Kissan naksutinkoulutus - Sivu 3 (Kissat > Harrastustoiminta)

13.10.2013 14.57
^ Mistä tuo kirja mahtaa löytyä?
http://maxjaciru.blogspot.fi/ ••• http://maxjaciru.suntuubi.com/
13.10.2013 15.04
022646475_r

^ Ihan netistä YouTuben videoita tarkoitin. Mutta nyt kun kirjan mainitsit, niin minulle on suositeltu Elina Väyrysen "Kissan aktivointi"-nimistä kirjaa, joka minullakin täytyisi käydä lainaamassa ja lukea, kunhan taas kirjastossa lainattavissa on.

Muokattu viimeksi: 13.10.13 15.13
13.10.2013 15.06
^ Tarkoitin kyllä Haikun mainitsemaa kirjaa mutta kiitos kuitenkin (: Ja taitaa kyseessä olla sama kirja kuin Haikun mainitsema
13.10.2013 15.13
022646475_r

Aa, ehti näköjään tulla kommentti väliin, jota en huomannut :D

13.10.2013 15.16
022453159_r
Kemi

Sama kirja, oma suosikkini on. Temppukirjoja löytyy suomeksi jonkin verran, mutta tämä on kattavin ja laadukkain. Kirjassa käsitellään myös jonkin verran agilitya. Kirja löytynee kirjastoistakin, mutta on kyllä hintansa väärti, jos sen omakseen ostaa. :)

"Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in harmony." - Mahatma Gandhi / pikkupeto.blogspot.fi
13.10.2013 18.32
022646475_r

Huoli oppi tänään tassun antamisen niin, että antaa sen tassun käskysanan kuultuaan :) Äidin kissan kanssa nyt istumista harjoiteltu, pikkuhiljaa alkaa sekin jujun ymmärtää. Harminkin kanssa istumista, pientä hienosäätöä vielä, mutta osaa kumminkin :)

13.10.2013 21.19
022708116_r

No täytyypä etsiä siis se kirja jostain kaupasta ja ostaa omaksi! Mieluusti oppisin näitäkin aktivoinnin saloja.

Oot Huoli aika kova kissakouluttaja kun noinkin pienen katin oot saanut opetettua ;)

13.10.2013 21.49
022646475_r

Täytyy kyllä sanoa että yllättävän helppo oli Huoli kouluttaa, vaikka pieni onkin :D Niin nätisti toinen tassua antaa. Videonkin olisin laittanut, vaan jotain häikkää kun ei videot koneelle siirtyneet. Täytyy huomenna katsoa jos saisi jollain tapaa videot koneelle, Huolen tassun antamisen ja Harmin osaamiset. 
Minä tosiaan kouluttanut koiria aiemmin paljonkin ja oppimispsykologiaa opiskellut tulevaksi ammatiksi, hiukan helpommin onnistuu kissankin kouluttaminen pienen ajattelun ja tutkailun jälkeen.

Huomenna kirjastossa käyntiä ja kissan koulutukseen liittyviä kirjoja lainailla, yllämainittu kirja vielä jollain lainassa, joten se sitten myöhemmin. Miettiä myös Huolelle sitä seuraavaa opetettavaa asiaa.

14.10.2013 18.01
022646475_r

Anteeksi yksinpuhelu jälleen...

Mutta

Huoli
lyhyttä videota Huolen tassun antamisesta. Useampi video kuvattiin, vaan tuo oli ainut julkaisukelpoinen, joka koneelle suostui siirtymään. Osaa tämän myöskin niin että nyrkki auki. Vaan tuo käsi nyrkissä on ollut se opetustapa molemmille kissoille, alunperin Harmille keksitty tapa kun se ei oikein tykkää tassun ottamisesta, eikä ymmärtänyt tätä temppua silloin kun tassun otti käteen, joten täytyi toinen tapa keksiä.

15.10.2013 13.59
022708116_r

^Voi toista suloista pientä ja tosi reipasta :) Nää videot on just kivoja, nähdä miten se käytännössä toimii.

15.10.2013 14.39

Huoli, mitä namipaloja annatte Huolelle? ^^

Tosi taitava kisu (ja suloinen) ♥

15.10.2013 14.42
022646475_r

Kiitos! :)

Huoli saa Whiskasin ja Natures:menun herkkuja. Whiskasin herkkuja ei ole enää tarkoitus ostaa kunhan nämä on pois syötetty, eli siirrytään kokonaan eläinkauppaherkkuihin.

31.10.2013 13.06
022705507_r

Täällä taas uutta harjoiteltu. Huolen kanssa tassulla vilkuttamista, jonka jo ihan hyvin oppinut :) Harmin kanssa nytten agilityn lisäksi myöskin heiluttamista - jonka ehti jo oppia - sekä tänään aloitettiin kurre-asennossa istumista. Tähän mennessä kahdesti Harmin kanssa harjoiteltu, ihmeen nopeasti herra ymmärtää sen, mitä siltä haluaa.

Seuraavaksi Harmilla alkaa sitten vähän haastavampaa harjoittelua. Eli siis täytyy hypätä seisomaan minun käsille niin, että etutassut toisessa kädessä ja takatassut toisessa. Lopussa siis hyppää hiemna korkeammalla oleville käsille. Huolellekin tämän opetan, sitten kun on sen kanssa saanut ensin vähän useampaa ja helpompaa temppua harjoiteltua sen kanssa.

Videota jossain välissä tulossa, kunhan saa nämä kuvattua sekä silloin kun kamera, muistikortti ja tietokone suostuvat yhteistyöhön minun kanssa. Jotain häikkää nyt näissä.

07.12.2013 20.34
022013394_r
Orimattila

Itse oon vasta alotellut naksuttelemista, ja mietin lähinnä, että mistä tietää, millon kissa on tajunnut naksu=palkka?

Mitä hyviä temppuja on muuten opettaa alussa, ekoina? Oon opettanu istumista ja tuolille hyppäämistä. Ennestään olin opettanut jo high-fiven, ilman naksutinta. Nyt oon yrittäny opettaa sitä "nätimmäksi", käytännössä niin ettei kissa tarraa kynsillä kädestä kiinni. Tuuppaa vaan kissa turhautumaan nopeasti, kun ei tajua syytä miksei nyt huitaisusta saakkaan namia. Miten pitäisi toimia?

Saa myös ehdotella hyviä koulutusnameja. Meidän Pikkunen ei muuten ole ollut nirso, mutta mitkään "valkoiset" kissan namit eivät ole kelvanneet. Ei eläinkaupan jogurtti-maito namit (Vitakraft Milk + Yogurt DROPS), eikä myöskään aikoinaan meillä olleet kissanminttu namit. Kaikki muut mitä on kokeiltu ovat kelvanneet. Hiljattain oli käytössä Dreamies lohi+juusto, ja tällä hetkellä BF Bilanx Taurin Snax (kana-juusto). Nykyiset ovat hiukan liian isoja, pienemmät olisivat kouluttaessa kätevämpiä. 

Ja tällänen sivukysymys, voikohan noita Vitakraftin kissan nameja syöttää koiralle? :'D

01.04.2014 10.52
022454194_r
Järvenpää

Meillä aloiteltiin eilen naksuttimeen ehdollistamista ja harjoitukset jatkuvat tänään. Sulo innostui näistä makupaloista http://www.mustijamirri.fi/tuote/coucou-rapea-herkkupala-kissanminttu-50-g/032510/ aivan älyttömästi. Olisiko jotain vinkkejä kevyistä makupaloista joita voisi kokeilla?

Laitoin Elina Väyrysen kissan aktivointi kirjankin tilaukseen, pitäisi saapua tällä viikolla :)

01.04.2014 11.01
022705507_r

^ Täällä on tykätty Perriton kananmakuisista herkuista, mielestäni juuri sopivan pieniä koulutuskäyttöön :) Thriven katkarapuherkut myös täällä tykättyjä, vaikka vähän isompia ovatkin entä Perriton, lisäksi myös hajoavat jos vähänkään liian kovakouraisesti niitä putkilosta ottaa. Natures:menun herkkuja ollaan myös käytetty, näitä herkkuja käyttäessä minulla on tapana pieniä yksi herkku useampaan osaan.

02.04.2014 08.54
022454194_r
Järvenpää

Kiitos Harmi vinkeistä, taidanpa käväistä ruokatunnilla kurkistelemassa viereisessä eläinkaupassa, jos löytäisin jotain noista herkuista. Huomasin eilen, että nuo coucou:n kissanminttu herkut on vähän turhan isoja ja kun niitä yrittää pieniä niin menevät todellakin todella moneen osaan ja jopa ihan murusiksi. Perritot kuulostaisivat meidän käyttöön aika sopivilta :)

24.06.2014 11.57
022705507_r

Täällä on Harmi hiukkasen laiskistunut kouluttamisen osalta, kun pientä taukoa tässä ollut. Tai sitten yksinkertaisesti herralla on vatsa vielä täynnä edellisestä syöntikerrasta, eli nyt täytyy kokeilla kouluttamista ensin ennen päiväruoan tarjoilemista. Perjantaina pääsee ostamaan lisää koulutusherkkuja, jos viimeistään silloin alkaisi taas temppukatti innostua.

Huolen kanssa ollaan harjoiteltu kahdeksikkoa jalkojen läpi. Pikkumies aina ihan onnessaan kun huomaa naksuttimen ja herkut. Seuraavaksi kai tulee sellainen temppu, jossa Huoli avaa raolleen olevan oven pyynnöstä. Harmilta tämä jo sujuu. Ihan suljetun oven avaamista ei harjoitella, riittää tuo yksi katti joka edellisessä kodissa jo oppinut ovia avaamaan :D

Vielä täytyisi omaksi ostaa se Kissan aktivointi -kirja. Siinä oli sen verran paljon hyviä temppuja.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti