Koirani ei tule toimeen toisten koirien kanssa (Koirat > Koirien koulutus)

09.11.2009 08.26

Kertaan nyt lyhyesti, mitä noin vuosi sitten tapahtui. Turo oli silloin vähän yli vuoden, kun äitini talutti sitä kerrostalojen ohi metsään päin. Yhden kerrostalon pihalla oli vapaana iso musta koiria, jota olen nähnyt vain muutamasti. Ja kävi ilmi, ettei tuo toinen koira tykännyt muista koirista. Koira puri Turoa selästä ja niskasta, mutta onneksi ei tullut mitään pahoja ruhjeita.

Ärsyttää, että piti laittaa vahinko kiertämään, jos kerta tietää ettei voi pitää koiraansa vapaana.

Meidän perheessä on kyllä puhuttu siitä, että Turon käytös koiriin muuttui tuolloin. Turolla on nykyisin sama vika, kuin sillä mustalla koiralla. Koiran nähdessään se on valmis hyökkäämään toisen kimppuun, mutta emme mahdollista sitä.

Nyt olen miettinyt, että miten saan tuon koiravihan pois? Olisi kiva päästä esim. koirakouluihin tai muihin, mutta turon käytös estää moiset :/

09.11.2009 09.31
021056777_r

Jaa a, ei sitä välttämättä saa koskaan pois. Koirakoulut on sitä varten, että siellä harjoitellaan, ei siellä valmiiksi hyväkäytöksisiä koiria ole eikä ole tarkoitustaan.

Itse lähtisin ekaksi siitä, että koiralle tehdään mahdollisimman turvallinen olo ohitustilanteessa. Eli ei siis anneta vastaantulijan tulla liian lähelle. Etäisyys pidettävä sellaisena, että oma koira pysyy rauhallisena. Ja irtokoirat pitäs saada häädettyä pois. Ohitusharjotuksia vaan, kukin taas tekee ne miten itse parhaaksi näkee.

Mulla kummatkaan koirat eivät tykkää vieraista koirista, ei ne päälle ole käymässä ilman syytä, mutta eivät vaan tykkää. Eikä niiden tarvitsekkaan, kunhan ovat hiljaa toisen koiran nähdessään ja molemmat tietävät, että ketään ei tarvitse treffata. Treeneissä olen silti onnistuneesti molempien kanssa käynyt.

09.11.2009 13.28

Jeps, tiedän. Mutten tollasen rähisijän kanssa vielä lähtis mihinkään.. Kun kuitenkin noi paikat vaatii sitä, että sietää muita koiria edes sen verran, ettei ole heti valmis hyökkäämään jokaisen kimppuun.

Mietin et pitäiskö alkaa totuttamaan? Vai onko järkevintä opettaa turolle, että koirat on ilmaa?

Oishan se kiva jos Turonki kans pääsis jonneki lähtee.

09.11.2009 13.35
021511206_r
Forssa
Mä yrittäisin saada koiran huomion ohitustilanteessa vaikka lempileluun tai lempinamiin, niin ettei se edes kiinnittäisi minkäänlaista huomiota muihin koiriin. Tosin tiedän että tuokaan välttämättä toimi, Nemo ei nää tyyliin mitään muuta sillon ku se räyhää jollekin koiralle ja siinä ei paljoo namit ja lelut kiinnosta
09.11.2009 15.23

Niimpä. Oon nyt yrittäny pitää leluja ja nameja ja ties mitä mukana, mutta ei turo aina niistä kiinnostu. Varsinkaan kun toinen koira on näköpiirissä. Ihmisten kanssa harjoteltiin nameilla ja naksuttimella yhessä vaiheessa, ja en nyt tiiä tuliko tuloksia, kun ei turo mun kanssa muutenkaan ihmisille rähjää. Mutta sitten ne koirat.

Joskus tuli se isännän ja koiran käytöskoulu, ja siinä painotettiin, että koira pitää totuttaa muihin koiriin ja ihmisiin. Että se olis tärkeämpää kun pelkkä ohitus. Ja toisaalta muistanhan minä, että kun turolla oli vielä koirakamuja, niin se oli paljon rohkeampi ja ei-niin-rähisijä.

Tiiä sitten mitä tässä tekis :"/ Musta ois kiva käydä turon kanssa jossain. Koton oon sitä yrittäny kouluttaa, mutta kun tuntuu että tarvis myös ammattilaisten apua, kun en aina naapureita tahdo uskoa.. Tai siis neuvot on just ollu sellasia et jos ei koira tottele nii risulla päin näköö. Säälittää vähän kun turo joutuu elää ns. kotikoiran elämää kun en luota siihen mitä se muiden koirien kans tekee. Eli vapaaks ei uskalla päästää, eikä minnekään koirapuistoihinkaan pääse.

09.11.2009 15.51
022706418_r
Jyväskylä

Jerin kimppuun on käynyt kolme eri rotuista isoa koiraa ja melko pienen ajan sisällä tuossa reilu pari vuotta sitten ja sen jälkeen poika ollut vihainen muille koirille. Koirapuistoilut jäi ja lenkeillä joutui kiertämään toiset koirat kauempaa sillä ohituksessa sai käyttää kaikki voimansa ettei Jeri päässyt hyökkäämään.

Mutta parista koirakaverista jeri ei nostanut mitään haloota vaan oli niitä kohtaan kuin ennenkin. Nyt petsien kautta tutustuin toiseen sakemanniin ja kun asuttiin lähellä toisiamme niin ajateltiin katsoa josko kaksi urosta tulisi toimeen. Tavattiin isolla kentällä ja kaukaa juteltiin toisillemme ja annettiin koirien olla. Jeri rähisi varmaan tunnin yhteen putkeen mutta onneksi toinen uros oli niin hyvätapainen ettei vastannut mitään. kuitenkin kun lähdettiin niin Jeri käveli kunnollisesti tien toisella puolella. Silloin oli olo ettei koskaan tule mitään kavereita kun poika on niin agressiivinen mutta sitten seuraavalla tapaamiskerralla jälleen lähettiin hitaasti kentällä tulemaan toisia kohti. Jeri rähisi taas mutta kun pojat oli lähekkäin meni kuonot yhteen ja yllätyin niin paljon kun Jeri oli täysin kiltisti. Siitä asti sitten uskaltanut mennä yhdessä lenkeillä ja ihan vapaana pojat kotosalla ovat eikä mitään isompaa kuin kinaa kepeistä ollut

Edelleen Jeri jaksaa tuntemattomille koirille rähistä mutta ei niin paljoa kuin ennen ja olen huomannut että Jerin kohdalla ohitus pikkukoirista onnistuu parhaiten kun pysähdytään ja annetaan toisten mennä, silloin poika jää vain ihmettelmään. Mutta isojen koirien kanssa sitä uhoa on enemmän ja nopea ohitus yleensä helpoin, Pidän vain Jerin tiukalla ja sivulla ja yritän kääntää huomiota itseeni. Keppi tai pieni pallo on olleet myös tehokkaita mutta niin koirakohtaista että kiinnostaako enemmän kuin toinen koira.

Luulisin että yrittämällä voi saada tuloksia eikä se yrittäminen ainakaan haittaa, että jos Turo sinulla on koirakavereita niin uudestaan vaan ja pikkuhiljaa totuttamaan jos siitä huomaisi ettei ole mitään syytä rähistä. Ja jos vain löydätte sen parhaimman tavan ohitustilanteisiin mikä toimii Turoon niin helpottuu varmasti. Omalla kohdalla vaan vuodesta toiseen on samoja asoita käynyt läpi niin vihdoin huomannut että edes jonkin verran opetuksesta mennyt sinne tilannekuuron koiran päähän

In life the firmest friend, the first to welcome, foremost to defend -Lord Byron
09.11.2009 16.55
09.11.2009 17.15
022664513_r
Jyväskylä

Vallu on joutunut pari kertaa tappeluun mutta ei ole mitään merkittäviä traumoja tullut, koira puolustaa itseään nykyään herkemmin, murisee jos toinen koira murisee ensin tai käyttäytyy agressiivisesti ja voi myös esittää mielipiteensä jos toinen koira käy ärsyttäväksi. Olen enemminkin tyytyväinen että Vallu uskaltaa vähän pitää puoliaan kun ennen oli aivan surkea nyhvöke. Lenkillä ohitustilanteissa ei ole lainkaan kiinnostunut muista koirista tai jos on, jatkaa kuitenkin silmäilyn jälkeen kiltisti matkaa.

Turon tilanteessa varmaan juuri nuo ohitusharjoitukset saattaisivat alkaa pikkuhiljaa tuottamaan tulosta. Parhaalta tavalta kuulostaisi saada koiran huomio kiinnittymään johonkin muuhun kuin lähestyvään koiraan.

Muokattu viimeksi: 09.11.09 17.17
poliisit on ookoo, hiihtäjät on ookoo
09.11.2009 17.33

Itse olan tavannut koirapuistossa naisen jolla oli kaksi koiraa,uros ja narttu.Narttu tuli oikein hyvin toimeen toisten koirienkanssa,uros puolestaan ei.Syynä siihen että uros ei tullut toisten urostenkanssa toimeen oli se että tältä koiralta oli purrut australian karjakoira pallit irti kun oli ollut 3-7v??Ja tosiaan koiralle oli jäänyt niin pahat traumat että ei enään voi toisia uroskoiria sietää nimenomaan siitä syystä.Koira oli nyt jtn. 12vuotias.Luulen että on mahdotonta että turosta tulisi enään ainakaan uros ystävällistä koiraa,vai oliko kyseinen musta koira uros vai narttu?Eikö tosiaan siedä edes narttuja?Onko kastroitu?Koira ei voi millään unohtaa sitä hetkeä,vaan se pyörii muistissa varmasti koiran loppu elämän..

09.11.2009 18.31

Toinen koira purrut toiselta pallit irti?? Kuulostaa suoraan sanoen aika omituiselta ja pakko sanoa että aikkasta nopeasti ovat sitten varmaan koiran hoitoon saaneet, sillä kiveksiin kulkee suuria verisuonia ja koira varmasti kuolee aika nopsaan verenhukkaan mikäli oikeasti joku tempasee pallit noin vain veke :D

Turo; Suosittelen itse ottamaan yhteyttä positiivisella vahvistamisella kouluttavaan ogelmakoirakouluttajaan. Osaisitte varmasti yhdessä suunnitella koiralle sopivan koulutusohjelman ja hän takuulla voi paremmin neuvoa koirasi kanssa, kun näkee koiran ja sinun toimintasi tuossa tilanteessa =) Helppoahan se ei varmasti tule olemaan, mutta uskon, että siten saisitte parhaita tuloksia aikaan..

09.11.2009 18.52
022706418_r
Jyväskylä
Isalla on kyllä todella hyvä tuo neuvo. Aikaa ja työtä koulutuksessa riittää mutta tulos on sitten palkitsevaa. Toivottavasti onnistuu hyvin
In life the firmest friend, the first to welcome, foremost to defend -Lord Byron
09.11.2009 19.05

Jeri, kiva kuulla teiän kokemuksista muista koirista! Kyllä Turokin oli silloin joskus vielä koiraystävällinen, kun oli niitä koirakavereita. Mutta kun Turon paras kaveri palasi takaisin kenneliin, enkä juurikaan pidä yhteyttä Turon entisien koirakavereiden omistajiin, niin ei oo oikein mahiksia tavata muita koiria. Sitten ois vielä Turon vanhemmat, mutta molemmat asuu Vantaalla, eikä isosiskolla oikein ole aikaa raahata niitä mukanaan taikka lähteä mun takia koiratapaamisiin.

Vallu, joo, mutta kun turo ei taida olla näitä kovapäisimpiä koiria.. Eli turolle todella jäi traumoja eikä pelkkää pienoista itsesuojeluvaistoa. Ja puolustautumisen ymmärrän, mutten sitä, että jos toinen koira vilkaiseekaan turoon, niin alkaa hirveä rähinä.

Hyökännyt koira on uros. Sille oli tehty se kemiallinen(tai joku) pallinpoisto ja kuulemma sen takia tosi vihainen. Mutta siltikään en oikein osaa antaa tapahtunutta anteeksi. Turo kuulemma sietää äidin kanssa joitain koiria, ja uskaltaa jopa päästää tutustumaankin. En sitten tiedä, onko ne "hyvät" tapaukset aina narttujen kanssa. Mutta minun kanssa koira rähisee täyttä päätä, tuli vastaan sitten chihuahua tai tanskandoggi.

Isa, juu, kyl mäkin oon tota suunnitellu. Mut enhän minä sitä kuitenkaan päätä. Se on äiti joka nuo maksaa. Luulenpa, että sen mielestä turhaa rahastusta, eikä turo edes niin paha olekaan, että tarvittaisiin ongelmakouluttajaa. Mutta voinhan mä siltä kysyä.

09.11.2009 19.13
022248835_r
Nousiainen

sehän voi olla jotain pelkoaggressivisuuttakin?

jos vaan mahdollista, niin joku koira joka ei välitä, antaa Turon rähjää aikansa, ja sit pikkuhiljaa lähemmäs, niin, et se huoma, et toisis koiris ei kuitenkaan oo mitään pelättävää.

dogs obsess about you as much as you obsess about them
09.11.2009 19.45
Mimistä on tullut iän myötä kiukkuinen, räyhää muille vastaantuleville koirille. Näyttelyssä ja koirakoulussa käyttäytyy hyvin. Muita tyttöjä ei siedä, ja räyhää "varmuuden vuoks" muillekin. hiljenee poikakoirien kohdal jos saa haistella, tyttöjä ei siedä ollenkaan. On vähän auttanu se, että heti kun huomaa että mimi huomaa toisen koiran, kiinnittää sen huomion makupalaan. Välillä jopa heti kun näkee koiran lähestyvän, vilkasee että mitäs kivaa tällä kertaa. Se on rasittavaa ohitella tiellä muita kun oma koira on valmiina hyökkäykseen. Mimi ei edes murise, vaan rääkyy täyttä kurkkua jotenkin ihmeellisesti. Ääni on kyl aika mahtava
09.11.2009 21.50

Mamma, varmaankin. Nimittäin totuttamalla turo on yleensä lopettanut rähinänsä. Niin ihmisiä kuin koiria kohtaan. Nyt tosissaan harmittaa, etten ole pitänyt koiraihmisiin yhteyttä.

Mut kyl me varmaan lähetään totuttaa. Kun se on ennenkin toiminut.. :') Tiedä sitten, että miten ja kenen kanssa.

10.11.2009 08.24
021056777_r

Ompa kummia koirakouluja jos tuon takia eivät ota. Tuskin sä nyt antaisit koiras juoksennella muiden kimppuun miten sattuu. En tiedä onko sitten pk-puolella niin erilaista, mutta sinuna koittaisin vähän parempia treenejä ettiä.

Jos väen väkisin haluaa, että koira sietää muita koiria ihollansa niin kaippa sitten totuttaminen on hyvä ratkasu. Kannattaa muistaa, että siitä saattaa olla enemmän haittaa, kun hyötyä ja jossain vaiheessa koira saattaa ruveta reagoimaan voimakkaammin toisiin lajitovereihinsa. No minä en olekkaan sellanen henkilö, että mulle olis tärkeää treffailla muita koiria, niiden pitää sietää toisia ei tykätä niistä.

Ja monille koirille tulee tietty ikä millon ne eivät enää varsinkaan saman sukupuolen edustajista tykkää.

Mut hakeudu ihmeessä osaavalle kouluttajalle, osaavat varmasti helpottaa ainakin ohitustilanteita.

10.11.2009 08.52
Turo kirjoitti:
Isa, juu, kyl mäkin oon tota suunnitellu. Mut enhän minä sitä kuitenkaan päätä. Se on äiti joka nuo maksaa. Luulenpa, että sen mielestä turhaa rahastusta, eikä turo edes niin paha olekaan, että tarvittaisiin ongelmakouluttajaa. Mutta voinhan mä siltä kysyä.

Siinä vaiheessa, kun elämä koiran kanssa käy epämukavaksi, on aihetta ottaa yhteyttä ongelmakouluttajaan. Ehkä Turo ei ole pahimmasta päästä, mutta sinulla tuntuu olevan kuitenkin ongelmia asian suhteen, joten miksi ei siis otettaisiin yhteyttä kouluttajaan?

10.11.2009 15.43

Puhun vanhemmilleni tänään tosta ongelmakouluttajasta. Saattaa kuitenkin olla se paras vaihtoehto.

10.11.2009 16.29

Juu, niimpä tietysti... Kysäisin tuossa äsken, että voitaisiinko viedä Turo ongelmakouluttajalle. Sitten äiti piti hirveän luennon siitä, että ei ole varaa maksaa viittäkymmentä euroa yhdestä kerrasta. En yhtään tiedä noista hinnoista, joten en viittinyt alkaa tappelemaan sen kanssa siitä, että yksi tuntiko muka maksaa 50€.

Sitten vielä marisi siitä, että minähän se teen koirastani ongelman kun koko aika vouhkaan tälläsistä enkä anna sille rauhaa. Mun kanssa toi koira kyl tottelee parhaiten... Huooooh.

Toisaalta olen kyllä sitä mieltä, ettei yhden tunnin tarvitse ihan viittäkymppiä maksaa, vaan se olisi kohtuullinen hinta esim. koko kurssille. Tietääkö kukaan sitten, että miten kalliita nuo oikeasti mahtaa olla?

10.11.2009 20.49

Juu, eipä taida tuosta ongelmakouluttaja jutusta mitään tulla... Ei muka ole rahaa. Pöh.

Tänään kyl oli yks ohitustilanne parin pienen vaaleen koiran kanssa, ja turo murisi. Ei kertaakaan haukkunu. Silittelin sitä, mutta kun lopetin, loppu myös murina. Eli en siis vielä taida tuntea koiraani täysin.

Kai tää tästä. Ja sori ku postailen peräkkäi. (fiksu muokkais edellistä)

EDIT: Jopa MINÄ saan kohtauksen kun luen noita hintoja! Yksi kerta maksaa 50-100€, paikasta riippuen. Jatkotunnit 35-50€ paikasta riippuen! Ja sitten nuo vielä kehottavat käymään useamalla tunnilla, sillä yksi ei yleensä riitä. O___o Itsekästä ja julmaa koiran kannalta, mutta on tuollainen rahastaminen meidänkin kannalta. Huuuhhhuh... Taidan siis jatkaa itse näitä ohitusharjoituksia ja vaikka harrastaa sitten kotitokoa ihan väärin menetelmin, mutta tuollaisia summia en vaadi vanhempiani maksamaan. Sitäpaitsi kun ei ole mitään varmuutta siitä, kehittyykö koira.

KIITOS EI!

Muokattu viimeksi: 10.11.09 21.10
11.11.2009 17.47
Jotkut koirat ei yksinkertasesti tule toisten koirien kanssa toimeen (toisin tässä on kyllä takana syy) mutta kyllä se oma koira pitäis silti hallita. Eli sinnikkäästi vaan harjoittelemaan ohituksia, jos ette tuota maksullista avustusta ole valmiita maksamaan. Ellei tilanne ole paha, epäilisin että ammattilaisen käsissä koira kyllä saahaan aisoihin, noilta ongelmakouluttajilta saa kyllä ammatilaismaisia vinkkejä ja kokemustahan niiltä löytyy. Voit tietty yrittää koutsia koiraa itse, mutta muista että olet vastuussa koirasi tekemisistä :)
11.11.2009 17.55
022391757_r
Kiuruvesi
Meilläkin ole harmaa norjanhirvikoira uros, joka ei myöskään tullut toimeen toisten koirien kanssa. Se halusi johtajuutta.. Sinun täytyy olla ylempänä kuin koiran. Se leikattiin ja edelleen sama jatkui. Eli se tappeli, ja yritti ottaa valtaa toiselta koiraltamme, joka oli sen isä. Muidenkaan koirien kanssa ei tullut toimeen. Veljensäkkin kanssa tappeli, ja siilejä aina yritti - kerran tappoikin yhden, kun ei ehitty väliin. Koiran leikkaaminen saattaa auttaa asiaa, ei tosin kaikilla. Jouduttiin se sitten myymään, koska kukaan ei jaksanut sitä vallan taistelua. Ei pelannut metsälläkään. Jos kiinnostaa, niin kysy lisää. ;) Mulla on aina vinkkejä tähän liittyen. : )
11.11.2009 18.01

Lora, jeps. Rupesin miettimään sitä, että Turo ei rähjää mun kanssa ihmisille, mutta vanhempien kanssa kyllä siitäkin edestä. Eli minun kai tarvitsee ohittaa vastaantulevat koirat yhtä huolettomasti, kuin ihmisetkin. Yks ohitus meni eilen tosi hienosti, tosin piti pysähtyä tien reunaan ja antaa koirien mennä ohi. Pientä murinaahan se Turo tosin piti.

Nyt kun oon alkanu ottaa tosissani ton kouluttamisen, niin kyl niitä tuloksia pitäis tulla. Turo on melkein jo opetettu olemaan haukkumatta jopa ihan tuntemattomille vieraille, joita se ennen tapasi haukkua koko vierailun ajan. Siis jos tulivat kyläilemään. Joten tuskin me ihan uusavuttomia ollaan. Kyl mä taidan kouluttaa Turon ite.. Ja kun mun kanssa Turo on oppinu käyttäytymään parhaiten. Se vaan vaatii aikaa ja multa luottamusta koriaani.

Mut kiitos kaikille neuvoista!

EDIT: Fiia, jeps. Oon Turolta yrittäny saada ton johtajuuden pois. Eli sängyille ja sohville ei enää mennä. Tosin tätä ei kyl muut meidän perheessä noudata kun minä, mutta meneepähän koira viimeistään lattialle sitten, kun minä saavun paikalle. Ja sit ruokaa antaessa esitän aina että syön sitä itse, vaikka se kuulostaakin tosi turhalta. Ja käsken istumaan ennen syömistä. Ovista menen aina ensin, ja käsken turoa istumaan ennen oven avausta. Valjaat riisun myös silloin kun turo istuu, ja odottaa pitää siihen asti, että saan kengät jalasta. Ja nyt kun ollaan myös treenattu seuraamista ja vierelle-tuloa, eikä jotain turhia temppuja, niin Turo on alkanu kunnioittamaan enemmän. Seurailee nykyään huoneesta toiseen ja tottelee helpommin.

Mut Turosta minä en luovu. Leikkausta ollaan harkittu siksi, että Turolla on paha tapa nylkyttää vieraita... Ja kuulemma jos pääsee narttuihin tutustumaan, niin samaa yrittää.

Muokattu viimeksi: 11.11.09 18.07
11.11.2009 18.05
Juu, eli nyt vaan parantamaan suhdetta koiraan ja muista erityisesti tuoda esiin että olet johtaja. Usein koirien rähinä remmissä johtuu siitä, että koira luulee olevansa pomo, ja suojelee&puolustaa sinua (monia muitakin syytä on, tuo on yksi yleisimpiä). Yritä keinolla millä tahansa tehdä ohitustilanteet myös niin, että sinä olet koirasi ja vastaan tulevan koiran välissä. ::)
Muokattu viimeksi: 11.11.09 18.06
12.11.2009 08.30
022698701_r
Kaarina
Sony on ollut alusta asti äänekäs tapaus ulkoillessaan. Ollaan käyty koira-aitauksessa, koirakouluissa ja mätsäreissä tottuttelemassa muiden koirien läsnäoloon. En vaadi, että Sony kaveeraisi jokaisen kanssa. Kunhan vaan sietäisi muiden koirien läsnäolon, se riittäisi mulle. Ja nyt ovat vihdoinkin ohitukset alkaneet sujumaan hiljaisemmalla volyymilla.
12.11.2009 10.10
022639294_r
Säkylä

Kun puhuit noista hinnoista, tuli mieleen, että sattuisko teillä olemaan mitään koirakerhoa ym.?

Meillä, niinkin pienessä paikassa kuin tämä, on ''euran seudun koirakerho'', se on liittymismaksultaan alle 20 euroa + tietyin väliajoin pitää maksaa. Tämä kerho sitten lähettää meille omaa lehteään ja pitää kerholaisille ilmaiseksi näyttely- ja perustottelevaisuusharjoituksia. Välillä myös ohitusharjoituksia. Agility- ja Tokokurssejakin löytyy, tosin niistä pitää antaa pieni korvaus ohjaajille. Pelkästään esim. nuo näyttelyharjoituksetkin auttaisivat vaikket näyttelyihin menisikään, näkisihän Turo toisia koiria ja oppisi ehkä vähän ajan päästä, että niiden luokse ei pääse ja niille on turha äristä.

Ompa sekavaa tekstiä taas minulta.

12.11.2009 11.53

Tico, mutta me ei voida mennä koirapuistoihin, sillä siellä koirat pidetään vapaana :D Ja en halua Turon hampaita kenenkään niskaan.

Väinö, yritin googlettaa jotain koirakouluista Tuusulassa. Ei oikein tuottanut tuloksia. Ja ongelmakoirista ei löytynyt mitään. Ja just tota mietin, että jos joku seisois kentän reunalla, ja me yritettäis turon kans mennä sen luokse. Aina kun kulkee nätisti, päästään eteen päin, jos vetää, niin suunta vaihtuu.

Phanni, jeps. Mut oon yrittäny selittää miten sitä remmiä kuuluu pitää, mutta eihän siitä mitään tule. Ja vanhemmat suuttuu siitä, että yritän neuvoa, ja väittävät että osaavat kouluttaa koiria paljon paremmin, kun heillä on ollut niitä joskus menneisyydessään. Arh.

Muokattu viimeksi: 12.11.09 15.43
12.11.2009 15.58
022245852_r

ootko hyvä Englannissa ,katoppa näitä satko jotain vinkkiä niistä

http://www.youtube.com/watch?v=kNA8JbnKU94

http://www.koiraneuvola.fi/

ei koirat ajattele mitään  ,ihmiset iskostaa ite ettei voi tykätä ttuosta koirasta . Ihminen jos on ite vihasella tuulella ja toruu koiraansa nii dominoiva koira käyttäytyy samalla tavalla vastaan .koira käyttäytyy samoin myös toisia   koiria kohtaan ,koirahan elää vaan tässä hetkessä ja oon vahvasti sitä mieltä että sen voi kitkeä pois ,omistajan on oltava tarpeeksi vahva persona  siihen ,en tarkoita ett koiraa pitäisi piekseä kuitekaan :(  vaan muuten kertoa mikä on oikein mikä väärin ,minkä aloittaa tekee niin vie sen loppuun asti eikä anna periksi .

p.s korjailin vähän tota tekstiäni

Muokattu viimeksi: 18.11.09 10.01
15.11.2009 23.19
020581103_r
Vantaa

Rölli, ei koira kykene ajattelemaan noin monimutkaisesti eikä se todellakaan pura muihin koiriin sitä jos sen omistaja ei ihmisistä tykkää.

Turo, pystytkö menemään koirapuistoon sellaisina aikoina kun siellä ei ole muita koiria?

Tsemppiä teille ja toivottavasti saat vanhempasikin "koulutettua" kouluttamaan koiraa Näytä heille vaikka noita koiraneuvolan viestiketjuja.

Jaloissa säästetty-korviin käytetty
15.11.2009 23.52
022666794_r
Nurmijärvi

Meillä Kira ei myöskään pidä muista koirista... Aloitti rähisemisen vasta astutuksen jälkeen, eli siitä sitten kenties jäänyt jokin trauma.?

Aloittaa aina rähisemisen samantien, jos toinen koira tutkii sen persuksia. Nyt pikku hiljaa ruvetaan pääsemään siitäkin yli... Se vie aikaa, mutta voi onnistua =)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti