Miten saada vanhemmat suostumaan lemmikin ostoon? - Sivu 12 (Yleinen keskustelu > Lemmikkiä hankkimassa)

04.04.2013 19.03
022375618_r
Kraków
Jeri kirjoitti:

Kannattaa lukea tätä keskustelua. Sinne ovat ihmiset listanneet koiriinsa menneitä rahasummia:

http://www.petsie.fi/forums/17537-koirasi-kustannukset

Toki se ny riippuu ihan ihmisestä ja koirasta.Mitä ruokaa ostaa?mitä tavaroita?kuinka usein si kyseinen koira sairastuu vakavasti?Ja jne......
Im a nice person,but my dog is the killer
04.04.2013 19.07
022706418_r
Jyväskylä

^ Kyseenalaistiko joku sen?

Tuollahan kyseltiin kustannuksia niin vinkkasin vain keskustelun mistä löytää niitä muiden kertomia menoeriä ja siitä voi saada jonkinmoista käsitystä asiasta. Eiköhän jokaisen luulisi tajuavan itsekin ettei mitään yleistä rahasummaa ole joka menisi kaikilta koiriinsa 8)

In life the firmest friend, the first to welcome, foremost to defend -Lord Byron
04.04.2013 19.08
022375618_r
Kraków
Jeri kirjoitti:

^ Kyseenalaistiko joku sen?

Tuollahan kyseltiin kustannuksia niin vinkkasin vain keskustelun mistä löytää niitä muiden kertomia menoeriä ja siitä voi saada jonkinmoista käsitystä asiasta. Eiköhän jokaisen luulisi tajuavan itsekin ettei mitään yleistä rahasummaa ole joka menisi kaikilta koiriinsa 8)

Jaa mut itte vain sanoin tuon (;
04.04.2013 19.10
022496060_r
Cloudy kirjoitti:

^Vaikka yhtä hyvin nekin voivat hilseelle allergiselle ihmiselle oireita aiheuttaa, vaikka joitakin rotuja pidetäänkin "allergiarotuina" niin faktaahan se ei kuitenkaan ole, etteivätkö ne voisi oireita aiheuttaa. Joillekin sopii, joillekin ei. 

Nostan tämän vielä esille.

Ja tuohon, miten paljon menee koiraan rahaa... Tänä vuonna lasken kaikki Netan kulut, mitkä suinkin pystyn. Viimevuotisten laskelmien perusteella tuli reilu tonni (päälle 1100 €) yhden koiran kuluiksi. Enkä laskenut siihen mukaan ruokia yms.

"Ja uskon et asiat tapahtuu ja sen huomaa kun jokin suuri eteen astuu."
04.04.2013 19.50
000091434_r
Mikä rotu oikein sopisi meille parhaiten kun ei mitään vielä tähtäimessä? Tosiaan siis sellainen joka ei olisi niin allerkisoiva ja sellainen pieni (kun äiti ei tykkää isoista) ja ystävällinen. (:
04.04.2013 19.51
022375618_r
Kraków
Ruuti123 kirjoitti:
Mikä rotu oikein sopisi meille parhaiten kun ei mitään vielä tähtäimessä? Tosiaan siis sellainen joka ei olisi niin allerkisoiva ja sellainen pieni (kun äiti ei tykkää isoista) ja ystävällinen. (:

Jokainen koira on ystävällinen jos sen kouluttaa oikein ;)

Labradoodle,villakoira ja cokkeri

04.04.2013 19.58
Dragon kirjoitti:

cokkeri,labradoodle,villakoira ja lyhytkarvainen kiinanharjakoira ovat sellaiset rodut jotka sopivat ihmisille jotka ovat allergisia koiran hilseelle ;)

Mille tahansa rodulle voi olla allerginen, itellä tulee oireita villakoirista ja bichoneista muttei saksanpaimenkoirista lainkaan. Se on niin yksilöllistä.
04.04.2013 19.59
022375618_r
Kraków
sakemanni kirjoitti:
Dragon kirjoitti:

cokkeri,labradoodle,villakoira ja lyhytkarvainen kiinanharjakoira ovat sellaiset rodut jotka sopivat ihmisille jotka ovat allergisia koiran hilseelle ;)

Mille tahansa rodulle voi olla allerginen, itellä tulee oireita villakoirista ja bichoneista muttei saksanpaimenkoirista lainkaan. Se on niin yksilöllistä.

Oho :D
04.04.2013 20.05

Tuosta allergiasta kommentoin kans sen verran että tosiaan allergiathan on aina yksilöllisiä ja se mikä allergisoi toista ei välttämättä aiheuta toiselle mitään. Joillekin toimii siedätykset, joillekin ei. Usein myös saatetaan luulla että se on se eläimen karva joka oireita aiheuttaa mutta ei..Pahimpia oireiden aiheuttajia ja allergisoivia tekijöitä ovat eläimen hilse, sylki ja ulosteet. Jos on hankkimassa koiraa niin suosittelisin lämpimästi käymään allergiatesteissä mikäli ei vielä ole käynyt kun siellä nyt saa edes jotakin selville. 

"cokkeri,labradoodle,villakoira ja lyhytkarvainen kiinanharjakoira ovat sellaiset rodut jotka sopivat ihmisille jotka ovat allergisia koiran hilseelle ;)"

Ja tohon sanon vielä sen että itseäni monet villakoirat ovat allergisoineet kovastikin, pari kertaa olen saanut harjiksistakin lievää oireilua eli yksilöllistä kaikki. Ja kannattaa sekin huomioida että myös se hilse on pitkälti yksilöllistä..Tällä tarkoitan sitä että itse olen kissoissa saanut vuosien varrella huomata sen että jotkut aiheuttavat todella pahat oireet ja muutamista en ole saanut oikeastaan mitään.

04.04.2013 20.22
022625385_r
Jyväskylä

Yksi tuttava (joka on nykyään jo aikuinen) oli nuorena koirille, hevosille ja kaikille muillekin eläimille allerginen. Tämä ihminen ei kuitenkaan halunnut mitään "allergiarotua" joten alkoi siedättämään itseään koirille, oli joka päivä koirien kanssa tekemisissä ja pikkuhiljaa allergia ikäänkuin hävisi. Olikin sitten yhdessä vaiheessa kahden pinserin onnellinen omistaja, tosin nykyään hänellä on enää yksi koira, pinseri sekin. Hevosille hän on taasen ollut allerginen ikuisesti siedätysyrityksistä huolimatta. Tämäkin varmasti yksilökohtaista, että pystyykö siedättämään ja miten paljon.

http://treenikaverit.blogspot.fi/
05.04.2013 12.09
021870311_r
Ilmajoki

Nimenomaan allergiat ovat yksilöllisiä. Tässä pari esimerkkiä:

1.siskoni on hyvin allerginen kaneille,gerbiileille ja rotille. Mutta hamsterit eivät aiheuttaneet mitään oiretta. Hän on koira allerginen,mutta on hyvinki siedättynyt ja omistaa 9v corgi muorin.

2. Äitini joka on Astmaatikko, kissa&koira allergikko. Hänelle tulee hilseestä,karvasta ja kuolasta oireita. Eli melkolailla kaikesta koirassa. No Tähän mennessä on tullut kaksi rotua jotka eivät aiheuta oireita, pitkäkarvainen chihuahua sekä Dreeveri. Dreeverin turkki on hieman pidempi muita, ja samoin pehmeämpi.

Itselläni on kolme mopsia, mutta en kestä lainkaan koiria joilla on paksu villa kuten huskyt,paimenkoirat ja laumanvartiat. Silmät vuotavat ja turpoavat, en kestä siis koiran alusvillaa joka on untuvaisempaa kuin päällyskarva.

06.04.2013 23.16
000066094_r

Mulle on nyt tänää hiljattain tullu mielee kani,et kun nuo gerbutkin alkaa saada jo ikää,ja kesällä mahd. muutto,niin ehkä tässä ennen 2014 joulua kani.Mietin vaan,että miten saisin äipän suostuu,ei mahda olla mikään helppo homma... :/ Kannattaisko mun oottaa muuttoon,vai?

06.04.2013 23.31
000091434_r
Eiks sun kannattais odottaa muuttoon ja sit sen kautta suostutella äitiis siihen mut voit kai sä yrittää jo aiemminkin (:
07.04.2013 11.45
000066094_r

Äitiltä tuli ehdoton ei kaniin,johtunee siuitä että kolmosella en osannut huolehtia kunnolla Lupasta,ja myytiin sitten eräälle tutulle.

Mutta äiti sanoi,että voi harkita jotakin eläintä tuohon isoon terraan,joko muutama gerbu lisää tai hamsteri.Luultavastikkin kolme tai kaksi gerbupoikaa.Menee varmaankin kesän loppuun,mutta kummiskin :)

07.04.2013 11.57
000066094_r

Mandaa,ethän anna huonoa esimerkkiä nuoremmille,sillä joku saattaa ajatella,etä ei tarvitse vanhempien lupaa lemmikin hankintaan.

Muokattu viimeksi: 07.04.13 12.01
07.04.2013 12.04
020603812_r
Tampere
Dragon kirjoitti:
Ruuti123 kirjoitti:

Labradoodle ei oo rotu....
07.04.2013 12.05
000066094_r

^^ Judo,kyllä se on,se ei vaan ole FCIn hyväksymä.

07.04.2013 12.07
022375618_r
Kraków
Judo kirjoitti:
Dragon kirjoitti:
Ruuti123 kirjoitti:

Labradoodle ei oo rotu....

onhan.Kato vaikka --->http://fi.wikipedia.org/wiki/Labradoodle

07.04.2013 12.13
020603812_r
Tampere
Milo kirjoitti:

^^ Judo,kyllä se on,se ei vaan ole FCIn hyväksymä.

Niimpä, niimpä....
11.04.2013 22.43
000091434_r
Joo tota mul ois viel ainakin yksi ongelma. Niin miten mä saan koiran kun heti jos aloitankin siitä puhumaan niin äiti sanoo että siitä on jo puhuttu vaikka ei oikeesti olla niin kato en saa ees puhuttuu sillä kunnolla! Niin mitä mä teen!?!
12.04.2013 07.47
022710820_r
Vantaa

Teillähän näyttää olevan jo ennestään koira, ainakin sun profiilin perusteella. Mä ainakin olisin tyytyväinen edes yhdestä koirasta, enkä ruinaisi toista perään.

12.04.2013 15.14
022672605_r
Vantaa

Mullakin oli hamstereiden saamisessa ongelmia ja äiti jopa sanoi ettei meille ikinä tule muita eläimiä kun kalat, mutta muutaman kuukauden jälkeen äiti sitten suostui(: Rassen saamisessa meille oli myös vähän ongelmia kun äiti ja iskä oli viimeseen asti sitä mieltä, että kanit kuuluu ulos.. Mutta sitten mummi pelasti tilanteen ja suositteli meille kanii nii äiti suostu! ;) Jaffan saaminen oli vähän helpompaa kun äiti itse rakastaa älyttömästi kissoja niin itse en edes yhtään kinunnut kun äiti jo itse päätti ottaa kissan :D

http://jaffanblogi.blogspot.fi/
12.04.2013 17.39
000091434_r
Cleo kun mun äiti ja isä on eronnu ja mä asun äidin kanssa niin mul on isän luona koira joka on niin kuin mun mut isä lupas lenkittää sillon kun oon äidin luona ja me käydään isän luona joka toinen viikonloppu. En siis ruinaa toista perään vaan haluan koiran jonka kanssa voi asua.
12.04.2013 18.00
022710820_r
Vantaa

^Aa... No ehkä sun äiti ei yksinkertaisesti halua koiraa, tai sitten pelkää että koira jää sen hoidettavaksi, miten valitettavan usein käy.

12.04.2013 20.42
022699192_r
Vaasa
tipiman kirjoitti:

Nykyään äitini pitää lellikkinään Hessua (kyseinen hörökorva joka sieltä alunperin kurkisti♥) eikä siitä voisi millään luopua. Ihmeellisesti nämä mielipiteet muuttuvat kys. eläimen tullessa talouteen ..

Juuh : D Sama äitini kanssa, ensin oli kania vastaan tooodella kovasti. Mutta kun viimein antpi luvan ja puppeli tuli meille, niin nykyään jo hempeilee sille niin et iha ällöttää : D Mutta juu :D

On suunnitelmissa siis toinen pupu, äiti on 50/50 et ei oo sanonu eitä eikä juuta. Häkin sais edullisesti eikä pupukaan maksa paljoa. Saan kuukausirahaa ja voin tehdä töitä isoäitini luona niin sieltä saa rahaa. Tosin ratsastan myös, mutta voin ratsastaa vain joka toinen viikko kerran (joka olis oikeesti se määrä) ja enemmän jos riittää rahaa ja lopuilla ostaa heinää, ruokaa, purua yms.

Tosin vähä pelottaa et ku isoäidistä aika jättää, nii miten siitä sit selvii.. : ( Tosin sillo varmaan oon jo töissä :d

Kaveriltani saisi ilmasia tavaroita eikä ne loputkaan paljoa maksa, että sillee olisi ihan hyvä. Mintaki saisi seuraa.

♥ Kirjoitin nimesi taivaalle, mutta tuuli pyyhki sen pois. Kirjoitin nimesi hiekkaan, mutta aallot huuhtoivat sen pois. Kirjoitin nimesi sydämeeni ja ainiaan se siellä pysyy. ♥
12.04.2013 21.01

Oon huomannut, että jos mä olisin kiinnostunut jostain niin mä menen ihan asiallisesti ehdottamaan ja kertomaan siitä vanhemmille. Ennen se oli sellasta typerää vinkumista.

Muoks, seurasin vahingossa

Muokattu viimeksi: 12.04.13 21.01
12.04.2013 21.21

Koira on kuitenkin semmonen eläin mihin pitää sitoutua sata prosenttisesti. Ja jos kyllästyt viikon tai vuoden päästä lenkkeilyyn, se on sun äiti joka sitä koiraa sitten hoitaa. Ymmärrän täysin jos vanhemmat ei halua koiraa, se on kuitenkin heidän vastuulla loppujen lopuksi vaikka se lapselle ostettaisiinkin. Odottakaa nyt omaan kotiin muuttamista ja kattokaa millasta se on, voi aika moni muuttaa mieltään ja hankkii koiran sitten kun on oikeasti valmis pitämään huolta toisesta jopa reilut kymmenen vuotta.

13.04.2013 08.13
022085350_r
Tampere

Mut nyt tuli pikku ongelma mullekki :((

Haluisin niin kovasti gerbiilin mutta äiti inhoo niitä jolla on häntä :'((.

Äiti kyllä ymmärtää mua mutta se ei vaa haluu niitä ;((.Ku kerran kysyin Faunattaressa että ostetaan gerbiilityttö nii äiti sanoi että ei mitää rottia meille.Nii sanoin että ei ne rottii ole ja iskä ja äiti puhui vähän aikaa siitä gerbiilistä nii mää kysyin et otetaanko nii ne vaan en tiiä että varmaa eka otat hamsterin ja sit sen hamsterin jälkeen saat gerbiilin :)).Ehkä.En ole ihan vrma.HUOM.Mun vanhemmat ei ole ihan vielä varmoja että otetaanko meille gerbiili!

13.04.2013 10.35

^Muistathan hankkia kuitenkin tietoa ensin rittävästi ennen eläimen hankintaa ;) Eläinkaupasta on vaan niin helppoa mennä ostamaan eläin tietämättä siitä tarpeeksi. Eläinkauppiaat voivat myydä sinulle myös tavaraa, joka ei gerbiileille käy, kuten vaikka häkin tai pesävanua. Huomaa myös että gerbiili on laumaeläin, niitä pitää olla siis vähintään kaksi.

Muokattu viimeksi: 13.04.13 10.35
14.04.2013 01.01

Heippa Santtu!

11 vuotta sitten vanhin likkani halusi kissan, joka olisi lopetettu pentueesta, jossei uutta kotia olisi löytynyt. Viime syksynä hurahdin itse tuttavieni Venäjäntoyhin ja meillä on nyt ollut päivälleen kolme kk Venäjäntoy (pk) narttu (tsekkaaa East Dremin Prada). Itse neljän lapsen äitinä olen hyväksynyt sen, että lapset haluavat lemmikkejä ja olen myös vanhempana sitoutunut kantamaan vastuun lemmikeistä. Suosittelen, että juttelet vanhempiesi kanssa ja perustelet hyvin sen, miksi haluat lemmikin JA SITOUDUT KANTAMAAN VASTUUN SIITÄ YHDESSÄ VANHEMPIESI KANSSA! Tarvittaessa tsemppaan näkökulmaasi.

T. Tuulin

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti