Ystävät / kaverit - Sivu 151 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

01.01.2016 20.22
022705464_r
Turku
Cheri kirjoitti:
Joo en jaksa enää olla se ainoa aktiviinen osapuoli. Ilmotelkaa kun mun seura kelpaa.

jätän tämän vain tähän.
09.01.2016 00.31
022673524_r
Turku

yikes    ..?

23.7.2007-2.11.2016 ❤
09.01.2016 02.03
022673524_r
Turku

Mitä on huumori? for real? 

23.7.2007-2.11.2016 ❤
17.01.2016 01.21

Miten sä kehtaat...

It can't rain all the time.
17.01.2016 13.22

Näin kavereihin liittymättömänä, naurattaa hieman lukea näitä yksittäisiä ympäripyöreitä sanoja täällä. Miksette sano suoraan niille kavereillenne vaan pohditte täällä? :D

Ja koska tulin tänne niin tässä on in-topic:
Minun kaikki kaverit on olleet järkeviä, olette kivoja jee.

17.01.2016 13.34
022268310_r

Minä oon ilmaissut ihan suoraan kyllä kaiken hyvän ja huonon sille kelle on asiaa, mutta ei niitä "kavereita" kiinnosta mun mielipide/ymmärrä mistä mielipide johtuu vaikka rautalangasta vääntäisin, niin huuan joskus vielä erikseen ääneen täällä ajatukset ilmoille :D eiköhän ihmiset sano kavereilleen, vaikka täällä kirjoittavatkin vielä ajatuksensa.

Muokattu viimeksi: 17.01.16 20.35
Behind this mask is.. Another mask! Pretty cool, huh?
17.01.2016 15.33
022643924_r
Kemi
Sirppi kirjoitti:

Näin kavereihin liittymättömänä, naurattaa hieman lukea näitä yksittäisiä ympäripyöreitä sanoja täällä. Miksette sano suoraan niille kavereillenne vaan pohditte täällä? :D

Heh, hauska oletus. Uskoisin et suurin osa sanoo myös päin naamaa, mut kai täällä saa myös käydä vähän tuulettamassa tunteitaan? Itsekin juuri menetin välit lapsuudenystävän kanssa, koska todellakin sanoin suoraan. Jälestä päin sit kävin täällä vähän purkamassa tunteita... tuskin se väärin on.. :D
Herder, heeler, biter, protector. And her dogs.
17.01.2016 18.12
022662461_r
Helsinki
Tilli kirjoitti:
Sirppi kirjoitti:

Heh, hauska oletus. Uskoisin et suurin osa sanoo myös päin naamaa, mut kai täällä saa myös käydä vähän tuulettamassa tunteitaan? Itsekin juuri menetin välit lapsuudenystävän kanssa, koska todellakin sanoin suoraan. Jälestä päin sit kävin täällä vähän purkamassa tunteita... tuskin se väärin on.. :D

Juuri näin. Ihankuin satunnaiset foorumiviestit olisi koko totuus.
Muokattu viimeksi: 17.01.16 18.12
http://wipoe.blogspot.fi
19.01.2016 09.59
022268310_r

Miten tää menee aina näin ja miksen mä opi ymmärtämään, että kaverisuhde ei voi olla enää kuin ennen vanhaan, kun ihmiset pariutuu, vaikka itselle on täysin normaalia että kavereita löytyy kummastakin sukupuolesta.

Mulla on miespuolisia kavereita suurinosa, poikatyttö kun olen - ne löytävät elämänsä rakkauden tai vähintäänkin jonkunlaisen parisuhteen. Mä erehdyn juttelemaan kuin ennen vanhaan asioita mitä kavereille nyt ylipäätään puhutaan - ja siitäpä se vuosisadan draama alkaa. Miten ihmeessä nätit tytöt voi olla niin mustasukkaisia vanhalle, lihavalle ja yhtä rumalle kuin lehmän perse olevalle akalle? Ja mä olen taas se lutka joka varattuna varattuja iskee, huoh.

Mikä teidät naiset saa käyttäytymään noin, en vaan tajua!

Muokattu viimeksi: 19.01.16 10.01
19.01.2016 12.58
022643924_r
Kemi

^Kummallisia on kavereittes tyttöystävät. o.O Vaikka jaa, kerrampa eräs ystävättäreni raivos hänen miesystävälleen siitä kun oli mun ja avomieheni luona kaljottelemassa. Siis koska siellä olin minä ja mun toinen naispuolinen kaveri.. Mutta ehkä sillon oli joku heikko hetki.

Miespuolisten kavereiden kans ei tartte koskaan sietää mitään draamaa. Kaikki menee helposti ja chillisti. 

19.01.2016 13.20
022268310_r
Tilli kirjoitti:

Miespuolisten kavereiden kans ei tartte koskaan sietää mitään draamaa. Kaikki menee helposti ja chillisti. 

Tämän takia 99% mun kavereista on miehiä - kaikki sanotaan ihan suoraan, jos o pettynyt johonkuhun tai joku tyyppi vituttaa se sanotaan suoraan ja sitten asia on käsitelty. Akat jää aina vuoskausiksi märehtimään ja puukottaa heti selkään. Vaan ei ole koskaan onnistunut yhteydenpito kaverimiesten kanssa kun ovat pariutuneet. Liekö niin lapatossuja suhteissaan vai mikä.. tämäkin pari ilmeisesti nyt tekee sitten eroa, eikä mun ollut missään mielessä tarkoitus sellaista aiheuttaa. Mutta mies kuulema petti, koska oli poistanut jostain syystä (peloissaan että juuri näin käy vissiin) meidän keskustelut ja kirjoitti mun kanssa. Tyttöystävän kaveri samaa mieltä että pettäähän se. Vaikka yli 100km meidän välissäkin nykyään ja keskustelu oli normi läppää mitä me toisillemme aina viljeltiin..

19.01.2016 13.39
022643924_r
Kemi

^Just.. Tapahtuskoha lie mulle samalla lailla jos oisinki sinkku? Et en voiskaa enää olla yhteyksissä varattuihin mieskavereihin.. Hmm.. Naiset.. 

Ja joo, miehille on helppo sanoo suoraan kaikki mikä ottaa päähän ja asia on sillä selvä ja korjattu. Mutta auta armias ku sanot sen naiselle ni se laittaa välit poikki. :D (true story bro)

19.01.2016 14.48
022268310_r

Haha tää saa uusia käänteitä vaikkei nyt tänne kuulukaan, mutta kuulema ottaa yhteyttä mun avoon ja kertoo millanen pettäjä mäki oon :D avo tietää tän keissin ja sitä vaan naurattaa.

Oon huomannut, että sinkkuaikoina mä olin haluttua seuraa tyttökavereiden  kesken vaikka olivat parisuhteissa; "ihana kun sä oot sinkku, saat tehä mitä haluat ja aina kun siun seurassa on niin tekee mieli olla taas yhteyksissä kuin ennen vanhaan ja ettiä siulle mies ja viilettää humpalla tai vaan picnikillä jauhamassa paskaa ja ja ja!!!" No kun löysin ite pitkäaikaisen vaihtoehdon nirppanokkana lopulta, niin nyt oonkin tylsä koska oon parisuhteessa eikä mun seuraa halua kukaan vaikka parisuhde ei tosiaan ole este kavereiden näkemiselle. Taitaa lähinnä olla vaan tekosyy ettei mun kaa tartte aikaa vietellä. Ja taas mä vietän aikaani niitten kaverimiesten kanssa, koska ne ei välitä tuunko täysmeikissä pelaamaan pleikkaria tai kannattamaan jääkiekkojoukkuetta rikkinäinen suomipaita päällä. Harmi että nääkin pariutuu kukin aikanaan ja nyyh oon sit taas yksin juttuineni ja oravanpyörä valmis.

Mistä epäsosiaalinen huono netin käyttäjä nykymaailmassa enää löytää kaltaistansa kaveria? Ihmiset tuijottaa vaan täyställingeissään puhelimiinsa eikä ole enää keskusteluja ole. Naureskelin sitä tässä yks päivä, kun kaverit halasivat pitkästä aikaa kirpparin oven eessä "ihana nähdä puolen vuoden jälkeen". Ne kulki mun perässä hipihiljaa, toisella kädellä hiplasivat vaatteita ja toinen käsi piipitti puhelimella. Ollos aika takas kun mentiin naapurin likan ovea koputtaa ja kysyttiin voitsä olla mun kaveri.

19.01.2016 15.00
022643924_r
Kemi

^Eikä mitä :DD 

Mulla ei onneks ole yhtään noita kännykässäeläviä kavereita, naispuolisiakaan. Mä en vaan jaksa kauaa katella sellasia ihmisiä, joten ne sit katoaa pois. Ja miksipä sitä yrittääkkää kaveerata sellasten kans, jotka tuntuu siltä ettei niiden päässä liiku mitään. 

Sit mie välillä ihmettelen sitä, et miks ystävyys on niin vakava asia? Siis pidetään jo semmosena velvollisuutena ottaa kerran viikossa yhteyttä laittamalla fb:ssä viestiä "mitä kuuluu". Jos ei kiinnosta, ni miks pitää sit väkisin yrittää...? Mie arvostan ystäviä, jotka elää omaa elämäänsä, mutta saattavatkin yhtäkkii olla oven takana, niiku mieki. 

21.01.2016 12.41
022699866_r
Tampere

Kyllä ne miespuoleiset kaveritkin osaa olla kieroja, tai sit mulla vaan on taipumus vetää kieroja ihmisiä puoleeni :D

common sense is not so common
21.01.2016 13.06
022703628_r
Tornio
Multakin katos kaverit parisuhteen takia vaikka mulla kyllä ois aikaa kavereillekin kun mies ei edes ole viikolla kotona... :D Onneks jäi kuitenkin ne hyvät frendit jotka ei lähde vaan sen takia ettei elä enää villiä sinkkuelämää ja ois sen vuoksi tylsä.

Tosin mä lopetin yltiömäisen ryyppäämisen suunnilleen samoihin aikoihin kun aloin seurustelemaan kun huomasin ettei alko saa mulle mitään muuta aikaan kuin pahaa oloa. Toki mä yhä juon mutta harvassa on ne kerrat kun oon ees kunnon hiprakassa ollut. Tälläkin siis on varmasti osuutta kavereiden katoomiseen kun musta ei enää oo ryyppykaveriks. Tai ainakaan "kunnolliseksi" sellaiseksi.

http://slkubiegga.blogspot.fi/
28.01.2016 21.28
022404011_r
Himanka

Mulla on kaksi luottoystävää, joille tiedän voivani soittaa mihin tahansa kellonaikaan, oli asia mikä hyvänsä ja joiden kanssa voi puhua ihan kaikesta. 
___
Mulla on ikävä sua, mutta näköjään meidän on parempi erillään. 

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
29.01.2016 09.04
022710784_r
Helsinki

Jos tää menee näin ni ei tää ystävyys vaan voi jatkua :(

29.01.2016 16.44
022700756_r
Riihimäki
Tilli kirjoitti:

Sit mie välillä ihmettelen sitä, et miks ystävyys on niin vakava asia? Siis pidetään jo semmosena velvollisuutena ottaa kerran viikossa yhteyttä laittamalla fb:ssä viestiä "mitä kuuluu". Jos ei kiinnosta, ni miks pitää sit väkisin yrittää...? Mie arvostan ystäviä, jotka elää omaa elämäänsä, mutta saattavatkin yhtäkkii olla oven takana, niiku mieki. 

Tää. Oon tuntenut mun parhaan ystävän jostain öö 5-vuotiaasta asti. Joskus oltiin yli vuosi pitämättä mitään yhteyttä, kun oli niin erilaiset elämäntilanteet ja pitkä välimatka. Nykyään ilmoittelen, kun oon siellä suunnilla, sovitellaan aikataulut yhteen että ehditään nähdä. Kerran-kaks kuussa, joskus harvemmin. Eikä me yleensä pidetä väleissä mitään yhteyttä, ei oo tarvetta. Tykätään molemmat jutella livenä mieluummin kuin jossain fb:ssä. 

Sit on niitä, joille se on maailmanloppu, jos en laita viestiä muutamaan päivään. Nojoo, ne on kyllä jo entisiä kavereita ne, en mä jaksa olla koko ajan netissä tai kännykällä juttelemassa niiden kanssa, kun tota muutakin elämää on. Ei ne yleensä halunnut edes nähdä, jutella vaan netissä. 

Samanhenkisiä kavereita on nykyään aika vaikea löytää. Koiratreeniporukoista on löytynyt muutama, mutta siinä se. Kyllä mä haluisin enemmän ihmisiä mun elämään, mutta kun ei niin ei, oon mieluummin itekseni kuin huonossa seurassa. Onneks on ne pari luottoystävää, vaikkei aikataulut aina sovikaan kovin helposti yhteen. 

Mitä enemmän katson ihmisiä, sitä enemmän ihailen koiria.
29.01.2016 17.15
022620189_r
Kauhajoki
Roni kirjoitti:

Jos tää menee näin ni ei tää ystävyys vaan voi jatkua :(

turonelamaa.blogspot.fi
03.02.2016 18.01
022662461_r
Helsinki

Miten parista ennen niin tärkeästä voikin tulla sellaiset, että kohdatessa haluaisin vaan lapsellisesti räkäistä päin näköä.
Osaan antaa anteeksi tosi isoja asioita, mutta te kaksi saatte kunnian vaikka tukehtua olemassaoloonne.

03.02.2016 19.33
Nauru kirjoitti:
Osaan antaa anteeksi tosi isoja asioita, mutta te kaksi saatte kunnian vaikka tukehtua olemassaoloonne.
!
03.02.2016 19.55
Didi kirjoitti:
Nauru kirjoitti:
!

Minä olen onnistunut antamaan toistaiseksi kaikki paitsi uusimman tapahtuneen asian anteeksi.
Aiemmin isoimpien "virheiden" anteeksiantamiseen on mennyt vuosia. Saa nähdä miten monta vuotta tässä menee. Mutta kyllä se anteeksi antaminen on itselle parempi. Se on nimenomaan prosessi joka kannattaa käydä oman itsensä kannalta ja karistaa ne negatiiviset ajatukset ja pettymykset mielestään, eikä niillä siihen prosessiin liittyvillä ihmisillä ole varsinaista yhteyttä siihen asiaan. Sitä tekoa jonka annat anteeksi (omassa mielessäsi) ei tarvitse hyväksyä eikä se tarkoita että enää ikinä olisin niiden ihmisten kanssa tekemisissä tai jotain.
03.02.2016 20.12
022585620_r
Lahti

Kun olis joku johon luottaa 100%...välillä tuntee olevansa niin yksin....

"Olet todella kaunis, elät vain yhden kerran. Olet todella viisas, elät vain hetken verran"
03.02.2016 20.14
022662461_r
Helsinki
Sirppi kirjoitti:
Didi kirjoitti:
Nauru kirjoitti:
!

Minä olen onnistunut antamaan toistaiseksi kaikki paitsi uusimman tapahtuneen asian anteeksi.
Aiemmin isoimpien "virheiden" anteeksiantamiseen on mennyt vuosia. Saa nähdä miten monta vuotta tässä menee. Mutta kyllä se anteeksi antaminen on itselle parempi. Se on nimenomaan prosessi joka kannattaa käydä oman itsensä kannalta ja karistaa ne negatiiviset ajatukset ja pettymykset mielestään, eikä niillä siihen prosessiin liittyvillä ihmisillä ole varsinaista yhteyttä siihen asiaan. Sitä tekoa jonka annat anteeksi (omassa mielessäsi) ei tarvitse hyväksyä eikä se tarkoita että enää ikinä olisin niiden ihmisten kanssa tekemisissä tai jotain.

On se kumma, kun ei edes forkalle saa marista, kun on joku besserwisser hoitamassa homman. :D
03.02.2016 20.16
^ mietin samaa :"D
Under the tree, where the grass don't grow, we made a promise to never get old.
03.02.2016 20.20

Wtf. Kerroin vain omasta kokemuksestani lainaamani tekstin suhteen? / otin aiheeseen kantaa?

Well, okei, tämmöistä tänään petsiessä siis taas... Selvä juttu. :D

03.02.2016 20.49
022404011_r
Himanka
Myrtti kirjoitti:
Kun olis joku johon luottaa 100%...välillä tuntee olevansa niin yksin....

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
03.02.2016 21.45
022664283_r
Tilli kirjoitti:

Sit mie välillä ihmettelen sitä, et miks ystävyys on niin vakava asia?

Tätä mäkin oon monesti ihmetellyt. Vältän ystävyyssuhteissa mahdollisimman paljon draamaa ja koen että ystävyys on parasta silloin kun se on avointa, eikä sen vuoksi tarvitse stressata itseään hengiltä. Eniten ahdistaa tilanne, jos ystävyys on niin pitkällä, että tuntuisi siltä kuin olisi parisuhteessa sen toisen kanssa. Olen jo parisuhteessa, joten en tarvitse ystävyydeltä sellaista.
Ystäviä ei ole koskaan liikaa, mutta itseltä ainakin on karsiutunut elämästä pois sellaiset jotka laittaa muut ihmiset matelemaan edessään, saa itsetunnon nollaksi ja anomaan mitä typerimpiä asioita ja jopa vihaamaan itseään. Sellaista ei vain tehdä, harmi etteivät kaikki sitä tietysti itse tiedosta.
Joskus joistain ystävistä vain tulee hyvänpäivän tuttuja esim. elämänmuutosten takia ja niin se vain menee. Sitten taas vaikka vuosien päästä se voi muuttua. 
03.02.2016 22.25
022662461_r
Helsinki
Sirppi kirjoitti:

Wtf. Kerroin vain omasta kokemuksestani lainaamani tekstin suhteen? / otin aiheeseen kantaa?

Well, okei, tämmöistä tänään petsiessä siis taas... Selvä juttu. :D

No se on hyvä, kyllä mulle tuli vaan fiilis, että tultiin pätemään miten hommat hoidetaan. :P

---

Mä olen taatusti monen silmissä just sellainen matelemaan pistävä tyyppi. Mulle tosin ystävyys on myös vakava asia. Joskus oli aika, kun ihmiset karsiutui kun eivät jaksaneet mun silloista heikkoa mielenterveyttä (mikä on jees), mutta sitten on niitä, jotka olen heivannut ihan omasta päätöksestä. Maailmassa on myös niitä, jotka eivät vaan nää omassa toiminnassaan vikaa edes silloin, kun sitä mielipahaa yrittää toiselle selittää. Musta nimenomaan ystävyys on iso juttu, sellainen hyvänpäivänkaveruus ei. Kaikkien kanssa sitä ei saa, mutta jos jonkun kanssa sellainen onnistuu ja sitten jossain vaiheessa elämää kokeekin tulleensa lähinnä huijatuksi tai petetyksi, niin on kyllä hyväkin pistää välit poikki. Siis niin, että asiasta on yrittänyt kommunikoida, mutta silti saa syliinsä vaan pahaa mieltä. Molempien kannalta hyvä, toki, vaikka yleensähän siinä vain se toinen saa aina pahiksen roolin.

Jotkut meistä on vaan vammaisia näissä asioissa. Tai ei, ei vammaisia - näkee vaan asian eri valossa.

Ainakin mun rinnalla parhaimmillaan ne ystävät ovat olleet monia vuosia. Heidän kanssa kemiat kolahtaa ja kummallakin on samanlainen fiilis siitä, missä mennään. Joitakin ei edes nää vuosiin ja silti homma luistaa, kun tavataan.

Muokattu viimeksi: 03.02.16 22.28

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti