Hoitajapula (Hevoset > Hevosten hoitaminen)

16.10.2009 19.05
019806059_r
Karstula

Missä on kaikki innokkaat hoitajat? Ollaan nyt jo vuoden verran etitty hoitajaa, nettiin olen laitellut ilmoituksia ja ystäville kertonut, mutta ei kuulu. Moni sanoo, että voisi tulla hoitamaan, mutta kun asuvat kaukana!

Karstulassa asutaan, luulisi täällä nyt innokkaita heppatyttöjä olevan, kun naapuritallin 4H-kerhossa niin paljon porukkaa. Onko heppatytöt laiskistuneet? Kelpaako enää ratsastus, ei se tallin siivous kiinnosta?

Koulukin on tuossa vieressä ja varmasti ovat hevosia nähneet, kun ihan vieressä ollaan! Ja linkkipysäkkikin tuossa on, 16km matka maksaa täällä päin reilu 2€, jonka nyt voi vaikka maksaa, jos joku viittisi tulla tänne vanhoja tammoja harjaamaan, että saisivat viikolla vähän enemmän huomiota..

Onko kellään muulla tällaista ongelmaa? Suorastaan hämmästynyt olen!

Positiivinen ajattelu.
16.10.2009 19.13
021901135_r
Vantaa
Mä olisin innokkaana, mutta kun se matka... :/
17.10.2009 21.33
019806059_r
Karstula

Tuohan se on..

Eikö kellään muulla tosiaan tätä onkkelmaa? Kummastelen, tosin täällä taitaa olla enemmänkin sitä porukkaa, joka omistaa yhden hevosen, eikä anna muiden koskea siihen, harmi.

Olisiko teillä Petsieläisiä minulle edes jotain vinkkejä, miten saisin hoitajia innostumaan tänne päin?

Positiivinen ajattelu.
17.10.2009 22.06
019880147_r
Kouvola
Joo, olisin innokas mutta tuo matka... Enkä ole tarpeeksi taitavakaan.. Ei tule mitään vinkkejä mieleen, mutta ilmoittelen jos keksin jotain. :< :>
Et koskaan omista kissaa, sinulle vain sallitaan etuoikeus olla kissan elämässä.
18.10.2009 10.15
minäkin tulisin ihan mielelläni, mutta ainut ongelma on se matka. täältä sinnekkin on n. 200 km jos enemmänkin.......
Kaikki hevoset ansaitsevat, ainakin kerran elämässään - tulla pienen tytön rakastamaksi.
18.10.2009 10.26
021210191_r
Piitu kirjoitti:

Missä on kaikki innokkaat hoitajat? Ollaan nyt jo vuoden verran etitty hoitajaa, nettiin olen laitellut ilmoituksia ja ystäville kertonut, mutta ei kuulu. Moni sanoo, että voisi tulla hoitamaan, mutta kun asuvat kaukana!

Karstulassa asutaan, luulisi täällä nyt innokkaita heppatyttöjä olevan, kun naapuritallin 4H-kerhossa niin paljon porukkaa. Onko heppatytöt laiskistuneet? Kelpaako enää ratsastus, ei se tallin siivous kiinnosta?

Koulukin on tuossa vieressä ja varmasti ovat hevosia nähneet, kun ihan vieressä ollaan! Ja linkkipysäkkikin tuossa on, 16km matka maksaa täällä päin reilu 2€, jonka nyt voi vaikka maksaa, jos joku viittisi tulla tänne vanhoja tammoja harjaamaan, että saisivat viikolla vähän enemmän huomiota..

Onko kellään muulla tällaista ongelmaa? Suorastaan hämmästynyt olen!

luulen että ei "ilmainen" työ enää nykypäivän lapsia kiinnosta. ennen suunnilleen tapeltiin hevosista kuka saa hoitaa ja milloin mutta ilmeisesti nyt yksi tyttö saattaa hoitaa 4-5 hevosta kerralla... tämä siis siellä missä itse kävin.
18.10.2009 12.22
Mä oisin kyl innokas hoitaja, mut kyl tosi kaukana asutte :((
18.10.2009 12.29
000039615_r

Ite oon ihmetelly tätä samaa hoitaja pulao ngelmaa ja sitä kuulee aika monessa paikassa.. Itellä oli kaks kesää nuori shettis ja nuori tilasto "vuokralla", mä hoidin, ratsastin, koulutin/treenasin, siivosin tallin, putsasin kamat yms. ja se oli sitten maksu ns. hevosten käyttöä vastaan.. ite oon aina ehottanu että käviskö ratsastuspalkaks tai että maksan ratsastukseni sillä että siivoon tallin/karsinan/varusteet tai jtn.. :o nykyään nuoret haluaa aika lähelle rahaa työstäään..

ite oon aina pyrkiny yksityisillä ratsastraessani että kunhan omistaja on reilu ja hänen kanssaan voi puhua/sopia asioista niin avuksi voin olla!

18.10.2009 13.26
019806059_r
Karstula

Lissu.

No kun tällaisia hommia ois täälläkin tarjolla! Ja vanhoilla saisi rattastella ja liikutella miltei niin paljon ku halajaa, mutta ei. Kumma juttu on. Ja kumminkin ollaan nuoria pitäjiä, joten rahaa ei valitettavasti voida antaa.

Vissihin olisi tulijoita, jos pelkkää liikutusta olisi tiedossa.

Positiivinen ajattelu.
18.10.2009 16.56

Minä ainakin voisin tulla jos täälläpäin asuisitte :) Itse oon tykänny kans käytännöstä että maksan ratsastuksen hoitamalla hevosia. Se on ihan reilua ja opettavaista. Itsellä oli aikaisemmin hoitoponi tuollatavoin, kuin omana :)

Tuntuu nykyään että hoitajat ei viitsisi muuta kuin ratsastaa ja harjailla. En toisaalta itsekkään pelkästään suostuisi orjaksi joka pelkästään siivoaa kaikki karsinat ja tarhat.

19.10.2009 15.58
019806059_r
Karstula

Onni.

Eli sonnan lappaminen tökkii? Miksi? Eikö oikean heppahöperön joka ratsastaa kerran viikkon pitäisi moisesta tykätä, itse ainakin olisin hyppinyt ilosta. Tietenkin muutakin saa tehdä. :D

Positiivinen ajattelu.
19.10.2009 16.28
000039615_r
Piitu kirjoitti:

Lissu.

No kun tällaisia hommia ois täälläkin tarjolla! Ja vanhoilla saisi rattastella ja liikutella miltei niin paljon ku halajaa, mutta ei. Kumma juttu on. Ja kumminkin ollaan nuoria pitäjiä, joten rahaa ei valitettavasti voida antaa.

Vissihin olisi tulijoita, jos pelkkää liikutusta olisi tiedossa.

Ite oon tän kaiken lisäks myös tykänny olla ja hemmotella heppoja (ei toki kuitenkaa liikaa ;P), harjailla ja hengailla laitsalla ja talutella ja käydä kattelemassa maailman menoo jossai metässä tai jotai :)

Harmillista ku ihan AIDOT heppahöperöt on kadonnu, tai ainaki tuntuu siltä, mut toivon että löydätte teijjän hepoille jotkut hyvät hoitajat pian! :) Itse varmasti tulisin avuksi mutta tuota välimatkaa tahtoo olla vähän liikaa :/

19.10.2009 16.43

On kyllä ihme jos ei ketään heppatyttöjä/poikia kiinnosta tulla hoitelemaan hevosia.

Itse käyn pari kertaa viikossa siivoamassa karsinoita, harjailemassa hevosia, puhdistamassa varusteita ym. :) Yleensä yhdellä tallikerralla siivotaan 2-5 karsinaa ja yleensä harjataan 2 hevosta ja aina sitten joskus ratsastetaan islanninhevosella ja pian luultavasti ratsastetaan suomenhevosella. Suuresti kyllä ihmettelen jos ketään talli apulaista ei löydy.

19.10.2009 18.31
019806059_r
Karstula
Ei löydy ei. :D Mutta olisiko jotain vinkkejä, miten voisi löytyä? Miten työ jotka hoidatte, innostuitte hoitamaan heposia?
Positiivinen ajattelu.
19.10.2009 19.04
022649781_r
Ranua

Silloin kun itse alottelin hevosenhoitajana, kaikkia hommia tehtiin ihan vain tekemisen ilosta. Suuri plussa oli jo vaikka hevosten harjaaminen. :D Ratsastamisesta puhumattakaan... Sitten kun taidot vähitellen karttuivat, lisääntyi vastuu, ja liikuteltavia hevosia oli päivälle useitakin. Toki samalla se ylimääräinen innostus laantui, ehkä enää ei ollut hevosharrastuksessa parasta se käytävän lakaisu tai karsinoiden siivous... ;)

Minä olisin jopa valmis maksamaan "valmiille" hoitajalle, joka liikuttaisi hevosen asiallisesti, ja vaikka siivoaisi karsinat & hoitaisi yhden ruokinnan liikutuspäivänään. Vaan enemmän koen itselleni jopa "haitaksi" pientä hoitajaa, joka pitää alusta asti opettaa kaikkiin hommiin ruokinnasta karsinan siivoukseen. Toki "koulutuksen" jälkeen tälläisestäkin hoitajasta olisi hyötyä, tai jos ei muuta, niin ainakin seuraa tallilla touhuillessa. Ratsastushan se taitaa nykyään useille hoitajille olla se pääasia...

Toisaalta - jos on tarjota maastovarma mukava hevonen liikutettavaksi, ehkä joku tätimaastoilija innostuisi vuokraamaan - ja jopa sen karsinan siivoamisen jälkeen maksaisi muutaman euron hevosen lainaamisesta. :) Toivottavasti löydätte Piituskille kumppaneineen sen hyvän hoitajan! :D

19.10.2009 20.29
000041718_r

Nykyään on vaikea saada hevoselle hoitajaa joka suostuu HOITAMAAN ei ratsastamaan. Nykyään vaaditaan se ratsastus palkaksi että suostutaan tallille tulemaan. Jos ei pääse selkään niin hoitaminen on loppunut aina siihen että illalla tulee tekstari: "En jaksa hoitaa".

Itse kun vielä oli joku 10-12 niin oli kova juttu jo se, että pääsi harjaamaan yksityistä hevosta. Se oli oikeasti iso juttu meiän aikaan. Nykyään sitten kaikki varusteiden putsaus, hevosen taluttaminen, hevosen harjaus ja laittaminen. Kaikki tämä on nykyajan hoitajille pakkopullaa. Itselläkin oli yksi hoitaja jota sai oikeasti hoputtaa ja käskeä kun kärkkyi ratsastamaan ja näytti nyrpeää naamaa kun suoraan sanottuna JOUTUI auttamaan varusteiden putsauksessa kurakelin jälkeen.

Kyllä itse antaisin hoitajan ratsastaa hevosellani jos hän osottaisi aitoa kiinnostusta hevosen hyvinvointiin ja panostaa, mutta niin kauan kun hoitajat ovat asenteella: "ilmaista ratsastusta" ja näytetään kieltä selän takana kun jotain pyydetään niin sinne hoitohevosen selkään/kärryille ei tule ikinä pääsemään.

Itsekin olen hevosenhoitajan hommissa pyörinyt ja hoitohevosia oli ennen Maria kolme samaan aikaan. Ensimmäiset 4kk tein tallitöitä joka viikonloppu ja hoidin hevosia. Selkään en päässyt enkä maastoilemaan. Vasta sitten kun omistaja huomasi että jaksoin puunata ja laittaa hevosia ja oma-aloitteisuus näkyi niin tallin omistaja alkoi pitää minulle palkaksi ratsastustunteja kerran kuussa. Se oli odottamisen arvoinen tapahtuma aina. Kerran viikkoon ratsastin samaan aikaan aina ratsastuskoululla. Myöhemmin tuli puhe omasta hevosesta ja jopa tallinomistajakin omaa hevosta suositteli.

Eli kyllä se hoitaminen kannattaa. Itseänikin olisi huvittanut enemmän nukkua mutta nukkumalla harvoin hevostaito karttuu. Eli jos palattaisi vanhaan hyvään aikaan niin tallit olisivat täynnä heppatyttöjä auttamassa, paha homma tämä ratsastuksen kärkkyminen. Hevosen omistaja kun ostaa hevosen omaan käyttöön.

19.10.2009 20.37
Piitu kirjoitti:
Ei löydy ei. :D Mutta olisiko jotain vinkkejä, miten voisi löytyä? Miten työ jotka hoidatte, innostuitte hoitamaan heposia?
Aluksi jouduin kauan etsiä sellaista tallia jossa saisi aivan perus tallijuttuja tehdä. Kerran sitten lähetin tallin omistajalle tekstarin, että kiinnostaisko talliapu. Sovittiin sitten heti, että tullaan kaverin kanssa seuraavana viikonloppuna tutustumaan paikkaan. :) On tosi hyvää harjoitusta olla tallilla apulaisena, kun joskus tulevaisuuden haaveena on se oma hevonen, niin tuolla kyllä oppii tosi hyvin hoitamista. :>
19.10.2009 20.43
022274225_r
Muurame
Ei löydy meillekään. Joutavia kerta kuussa kävijöitä ja ratsastuksen ruinaajia kyllä riittää. Mutta ei oikeasti hommien tekemisestä kiinnostunutta, luotettavaa, roskaamatonta ja järkevää hoitajaa.
19.10.2009 22.14
022074724_r
Lapua
Meillä ei hoitajia kaivata (kiitos yleisten ennakkoluulojeni) mutta uskon, että näihin joudun jossain vaiheessa turvautumaan.

Ehdottomasti olisin sinne tulossa, jos omistaisin mopon/traktorin tai edes mopo/traktorikortin.

Ittelleni olisi suuri plussa päästä joskus hevosia hoitamaan, ja ehdottomasti tulisin, jos pääsisin liikuttamaan hevosiakin. Tosin tottatosiaan on toi matka Karstulaan mukavan pitkä (2h). Kahden tunnin ajomatkan kestäisin, jos saisin edes vähän bensarahaa :D

Itte suostuisin maksamaan vaikkapa 20€ viikossa, jos hoitaja siivoaa karsinat, auttaa tallilla kävijöitä, huolehtii yleisestä hygieniasta ja hevosten hyvinvoinnista ja saisi harjailla ja erityisen vastuuntuntoiselle lupaisisin Kratosta vaikka ajolenkkeihin (ratsastuksene en lupaa, sattuneesta syystä, kun ei kovin monella hermot riitä tuon kanssa touhuamiseen).

Tosiaan vastuuntuntoisista hoitajista on pulaa...

Pääkaupunki seudulla niitä tuntuu löytyvän...
Ei ole olemassa raiskauksia. On vain yllätysseksiä, jota ei tiennyt haluavansa.
19.10.2009 22.33
021305513_r

Onpas heppatytöt muttunut.. Itse hoidan kaverini poneja. Rakastan harjaamista, käytävän lakaisua, lannan lappausta.. Ilmeisesti kennellekkään ei tule enää hyvä mieli hyvästä työstä. Itse ainakin tuun hyvälle mielelle jos tiedän että oon tehny oikein/oppinut uutta/saanut jollekkin toiselle hyvä mielen.. Kisa-apulaisenakin oon ollut, ja itsekkin päässyt hyppäämään harjotuskisoihin hoitamallani ponilla kiitokseksi työstä! (puhdas rata! JESS) Että voin sanoa niille "hoitajille" jotka vaan niuhottaa ja haluu vaan ratsastamaan, että jos on reipas, valmis siivoomaan vaikka 10 karsinaa ja harjaamaan kurasen ponin kisakuntoon, että kyllä kannattaa!

(mutta tuskin he ymmärtäisivät kovan raatamisen hienouksia :D)

Muokattu viimeksi: 19.10.09 22.35
"Even the smallest chihuahua is still a wolf at heart"
20.10.2009 00.44
Piitu kirjoitti:

Onni.

Eli sonnan lappaminen tökkii? Miksi? Eikö oikean heppahöperön joka ratsastaa kerran viikkon pitäisi moisesta tykätä, itse ainakin olisin hyppinyt ilosta. Tietenkin muutakin saa tehdä. :D

Siis meinasin sitä että en ehkä kuitenkaan kiinnostuisi sellaisesta hoitajuudesta, että pelkästään käy näitä karsinoita ja tarhoja siivoamassa tuntitolkulla. Monilla kun tuntuu näitä nuoria hoitajia olevan nimenomaan karsinansiivoajina.

Ei minulla mitään karsinoiden siivoamista vastaan ole, itseasiassa on rauhoittavaa touhua. Itse siis siivoan, liikutan, huollan varusteita, jaan ruokia yms. En siis ole ilmaisen ratsastuksen tavoittelija, vaan teen mielelläni myös töitä (ja teen tarvittaessa tallivuoroja yms). Ratsastus ei ole pääasia. Mutta en tahtoisi kuitenkaan pelkäksi siivoajaksi vaan tehdä asioita monipuolisemmin (se tarhojen ja karsinoiden siivous on osa kokonaisuutta, samoin tarvittaessa aikaiset herätykset aamuisin).Osasinpas taas selittää... ymmärsikö kukaan pointtiani?

Muokattu viimeksi: 20.10.09 01.07
20.10.2009 01.53
021948630_r

Itselleni se ratsastus ei ole pääasia. Pari kertaa olen etsinyt hoitohevosta, mutta ei ole onnistanut. Minulle tulee ujous vastaan, tai sitten paikka onkin sellainen että siellä käykin solkenaan samaa hevosta hoitamassa ihmisiä.

Tällä hetkellä hoidan äitini miehen työntekijän hevosta välillä. Pari kertaa sillä ratsastanut, mutta hevosella on kaviot sen verran huonossa kunnossa, että käydään käynti lenkeillä ihan taluttaen nykyään. Siellä kaverin kanssa hoidan itse hevosta, putsaan tarhoja, syötämme muita tilan eläimiä (lampaita yms.) putsaamme varusteita ja ennen kaikkea rapsuttelemme hevosta yms. Ei se ratsastus ole todellakaan tärkein, vaan hevosen kanssa olo. Mikään ei kruunaa tallille tuloa kuin että tämä kys. hevonen Molli hirnuu kun sinne tullaan.

Itseasiassa minä olen maksanut nuorempana 12 e joka lauantai, että sain yhden päivän hevosta hoitaa ja lantaa kärrätä, putsata varusteita yms. ja siihen ei sisältynyt ratsatusta, siitä piti maksaa erikseen. Tällä tallilla on nykyäänkin sama käytäntö, ja tarkemmin ajateltuna se on aivan naurettavaa. Siellä oli silti kivaa, mutta lompakolle tuo ei käynyt ja piti lopettaa siellä käyminen.

20.10.2009 02.34
021305513_r
Hile kirjoitti:

Itselleni se ratsastus ei ole pääasia. Pari kertaa olen etsinyt hoitohevosta, mutta ei ole onnistanut. Minulle tulee ujous vastaan, tai sitten paikka onkin sellainen että siellä käykin solkenaan samaa hevosta hoitamassa ihmisiä.

Tällä hetkellä hoidan äitini miehen työntekijän hevosta välillä. Pari kertaa sillä ratsastanut, mutta hevosella on kaviot sen verran huonossa kunnossa, että käydään käynti lenkeillä ihan taluttaen nykyään. Siellä kaverin kanssa hoidan itse hevosta, putsaan tarhoja, syötämme muita tilan eläimiä (lampaita yms.) putsaamme varusteita ja ennen kaikkea rapsuttelemme hevosta yms. Ei se ratsastus ole todellakaan tärkein, vaan hevosen kanssa olo. Mikään ei kruunaa tallille tuloa kuin että tämä kys. hevonen Molli hirnuu kun sinne tullaan.

Itseasiassa minä olen maksanut nuorempana 12 e joka lauantai, että sain yhden päivän hevosta hoitaa ja lantaa kärrätä, putsata varusteita yms. ja siihen ei sisältynyt ratsatusta, siitä piti maksaa erikseen. Tällä tallilla on nykyäänkin sama käytäntö, ja tarkemmin ajateltuna se on aivan naurettavaa. Siellä oli silti kivaa, mutta lompakolle tuo ei käynyt ja piti lopettaa siellä käyminen.

Aivan oikein. Ratsastuksen ei pitäisi olla se pääasia jos hoitaa hevosta! (:
"Even the smallest chihuahua is still a wolf at heart"
20.10.2009 16.01
022074724_r
Lapua
Siis meinasin sitä että en ehkä kuitenkaan kiinnostuisi sellaisesta hoitajuudesta, että pelkästään käy näitä karsinoita ja tarhoja siivoamassa tuntitolkulla. Monilla kun tuntuu näitä nuoria hoitajia olevan nimenomaan karsinansiivoajina.

Ymmärsin ajatuksesti, mutta jos olet lukenut Vienan tai Marin kommenttia, niin enpä sanoisi noin.

Se, että jaksat siivota karsinoita hoitamisen eteen, tarkoittaa, että halaut oikeasti tehdä töitä hevosten kanssa. Omistaja katsoo sinut vastuulliseksi ja jättää enemmän vastuuta. Karsinan siivous on rankkaa, mutta palkitsevaa.
Ei ole olemassa raiskauksia. On vain yllätysseksiä, jota ei tiennyt haluavansa.
20.10.2009 16.29
019806059_r
Karstula
Kraku kirjoitti:

Ymmärsin ajatuksesti, mutta jos olet lukenut Vienan tai Marin kommenttia, niin enpä sanoisi noin.

Se, että jaksat siivota karsinoita hoitamisen eteen, tarkoittaa, että halaut oikeasti tehdä töitä hevosten kanssa. Omistaja katsoo sinut vastuulliseksi ja jättää enemmän vastuuta. Karsinan siivous on rankkaa, mutta palkitsevaa.

Ja koska Jutta on hyvä ystäväni voin sanoa, että pah tuolle raskaudelle. :D

Meilläkin on 3 karsinaa + pihatto, kaikki hevoset hirmu siistejä (myös pihatossa), ja karsinoista lantalaan on matkaa 2m, eli se käytävän leveys.

Monella tullut tänne tuosta, miten ovat itse olleet niin ahkeria nuorena, tuollaisia tännekkin! Itse koen karsinoiden siivouksen ja tallin hinkkauksen mukavana touhuna, siivoankin tallin useasti ihan sillein että tavarat pois ja hommiin.

Ei sitä hoitajaa muuten, mutta auttaisi siskoani ihan hirveästi, koska hänellä kumminkin lukio ja jos joku nyt vaikka haluaisi siivota karsinan, kaksi ja liikuttaa tammoja, niin olisi kyllä hirmu apu!

Eniten tässä nyt ihmetyttää, että niitä ratsastajiakaan ei kuulu. Jos viitsisi vähän hakea luottamusta sitä sontaa öysäämällä ja sitten saisi istua vanhojen selässä niin paljon kun mieli tekee, niin hohho.

Itse tosiaan kun kävin hoitamassa siivosin muutaman päivän tallia ja eikö omistaja iskenyt minut heti selkään, koska huomasi, että olen luotettava tyyppi ja osaan homman, mutta tämä ei kyllä ollut millään tavalla tarkoitus, sillä sainhan Piitulla ratsastaa niin paljon kun haluan.

Olisi mukava jos niitä ratsuflikkoja ilmestyisi, koska hevosten liikutus ei kyllä ole mitään ilo puuhaa, kun pitäisi lenkille lähteä ja vettä sataa, kuin miljoonan litran ämpäristä. :D

Positiivinen ajattelu.
20.10.2009 16.32
022567194_r
Espoo
Meil täällä Espoossa just toisin päin! Kakki oitaja paikat vidään käsistä, ite haluisin heposia hoidella ja vaik palkaks ratsastusta niin ei ei millään...
20.10.2009 16.37
019806059_r
Karstula
Masi kirjoitti:
Meil täällä Espoossa just toisin päin! Kakki oitaja paikat vidään käsistä, ite haluisin heposia hoidella ja vaik palkaks ratsastusta niin ei ei millään...

Tää se varmaan onkin, jos myökin oltais Helsingissä, niin vissihin olisi porukkaa.

Mutta kun ei kerta kaikkiaan ketään näy, vaikka tosiaan on tuo koulu, 4H-kerho, tosi lähellä linkkipysäkki yms. mitä nyt olen tässä jankuttanut.

Ja on ihan tien vieressä talli, ja paljon menee autoja ohi, että varmasti näkee, että TÄÄLLÄ ON HEVOSIA!

Saas nähä onko sitten pikkutyttöjä, jos Piitu muuttaa kaupunkiin, eikä ole minulla kuin yksi humma hoidettavana, sitten heistä tuleekin riesa. No sen näkee sitten. :D

Positiivinen ajattelu.
20.10.2009 17.48
000041718_r

Hei mut pakko lisätä omasta kokemuksesta.

Ite toimin lomittajana Marin kotitallilla nyt jouluun asti joka viikonloppu. Tehtäviini kuuluu 6 hevosen hoitaminen, niiden ruokinta, liikuttaminen ja ah karsinan siivous. Vielä ratsastan Marin perään, siinä on kaks tuntia sitten taukoa kun alkaa iltatalli. Siellä menee toiset 2h. Eli koko päivä tallilla. Tuohon verrattuna ei hoitajan homma ole raskasta.

Toki eriasia kun kaupunki maksaa mulle palkat mutta siinä mielessä

20.10.2009 18.00
020342840_r

Minulle kanssa ei ole se ratsastus pääasia. Monta vuotta hoidin paria hevosta, siivosin karsinoita harjailin ym. kaikkea mitä nyt hoitajan tehtäviin kuuluu. Taisin vain muutaman kerran ratsastella niillä tuon parin vuoden aikana, mutta hauskaa se hoitaminen oli. Nykyään hoidan sitten yhtän heppaa sillä saan sitten ratsastellakkin niin paljon kuin haluan ja jopa kisata.

20.10.2009 18.09
022703112_r
Laitila
Jos löytää hoitajan, niin harvoin siihen voi luottaa :/

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti