, pennun, eikä vielä tiedetä kunnolla näistä asioista. Miten monta päivää/viikkoa ennen näyttelyä pitää nyppiä, trimmata näyttelykuntoon tai ihan normi? Kiitos.

19.01.2011 15.23
022287476_r
Vilmalla huomenna trimmaaja, saa nähdä miten onnistun tuon pitämään puhtaana lauantaihin asti.
Puudelipoweria!
19.01.2011 15.27
022267527_r
Säkylä
Buddy kirjoitti:

Omistaa kääpiösnautserin, pennun, eikä vielä tiedetä kunnolla näistä asioista. Miten monta päivää/viikkoa ennen näyttelyä pitää nyppiä, trimmata näyttelykuntoon tai ihan normi? Kiitos.

Minkä ikäinen pentu? Onko ennen nypitty ja karvan pituus nyt?

Muokattu viimeksi: 19.01.11 15.27
On jo pitkällä jos ymmärtää, että vika harvoin on koirassa.
19.01.2011 15.38
021884518_r
Rautalampi
Itse olen trimmannut nyt kaksi vuotta Reinoa. Välillä minulla käy pari muutakin koiraa trimmauksessa. Näyttelytrimmiä en ole vielä tehnyt muille kun karkeille foxeille. Ehkä rotukirjo laajenee joskus....
19.01.2011 16.03
000043941_r
Buddy kirjoitti:

Käppänän näyttelyturkin laitto pitää aloittaa pari kuukautta ennen näyttelyä, nämä tosin riippuu vähän karvasta kuinka nopeaan kasvaa mutta ite oon sen kaks kuukautta vähintään ennen laittanut joskus 2,5kk. jolloin karva nypitään kaikki pois, näyttely siistiminen tehdään n.viikkoa ennen näyttelyä tai jos on oikeanlainen terä sen voi tehä päivää tai pariakin ennen. Ite tykkään kyllä vähän jättää väliä enempi että karva kasvaa ja tasoittuu kauniiksi ettei suoraan ole leikattu.

Viimesin pentu minkä trimmasin oli 4kk ikäinen ja kun nypin pentukarvan pois koiralle jäi näyttelykarvan mittainen karva suoraan päälle, sitä on sitten rullaamalla otettu(elikkä siis otettu parinviikonvälein osa karvasta pois niin että karva ei pääse kasvamaan pitkäksi), koiralla on maaliskuussa ensimmäiset näytteylyt ja on tarkoitus pitää näyttelykarvassa vähän pidempään.Ensimmäisen nppimiskkerran ikä vaihtelee, jollain irotoaa melko heti luovutusiän jälkeen toisilla se taas vie sen 6kk. "perustrimmi" käppänälle on että nypitään se kaksi kertaa vuodessa ja väliputsinkeja(korvat,kaula,posket ja peräpeili ja tehosteiden siistiminen) sitten tarpeen mukaan, näillä pärjää jos koira ei käy näyttelyissä ja vaikka kävisisi niin silloin turkki on sen kaksi kertaa vuodessa näyttelykunnossa.Turkkeja laitetaan kahdella tapa, osa tekee että nyppii kokonaan käsin pohjavillankin pois ja osa ottaa nyppimisen jälkeen pohjavillan koneella. Ite suosin enempi käsin ottamista, mutta se on aina semmoinen asia mikä omistajalta ptää varmistaa. Näyttelykoiralla turkkia ei pitäisi mennä pelkästään ajelemaan, vaikuttaa karvan laatuun ja väriin.

En tiedä oliko apua, ja tuliko ymmärrettävästi edes kirjoitus. :D Mulla on kahen oman koiran turkinnäyttelykunnossa pito meneillään, rullaan niitä ja porukoidenkin koiraa yritän rullailla sekä sitten on yksi vieras joka yritetään pitää näyttelykunnossa kevään ajan. kaksi kettaria,riiseni ja käppänä. :) teen kaikenrotuisille kotitrimmaukset, kettareille ja riisenille ja käppänälle tällä hetkellä onnistuu näyttelytrimmi, rotuja olisi tarkoitus opetella enempi, mäyräkoirille ja parille eri terriereille on ollut kysyntää. :)

21.01.2011 01.18
Muokattu viimeksi: 21.01.11 01.19
24.01.2011 16.36
022573310_r
Turku
Radda kirjoitti:
*Sakke kirjoitti:
Radda kirjoitti:

Haha, mieluummin vien ammattilaiselle kun rupeen ite söhertämään tota (:

Mut ku raddassa ei oo mtn nypittävää ;__;

"Even a symphony can't say what you mean to me"
02.02.2011 14.24
022647898_r
Joensuu

Itse trimmaan omat koirat ja sukulaisten käppänät myös :) Näyttelytrimmissä käytän kokeneemmalla. Tiamolta en vielä osaa oikein päätä (parta ja kulmakarvat) laittaa sen rakenteen vaatimaan lookkiin, mutta muuten onnistuu siistiminen.
Kiinnostais alkaa trimmaamaan enemmänkin vieraita koiria ja oppia laittamaan myös muita rotuja.

02.02.2011 15.17
^^ Ei muuta kun trimmaamaan kaikki tuttujen ja tutuntuttujen koirat myös :D Trimmaamalla sen vaan oppii, mäkin alotin omista koirista ja siitä se homma pikkuhiljaa"levis" käsiin ja hankein Y-tunnuksen ja nyt trimmailen päivittäin (kiva lisätienesti) :)
You're all I got. You're all I need. You're my friend in need. You're all I got. You're all I need. You're my friend indeed.
03.02.2011 09.41
021747683_r
Kajaani

Minäkin haluaisin alkaa trimmaamaan kaikkien koiria :) Mutta ei kenelläkään tutulla oikein ole nypittäviä koiria, muunlaisiin en halua koskea :D Ja pitäs saada trimmauspöytäkin. Kävin myös trimmauskurssin, mutta oikeastaan osasin jo kaiken mitä siellä opetettiin. Saipahan käydä päivän trimmaamassa käppänöitä :) Luentopäivä oli siellä ihan hyödyllinen, yleisesti rakenteesta ja liikunnasta kertova ja sitten vähän kerrottii vaa niistä karvoista ja miten ne vaikuttaa kokonaisuuteen. :)

Jos vaan saisi niin trimmaisin tota omaa koiraa päivittäin <3 ei vaan karva oikeen tykkää semmosesta :D

Parsonrussellinterrieri FI KVA FI MVA Smells Like Strong Gunnar "Wallu" ('09) & ajokoira-pystykorvamix "Nasu" ('05) & altaallinen fisuja ('09)
03.02.2011 09.54
021897949_r
Tampere

Mä trimmaan Safian sekä koti- että näyttelytrimmin ite. Trimmaajalla en oo ikinä käyttäny, mutta pentuna ja nuorena ekoja kertoja näyttelyssä käydessä annoin kasvattajan trimmata- Mtta nykyään tulee tosiaan trimmattua aina ite : >

Kiinnostusta olis lisäks muittenkin koirien trimmaamiseen, mutta vielä ei ainakaan oo löytyny sellasia koiria, ketä tarttis trimmata.

05.02.2011 13.37
mietin et haluisin tettiin trimmammoon mutta kun trimmin pitäjä sanoi mul ettei välttämät jaksa opettaa mul niin paljoo ku on kiireistä et se olis siivous hommia ja juoksutyttönä olemista.. kannataako mennä ?
05.02.2011 13.42
021375170_r
Kuopio
Jess, Pepillä ens tiistaina trimmaus! Onkin sen tarpeessa..:)

Kake// Mä olin tetissä sellasessa eläinkaupassa missä on trimmaamo samassa, pääasiassa olin siellä kaupassa mutta välillä siivosin sitä trimmaamoa, autoin sitä trimmaajaa vähän ja pitelin jotain koiraa jne. Ja katsoin vierestä. En mä siinä ainakaan kauheesti oppinut, eniten koko homma oli siivoomista. Joten enpä tiedä suosittelisinko, itse en ainakaan menisi uudestaan..
05.02.2011 13.50
oke yritän miettiä kuumeisesti minne menisin tettiin hirveän vaikeaa keksiä hyvä tetti paikka :/ haluasin johonkin eläinteen liityvään mutta kun someron eläinlääkäriin en pääse kun sisko ja kaverini menees sinne (vain 1-2 oppilasta pääsee samaan paikkaan) eläintenlöytöeläin kotiin haluisin mutta se ei ole keskustassa ja pitäisi hommata kyyti sieltä aina pois ja takaisin.. helppiä ihmiset ?..
05.02.2011 16.28
021139327_r
Kuopio
^ Olisko siellä jotain eläinkauppoja? Niissä ainakin saa olla vähän eläinten kanssa.
Tai joku toinen eläinlääkäri jos siellä on? Tai joku koirakoulu? Lemmikkihoitola?
En tosiaan tiedä mitä siellä Somerossa on..
05.02.2011 16.31
021925220_r
Lahti
Meillä on nlyt 19.2, trimmiin menee seuraavana viikonloppuna ja kaksi päivää ennen näyttelyä uudestaan trimmiin napsimaan haivenet & hapsut pois.
nomen est omen - Budoar Bravo
05.02.2011 16.45
eläinkaupan palvelu on tosi töykeetä.. koirakoulua on vain sunnuntaisin toista eläinlääkäriä ei ole huoh... lähtisinkö hesaan tétti viikoks tätiniluokse epäilen et siel olis helpompi löytää joku eläimiin liityvää tetti paikkaa.
05.02.2011 22.01
021346471_r
Espoo

Naomi menee maanantaina trimmaukseen, en jaksais oottaa =)

Itse trimmailen Lillaa, ja monien muiden koiria, mutta näyttelyissä käyviin koiriin en uskalla saksilla koskea. Naomi siis pääsee maanantaina yhdelle mielestäni Suomen parhaalle trimmaajalle. Lisään sitten kuvan tänne. :)

Muokattu viimeksi: 06.02.11 21.42
tazzu.fi ---- puudelit.blogspot.com

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti