Pärjäätkö koirasi kanssa? - Sivu 5 (Koirat > Koirien koulutus)

06.02.2015 15.25

Pärjäätkö koirasi kanssa joka tilanteessa?
Kysy mieluummin, pärjääkö se minun kanssani.

Kuka on teillä johtaja.
äksdee

Jos sanot pärjääväsi koirasi kanssa, pitääkö se paikkansa?
Kun savolainen puhuu, siirtyy vastuu kuulijalle.

Miten itse koet koiran murkkuiän ja mitkä ovat omat koulutus metodisi? 
No se on niinku murkkuikä ja positiiviset on metodit. Tolla nyt pian kolmevuotiaalla oli aika mieto teiniperseilyvaihe. Jos tuntuu, että koira on syystä tai toisesta taitamaton tai hallinta rakoilee, sitten koulutetaan.

Kunnioittaako koirasi sinua?
Se kunnioittaa luultavasti eniten omia halujaan omalla lajityypillisellä tavallaan.

Kuinka monta kertaa saat käskeä koiraasi että se uskoo? 
Jos se osaa, kerran.

Koetko itsesi hyvänä kouluttajana?
Perushyvänä ja koko ajan kehittyvänä. Tällä hetkellä eniten päänvaivaa aiheuttaa asioiden ärsykekontrolli, koska olen laiska.

Oletko kuullut koiran "sammuttamisesta"?
Käytösten kyllä, en koko koiran. Olisi vähän huolestuttavaa touhua semmoinen. Itse olen kyllä sammunut muutaman kerran.

Onko juuri se koira mikä sinulla on nyt, onko se itsellesi hyvä?
On. Ne on kaikki olleet.

Koetko koirasi helpoksi vai vaikeaksi mm. koulutukselta
Ensimmäinen oli aluksi vaikea, kun omat taidot ei riittäneet. Toki herkän, pelokkaan ja vaikeasti motivoitavan, huonoista lähtökohdista tulleen koiran kouluttaminen opetti paremmaksi. Keskimmäinen on ollut aina suoraviivainen ja helppo vailla hankalaa taustaa. Tosi kiva peruskoira. Nykyinen on mahtava, joskin reaktiivinen ja kohtalaisen terävä. Se ei kuitenkaan ole ollut ylitsepääsemätön ongelma.

Onko rotu sinulle paras mahdollinen?
Joo.

Oletko katunut rotua ottaessasi?
En. Joskus tekee mieli piehtaroida vitutuksesta, kun miettii rodun tulevaisuutta, jos nykymeno kasvatuksen mainstreamin ja kasvattajien keskinäisen yhteistyön ja päämäärien suhteen jatkuu nykyisellään.

Teetkö koirasi kanssa jotain vai onko koira ihan normaali seurakoira sinulle?
Aksa, toko, koirafrisbee, koiratanssi ja nosework. Toki se on myös seikkailutoveri lenkeillä, valokuvamalli, haarojenlämmike ja kävelevä viihdekeskus.

09.01.2016 00.57

Pärjäätkö koirasi kanssa joka tilanteessa? - Miksi en pärjäisi? Tottakai minä pärjään.

Kuka teillä on johtaja? - Minä. Avomies on toinen johtaja.

Jos sanot pärjääväsi koirasi kanssa, pitääkö se paikkaansa? - Miksi ei pitäisi? Miksi valehtelisin? Tottakai pitää paikkaansa.

Miten itse koet koiran murkkuiän ja mitkä ovat omat koulutus metodisi? - En muista. Vanhin on jo 7v7kk ja nuorin 6v6kk

Kunnioittaako koirasi sinua? - Tottakai

Kuinka monta kertaa saat käskeä koiraasi että se uskoo? - Kerran (ulkona montakin kertaa, jos vastaan tulee muita koiria)

Koetko itsesi hyvänä koirankouluttajana? - Tottahan toki

Oletko kuullut koiran "sammuttamisesta" - En

Onko juuri se koira mikä sinulla on nyt, onko se itsellesi hyvä? - On

Koetko koirasi helpoksi vai vaikeaksi mm. koulutukselta? - Helpoiksi

Onko rotu sinulle paras mahdollinen? - On

Oletko katunut rotua ottaessasi? _ En

Teetkö koirasi kanssa jotain vai onko koira ihan normaali seurakoira sinulle? - Seurakoira

(yht. otto sannamindydonnajani@luukku.com)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti