Miten saada vanhemmat suostumaan lemmikin ostoon? - Sivu 13 (Yleinen keskustelu > Lemmikkiä hankkimassa)

18.04.2013 12.51
000054064_r

Hei!

Mä hauaisin kanin mutta iskä ei suostu. Äiti suostuis kyllä, sillä on ollu lapsena kani ja se tietää niistä paljon. Me tiedettäis jo, mikä kani me haluttais. Sitäpaitsi, sitä kania ei hoideta hyvin. Sen omistaja ei koskaan vaihda siltä vesiä, eikä koskaan puhdista sen häkkiä. Sillä kanilla on vain sanomalehti pehmusteena, ja sille annetaan vain yhden kerran päivässä ruokaa. Ja vieä tosi vähän! Kuka osais antaa vinkkejä, et mä saisin sen kanin!?

18.04.2013 12.57

Eikös äitisi vois jutella isäs kanssa, se varmaan osaa parhaiten kertoa isällenne mistä on oikein kysymys. Ja jos äitisi osaa hoitaa kania ja haluaa semmoisen, sehän tarkoittaa ettei isäsi siihen tarvitse juurikaan osallistua jossei halua. Pyydä äitiäsi juttelemaan asiasta.

If you want to make peace, you dont talk to your friends. You talk to your enemies. http://petloveandriot.blogspot.fi/
18.04.2013 15.34
022127619_r
Tornio

Yritä sanoa äidilles että voitte hoitaa ne kokonaan itse ja äidin ei tarvi tehdä mitään eläinten hyväksi. =D

18.04.2013 21.19
022248218_r
Raasepori
Nonno kirjoitti:

...eka otat hamsterin ja sit sen hamsterin jälkeen saat gerbiilin.

Anteeksi, pakko kysyä, miksi ensin pitää ottaa hamsteri? O.o
Had a bad dream
18.04.2013 21.28
022710820_r
Vantaa

^Nonnolla näyttäisi olevan hamstereita jo ennestään, ehkäpä siksi. Enpä tuolle asialle oikeen muuta syytä keksi, tai sitten syy on se, ettei hamstereita tarvitse olla kaksin kappalein.

19.04.2013 14.14
022085350_r
Tampere
Lilja kirjoitti:
Nonno kirjoitti:

...eka otat hamsterin ja sit sen hamsterin jälkeen saat gerbiilin.

Anteeksi, pakko kysyä, miksi ensin pitää ottaa hamsteri? O.o

Ei ole pakko ottaa hamsuu jos haluu gerbiileitä :/.Se ei ole mun asiani hoitaa sitä x(

28.04.2013 21.26
022585484_r

Mulla on ollu kaikkien lemmikkien kanssa tämä ongelma, neljä olen jo saanut kinuttua. Vielä on kauhea lemmikkikuume ja haluaisin talvikon. Ensimmäinen lemmikkini oli talvikko, joten on kokemusta, häkki, tilaa yms... mutta vanhemmat ei varmaan suostu, en edes uskalla kysyä... vielä :'D

http://pienipinseri.blogspot.fi/
28.04.2013 21.33

Meillä äidillä on aina ollut sellanen kanta eläimiin, ettei ota kotiinsa mitään, mistä ei itse tykkää. Tämä sen takia, että jos muuttaessani joitain eläimiä jää tänne, niin äiti pystyy/haluaa pitää ne. 

29.04.2013 07.24
022710820_r
Vantaa

Mun mummini (ainakin puheidensa mukaan) rakastaa kissoja yli kaiken, mutta ei voisi kuvitellakaan ottavansa toista kissaa Cleon lisäksi... :/

29.04.2013 10.05
022693932_r
Tampere

^ehkä siihen on jokin perusteellisempi syykin. Oletko kysynyt?

TeraNymphicus's neitokakadu kasvatusta http://teranymphicus.blogspot.fi/
29.04.2013 15.10
022710820_r
Vantaa

^Kuulemma yhdessä kissassa on ihan tarpeeksi hoidettavaa, ja mummin periaate on että vain yksi lemmikki kerrallaan...

30.04.2013 00.12
022610094_r
Järvenpää

bishonit, lagottot, espanjan vesikoirat, harjikset ym "allergia" rodut, ovat itelleni juuri niitä pahimpiä, heti saan reaktion jos tunnin kauempaan pitää samassa talossa olla. Mut muut normi turkkiset ei mtn ongelmaa, paitsi märkä koira aiheuttaa pientä iho kutinaa...

Ruuti, voit kysellä perusteluja miksi ei, mutta minusta turha jankkaaminen ja kinuuminen ei hyödytä mitään. Vanhemmilla kuitenkin vastuu lemmikistä, ainakin oletan sinun olevan alle 18v, ni ehkeivät he ole valmiita hankkimaan koiraa, sen työläyden ja ylimääräisien kulujen ym vuoksi. Jos vanhempasi ovat ei linjalla, ni sitten kannattaa antaa asian olla, jonkin ajan päästä voit ottaa uudelleen puheeksi, tai oottaa kunnes muutat kotoa ja olet täysi ikäinen.

http://blondontheblog.weebly.com/
30.04.2013 08.33
022710820_r
Vantaa

Mä en onneks oo millekään eläimelle allerginen, mutta äiti oli lähes kaikille eläimille allerginen, pahimmat oli kissat, marsut ja hevoset. Ei voinut edes olla autossa ilman että sai allergista reaktiota, jos jossakin oli hevonen/hevosia. Äidille pahimmat koirarodut oli juuri nämä villakoirat, harjikset yms joiden "ei pitäisi aiheuttaa allergiaa". Kaikki muut koirarodut oli lähes siedettäviä, tollerista ei äiti saanut ainuttakaan oiretta, kun sellainen meille hankittiin.

Ja koiran hankkimisessa on hirveä vastuu, jonka takia usein vanhemmat ovat koiran hankintaa vastaan. Mitä sitten jos sinä et jaksakkaan viedä sitä aamulenkille, tai tultuasi koulusta/kaverilta tms? Silloin jonkun on aivan pakko sitä ulkona käyttää, ja se jää yleensä vanhemman hommaksi. Tietenkään koira ei saa olla yksin lapsen vastuulla, koska vastuu on aina aikuisella. Ja koira voi hyvinkin elää jopa 15-vuotta, siihen mennessä siihen on varmasti mennyt jos jonkinlaisia kuluja, jotka ovat yleensä vanhempien rahoista pois.

30.04.2013 15.23
022085350_r
Tampere

Mää taas haluaisin kovasti kissaa :((.Äiti ja iskä ei suostu hankkimaan kissaa ja menin kertoo mun kummitädille että haluaisin kissan xD.Sit se meni sanoo mun äidille,että mää haluaisin kissan ja se sanoi vielä että se vois ostaa mulle nii äiti meni pilaamaan kaiken ;(.Mut vanhemmat on tämmösii että ne ei kaikkee osta jos ite ei huolehdi siitä :).

30.04.2013 15.24
022085350_r
Tampere

Ja kaikilla ei ole aina rahaa ostaa mitään lemmikeitä :)

23.05.2013 09.19
000091434_r
Ompa täällä hiljaista... Nyt on mun tilanne menny parempaan päin! :D Äiti sano että ehkä jossain kohtii voitais hankia koira. Otettiin sheltti just viikoks hoitoon eikä äidille tullu oireita. Oisko kellään ideoita et miten sais viel vakuutettua sen täysin? Ainoo syy miks ei on nyt se et äiti ei jaksa hoitaa ite sitä koko ajan. Vaikka ei sen ees tarttis. Sheltti ois siis haaveena.
23.05.2013 14.57

En tiedä:(

23.05.2013 19.58
022085350_r
Tampere

Ruuti.Määki haluisin Sheltin meille <33.Vien yhtä Shelttii ulos jonka nimi on Sissi.Se on nii ihana koira.Aina kun vien ulos Sissiä nii se tuntuu että Sissi olisi mun oma <3.Mutta kun se haave ei toteudu :(.

23.05.2013 20.10
022710820_r
Vantaa

Musta taas tuntuu että mun kummitädin japaninpystykorva (nimeltään Heta) olis mun oma koira, ja lievittää kyllä melkosesti koirakuumetta. :) Aina mökille mentäessä käyn joka päivä moikkaamassa Hetaa, uidaan yhessä ja "paimennetaan" lehmiä ;D Niiden entinen japsi Pepi oli mulle myös kuin oma koira <3 Ite haaveilen tällä hetkellä tollerista, sheltistä ja japsista :)

23.05.2013 21.52
022496060_r

Enpä usko, että vanhempia hetkssä vakuutetaan mistään. Omalla kohdallani sovittiin ollessani 13-vuotias, että jos vielä kahden vuoden päästä siitä haluan sheltin, se voidaan ottaa. Kyllä se kuulostaa pitkältä ajalta mutta kaksi vuotta menee oikeasti nopeasti.

"Ja uskon et asiat tapahtuu ja sen huomaa kun jokin suuri eteen astuu."
24.05.2013 08.40
022671581_r
Joensuu

Mä odotin koiraa 8-vuotiaasta lähtien, vaikka vastuu siitä oiskin sillon mennyt mun vanhemmille. 12-13 vuotiaasta eteenpäin koirakuume vaan kasvoi, (hoidin tuttujen koiria), ja "vasta" 14-vuotiaana sain oman koiran. Syynä se, että asuttiin vuokralla eikä meidän taloon saanut ottaa koiraa. Eli joo, lemmikin saaminen ei tapahtu välttämättä hetkessä, mutta odottaminen kannattaa :D

Muokattu viimeksi: 17.08.13 09.27
09.06.2013 13.15
000057157_r

Itselläni on kissa lemmikkinä, mutta olen myös todella kauan haaveillut koirasta äitini myös, mutta isä pelkää sitä et kukaan lopuksi ei hoitaisi koiraa vaikka koira tarvitsee todella paljon huomiota varsinkin jackrusselinterrieri. Miten saisin isäni suostuttelemaan kuitenkin hankkimaan koiran ja pistää sen uskoon et mä ainakin kävisin senkaa lenkillä ja kuluttaisit siihen aikani? 

09.06.2013 14.03
022248218_r
Raasepori
Axu kirjoitti:

Mä odotin koiraa 8-vuotiaasta lähtien, vaikka vastuu siitä oiskin sillon mennyt mun vanhemmille. 12-13 vuotiaasta eteinpäin koirakuume vaan kasvoi, kun hoidin tuttujen koiria, ja vasta 14-vuotiaana sain oman koiran. Syynä se, että asuttiin vuokralla eikä meidän taloon saanut ottaa koiraa. Eli joo, lemmikin saaminen ei tapahtu välttämättä hetkessä, mutta odottaminen kannattaa :D

Mä olen koko pienen elämäni halunnut koiraa, ihan siitä asti kun mistään mitään ymmärsin. ): Ja koska en saanut koiraa, leikin aina koiraa... No, nyt 18 veenä ei sitä koiraa vieläkään kuulu, vaikka olen osoittanut vastuullisuuteni hoitamalla tuttujen koiria ja hoitamalla hamsteriani<3

Että enpä sitä koiraa taida ikinä saada, kun nyt sitten poikaystävä on allerginen ja ties mitä...

Had a bad dream
09.06.2013 20.48
022085350_r
Tampere

;(((.

09.06.2013 20.56

Hanki koira kun asut omassa asunnossa, joku mahdollisimman allergikko ystävällinen. Ja onhan se koira aivan toista maata kun hamsteri ja koiran hoitaminen vuosia 24/7 on varmasti rankempaa, kun naapurin koiran lenkkeilyttäminen. Mutta kyllä sä varmasti vielä koiran joku kaunis päivä saat! (: ^

If you want to make peace, you dont talk to your friends. You talk to your enemies. http://petloveandriot.blogspot.fi/
09.06.2013 21.02
022512808_r
Alavus

Mulla on sama tunne kun monilla muillakin täällä jotka koirasta tai muusta lemmikistä haaveilevat. Yritän vaan ajatella, että kyllä mä sen koiran vielä saan (vaikka tässä oon oottanutkin vähintään puolet elämästäni). Pakko sanoa, että välillä niille raivoruikutuskohtauksille ei vaan voi mitään vaikka kuinka yrittäis käyttäytyä järkevästi. xd

10.06.2013 13.30
022259651_r
Lapinlahti

Itelläni oli koira jo silloin kun synnyin. Se kuoli v.2009 :( No me oltiin eka et nyt ei oteta ennää koiraa. Sitte minä ja mun pikkusisko saatii kuiteskii vanhemmat puhuttuu ympäri et koira on saatava. Äitikii oli sitä mieltä et oishan se koira tultava. No sitte alko etsintä. Etittii eka berninpaimenkoiraa. Niitä oli vaa Etelä-Suomes. Sitte löyty läheltä Nurmeksest kultainennoutaja. Isä soitti sinne ja sit viikonloppuna käytiinkii jo kattoo sitä. Oli aivan yli sulonen. Äiti kysy sit siel meiltä et no otetaanko me nyt tuo. Me oltiin sillee et kyllä ! Sit me varattiin se ja viikon päästä haettiin se kottii <3 Nyt koira on jo 4 vuotta. Tuntuu et vastaha me se haettiin. 

12.06.2013 23.06
022085350_r
Tampere

joo onha meilläki ollut nonno jo yli 5vuotta

14.06.2013 18.36
022710820_r
Vantaa
Anna-Maria kirjoitti:

Itselläni on kissa lemmikkinä, mutta olen myös todella kauan haaveillut koirasta äitini myös, mutta isä pelkää sitä et kukaan lopuksi ei hoitaisi koiraa vaikka koira tarvitsee todella paljon huomiota varsinkin jackrusselinterrieri. Miten saisin isäni suostuttelemaan kuitenkin hankkimaan koiran ja pistää sen uskoon et mä ainakin kävisin senkaa lenkillä ja kuluttaisit siihen aikani? 

Ihan ymmärrettävää, että sun isä pelkää että koira jää vähälle huolenpidolle, sitä tuntuu pelkäävän melkein jokainen vanhempi. Monille on käynyt niin, että koira onkin parin vuoden jälkeen jäänyt vanhempien hoidettavaksi, kun lapsi on sen lenkittämiseen ja kouluttamiseen kyllästynyt. Koiran kanssa täytyy lenkkeillä joka päivä, satoi tai paistoi. Kissa on sinänsä helppohoitoisempi lemmikki, sitä kun ei tarvitse ulkoiluttaa joka päivä. Jos sun isä ei millään suostu koiran hankintaan vaikka yrittäisit näyttää ja todistaa että jaksat sitä hoitaa, niin sinuna odottaisin siihen saakka kunnes saat päättää omista asioistasi. Sitten voit hankkia vaikka 10 koiraa. :P

Mullakin on kauhee koirakuume ja oon pariin otteeseen yrittänyt vinkua ja vängätä meille koiraa, mutta tuloksetta :D Nyt kun ajattelen, niin meidän ei edes kannattaisi hankkia tähän tilanteeseen koiraa. Jaksaisin kyllä sitä lenkittää, ruokkia, kouluttaa jne, mutta haluan ainakin tällä hetkellä kuluttaa kaiken aikani Cleon hoitamiseen. Kissa ei ole niin vaativa lemmikki kuin koira, mutta seuraa ja hellyyttä kaipaa sekin. Hankin koiran sitten kun asun omassa asunnossa ja kun tilat ja rahat riittää sen ylläpitoon. :)

15.06.2013 11.57
022248218_r
Raasepori

Pakko sanoa, että kyllä se on silkkaa huijaamista kun vanhemmat sanoo että saat hommata koiran/kissan/kirahvin sitten kun muutat pois kotoa. Kuinka monella on oikeasti varaa ja aikaa pitää huolta aikaa vaativasta lemmikistä, kun on juuri muuttanut ekaan yksiöön omilleen ja kituuttaa suunnilleen opintotuella eteenpäin? Ei sekään paljoa lohduta, vaikka töissä kävisi, koska silloin ei olisi sitä aikaa lemmikille.

Että kyllä tässä saa taas odotella, että oman koiran uskallan hankkia. En kestä ajatusta siitä, että pitäisi laskea jokainen sentti ja ehkä myös tyytyä halvempaan/huonompaan koiranruokaan tai muuta vastaavaa, koska ei ole varaa kalliinpaan.

Vähän ohi aiheen, mutta tosiaan, olen koko elämäni yrittänyt saada koiraa meille, mutta kuten huomaatte, tuloksia ei ole tullut. Olen pyytänyt koiraa kaikilla mahdollisilla keinoilla niin kauan kuin jaksan vain muistaa, liioittelematta. Nyt se on "myöhäistä", koska luultavasti muutan vuoden päästä pois kotoa.

Had a bad dream

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti