Hoitajapula - Sivu 10 (Hevoset > Hevosten hoitaminen)

02.09.2012 15.57
020044541_r
Lohja

Täällä kans innokas tallityttö 15v lantaa luomaan ja liikuttaa Ulvilan pintareelta.

S-postilla lisää!

dropdeaddiva@live.fi

02.09.2012 22.04
021508662_r
Nilsiä

Itse etsin Kuopion/siilinjärven alueella hoitoponia/-hevosta :)

Ikää löytyy vaivaiset 13-vuotta, mutta hevostenhoito kiinnostaa ja tallitöitäkin teen mielelläni. Olen luotettava, säänkestävä ja pääsen tulemaan varmasti silloin millon tarvitsee.

Sähköpostia tulemaan! :) Etsinyt olen jo jonkin aikaa..

Emmma99@hotmail.com

11.09.2012 15.10
000024459_r

17-vuotias reipas, avulias ja hoito puolella kokenut tyttö etsii hoitohevosta Tampereen seudulta, hyvien kulkuyhteyksien päästä. Opiskelen Ahlmanin ammattiopistossa eläintenhoitajaksi ja etsin heppakaveria jota hoidella ja ratsastella jos tarve vaatii. Ratsastelu ei välttämätöntä, itselleni tärkeintä hevosten kanssa olo, hoitaminen ja tallitöiden teko. Jos tarvitset apua, ota yhteyttä!

silja_lehtola@hotmail.com

15.09.2012 18.44
022512519_r
Muurame

Masentavaa etteivät hevoset ja hoitajat ikinä satu samoille paikkakunnille. Siellä missä on hevosia ketään ei kiinnosta ja siellä missä on hoitajia ei ole hevosia.

15.09.2012 18.58

^ Niinpä. Meillä ainakin suurin syy lienee se että asutaan ihan puskassa, oma auto on pakko olla. Tämä karsii jo suurimman osa alaikäisistä, koska harvan vanhemmat jaksaa kuskata paikkaan joka ei ole minkään tien varrella eikä kätevästi minkään kaupan lähellä vaan 15km päässä sivistyksestä. Mopolla/pyörälläkin on hankala tulla koska viimeiset 5km on huonokuntoista hiekkatietä jota talvella aurataan tyyliin joskus. Ja meillä ei välttämättä pääse ratsastamaan - sekin karsii suurimman osan pois. Ja vielä kun käytetään kuolaimettomia suitsia ja luonnollista hevostaitoa niin loputkin kiinnostuneet kaikkoaa. Ne joilla olisi oppimishalua ja kiinnostusta asuu jossain toisella puolella Suomea.

"If we understand that horses can't separate the way they feel from the way they act, then we can start to see that unwanted behavior isn't bad behavior at all."
15.09.2012 19.26
022532653_r
Tornio

Täällä on melko vaikia löytää hoitajaa/vuokraajaa/liikuttajaa, tai ainaki hyvää sellasta.

On täällä niitä perus lapsia, jokka kertoo uurinpiirtein osaavansa vA:ta ja hypänneensä 130 ratana, sekä hoitaneensa vaikeaa oria. Sitten loppupeleissä just ja just päässy talutustunneilta, eikä ole koskaa harjannut/varustanut hevosta tai ponia ilman apua.

Tosin nytte onnistuin löytään melko lupaavan liikuttajan Manulle. On nuori (oliko 13v. vai 14v.), mutta sai jopa Mannustin nostamaan laukan jo ekalla kerralla (taitaa olla ny toinen tai kolmas ihminen joka tähän kyennyt). Ei oo käyny missää näistä tämän alueen ratsastuskouluista, vaa yksityisellä tallilla ratsastuksenohjaajaksi kouluttautuneen ihmisen opetuksessa ollu. Tosi tyytyväinen oon nytte, toivotaan vaa ettei kyllästy tappeleen tuon juntin kanssa, sillä menee varmasti aikaa ennen ku Manu alkaa oikiasti kunnolla liikkumaan ja pyrkimään ittekki eteenpäin. Sen kans vaa tarvii löytää semmonen yhteinen sävel nii kaikki toimii helpommin.

25.11.2012 18.52
Helsinki

Joo eli siis etsin hevosta  mulle hoitsuksi rodulla ei ole väliä mutta niiku hevonen tai sillee koska millään shettiksillä en pysty ratsastamaan jos nyt edes ratsastaisin olen nimittäin liian iso shettiksille ja monelle muulle ponille, mutta  noihin suomenhevosiin ja islanninhevosiin olen tykästynyt ihan älyttömästi joten nuo rodut olisi plussaa (jompi kumpi, etsin yhtä "hoitsua"), Olisi kiva jos pääsisin välillä vaikka maastoon käppäilemään hevosen kanssa. :) Pääsisin Helsinki, Vantaa ja ehkä Espoo alueelle. Hinnasta voidaan neuvotella ja voin myöskin tehdä tallitöitä tallissa, (karsinoiden siivousta, hevosten laitsalle viemistä, laitsalta sisälle yms. kaikki muut mahdolliset tallityöt. :) Laittakaa vaikka petsie y-viestiä tai sitten sähköpostia tähän osoitteeseen: martsu_10@hotmail.com

Tuo ratsastaminen muuten ei ole pakollista mutta silloin tällöin maastoon kävelemään tai kentälle tai ihan nyt mihin tahansa ikinä keksitkään! :))

Yst. terv Maria ! (:

25.11.2012 18.59
Helsinki

ja minä itse en tuosta rahaa tarvitse vaan jos omistaja jotain pyytää siitä :D

09.03.2013 17.27
021978944_r
Siilinjärvi

Etsiskelisin hoito hevosta. Olen 15 vuotias olen hoitanut ennekin ja ratsastanut vakituisesti 7 vuotiaasta asti. Tästä Siilinjärveltä ei kovin kaukaa. Ei mitään mahdottoman pientä ponia. Voin sovittaessa tehdä talli töitä. Minulle ei tarvitse maksaa siitä että käyn hoitamassa/ratsastamassa ellet itse halua rahaa siitä.  Ota yhteyttä s-postitse tai minulle kirjoittamalla jos kiinnostaa.

petra-siru@hotmail.com

16.03.2013 10.57
022040838_r
Vantaa

Olisin erittäin innostunut!! :) mutta tuo matka.. itse asun eteläsuomessa :(

20.03.2013 20.45
000054351_r
seija kirjoitti:
Shellin talli olisi pitänyt lopettaa jo vuosia sitten. Isännällä on kylliksi omassa itsessään, ei siinä enää hevosia tarvittaisi. Tytöt jotka tallilla pyörivät vain pitkittävät hevosten kärsimyksiä. Ilman heitä hevoset olisi saatu siirrettyä jo aikaa sitten paikkoihin joissa lainmukainen hevosenpito olisi mahdollista. Mutta aina löytyy itsekkäitä ihmisiä joita kiinnostaa enemmän oma huvi kuin sairaan ihmisen ja hänen hevostensa hyvinvointi. Jo yksin tallin sijainti on niin vaikea ettei nykylainsäädännön mukaista hevosenpitoa ja jätehuoltoa ole helppo siinä järjestää. Eteenkään kun isäntä on mitä on. Ymmärrän hyvin halun jatkaa tilan hevosperinteitä, mutta se ei saa olla syy pitää hevosia joiden hyvinvointi jää pikkulasten vastuulle. Pian on jonkun viranomaistahon pakko puuttua asiaan. EU-lainsäädännön valmisteluaika kuluu umpeen ihan pian ja sen jälkeen hevostenpidon puitteita tullaan tutkimaan aika tarkkaan. Ne tallit joita ei vielä ole asianmukaistettu, joutuvat korjaamaan puitteensa kiireesti tai lopettamaan. Se lienee näidenkin hevosten pelastus.

Kohta ei olla käyty sillä tallilla 2 vuoteen ja hevoset edelleen on siellä ja kärsii entistä enemmän koska tuli vielä se kauppakeskus tallin viereen. Ja tuo että me tallitytöt muka pitkitettiin kärsimyksiä ei pidä paikkaansa. Mitä ne vielä siellä sitten tekee?
21.04.2013 19.50

Tulisin mielelläni mut itsellä on liikaa työtä muutenkinja meiltä on sinne päin joku 700km

26.04.2013 16.25

Nää etisään hoitohevosta / hoitajaa ilmoitukset ei kyllä hei edelleenkään kuulu tänne keskustelupalstalle. Nämä kuuluu torille, joten laitelkaa näitä ilmoituksia sinne. KIITOS!

Koira on ystävä, jonka voi ostaa rahalla.
05.05.2013 19.54
022261530_r
Eura

Vaikka tämä onkin toisten mielestä väärään paikkaa laitettu niin sorruin silti lukemaan kaikki kommentit. Tämä on epäreilua! Itse etsin hevosta, jota saisi puunata, rapsuttaa ja kaiken kukkuraksi rakastaa, ihan yksin. Ei muita hoitajia samalla hevosella. Mutta kun täällä ei ole sellaisia paikkoja! :< Tykkään ratsastaa, mutta kyllä voin ilomielin ensin näyttää että olen luotettava. Rakastan karsinoitten siivousta, lattian lakaisua, varusteiden puhdistusta ym. kaikkea mitä vaan saakaan tehdä! 

Harmi kun te kaikki olette niin pirun kaukana ;(

Muokattu viimeksi: 05.05.13 19.55
Joskus sitä vaan herää prinsessana <3 ;)
10.09.2013 13.59
022274232_r
Muurame

Indi: Missään päin Suomea ei ole niin tolkuttoman paljon hevosia kuin Jyväskylän seudulla! Tallit alkavat heti kantakaupungin ulkopuolelta ja piirittävät kaupunkia liki joka suunnalta. Jo pelkästää välillä Jyvskylä-Korpilahti on ihan tienvarren talleilla alun toistasataa hevosta. Luulisi sieltä löytyvän sinullekin sopivan tallin jonne on helppo kulkea.

23.10.2013 10.44
022518808_r
Turku

En seuraile pahemmin keskusteluja, mutta minun profiiliin voi kirjoitella tai laittaa viestiä, jos kaipaa Turun seudulla hevoselle hoitajaa. :)

04.06.2014 19.50

Onks ponilla vielä hoitajaa, olen kiinnostunut! :)

04.06.2014 19.52

JA JOS JOKU KAIPAA PUDASJÄRVEN ALUEELLA HOITJAA HEVOSELLE/PONILLE, NIIN VOIN TOKI OTTAA YHTEYTTÄ! :)

11.10.2015 20.22
Olisin kiinnostunut, lähetä yksityisviesti.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti