Mihin ovat hävinneet ne kultaiset käytöstavat? - Sivu 13 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

10.09.2010 16.43
020255896_r
Oulu
Roope kirjoitti:
Jaro kirjoitti:

Mun mielestä se kuuluu kuitenkin jollain lailla hyviin käytöstapoihin että tervehditään naapureita.

Kyllähän se täälläkin, naapuritkin aina tervehtivät, vastausta ei heru.

ö_ö miksei vois vastata jos joky ystävällisesti tervehtii? itekki asun kerrostalossa, ja kyllä täällä tervehditään.

10.09.2010 16.43

Olisikin tuollaisia naapureita osunut kohdalle, tuollaisten kanssa voisi elääkin :)

Kun asuttiin miehen kanssa kerrostalossa, niin eipä siellä tullut juurikaan tervehdittyä ketään, rapun vastapäistä asukasta ehkä silloin tällöin. Tosin eipä niitä koskaan tullut nähtyä. Tosin yläkerran naapuri tuli kuultua aika monena yönä, tykkäsi huudattaa musiikkia keskellä yötä (ja pitää juhlia).

Täällä rivarissa noi naapurit ovatkin sitten niin ahdasmielisiä, että uudet asukkaat/vuokralaiset/nuorempaa sukupolvea olevat eivät kuulu heidän "laumaansa". Toinenkin pariskunta, joka tänne muutti samoihin aikoihin meidän kanssamme pääsivät myös kuulemaan huutamista.

10.09.2010 16.44
021877384_r
Muurame
Pepsu kirjoitti:

Noista vanhuksista. On totta että hyö antavat helposti huonon ja kärttyisän kuvan. Monien vanhusten mielestä tervehtimen on liian tuttavallista jos ei oikeasti tunne ollenkaan. Samoin sinuttelu. Kannattaa teititellä. Jos vanhuksen tapaa esim. seuraavana päivänä uudestaan hän saattaa tokaista että äläs teitittele siinä, mie oon Maija vaan.

Joo näinhän se menee. Onhan se totta, että vanhempia ihmisiä kuuluu hyvien tapojen mukaan teititellä mutta eipä kovin moni esimerkiksi mun ikäiseni teitittele, kun harva varmaan tietää/muistaa tätä.

muoks/
Rivitaloissa mun havantojen mukaan ihmiset on jotenkin avoimempia/mukavempia kuin kerrostaloissa asuvat. Me asuttiin kerran vuokralla pari kuukautta kerrostalossa eikä opittu tuntemaan oikeastaan ketään. Siellä oli paljon vähemmän sellaisia yhteisiä juttuja. Rivitaloissa ihmisillä on omat pihat ja tällä lailla, se eläminen oli siellä jotenkin yhteisöllisempää, on talkoita ja muita yhteisiä juttuja. Kerrostaloissa ihmiset asuvat omissa pienissä kopeissaan, muutenkin kerrostaloelämä tuntuu minusta ahdistavalta (tietenkin kun tällainen maalainen olen).

Ja siis oma mielipiteeni oli tämä vertaus kerrostaloissa/rivareissa asuvista ihmisistä, älkää loukkaantuko ihmiset. 

Muokattu viimeksi: 10.09.10 16.48
10.09.2010 17.12
Nuppu kirjoitti:
Roope kirjoitti:
Jaro kirjoitti:

Mun mielestä se kuuluu kuitenkin jollain lailla hyviin käytöstapoihin että tervehditään naapureita.

Kyllähän se täälläkin, naapuritkin aina tervehtivät, vastausta ei heru.

ö_ö miksei vois vastata jos joky ystävällisesti tervehtii? itekki asun kerrostalossa, ja kyllä täällä tervehditään.

Itsehän asun rivitalossa, ei riitä sosiaalisuus edes tervehtimiseen.

10.09.2010 19.36

No jo on kumma...

Kun tulin vinkan kanssa lenkiltä, kävin nopeasti kaupassa. Kun tulin sieltä, mun edellä käveli n. 20v jätkä, joka näytti pitävän mulle ovea auki. Mutta sitten päättikin päästää irti niin, että jäin oven väliin ja sain kauppakassini kanssa änkeytyä vapaaksi. Mumisin vaan perään jotain asenteella "joo kiitos paljon". Että ei niitä herrasmiehiäkään taida enää kummemmin olla...

10.09.2010 19.43
Vinka kirjoitti:

No jo on kumma...

Kun tulin vinkan kanssa lenkiltä, kävin nopeasti kaupassa. Kun tulin sieltä, mun edellä käveli n. 20v jätkä, joka näytti pitävän mulle ovea auki. Mutta sitten päättikin päästää irti niin, että jäin oven väliin ja sain kauppakassini kanssa änkeytyä vapaaksi. Mumisin vaan perään jotain asenteella "joo kiitos paljon". Että ei niitä herrasmiehiäkään taida enää kummemmin olla...

Naurahdin. :-D

10.09.2010 23.40
022473361_r
Turku
Roope: Mulla heräs hieman mielenkiinto (/ihmetys) tuosta tervehdys asiasta. "ei riitä sosiaalisuus edes tervehtimiseen" Haluaisin vain kuulla hieman tarkennusta asiaan, koska jäi vaivaamaan. Ensin kävi mielessä, että oletko niin "törkeä", että et tervehdi vai oletko niin ujo/sisään päin suuntautuva, ettei se ole luonnollista tmv. Olisi mukava kuulla mitä tällä lausahduksellasi tarkoitit :)
11.09.2010 09.50
Lili kirjoitti:
Roope: Mulla heräs hieman mielenkiinto (/ihmetys) tuosta tervehdys asiasta. "ei riitä sosiaalisuus edes tervehtimiseen" Haluaisin vain kuulla hieman tarkennusta asiaan, koska jäi vaivaamaan. Ensin kävi mielessä, että oletko niin "törkeä", että et tervehdi vai oletko niin ujo/sisään päin suuntautuva, ettei se ole luonnollista tmv. Olisi mukava kuulla mitä tällä lausahduksellasi tarkoitit :)

En osaa itsekään selittää, miksen tervehdi. Ihmiset ovat * ja minua ei kiinnosta heidän tekoystävälliset naamansa. :/

Muokattu viimeksi: 13.09.10 18.49
11.09.2010 17.30
Ymmärrän sen, ettei kaikki tervehdi. Ei pitäis maailma siihen kaatua.. Itse en tervehdi, koska en uskalla ellei toinen tervehdi ensin. Välillä en silloinkaan, mutta yritän hymyillä edes. Minulla tuo johtuu varmaan pitkälti ujoudesta.
11.09.2010 20.23

mulla on kauhee tervehtimis kammo, aina esim kaupan kassalla ja kaikki opettajat sun muut jotka tervehtivät mua, saa vastauksesksi "mmmtshm"

mutta sellasia ihan tuntemattomia on kiva tervehtiä! Miä muistan ku joskus vuos sitten aina hymyilin ja tarvehdin vanhemmille ihmisille ni sit yks pappa huus "SAATANA ÄLÄ NAURA MULLE SENKIN PIRUN PENIKKA" ja sit sen jälkeen on toi vanhusten moikkaaminen vähän jääny... :/

11.09.2010 20.38
021096063_r
Petsie_supportmember_small
Mikkeli
minusta on äärettömän raivostuttavaa, kun tervehdin ihmisiä aidon ystävällisesti vaikka tuntemattomia olisivatkin ja sitten sieltä toinen tuijottelee naama norsun****lla kerta toisensa jälkeen.
enpä erehdy tervehtimään samaa ihmistä enää muutaman kerran jälkeen.

ja näin btw, kannattaa opetella tervehtimään niitä ihmisiä ja yleensäkin opetella edes kohtuulliset käytöstavat, helpottaa työnhakua huomattavasti kun osaa käyttäytyä.
11.09.2010 20.41
022475671_r
Kokkola

Oon kanssa tätä mieltä, että aina kannattaa tervehtiä iloisesti, vaikka ei silloin itellä olisikaan mikään hyvä mieli.

Mulle siitä on tullut rutiini ja usein saan hyvänmielen itselleni ja sille kassaneidille yms, kun tervehdin iloisesti ja kiitän kuitin saatuani.

http://oliversheltti.blogspot.fi/
11.09.2010 21.01
Oliver kirjoitti:

Oon kanssa tätä mieltä, että aina kannattaa tervehtiä iloisesti, vaikka ei silloin itellä olisikaan mikään hyvä mieli.

Mulle siitä on tullut rutiini ja usein saan hyvänmielen itselleni ja sille kassaneidille yms, kun tervehdin iloisesti ja kiitän kuitin saatuani.

Jos oot niin epäsosiaalinen ja vihaat kaikkia ihmisiä tuntematta heitä niin, että voisit ampua heidät, kun he kävelevät vastaan puhumattakaan siitä jos he tervehtivät leveän hymyn kera, niin minun mielipiteeni on se, että silloin on ehkä ihan hyvä vain pitää suunsa supussa. :D

11.09.2010 21.16

En nyt oikein ymmärtänyt tuon Oliverin ja Saran viestien yhteyttä mutta multa on varmaankin mennyt jotakin ohitse...Anyway olimme tänään mieheni kanssa Sokoksella ruokakaupassa jossa viikottain asioimme.Ymmärrän erittäin hyvin että vanhoilla ihmisillä saattaa olla kipuja ja tuskia mutta siis emme voi muuta kuin hämmästellä heidän käytöstänsä.Kaupan portista kun käppäilemme sisään alkaa hirveä tunkeminen ja ryysiminen joka jatkuu läpi kaupan.Yritämme välillä hidastaa omaa tahtiamme tai pysähtyä täysin jotta vanhukset pääsisivät menemään ohitsemme mutta sekään ei tunnu auttavan kun aina heitä vaan jostakin suunnasta ponnahtelee.Kalatiskillä töykeästi etuilevat,samaten kassajonossa.Jos heitä ei huomaa heti välittömästi väistää saa kuulla siitä kuinka huono käytöksisiä olemme.Mutta olemme siis aina vain pyrkineet hoitamaan ostoksemme pikaisesti ja väistelemään vanhuksia kohteliaasti.

Autoa kun meillä ei ole joudumme kulkemaan julkisella liikenteellä.Noh,todella usein linja-auto sattuu olemaan täynnä ja joudumme seisomaan.eihän siinäkään mitään,terveitä ihmisiä kun olemme mutta linja-autossa olisi erittäin hyvin tilaa meille ja monille muille seisoville matkustajille jos lukuisat mummelit voisivat nostaa käsilaukkunsa syliinsä viereiseltä penkiltä.Mutta ei,nenäänsä vain nyrpistelevät.Ihmetyttänyt monesti että eikö linja-auton kuljettajat puutu asiaan mitenkään.jos minä ja mieheni valtaisimme laukullani ja kauppakasseillamme dösän penkit niin aivan varmasti tulisi sanomista.

Mutta kai se vaan on niin että nuorempien täytyy hamaan loppuun saakka kunnioittaa ja kumarrella vanhuksia.Kohteliaisuus heitä kohtaan on ymmärrettävää ja itsekkin pyrin olemaan vanhuksille kohtelias mutta useimmiten tuntuu vain siltä että se kohteliaisuus menee vain hukkaan...

11.09.2010 23.28
Joo näinhän se menee. Onhan se totta, että vanhempia ihmisiä kuuluu hyvien tapojen mukaan teititellä mutta eipä kovin moni esimerkiksi mun ikäiseni teitittele, kun harva varmaan tietää/muistaa tätä.

muoks/
Rivitaloissa mun havantojen mukaan ihmiset on jotenkin avoimempia/mukavempia kuin kerrostaloissa asuvat. Me asuttiin kerran vuokralla pari kuukautta kerrostalossa eikä opittu tuntemaan oikeastaan ketään. Siellä oli paljon vähemmän sellaisia yhteisiä juttuja. Rivitaloissa ihmisillä on omat pihat ja tällä lailla, se eläminen oli siellä jotenkin yhteisöllisempää, on talkoita ja muita yhteisiä juttuja. Kerrostaloissa ihmiset asuvat omissa pienissä kopeissaan, muutenkin kerrostaloelämä tuntuu minusta ahdistavalta (tietenkin kun tällainen maalainen olen).

Ja siis oma mielipiteeni oli tämä vertaus kerrostaloissa/rivareissa asuvista ihmisistä, älkää loukkaantuko ihmiset.

Asutaan kerrostalossa. Täällä yleensä tervehditään :) Jotkut eivät tervehdi joten en niitäkään sitten.

Naapureilta saa lainaan jotain ruokatarpeita jos kaupat eivät ole enää auki.

Täällä pidetään oviakin auki jos satutaan törmäämään ja menossa samaan rappuun.

Hulina kirjoitti:

mulla on kauhee tervehtimis kammo, aina esim kaupan kassalla ja kaikki opettajat sun muut jotka tervehtivät mua, saa vastauksesksi "mmmtshm"

mutta sellasia ihan tuntemattomia on kiva tervehtiä! Miä muistan ku joskus vuos sitten aina hymyilin ja tarvehdin vanhemmille ihmisille ni sit yks pappa huus "* ÄLÄ NAURA MULLE SENKIN PIRUN PENIKKA" ja sit sen jälkeen on toi vanhusten moikkaaminen vähän jääny... :/

"* ÄLÄ NAURA MULLE SENKIN PIRUN PENIKKA"

REPS :D

"mutta yritän hymyillä edes. Minulla tuo johtuu varmaan pitkälti ujoudesta." <-- Ujo olen minäkin. Jos en tervehdi niin ainakin hymyilen.

Ei hieman sekasesti menny ei :´´D 

Muokattu viimeksi: 13.09.10 18.52
11.09.2010 23.39
021153699_r

Mä en naapureille moikkaile, etenkään tolle joka asuu vastapäätä koska sillä on ollut jotain erimielisyyksiä meidän perheen kanssa ja sekin kulkee vaan nokka pystys ohi että silleen.

Täällä myös yhdessä Siwassa on miesmyyjä joka ei tervehdi takaisin kun kaupassa asioin :)

12.09.2010 00.19
Vähän OT, mutta ennen remonttia tässä samaisessa kerrostalossa oli todella hyvä yhteishenki. Talossa on yhdeksän asuntoa. Naapureiden kesken mm. grillailtiin ja minulla oli oman ikäisiä kavereita. Nykyään, remontin jälkeen, täällä asuu aika paljon perheitä pikkuipanoineen. En edes aina tiedä kuka on muuttamassa, enkä tarkalleen sitäkään kuka missäkin asunnossa asuu. Se on aika ahdistavaa jos vertaa remonttia edeltävään aikaan. Kyllähän sitä tervehtiä saattaa naapureita, mutta ei se ole mitään siihen verrattuna, että ennen naapurit olivat kavereita keskenään, eivätkä pelkkiä naapureita.
12.09.2010 10.34
021460116_r
Iitti

Heh... joo lueskellessani näitä teidän viestejä niin kyllä sitä ihmisten huonokäytöksisyyttä on tullut koettua täälläkin päin. Eli aina kun ajelen autolla naapurin ohitse ja pihalla naapurin pappa, nostan kättä iloisesti tervehdykseksi, niin vastaukseksi saan happaman näköisen naaman.

Ja kerran mieheni kanssa ostimme kauppakeskuksesta sellaisen pienen hyllykön (mieheni kantoi sitä kaksin käsin) ja ulko-ovelle päästässemme, vastaan tuli mies joka ihan pokkana vaan meni edestämme pitämättä ovea koppavan oloisena. No minä sitten pidin ovea miehelleni... kuitenkin kyllähän se vähän tunnelmaa laski, koska minulle oveapitäminen on aina itsestäänselvyys. Joillekin ei ole :(

Ja taitaa olla joillekin suomalaisille muutenkin nuo kohteliaisuudet olla vieraita, hymyilevää ihmistä pidetään jotenkin mielipuolena. Ja jos joku tervehtii niin maailmanloppu tulee!

"In a cat's eye, all things belong to cats." -English proverb
12.09.2010 21.01

Täytyy myöntää, että ite en tervehdi kaikkia naapureitani.

Ollaan asuttu tässä taloyhtiössä (rivitalossa) maaliskuun puolestavälistä 2010 lähtien.

En tervehdi kuin tiettyjä naapureitani.

Tällä "naapureiden valikoimisella" ei ole mitään tekemistä ulkonäön, sukupuolen, kansalaisuuden (ööö, kaikki taitaa olla ihan suomalaisia), hiustenvärin, automerkin eikä minkään muunkaan kanssa.

Jostain syystä en tervehdi niitä uppo-oudoimpia, joita en näe kuin ehkä kerran kuukaudessa parkkipaikalla.

Tervehdin kaikkia samassa rivitalossa asuvia naapureita, joita on hulppeat 4 kappaletta, ellei omaa avomiestäni lasketa ;)

Tämän lisäks tervehdin ehkä viittä muuta naapuria, joista kaksi on minulle sukua (eno ja enon vaimo) ja kolme jo entuudestaan tuttua.

Taloyhtiön naperot juttelee ja kyselee aina kaikkea, jos parkkipaikalla sattuuvat tahi ovat leikkimässä leikkikentällä (vai mikä se nyt on taloyhtiön nurmikolla, missä on hiekkalaatikot ja kiikut...) ja heidän kanssaan tulee hölpötettyä kaikkea vähemmän järkevää ;)

En ole siis yltiöhersyvän sosiaalinen mitä naapureiden tervehtimiseen ja muunkaanlaiseen kanssakäymiseen tulee.

Muutoin muistan käytöstavat, ja avaan kaupassa oven lastenrattaita työntävälle, kädet ostoskasseja täynnä olevalle tahi vanhalle mummulle :)

Tervehdin kassatätiä- ja setää KATSOMALLA SILMIIN, koska itse askartelutarvikkeessa myyjänä työskennellessäni hoksasin, miten RAIVOSTUTTAVAA on kun asiakas mutisee sen hätäsen "päivää" tai "huomenta" tuijotellen rahapussiinsa/tiskiin/seinään/kengänkärkiinsä...

Myös jos kaupassa/jossain muualla vahingossa töytäisen jotakuta, pyydän anteeksi, sanomalla nimenomaan "anteeksi" tai "oi, anteeksi" enkä mitään mutise "sori"...

Myös silloin jos joku muu tönäisee minua vahingossa, pyytää hymyillen anteeksi, hymyilen takaisin ja vastaan "ei se mitään" tai muuta vastaavaa, koska se on myös hurjan epäkohteliasta, että mikäli toinen pyytää anteeksi, sinä vain mulkaiset sitä tappavasti ja painut tiehesi...

12.09.2010 21.08
020416743_r
Turku
Rico kirjoitti:

Tervehdin kassatätiä- ja setää KATSOMALLA SILMIIN, koska itse askartelutarvikkeessa myyjänä työskennellessäni hoksasin, miten RAIVOSTUTTAVAA on kun asiakas mutisee sen hätäsen "päivää" tai "huomenta" tuijotellen rahapussiinsa/tiskiin/seinään/kengänkärkiinsä...

Henkkoht mun on aivan uskomattoman vaikea katsoa ihmisiä silmiin jutellessa. Ihan omasta äidistä lähtien. Silmiin katsominen aiheuttaa mulle inhottavan ahdistusreaktion. voin vaan kuvitella, miltä työhaastatteluissakin näyttää, kun pälyilen vaikka mitä seiniä... x(

Itse siis tiedostan, että silmiin katsoiminen on kohteliasta, mutta kun ei vaan kertakaikkiaan pysty. Olen kai vähän kissa tässä suhteessa... Ärsyttää tosiaan itseäkin ihan julmetusti.

"Suuri ääni - suuri persoona." http://kehraten.blogspot.fi
12.09.2010 21.13

Mirnyj - Totta on tuokin, monilla siinä on varmasti takana jotain tuon tapaista... En miekään tykkää tuijotella toista silmiin keskustellessa, mutta tervehtiessä pyrin silmiin katsomaan :)

Jutellessa huomaan monesti kiertäväni silmilläni kehää toisen molempien silmien ja suun seutuvilla, ja usein se katse harhailee just sinne seiniinkin

Koska keskustellessa ihteäni ainakin häiritseekin jopa, jos toinen ihan katsomalla katsoo koko ajan silmiin, ihan jopa tuijottaen...

Apuva...

12.09.2010 21.15

Mulle on pienestä pitäen opetettu, että tervehtiessä katsotaan silmiin, ei-niin-tuttuja vieraita kätellään, vanhemmille ihmisille avataan ovi esim. kauppaan/kirjastoon mentäessä, jonoissa vanhukset päästetään edelle..
Huomaa, että harvemmat minun ikäiseni näin tekee, jonoissa rynnitään mahdollisimman eteen, ovesta mentäessä itse ensin, muita ei usein huomioida..
Tekee mieli mennä valittamaan aina nuorille, ketkä nauraa vanhuksille / pilkkaa jotenkin.
Muutama viikko sitten kihahti päähän, kun kävelin kauppaan, siinä oli joku vanhempi mies kaatunut, ja pari poikaa ajoi siitä ohi ja nauroi.. Itse siskon kanssa, ja vastaantulijan kanssa autettiin se ylös, ja se mies sitten kysyi, voidaanko taksi tilata.. Soitettiin taksi ja jatkettiin matkaa.
muok / lemmikinvaihdos

Muokattu viimeksi: 12.09.10 21.20
12.09.2010 21.19
000079449_r

Sama ongelma mullakin Mirnyj. On kamalan ahdistavaa katsoa ihmisiä silmiin. Varsinkin kun juttelee jonkun kanssa kahdestaan ja sillonhan vissiin pitäis katella silmiin jotta näyttäs kiinnostuneelta. Tuntuu vaan että se toinen katsoo vaan kaikkia virheitä mun naamassa : D Yleensä katsonkin vaan silmien väliin..

Meillä kyllä naapurit tervehtii toisiaan. Maalla kun asun niin kaikki tunteen toisensa ja moikataan kun nähdään ja joskus jäädään juttelemaankin. Tuntuu kauheen epäkohteliaalta jos vaikka tiellä joku tulee vastaan eikä sano mitään. Se vaan on kiva tervehtiä tuttuja ihmisiä. Tosin keväällä meille tuli uus naapuri, mutta ne ei oo päässy oikeen kylän henkeen mukaan. Niitä ei näy koskaan missään eikä kukaan tunne niitä. Kai ne joskus tulee sieltä piilostaan pois : D

12.09.2010 22.26

Muistetaanpas ne säännöt, ettei tarvitse jaella jäähyjä. Kommentteja poistettu urakalla eikä toivottavasti tarvitse toista kertaa enää samanlaista urakkaa tehdä ;)

Kirjoita selkeästi ja asiallisesti: kirjoita selkeää yleiskieltä, jaottele pidemmät kirjoituksesi kappaleisiin - näin kirjoituksiasi on helppo ja miellyttävä lukea. Kiroilu ei lisää arvoa kirjoituksellesi ja se on näin ollen kiellettyä.

Toisten ihmisten loukkaaminen ja herjaaminen on kielletty. Jos jonkun epämiellyttävän henkilön kirjoitukseen on hankala vastata asialliseen sävyyn - ei kannata vastata ollenkaan.

Keskustelun aihe määräytyy sen otsikon mukaan, joten älä kysele aiheeseen kuulumattomia asioita väärän otsikon alla.

Muokattu viimeksi: 12.09.10 22.40
12.09.2010 22.43
Sara kirjoitti:
Oliver kirjoitti:

Jos oot niin epäsosiaalinen ja vihaat kaikkia ihmisiä tuntematta heitä niin, että voisit ampua heidät, kun he kävelevät vastaan puhumattakaan siitä jos he tervehtivät leveän hymyn kera, niin minun mielipiteeni on se, että silloin on ehkä ihan hyvä vain pitää suunsa supussa. :D

Anteeksi mitä? Meni nyt minultakin vähän ohi mitä ajat tällä takaa? :o

12.09.2010 23.15
Rico kirjoitti:

Pätkä oli suunnattu yksikön toiselle persoonalle, muttei varsinaisesti kellekään teistä. Omasta näkökulmastani puhuin.
12.09.2010 23.52
Mäkin oon ihmisvihaaja sitten kaiketi :c No jaa, kaikkia ei voi miellyttää.
Muokattu viimeksi: 13.09.10 07.35
13.09.2010 11.18
022480695_r
Kemi

Meidän kerrostalossa asuu onneksi tosi mukavia ihmisiä, joko nuoria tai vanhuksia ja kaikkia moikataan. Nuoret on moikanneet aina takaisin, eräs pappa ei tainnut.

Kävipä toissapäivänä mukavasti kun eräs naapuri tuli irlanninsetterinsä kanssa vastaan käytävällä ja koira alkoi murisemaan. :D Ymmärtäähän sen kun tulen ulkoa ovet nitisten ja käytävä on suht kapea. Jäi silti harmittamaan kun en päässyt moikkaamaan tätä naapuria kun se piti koiraansa kiinni, se kun koitti tulla kohti, muttei näyttänyt vihamieliseltä vaikka murisikin. Enemmän sellaista epävarmaa murinaa.

En tykkää yhtään teititellä vanhuksia, sillä en teitittele muitakaan. Haluan olla tasa-arvoinen kaikkia kohtaan. Minua ärsyttää suunnattomasti kun äiti teitittelee vanhempaa väestöä ja heti seuraavassa lauseessa sinuttelee. "Haluatteko te pullaa? Mää voin leikata sulle palan."
Välillä kyllä olen saanut osakseni otsanrypistyksiä kun sinuttelen. :D Mutta harvoin kuitenkin. Ehkä äiti on juuri tuon teitittelyn takia suuremmassa suosiossa vanhemman väestön keskuudessa. Meidän 80-vuotias vuokraemäntäkin juttelee lähinnä äidille kun tulee käymään.

13.09.2010 12.40
Musta on kiva asua tässä nykyisessä talossa, kun naapurit tervehtivät :) Täällä asuu vain 18-29 vuotiaita, lapsettomia ihmisiä (tai ainkaan en ole yhden yhtä lasta nähnyt?). Nuoria siis ja ollut silti yllättävän rauhallista. Yhden kerran jouduin soittamaan poliisit hiljentämään yhet bileet, mutta nekään ei olleet näissä taloissa, vaan vähän matkan päässä.
13.09.2010 12.48
Sara kirjoitti:
Rico kirjoitti:

Pätkä oli suunnattu yksikön toiselle persoonalle, muttei varsinaisesti kellekään teistä. Omasta näkökulmastani puhuin.

Täällä keskustelupalstoilla jos lainaa jonkun tekstiä ja kirjoittaa siihen, se nimenomaan TARKOITTAA ko. henkilölle kirjoituksensa suuntaamista.

Joten kannattaa huomioida se, kirjoitellessaan "yksikön toiselle persoonalle" ettei tule turhaan aiheuttaneeks hämmennystä.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti