Koirille huutaminen - Sivu 14 (Koirat > Koirien koulutus)

10.01.2011 16.47
022664513_r
Jyväskylä
Silloin huudan kun koira on irti ja esimerkiksi jotain mielenkiintoista huomattuaan meinaa lähteä ilman lupaa huitelemaan/ omasta pihasta karkaa esim naapurin puolelle. Eli silloin, kun koira menee/ ei tule pois, jos ei ihan oikeasti ole tosissaan sille. Kehun, kun tottelee. Meidän koirat on tuollaisissa tilanteissa sen verran itsepäisiä, että teen kerralla selväksi sen asian. Turhaa huutamista pyrin välttämään.
Muokattu viimeksi: 10.01.11 16.49
poliisit on ookoo, hiihtäjät on ookoo
11.01.2011 13.04
021873229_r
Puumala

Komppaan Ninjaa niinkuin melkein kaikki muutkin :)

aloittaja, mitä itse tekisit kun tulet kotia kauppareissulta ja huomaat että eteisen seinät, uusi laukkusi, kenkäsi, wc-paperi rulla, kissan valjaat ja lapsesi uusi laulava pehmolelu on revitty/syöty palasiksi? Voin sanoa et mä nimittäin karjuin Ricolle sen verran kovaa et naapurin mummo kysyi samana iltana et "olikos koira tehny pahuuksia?" ei nimittäin naurattanut yhtään ja myönnän et otin koiraa niskasta kiinni ja raahasn eteiseen häpeämään. ja myös lenkillä olen karjaissut koirallni ihan kunnolla kun on rvennut vastaantulevalle koiralle räyhää et "hiljaa" enkä mitenkään pienel äänel :D

p.s. tuo aloittajan kuvaus voisi hyvin koskea minua :D

jos laittaa silmät kiinni, niin ei voi sattua
29.01.2011 22.45

Eräissä mätsäreissä kun olin, jäi mulla kahdesti oikee kunnolla monttu auki, että mitääh, moneen junaan meitä näköjään mahtuu..

1. Tytöllä oli koira, novascotiannoutaja, joka olis halunnu mennä nuuskii toista koiraa, tää tyttö nykäs hihnaa ja karjas jotai, se koira ei kuunnellu vaan nykäs uusiks sinne toista koiraan päi, tää tyttö sit otti sitä koiraa niskast kii, ja lätkäs sen kylki edellä maaha, että kuulu sellanen rohahdus, varmaan keuhkoista, samalla se karjas sille taas jotai kovaa ääneen :( ja koira ymmärsi (?)
2. Joku tyttö anto koiralleen nakinpalasen, tää koira nykäs hihnassa ja sil meni se nakinpalanen väärään kurkkuun ja se yskäs. Sit siihe maahan tuli sekä sen koiran limaa, että se nakinpalanen. Tää tyttö alko raivoo täysii sille et 'hyi vtu mitä sä teet rakki, hyi mä häpeen sua, hyihyihyi, mä myyn sut ekalle, joka tulee vastaan ni viidelkympil, hyi oot oikeesti niin kuvottava!' :O ja mä sensuroin tosta noi kirosanat pois, oikeesti se kiros siin paljo enemmä..

29.01.2011 22.46
021982736_r
hyi kauhee :o oon kyllä huomannu että huutaminen ei auta mitään
30.01.2011 11.24
000104479_r
Eero kirjoitti:

Eräissä mätsäreissä kun olin, jäi mulla kahdesti oikee kunnolla monttu auki, että mitääh, moneen junaan meitä näköjään mahtuu..

1. Tytöllä oli koira, novascotiannoutaja, joka olis halunnu mennä nuuskii toista koiraa, tää tyttö nykäs hihnaa ja karjas jotai, se koira ei kuunnellu vaan nykäs uusiks sinne toista koiraan päi, tää tyttö sit otti sitä koiraa niskast kii, ja lätkäs sen kylki edellä maaha, että kuulu sellanen rohahdus, varmaan keuhkoista, samalla se karjas sille taas jotai kovaa ääneen :( ja koira ymmärsi (?)
2. Joku tyttö anto koiralleen nakinpalasen, tää koira nykäs hihnassa ja sil meni se nakinpalanen väärään kurkkuun ja se yskäs. Sit siihe maahan tuli sekä sen koiran limaa, että se nakinpalanen. Tää tyttö alko raivoo täysii sille et 'hyi vtu mitä sä teet rakki, hyi mä häpeen sua, hyihyihyi, mä myyn sut ekalle, joka tulee vastaan ni viidelkympil, hyi oot oikeesti niin kuvottava!' :O ja mä sensuroin tosta noi kirosanat pois, oikeesti se kiros siin paljo enemmä..

Ykköskohtaan: Joillekin koirille pitää oikeasti huutaa, että ne tajuaa mitä tarkoitat. Jotkut vain ovat kovapäisempiä kkuin toiset. Itsekin lenkillä otan välillä niskasta kiinni ja karjaisen jos menee hermot kun ei voi kuunnella.

30.01.2011 11.56

Itsellä ei ole kehuttavat hermot, mutta koittanut rauhoitella itseäni ketutus tilanteissa. Mutta sitten sattuu vaan ehkäpä turhankin usein huonoja päiviä, jolloin sitä huutaa ensin ja ajattelee myöhemmin.

Kyllähän noi huutamiseen sitten reagoi, muttei se niitä loukkaa - voivat vaan "herätä" tai sitten juuri pikkusen koitetaan lepytellä outoa mammaa, oudosta käytöksestä.

~~~~~~

Ja Eeron esimerkkeihin, Feidi kommentoikin ihan okei ykköskohtaan. Kakkoskohdasta sen verran, että naurettavaltahan tuo kuulostaa (mutta hoho kuinka monta kertaa itse olen kuulostanut naurettavalta, en ala laskea...), tuossa kuitenkin vain huusi ja koira ei kuitenkaan ymmärrä mitä sille kiroat. Itseltäkin tulee välistä kaikenlaista raivostuttavaa kiukunpuuskaa, jos koirat vammailee - silloin vaan heittää kaikkia typeryyksiä ilmoille (joita noi ei onneksi ymmärrä :D ). Eriasia, jos tuossa tilanteessa koiraa oltaisi kuritettu jotenkin.

31.01.2011 08.54
022480695_r
Kemi

Minusta se kertoo ihmisestä paljon jos koiralle huudetaan tappouhkauksia ja myyntiuhkauksia, vaikkakin sitten ei-tosissaan. O_o Vaikka koira ei ymmärtäisikään, niin miksi ihmeessä sille pitäisi kirota ja uhkailla, kun se ei hyödytä mitään.

Koira kyllä vaistoaa ihmisen vihaisen mielentilan ja ihmisen rauhattomuus saattaa vain kiihdyttää sitä entisestään. Tai sitten aiheuttaa epävarmuutta ja pelkoa, jos ihminen alkaa myös koiraa alistamaan kuten Freidin 1.kohdassa oli esimerkki.Tällainen ihminen ei ole hyvä johtaja.

Ihmettelen vain miksi heikkohermoiset ottavat koiran, kyllähän sen pitäisi olla selvää ettei koiran kanssa ole pelkkää ruusuilla tanssimista ja vastoinkäymisiä saattaa tulla useinkin. Koira kun on yksi niistä lemmikeistä, joiden kanssa tarvitaan rutkasti kärsivällisyyttä, jotta molempien elo olisi mukavaa.

31.01.2011 11.41
021860020_r
Jyväskylä

Myönnän että itsellänikin joskus tahtoo käämi palaa, ja liian kovaäänisesti sanon ei tai jupisen itsekseni jotain vaikka ei Sulo sitä ymmärrä, mutta koiraa en hauku enkä karju sille koska se ei auta mitään.

Eeron kuvailemassa tilanteessa (ykköskohta) en kyllä ymmärrä miksi koira piti kaataa ketoon, sehän oli jo hihnassa niin vaikka ei tottele ei tapahdu mitään harmia. Siinä olisi vain voinut siirtyä kauemmaksi, eli koiran nykimisen seurauksena se joutuisi kauemmaksi kiinnostuksen kohteestaan. Ymmärtäisin jos jollain olisi koira irti ja meinaisi juosta auton alle tai toisen koiran kimppuun niin silloin saattaisi itsekin tulla huudettua lujempaa tai tartuttua koiraa kiinni mistä nyt sattuisi otteen saamaan, mutta hihnassa ei ole tuollaiseen tarvetta. Jos koira ei kuuntele, koulutusta voi jatkaa myöhemmin sellaisessa tilanteessa kun koira taas on yhteistyöhaluinen.

31.01.2011 13.01
022710084_r
Rovaniemi
Mä en tossa ykköskohdan esimerkissä nää sinänsä pahaa jos koira kuiten sitten oli taas yhteistyöhaluinen. Kyllä sen huomaa jos koiraa ei oo totutettu kyljelleen rauhoittamiseen, ei sitä niin vain tempassa ketoon. Ite oon kerran joutunu Velmun selättämään kun sai aivan jumalattoman hepulikohtauksen keskellä pururataa, juoksi vaan ympyrää mun ympärillä ollessaan vetovyössä kiinni että joustohihnakin sinkui jonku kuuden metrin pituiseksi ja puruihin kaivautui kehä mun ympärille. Ei kuunnellut äänenkäyttöä, ei niskasta ottamista yms. vaan uusiksi heti, taklasin sen sitten siihen ja viitisen minuuttia siinä maattiin molemmat yltäpäältä puruissa. Ja oli muuten nöyrä loppumatkan. Ei arka tai pelokas, vaan reippaasti kuulolla. :)

Ja muuten tuosta vihaisuudesta, mä en ainakaan oo suuttunut koiralle kun ääntä korotan. Tuun kotia ja oveen revitty koiranmentävä reikä sekä lattiaa kaivettu auki. En huuda, harmittaa kyllä mutta ei se koira tajua enkä mä siihen ala purkamaan. Äkkiseltään mietittynä ehkä viidesti olen oikeasti koiralle tulistunut ja kyllä sen huomaa kun mulla alkaa sydän hakkaamaan sataa ja poskia kuumottaa kun raivostun, ja silloin ollut kyseessä joko äärip*ska päivä tai vaarallinen tilanne. Mutta jos koira esim. spurttaa kotikotona pihalta rajan yli niin kyllä mä karjasen niin että keuhkoista lähtee sen kiellon jos ei tänne-kutsua tottele. Lähempää tiukka ei sitten riittää yleensä. Ja se kehonkieli ja ääni palautuu heti neutraaliksi kun koira tottelee.
Muokattu viimeksi: 31.01.11 13.05
http://hambeastounlimited.tumblr.com taideblöärgh.
31.01.2011 13.16
000064409_r

kyllä pitää myöntää että meilläkin ääntä korotetaan (ja aika useinkin), ja varsinkin kun itselläkin todella huonot hermot, vaikka kuinka sitä yrittää ääntään hillitä. mutta toisaalta, ainakin meidän koira usein kyllä uskokiin paremmin hieman kovemmalla äänellä...

01.02.2011 15.46
Eilen Ikaros hiippaili ohitseni kielletylle alueelle syömään höyryävän tuoretta kissantuotosta katien laatikosta. kieltämättä karjaisin aika himputin lujaa tajutessani, että koira honttasi röyhkeästi metrin päässä sontaa. Ihan itsekin yllätyin, että kuinkas lujaa sitä pystyykin ärjymään, taisi Ikaroskin hiukan hölmistyä -häippäsi melko nopsaan sontalaarilta
02.02.2011 07.16
000064409_r
Ikaros kirjoitti:
Eilen Ikaros hiippaili ohitseni kielletylle alueelle syömään höyryävän tuoretta kissantuotosta katien laatikosta. kieltämättä karjaisin aika himputin lujaa tajutessani, että koira honttasi röyhkeästi metrin päässä sontaa. Ihan itsekin yllätyin, että kuinkas lujaa sitä pystyykin ärjymään, taisi Ikaroskin hiukan hölmistyä -häippäsi melko nopsaan sontalaarilta

kyllä, ja meitä raivostuttaa suunnattomasti kun tämä ulkona ollessamme hotkaisee suihinsa jäätyneitä p*ska könttejään, ja silloin todella tulee karjuttua kurkun pohjasta asti, ja koira kipittää karkuun. sen kun saisi loppumaan ! argh. kai ne kylmät hyvälle haisevat pötkylät on kivoja...

02.02.2011 15.51
020811374_r
Tampere

Myönnän, että huudan Pepille melko usein. Mulla on lyhyt pinna ja en jaksa jos ei tottele. Useimmiten huuto tapahtuu lenkillä. En muista montaa kertaa kotona ääntä korottaneeni. Viimeksi eilen karjaisin niin, että varmasti kaikki ulkoilijat kuulivat. :) Toisella puolella tietä tuli vastaan koira joka käveli nätisti hiljaa. Pepi alkoi jo kaukaa tuijottaa eikä totellut kieltoja. Sitten lähempänä alkoi riuhtoa mua ja hyökkiä toiselle puolelle katua haukkuen. Karjaisin, että nyt loppu ja muutaman muunkin sanasen ja jatkettiin matkaa. :) '

Mielestäni en tee väärin jos välillä huudan koiralleni. Olen myös monesti kotiin päästyämme pyytänyt Pepiltä anteeksi, vaikkei varmaan sitä edes ymmärrä. :D

06.02.2011 18.36
020981518_r
Harjavalta

Mie en kyllä ole kun kerran Sylville suoranaisesti huutanut, kerran kävi niin että kipeenä lähdettiin kusetuskiepille ja maa oli jäinen/liukas ja ennen kun tajusin ni Sylvi oli äkännyt toisen hurtan, nykäisi ja lensin turvalleni. Siinä naapurit kyllä katseli pitkään kun istuin maassa ja purin kaikki perseet ja perkeleet ennen kuin nousin ylös ja jatkoin matkaani. Myös jos vastaantuleville koirille kovin räksyttää tms niin tiukkaa "EI":tä seuraa silloin tällöin erinäiset uhkaukset (teen susta vielä taljan makkarin lattialle tms) ja haukkumanimet, tosin sillai "lempeellä" äänensävyllä. Ei se koira niistä puheista mikskään mene ja jos vastaantulijat ihmettelee ni ihmetelköön.

Tietty sellasia tilanteita on tullut kun huonona päivänä koira tekee jotain luvatonta tms ni tulee normia tiukemmin komennettua ja mun mielestä se kuuluu tavallaan asiaan.

07.02.2011 11.21
000104479_r
Sylvi kirjoitti:
Ei se koira niistä puheista mikskään mene ja jos vastaantulijat ihmettelee ni ihmetelköön.

Sanoppa se! Vittu ku ihmisten pitää aina tulla kommentoimaan, miten koiraasi koulutat!!

07.02.2011 14.04
020981518_r
Harjavalta
Feidi kirjoitti:
Sylvi kirjoitti:
Ei se koira niistä puheista mikskään mene ja jos vastaantulijat ihmettelee ni ihmetelköön.

Sanoppa se! Vittu ku ihmisten pitää aina tulla kommentoimaan, miten koiraasi koulutat!!

Noita jeesustelioita on joka paikassa eikä niistä ikinä eroon pääse. Mut kyllä koirasta näkee jos se on huonosti pidetty. Jos lenkillä kuristetaan hihnaan tai käytös on oikeesti tosi epäasiallista koiraa kohtaan, toki siihen kuka tahansa kiinnittää huomiota. Muuten mua ei ainakaan kiinnosta miten ihmiset ruokkii elukoitaan, kunhan antaa sitä ruokaa tai melttoaa hurtalle jos siltä tuntuu tai millä metodilla kouluttaa, se on jokaisen oma asia niin kauan kun eläin ei kärsi.

Kuinka paljon on niitä koiria jotka eivät saa ruokaa kuin joskus ja jouluna, joita ei kukaan koskaan komenna tai vaihtoehtoisesti koulutetaan nyrkillä ja joiden kanssa ei päivittäin käydä edes sitä kusetuslenkkiä tekemässä. Ja se on väärin, toisin kuin markettisafkan tai kotiruuan syöttäminen, huonoina päivinä koiralle huutaminen tai se että kouluttaa koiraa omalla tavallaan.

13.02.2011 11.37
022123800_r
Iisalmi
no tietenkin monilla menee hermot koiran kanssa mullakin=) mutta ei sen naisen ois tarvinnu hutamaan ruveta vaan eka sanoo sille koiralle et 'EI' ja jos näät sen naisen vielä ja se huutaa sille koiralle niin sano sille jotain. mä ainakin sanoisin
16.02.2011 02.43
022415051_r
Kittilä

Muutama ihminen on katsonut hieman vinoon minua varmaan lenkillä kun olen suuttunut koiralle.. eräskin kerta kun (menin tekemään sen virheen että) otin molemmat mukaani lenkille ja kuvittelin voivani pitää heidät kurissa, minut kiskottiin kumoon ja rähistiin yhteisvoimin kaikille ihmisille ja eläimille mitä vain nähtiin. (Reksi paha räyhään kaikille koirille) istuin maassa, puoliksi itkin ja nauroin ja kirosin koirille kuinka teen lapaset molemmista kun ei pentele vie osata käyttäytyä.. itselleni totesin että en enään ikinä ota yhtäaikaa kumpaakin lenkille..

Pakko myöntää.. Minä ÄKKIPIKAINEN ja ERITTÄIN tempperamenttinen ihminen.. :/ Huono päivä ja (valitettavasti) jos ei totella niin kyllä kuulevat niin monet kiroilut ettei rajaa.. käsiksi en käy koiriin vaikka kuinka menis hermot. kännän selkäni ja saatan huutaa ja päästää ärräpäitä. Koiriin ei omia raivoja saisi KOSKAAN purkaa, tiedän..

Vanhempi koirani ei kovin hätkähdä tästä mutta tuo nuorempi sitten saattaa pelästyäkkin.. ja välissä se tekee todella pahaa itsellänikin ja suoraan sanottuna tulee itselleni entistä pahempi olo kun tiedän huutaneeni koirille.. "Olen huono omistaja!"-tunne

Asiasta kyllä sanon heille kovaäänisesti jos ei olla toteltu mitä on sanottu. mutta tuo turhaan huutaminen pitäisi vain osata jättää pois.. Ei se ole niiden vika jos joku muu pilasi päiväni. Ei se vain osaa piristää kun kotia tulet ja meno jatkuu niin kettumaisena kuin vain voi..

Silti rakastan noita karvakorviani enenmmän kuin mitään!

21.02.2011 20.39

Vähän ot, mutta ihmettelen suuresti että miten meidän käy, kun mies haluaa tulevaisuudessa lapsia ja jo koiran käsittely aiheuttaa erimielisyyksiä. Itse yritän aina tehdä asiat pehmeimmän käden kautta. Saatan käskeä parikin kertaa ja vasta sitten nappaan niskavilloista tai sanon kovemmin jos sana ei kuulu. Yritän aina ensin saada koiran tottelemaan innostamalla sitä, ennenkuin alan painavalla äänellä käskeä. Kai sitä voisi tiivistää, että "kysyn" ennemmin kuin käsken, ja jos tämä ei tuota tulosta niin sitten vasta komennan. Tästä seurauksena koira tottelee melko helposti. Joskus saattaa olla kuuntelematta, mutta pääosin tottelee ensi kysymällä.

Mies taas ei perusta kyselyistä vaan suoraan käskee tai huutaa koiralle sen mitä haluaa. Jos hän haluaa koiran esimerkiksi "pois jaloista" tai lopettavan jonkin leikkimisen/riehumisen, niin tulee suoraan "mene sinä helvettiin siitä!. Ei niinkuin millään voi sanoa että "menehän omalle paikalle" tai vastaavaa. Koira yleensä kellahtaa selälleen näistä suorista sanoista tai luimistelee paikallaan, tulevat sen verran kovalla painolla.

Lenkille tämä ei mieluiten lähde miehen kanssa ollenkaan, pysyy vain omalla paikallaan kun mies pyytää ulos. Minun kanssa kutsuksi sen sijaan riittää kun menen laittamaan vaatteet päälle... Lisäksi seuraa minua kotona kuin hai laivaa, mutta miehestä ei liiemmin välitä.

Olenko minä ylihysteerinen ja liian lepsu, vai onko ukko liian kovakätinen? Pitääkö koirani minua oikeudenmukaisena johtajana vai saako se niin helposti tahtonsa periksi, että viihtyy seurassani siksi?

http://www.pojjat.arkku.net
21.02.2011 22.15
Velmu kirjoitti:
Mä en tossa ykköskohdan esimerkissä nää sinänsä pahaa jos koira kuiten sitten oli taas yhteistyöhaluinen. Kyllä sen huomaa jos koiraa ei oo totutettu kyljelleen rauhoittamiseen, ei sitä niin vain tempassa ketoon. Ite oon kerran joutunu Velmun selättämään kun sai aivan jumalattoman hepulikohtauksen keskellä pururataa, juoksi vaan ympyrää mun ympärillä ollessaan vetovyössä kiinni että joustohihnakin sinkui jonku kuuden metrin pituiseksi ja puruihin kaivautui kehä mun ympärille. Ei kuunnellut äänenkäyttöä, ei niskasta ottamista yms. vaan uusiksi heti, taklasin sen sitten siihen ja viitisen minuuttia siinä maattiin molemmat yltäpäältä puruissa. Ja oli muuten nöyrä loppumatkan. Ei arka tai pelokas, vaan reippaasti kuulolla. :)

Ehkä et osaa päässäs vaan hahmottaa miltä se näytti se tilanne. Eikä sitä oikee osaa tällei sanoin kertoakaan. Se oli todella pahannäköinen mätkähdys. Olen itsekin joskus kääntänyt Ollin mukkelis makkelis rauhoittumaan, mutta asettanut sen sillai lempeästi kyljelleen, enkä heittäny tyylii puolen metrin päästä alas selälteen niin et kuuluu sellanen rusahdus, kuten tää kys. omistaja teki! :O

21.02.2011 22.59
022267527_r
Säkylä

Kyllä sitä on välillä tullut huudahdettua, en kyllä ihan naama punaisena raivoamaan ole ruvennut, siinä en nää järjen hiventäkään. Yleensä nämä huudahdukset tulee tilanteissa joissa joko koiran itse, tai jonkun muun turvallisuus vaarantuu.

Myös jos koira tuottaa minulle kipua, esim. hyppäämällä naaman päälle, silloin tulee äkkipikaisuuksissaan huudettua joku terävä sana siihen paikkaan.

Ja kyllä jos koirat ovat jotain pahaa tehneet, tulee sitä välillä sanottua jotain mustalaisille myymisestä, mutta sitä missään nimessä tarkoita oikeasti.

Ja joskus jos ehdin äkkipikaisuuteni lomasta miettimään, pysähdyn ja lasken kymmeneen ja aloitan alusta.

On jo pitkällä jos ymmärtää, että vika harvoin on koirassa.
22.02.2011 07.40
020811374_r
Tampere
Feidi kirjoitti:
Sylvi kirjoitti:

Toi on siis niin syvältä kun joku kommentoi. Mulle on niiiiin monta kertaa joku sanonut esim. "miks sä huudat sun koiralle", "älä riuhdo sitä noin". Anteeks vaan, mutta mitä hemmettiä se kenellekään kuuluu miten koulutan koiraani? Varsinkin kun suurimmalla osalla näistä ei itsellä ole koiraa. Ainoastaan säälivät omaani, että voi ei jos sitä sattuu tms. Eivätkä ole edes nähnyt koko tilannetta, vain sen hetken kun karjasen. Joo no jos mun koira kaataa mut ja mä raahaudun perässä niin totta helvetissä mä teen asialle jotain. Voi että kun jotkut luulee tietävänsä kaikesta kaiken.

22.02.2011 12.15
Minä huudan minun koirille kutsuessani niitä, jos ne on todella kaukana. :D
22.02.2011 17.34
022465717_r
Janakkala
Meidän koiralle ei tartte huutaa.. Tiukka "ei" tehoaa kyllä. :)
Pepiliini :)
22.02.2011 17.54
021094273_r
Laukaa
Ninja kirjoitti:

On aika inhimillistä, että joskus menee hermo siihen omaan koiraan. Aina ei voi jaksaa eikä sietää ja jos se vaan jää niihin hurjiin sanoihin, niin parempi sekin kuin fyysinen kurmuttaminen.

Kyllä minäkin olen ärräpäitä Ninjalle pariin otteeseen sanonut, mutta se on kyllä ollut tilanteissa joissa koira on ollut tekemässä jotain kiellettyä --> esim. varastamassa pöydältä. Sitten tulee Prrrrkeletä ja Jumalautaa niin että raikuu.

Joskus on hermo kireällä, eikä koiran tarvitse tehdä paljoa kun tulee huudettua. En pidä sitä mitenkään maailmaa mullistavana, enkä todellakaan mene lupaamaan etten joskus räjähtäisi Ninjalle.
Eipä se tietenkään mukavaa ole, mutta koiria kohtaan tapahtuu kauheampiakin vääryyksiä.

Sama juttu ^^

24.02.2011 14.35
Itse kyllä karjaisen koirilleni jos ne tekevät jotain tyhmää, eivät tule luokse tms. En näe sitä moraalittomana eläimen henkisenä pahoinpitelynä (;D), vaan totta kai koiralle saa karjaista jos on siihen aihetta. Ei meidän koiria ainakaan kouluteta hiljaisella "ei rakas pieni fifi tule nyt tänne, tule tule rakas kultapuppeli", vaan tiukalla johdonmukaisuudella. Omat rakkimukset olisivat kyllä aivan mahdottomia, jos heille ei välillä antaisi pientä kurinpalautusta. ;) En toki tarkoita, että koiraa tulisi kouluttaa negatiivisella tavalla - totta kai positiivista palautetta tulee koiralle antaa, mutta karjaisut / kurinpalautukset tms kuuluvat myös siihen koulutukseen, ei meidän koirat ainakaan muuten oppisi että mikä on kiellettyä ja mikä ei.
24.02.2011 14.57
000104479_r
Ami kirjoitti:

Olenko minä ylihysteerinen ja liian lepsu, vai onko ukko liian kovakätinen? Pitääkö koirani minua oikeudenmukaisena johtajana vai saako se niin helposti tahtonsa periksi, että viihtyy seurassani siksi?

Minusta sinä teet oikein, ei miehesi. Ensin minäkin pyydän nätisti (oikei, joskus jos on huono pv ni sillon en) ja sitten kovemmin jos ei usko. Ja selvähän se on, että jos sinä nätisti koulutat niin mielummin se sinun kanssa ulos lähtee kuin miehesi kanssa.

24.02.2011 17.42
020981518_r
Harjavalta
Argo kirjoitti:
Itse kyllä karjaisen koirilleni jos ne tekevät jotain tyhmää, eivät tule luokse tms. En näe sitä moraalittomana eläimen henkisenä pahoinpitelynä (;D), vaan totta kai koiralle saa karjaista jos on siihen aihetta. Ei meidän koiria ainakaan kouluteta hiljaisella "ei rakas pieni fifi tule nyt tänne, tule tule rakas kultapuppeli", vaan tiukalla johdonmukaisuudella. Omat rakkimukset olisivat kyllä aivan mahdottomia, jos heille ei välillä antaisi pientä kurinpalautusta. ;) En toki tarkoita, että koiraa tulisi kouluttaa negatiivisella tavalla - totta kai positiivista palautetta tulee koiralle antaa, mutta karjaisut / kurinpalautukset tms kuuluvat myös siihen koulutukseen, ei meidän koirat ainakaan muuten oppisi että mikä on kiellettyä ja mikä ei.

En usko, että mitään koiraa saa kunnolla tolla "rakasmussukultaseni"-metodilla koulutettua. Tottakai koiraa kuuluu palkita hyvästä toiminnasta ja taas palauttaa maan pinnalle kun toimii väärin. Ihan niinkuin pikkulapsetkin, tällä tavalla oppii erottamaan sen oikean toiminnan väärästä. :)

Koirakin tarvitsee paljon rakkautta ja ripauksen kiukkua ja kuria. <3

Muokattu viimeksi: 24.02.11 17.56
24.02.2011 21.53
020868832_r
Helsinki
Kyllä joskus on pinna tosi kireellä ni tulee vähä huudetteua liikaa jostakin mitä se on sillo tehry vaikka se teko ei ny niin kamala olisikaan , mut monesti sitten myöhemmin vähän kaduttaa että tuli niin kovalla äänellä puhuteltua
25.02.2011 11.36

Hilma on tosi herkkä huutamiselle tai komentamiselle, jos vähänkin rajumpaa sanoo tänne niin se tulee jo häntä jalkojen välissä ja maata pitkin... :')

Mut emmä nyt vois sanoo, että ihan karjuisin sille. Lähinnä jos tekee jotain tyhmää niin sanon hyyyiii tai napakasti ei :)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti