Koirille huutaminen - Sivu 12 (Koirat > Koirien koulutus)

16.11.2010 15.05
Osku kirjoitti:

Kyl te nyt sit vaa jaksatte tosta samasta asiasta vaa jauhaa. Jos yks sanoo ettei huutanu vaa ärähtäny, koska lensi pyörän selästä, ni eiks se sillo oo siinä se juttu??
Miks muitten pitää siihe mennä sitte kommentoimaan, et ei koiralle kuulu huutaa, jos se tarpeensa tekee. Ja jos siin nilkka nyrjähtää, ni vähintään siinä vaiheessa olisin jo määkin ärähtänyt, vaikka koira vain tarpeilleen pysähtyi. Emmä sitä sano, et mielipiteitään ei saisi sanoa. Mutta noi, mitä mä olen lukenut, ja suuren osan luinkin, niin on simmotti kirjotettu, että taka-ajatuksena melkee on et "juu itse en ikinä ärähtele/huuda koiralleni, tässä nyt vaan vähän moitin tuota yhtä, joka hieman ärähti koiralleen, kun lensi pyörän selästä ja nyrjäytti nilkkansa." Ei se oikeuta muita moittimaan sitä, joka ärähti koiralleen, jos nilkkansa nyrjäytti! Ihan varmasti jokainen omistaja on jossain vaiheessa huutanut tai ärähtänyt koiralleen.

Jos et ole sattunut huomaamaan tämä on keskustelupalsta ja yleensä keskustelua syntyy eri mielipiteistä. Ja jos ei kestä kuulla muiden mielipiteitä ei tänne kannata kirjoitellakkaan. No itseasiassa niinkuin tuolla aiemmin kerroin olen itsekin kaatunut pyörällä Lobon kanssa kun tämä pentele huomasi rusakon. Polvet siinä aukesi ja koira viipotti rusakon perässä, mutta tuli nopeaa takaisin enkä siinä polvet verillä ärähtänyt koiralle, miksi olisin? ei koira olisi sitä tajunnut eikä se olisi jo tapahtunutta estänyt.
16.11.2010 17.37
En ole väittänytkään, että mielipiteitä ei saisi sanoa. Ja sinähän olet varmasti niitä, joka ei ikinä ärähtele/huuda koiralleen. Ihan varmasti olet jossain vaiheessa huutanut/ärähtänyt koirallesi, mutta et vain halua myöntää sitä, vaan haluat olla täällä se, joka ei ikinä huuda koiralleen, vaikka mitä olisi tapahtunut. En minäkään halua Oskulle huutaa, mutta kun huono päivä sattuu kohdalle, niin silloin kyllä perkeleet lentää. Kai sinullakin on huonoja päiviä, jolloin voi suuttua pienistäkin asioista, vaikka koiralle. Se on totta, että ei koira tajua, jos siinä pää punasena huudat, mutta kyllä se sen verran älyää, että jos esim. on räksyttämässä ulkona eikä tule sisälle. Silloin jos vähän ärähtää koiralle että "tänne!", niin koira voi tulla, jos ääntä vähän korottaa, vaikkakin ei kaikki koirat. Ei koirien päät nyt umpiluuta ole.
17.11.2010 09.44
Osku kirjoitti:
En ole väittänytkään, että mielipiteitä ei saisi sanoa. Ja sinähän olet varmasti niitä, joka ei ikinä ärähtele/huuda koiralleen. Ihan varmasti olet jossain vaiheessa huutanut/ärähtänyt koirallesi, mutta et vain halua myöntää sitä, vaan haluat olla täällä se, joka ei ikinä huuda koiralleen, vaikka mitä olisi tapahtunut. En minäkään halua Oskulle huutaa, mutta kun huono päivä sattuu kohdalle, niin silloin kyllä perkeleet lentää. Kai sinullakin on huonoja päiviä, jolloin voi suuttua pienistäkin asioista, vaikka koiralle. Se on totta, että ei koira tajua, jos siinä pää punasena huudat, mutta kyllä se sen verran älyää, että jos esim. on räksyttämässä ulkona eikä tule sisälle. Silloin jos vähän ärähtää koiralle että "tänne!", niin koira voi tulla, jos ääntä vähän korottaa, vaikkakin ei kaikki koirat. Ei koirien päät nyt umpiluuta ole.

Olenko väittänyt etten ole koskaan huutanut/ärähtänyt koiralleni? Tässä taitaa nyt olla jotain ongelmaa lukemisen ymmärtämisessä. Annoin tuon esimerkin nyt tuosta pyörällä kaatumisesta kun siitä täällä oli paljon puhetta. Tuon ärähtämisen ja huutamisenkin voi tulkita moinella tavalla, niinkuin esimerkiksi sitä huutelet perkelettä, niin onko se koiralle jonkinlainen käsky kenties, vai ihan täysin merkityksetön asia mitä huutelet ja koira ei ymmärrä siitä tuon taivaallista.

Jos sinun on nyt pakko saada selville huudanko minä koiralleni, kyllä huudan, esimerkiksi jos koira on irti ja menossa hajujen perässä liian lähelle autotietä ei normaalista käskystä tule heti niin saatan karjaista ja koira löytää taas korvansa.

En ole mikään herranenkeli joka ei koskaan huuda koiralle saatika vaikka nappaa karvoista jos on karkuun lähdössä.

Muoks// Minulla ei ole tapana purkaa huonosta päivästä johtuvaa kiukkua koiraan. Jos sinulla on niin kannattaisi vähän ajatella ja katsoa peiliin.

Muokattu viimeksi: 17.11.10 10.45
17.11.2010 09.50
Minäkin tungen lusikkani tuohon pyöräilysoppaan. Kyllä minä olisin toiminut samalla tavalla, kieltänyt koiraa. Ei se koira ole tyhmä elukka, kyllä se ymmärtää että siinä tilanteessa ei kakkia saa. Ei se ajattele niin yksinkertaisesti että kakkiminen ylipäänsä on kielletty. Kun muutimme kaupungista maalle omakotitaloon, päätimme heti kättelyssä että koirat eivät saa tehdä tarpeitaan nurmikkoalueelle, vaan tarpeet on tehtävä pellolle. Kielsimme aina kun koira oli oli tekemässä tarpeitaan nurmikolle ja ohjasimme koiran pellolle. Ja kun tarpeet tuli pellolle, kehuja. Ei mennyt kovin kauaa niin meni viesti perille -> nurmikolle ei tehdä, vaan mennään pellolle tarpeille. Ei meillä koirat ruvennu piilossa tarpeitaan tekemään tai aristelemaan tarpeittensa tekoa meidän läsnäollessa. Jos olisin itse ollut tilanteessa, että koira olisi ruvennut tarpeitansa tekemään kesken pyöräilyn, olisin minäkin ärähtänyt. Kyllä se koira oppii sen eron ymmärtämään tavallisen tarpeiden teon ja kesken pyöräilyn tarpeiden teon välillä. Ei se niin tyhmä ole että kaikki kakkiminen olisi sama asia.
17.11.2010 16.21
020664146_r
Mäntsälä
Mia kirjoitti:
*RIP hupu kirjoitti:
Mia kirjoitti:
Nipa kirjoitti:

En todellakaan tahdo huutaa Nipalle, mutta joskus jos on hermot kireellä ja esim. Nipa räkyttää&juoksee pihalta jonkun ohikulkijan luo pois, on reaktio tullut ekana et huutaa jtn tyylii; "NIPA ÄKKIÄ TÄNNE NÄIN" ja aika kovasti. En todellakaan aja karjumaan ja räyhäämään Nipalle jtn päättömiä mitä se ei edes suoraan sanottuna ymmärrä. Mut se ärähdys joskus tulee niin vahingossa ettei sitä huomaakaan, mutta eipä se auta juuri mitään.

Mia, eihän koira voi todellakaan sille mitään jos sille yhtäkkiä tulee kakkahätä. Silloin se pysähtyy. Mutta tuollaisesta asiasta et voi sille alkaa ärähtämään ja huutamaan. Mutta et varmasti myöskään nauraisi tilanteessa. Mutta jos ihan pyörän selästä olet lentänyt, yms. oletko ajanut niin lujaa että kun koira pysähtyy, lennät pyörän selästä ?

En.Vauhti oli normaali vauhti.Eli suunnilleen ajoin silloin hieman lujempaa kuin joku hölkkäisi.Ja mun mies on todistajana että olen Tessun kanssa lentäny pyöränselästä ja nyrjäyttäny nilkkani.Eli ei ole keksitty juttu

Kukaan ei juurikaan epäile tuota tapahtumaa mutta luulisi vähn miettivän miten koiralle asiansa ilmaisee. Koira ei tiedä että tämä asioden tekeminen pyörälenkin aikna olisi kiellettyä ja siiten sille siitä huudetaan.

Muutenkaan koiralle ei tuon tapaisissa tai muutenkaan saisi "pääpunaisena" huutaa (vaikka kukaan ei ole väittänykkään) ei se hyödytä mitään. Luulisi, että jos koiralle on opetettu sanat EIU ja HYI ja esim. HÄPEÄ luulisi koiran ymmärtävän vain hieman korkeamalla oktaavilla sanottuna että teki väärin. (tämä oli myös pantselle);)

Oisitko sinä tuossa tilanteessa miettiny mitä koiralles sanot?

En olisi huutanut koiralle, vaan olisi luutavasti tullut litania kirosanoja(riippuen miten kipu kohdistuu itseesnä) mutta en olisi soimannut koiraa vaan luultavasti itseäni. : Oli sitten pakko ajaa niin "kovaa" olisi pitänyt vaikka mennä kävely/ juoksu lenkille.

Tämän jälkeen tajuaa. Samalla tavalla ärisin koiralle kun juoksi pyörän eteen.

Tämä on aika eri asia, siinä mielessä että koiraa sattuisi jos ajaisit sen päälle kun koira juoksee pyöräsi eteen. Silloin se tietää ettei sinne mennä. Mutta lenkit on takoitettu että koira saa tehdä asiansa. Jos tämä ongelma niin suosittelen lämpimästi juoksulenkkiä koiran kanssa.;)

Muokattu viimeksi: 17.11.10 16.22
17.11.2010 16.24
000058107_r
Vinka kirjoitti:
Nyt kun asiaa aloin miettimään.. Kyllä mä huutaisin parit perkeleet jos koira tekisi jotan, mikä saa mut pyörän selästä lentämään. Perkeleet lentää multa paljon pienimmistäkin asioista.

juuri näin.

17.11.2010 18.48
Lobo kirjoitti:

Olenko väittänyt etten ole koskaan huutanut/ärähtänyt koiralleni? Tässä taitaa nyt olla jotain ongelmaa lukemisen ymmärtämisessä. Annoin tuon esimerkin nyt tuosta pyörällä kaatumisesta kun siitä täällä oli paljon puhetta. Tuon ärähtämisen ja huutamisenkin voi tulkita moinella tavalla, niinkuin esimerkiksi sitä huutelet perkelettä, niin onko se koiralle jonkinlainen käsky kenties, vai ihan täysin merkityksetön asia mitä huutelet ja koira ei ymmärrä siitä tuon taivaallista.

Jos sinun on nyt pakko saada selville huudanko minä koiralleni, kyllä huudan, esimerkiksi jos koira on irti ja menossa hajujen perässä liian lähelle autotietä ei normaalista käskystä tule heti niin saatan karjaista ja koira löytää taas korvansa.

En ole mikään herranenkeli joka ei koskaan huuda koiralle saatika vaikka nappaa karvoista jos on karkuun lähdössä.

Muoks// Minulla ei ole tapana purkaa huonosta päivästä johtuvaa kiukkua koiraan. Jos sinulla on niin kannattaisi vähän ajatella ja katsoa peiliin.

No kuule minulla ei ole tapana purkaa huonosta päivästä johtuvaa kiukkua koiraan. Päinvastoin!!

17.11.2010 18.49
Kurko kirjoitti:
Minäkin tungen lusikkani tuohon pyöräilysoppaan. Kyllä minä olisin toiminut samalla tavalla, kieltänyt koiraa. Ei se koira ole tyhmä elukka, kyllä se ymmärtää että siinä tilanteessa ei kakkia saa. Ei se ajattele niin yksinkertaisesti että kakkiminen ylipäänsä on kielletty. Kun muutimme kaupungista maalle omakotitaloon, päätimme heti kättelyssä että koirat eivät saa tehdä tarpeitaan nurmikkoalueelle, vaan tarpeet on tehtävä pellolle. Kielsimme aina kun koira oli oli tekemässä tarpeitaan nurmikolle ja ohjasimme koiran pellolle. Ja kun tarpeet tuli pellolle, kehuja. Ei mennyt kovin kauaa niin meni viesti perille -> nurmikolle ei tehdä, vaan mennään pellolle tarpeille. Ei meillä koirat ruvennu piilossa tarpeitaan tekemään tai aristelemaan tarpeittensa tekoa meidän läsnäollessa. Jos olisin itse ollut tilanteessa, että koira olisi ruvennut tarpeitansa tekemään kesken pyöräilyn, olisin minäkin ärähtänyt. Kyllä se koira oppii sen eron ymmärtämään tavallisen tarpeiden teon ja kesken pyöräilyn tarpeiden teon välillä. Ei se niin tyhmä ole että kaikki kakkiminen olisi sama asia.

Näinn minäkin ajattelen. Ei koirat nyt niin tyhmiä ole....

17.11.2010 18.53
Osku kirjoitti:
Lobo kirjoitti:

No kuule minulla ei ole tapana purkaa huonosta päivästä johtuvaa kiukkua koiraan. Päinvastoin!!

Osku kirjoitti:
En minäkään halua Oskulle huutaa, mutta kun huono päivä sattuu kohdalle, niin silloin kyllä perkeleet lentää. Kai sinullakin on huonoja päiviä, jolloin voi suuttua pienistäkin asioista, vaikka koiralle.

17.11.2010 18.57
Ja mitäköhän sä nyt vihjailet?? Et minä suutun Oskulle kun minulla on huono päivä??
17.11.2010 19.03
En minä mitään vihjaa, itse olet noin kirjoittanut.
17.11.2010 19.10

Kyllä mullakin huonon päivän sattuessa saattaa pinna katketa herkemmin. Mutta Vinka on sen verta kova luonne, että ei sitä hetkauta. Saattaa mulkaista mua "murhaavasti" ja se siitä.

Mä sanoisin, että tässä asiassa ei ole väliä sillä miten ja mistä sille koiralle mesoo, vaan MILLAISELLE koiralle sen kohdistaa.

17.11.2010 19.15

Jos Nyyti olisi nykäissyt minut kumoon kakka hädän seurauksena, niin olisi varmaan huutanut sille "perkele". Mutta se ei olisi tullut suustani siinä uskossa, että Nyyti oppisi siitä jotain, vaan se tulisi REAKTIONA.

Hieman huonona esimerkkinä annan pöydän jalan kulman. Kaikki varmasti tietävät kuinka pirun paljon sattuu kun varvas kolahtaa siihen (), niin ei siinä silloin jää miettimään että miksi sitä päästää kirosanan suustaan, kun se tulee reaktiona. Ei sitä pöytääkään yritetä kouluttaa sen kiroamisen avulla.

Mutta siis ihan ensimmäiseksi käyttäisin koiran tarpeillaan ennen pyöräilyä ja opettaisin että kesken pyöräilyn ei pysähdytä. Ja jos pitkää lenkkiä tehdään niin koiraa pitä ehdottomasti pysäyttää tarpeilleen jossain välissä.

Muokattu viimeksi: 17.11.10 19.16
17.11.2010 19.15
020601222_r

Kyllä munki stressit ja huonot päivät vaikuttaa tohon huutamiseen jonki verran. Musta mä huudan ihan liikaa, en ehkä huuda , mutta saattaa ne perkeleet lentää. Mutta toi on sen verra itsepäinen että ku kymmene kertaa sanoo nii se ei mee perille, sitte kyllä sanotaan tiukemmin ja melkein huutaen.

www.noorakultsu.blogspot.com
17.11.2010 20.02
Nyyti kirjoitti:

Jos Nyyti olisi nykäissyt minut kumoon kakka hädän seurauksena, niin olisi varmaan huutanut sille "perkele". Mutta se ei olisi tullut suustani siinä uskossa, että Nyyti oppisi siitä jotain, vaan se tulisi REAKTIONA.

Hieman huonona esimerkkinä annan pöydän jalan kulman. Kaikki varmasti tietävät kuinka pirun paljon sattuu kun varvas kolahtaa siihen (), niin ei siinä silloin jää miettimään että miksi sitä päästää kirosanan suustaan, kun se tulee reaktiona. Ei sitä pöytääkään yritetä kouluttaa sen kiroamisen avulla.

Mutta siis ihan ensimmäiseksi käyttäisin koiran tarpeillaan ennen pyöräilyä ja opettaisin että kesken pyöräilyn ei pysähdytä. Ja jos pitkää lenkkiä tehdään niin koiraa pitä ehdottomasti pysäyttää tarpeilleen jossain välissä.

Näin minäkin ajattelen ...

17.11.2010 20.27
Nyyti kirjoitti:

vaan se tulisi REAKTIONA.

Näin juuri..ite en siinä tilanteessa ala miettimään karjunko vai en,se vaan tulee suoraan.En tuossa pyörä jutussakaan karju koiralle vihasta,päällimmäisenä on vaan se säihkähdys,kun koira yhtäkkiä yrittääkin vaihtaa puolta ja meinaa pyörän alle jäädä.Ja minä kyllä kusetan koiraa ennen pyöräilyä,mut ku tuo on tommonen kusiruntti ja on tottunut nostamaan koipea joka viides sekunti.Ja kyl toi itsepäinen rakki tajus lopulta,et nätisti kuljetaan pyörän kanssa ja sitte kustaan,kun pysähdytään.

18.11.2010 16.38
Nipa kirjoitti:
Jos joku sana&huuto pääsee suusta reaktiona niin voiko sille mitään, se ei ole koiralle kohdistettu.

Ajattelen juuri samalla tavalla ...

19.11.2010 12.31
Lisäänpä vettä myllyyn: mistä se koira tietää onko huuto kohdistettu sille vai ei? :D
19.11.2010 13.47
Vinka kirjoitti:
mistä se koira tietää onko huuto kohdistettu sille vai ei? :D

Niin juuri!! Ei se aina tiedä huutaako se emäntä jotain muuta vai koiraa...

19.11.2010 14.08
Mä en todellakaan anna edes kävelylenkillä Tessun päättää mihin se pissaa tai kakkaa!Jos Tessu sais päättää,niin sehän nostas jalkansa jonkun pihalla olevan puun juureen,postilaatikon juureen,aidan juureen tms.Mutta en anna sen niin tehdä.Sama koskee kakalle menoa: Tessu EI päätä mihin se jää kakalle,vaan sen päätän minä.Se on eri asia asua jossain maalla,missä ei ole naapureita tms lähellä,mutta taajamassa tai kaupungissapa et voi antaa koiran tehdä tarpeitaa minne haluaa!
19.11.2010 14.12
022301914_r

Saattaa munkin suusta joskus päästä huudahduksen tai kova äänisesti sanottua jotain koiralle. Koirallanikun on kuitenkin lievää itsepäisyyttä, että se ei korvaansa hetkauta vaikka kiroilut kuulus selän takaa. Pyörällä jos olisin ja Ebba vetäis kumoon kakkahädän takia, minkäs se sille mahtaa. Kyllä omistajalla olis siinä vaiheessa tukalat paikat vain : DD Ei välttämättä perkelet lentäis, mutta kyllä ne matelee ainakin lähtee

Who ever said you can't buy happiness forgot little puppies.
19.11.2010 20.44
020645534_r
Raahe
Vinka kirjoitti:
Nyt kun asiaa aloin miettimään.. Kyllä mä huutaisin parit perkeleet jos koira tekisi jotan, mikä saa mut pyörän selästä lentämään. Perkeleet lentää multa paljon pienimmistäkin asioista.

Nimenomaa :D

19.11.2010 20.51
Vinka kirjoitti:
20.11.2010 14.51

Tässä nyt on tällänen pikku esimerkki:

1. Pissatan ja p*skotan koiran

2. koira tekee tai ei.... mutta silti "no se on sitte sun vikas musti jos kakkaat ku ollaa pyörälenkillä"

3. Pyörälenkille lähdetään, ja koiralla ei ollut *kaan tietoa, että "äsken tai nyt ois pitäny tehä tarpeet" sitten mentiin.

4. Yhtäkkiä kun ollaan juuri mukavassa vauhdissa, ja ajatellaan sen olevan oikein mukavaa ja rattoisaa yhdessä oloa ja lenkkeilyä, koira (todennäköisesti hetken pidäteltyään) pa*kantaa ja lennetään mukavassa kaaressa pyörän selästä pois

5. nilkkaan sattuu ihan * ja aletaan räyhäämään koiralle totta kai kun ollaan raivoissaan

6. koira ei välttämättä tajua mitä teki saattaa ajatella "mitä mä tein? aina ennenki oon saanu kakata lenkillä! No ehkä se on kiellettyä" tai jotain sinne päin.

Ja itse olen sen verran kasvattajia ja muita asiantuntevia kuunnellut että en alkaisi räyhätä. Meinaa lähes jokainen on sanonut että koiralle huutaminen on täysin hyödytöntä 99%:tissa tämän tyyppisiä tilanteita.

Totta kai jokainen haluaa olla oikeassa kun on niin käynyt ja niin tehnyt. Tästä varmaan seuraa se että tulee pitkä litania viestejä "olenko sanonut että huudan pää punaisena sille??!!!!" ;)

Muokattu viimeksi: 01.12.10 21.40
20.11.2010 20.36
Bella kirjoitti:

2. koira tekee tai ei.... mutta silti "no se on sitte sun vikas musti jos kakkaat ku ollaa pyörälenkillä"

3. Pyörälenkille lähdetään, ja koiralla ei ollut * tietoa, että "äsken tai nyt ois pitäny tehä tarpeet" sitten mentiin.

4. Yhtäkkiä kun ollaan juuri mukavassa vauhdissa, ja ajatellaan sen olevan oikein mukavaa ja rattoisaa yhdessä oloa ja lenkkeilyä, koira (todennäköisesti hetken pidäteltyään) pa*kantaa ja lennetään mukavassa kaaressa pyörän selästä pois

5. nilkkaan sattuu ihan * ja aletaan räyhäämään koiralle totta kai kun ollaan raivoissaan

6. koira ei välttämättä tajua mitä teki saattaa ajatella "mitä mä tein? aina ennenki oon saanu kakata lenkillä! No ehkä se on kiellettyä" tai jotain sinne päin.

Ja itse olen sen verran kasvattajia ja muita asiantuntevia kuunnellut että en alkaisi räyhätä. Meinaa lähes jokainen on sanonut että koiralle huutaminen on täysin hyödytöntä 99%:tissa tämän tyyppisiä tilanteita.

Totta kai jokainen haluaa olla oikeassa kun on niin käynyt ja niin tehnyt. Tästä varmaan seuraa se että tulee pitkä litania viestejä "olenko sanonut että huudan pää punaisena sille??!!!!" ;)

Tottakai Tessu oli kusetettu ja * ENNEN pyöräilyä tuolloin!Kumma ku kaikki kuvittelee etten ole Tessua kusettanu ja * ennen pyöräilyä.Tätä on aivan turha enää edes jatkaa!Tapahtunu mikä tapahtunu!Eipä Tessu näytä siitä kärsivän että tuolloin sille ärähdin!Ole koskaan siitä kärsiny!

Muokattu viimeksi: 01.12.10 21.43
20.11.2010 20.53
Mia kirjoitti:
Bella kirjoitti:

3. Pyörälenkille lähdetään, ja koiralla ei ollut * tietoa, että "äsken tai nyt ois pitäny tehä tarpeet" sitten mentiin.

5. nilkkaan sattuu ihan * ja aletaan räyhäämään koiralle totta kai kun ollaan raivoissaan

Tottakai Tessu oli kusetettu ja * ENNEN pyöräilyä tuolloin!Kumma ku kaikki kuvittelee etten ole Tessua kusettanu ja * ennen pyöräilyä.Tätä on aivan turha enää edes jatkaa!Tapahtunu mikä tapahtunu!Eipä Tessu näytä siitä kärsivän että tuolloin sille ärähdin!Ole koskaan siitä kärsiny!

Tessu,älä viitti jatkaa.Sä ymmärrät kyllä,että eräät hakee vaan huomiota.Ja se on sun asia,mitä oot tehny ja mitä et.Mitä se kenellekkään kuuluu,mitä tekee/on tehnyt ? Ja vanhinkoja sattuu kaikille ja mä huudan tosi usein tolle itsepäiselle koiralle,niin pitäiskö mun jokaista huutoa tulla tänne puimaan ? ei.

Muokattu viimeksi: 01.12.10 21.44
20.11.2010 21.11

niin, ei kannata jatkaa. Täällä menee sellaseks että eräät ihmiset päättyy alentua taas sille 4-vuotiaan tasolle, uhEma-ikäseksi lapseksi. ;) En tarkota Tessu sua. :)

Mutta toiseen asiaan: kaverini naapurissa asuu eräs perhe, jolla on noin 10 mäyräkoiraa. Mutta: perhe huutaa niille koirille jatkuvasti ja räyhää, lyö niitä kuulemma raipalla, jne. Säälin niit mäyriksiä! :/

20.11.2010 21.19
Jessi, lyö kuulemma raipalla? Onko sulla asiasta varmaa tietoa, itse en viitsisi huhujen ja kuulopuheiden perusteella puhua tuommosista julkisesti. Tuon on viellä olettamus tasolla ;D
20.11.2010 21.31
Pakolla joskus hermot palaa koiran kanssa varsinkin jos on aivan väsynyt, mutta itse olen sitä mieltä että koiran ei tarvitse sietää kauheeta karjumista joku yks kovaääninen sana kuten ei on ok . Itse, jos huomaan että hermoni meinaavat romahtaa lopetan koiran kouluttamisen ja menen muualle kiukkuani purkamaan. Koiran ei todellakaan tarvitse sietää karjumista tai varsinkaan väkivaltaa. Menetätte vain koiranne luottamuksen, jos sille raivootte!! hillitkää itsenne(::
21.11.2010 11.00

olen samaa mieltä! Ja luottauksen menettämisen lisäksi koira hämmentyy jos siihen purkaa kiukkua.

Ronja, kaverini joka käy tällä kyseisellä perheellä joskus kylässä, kertoi tuon. Enkä usko hänen valehtelevan. Mutta ítse olen kuullut, kun koirille huudetaan pää punaisena jne.

Enhän toki voi olla 100% varma, mutta 98% varma voin olla. ;)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti