Koirani ei tule toimeen toisten koirien kanssa - Sivu 5 (Koirat > Koirien koulutus)

04.07.2010 22.16
^Ei ollut sulle henkilökohtasesti tarkotettu tosiaan :)
09.07.2010 16.41
020842521_r
Nurmijärvi
Naksu/ Miten niin helpommilla roduilla?
09.07.2010 16.52
Rico kirjoitti:
Naksu/ Miten niin helpommilla roduilla?

Hieman OT:ksi menee minulta, mutta itse mietin ihan samaa, kuin Ricokin.
Että jos Naksu voisi hieman selventää tätä "pointtiaan"?

09.07.2010 17.22
021050722_r
Naksu kirjoitti:

Onko pakko pitää sitten sellaista koiraa muiden kanssa esimerkiksi vapaana edes jos ei oikeasti tule toimeen? Onko sitä ihan pakko ärsyttää vaikka on jo arvaus miten käy?

Tuiren vinkit ei kaikkiin koiriin tepsi, se on fakta (Tuire ei esimerkiksi ongelmakoiria suostu edes kouluttamaan...) . Täällä näkyy ongelmat olevan onneksi vähän helpommilla roduilla, joten eiköän jotain neuvoja onneksi saa...

Naksu kirjoitti asiaa!

Muokattu viimeksi: 09.07.10 17.24
09.07.2010 19.38
Tää on oikeesti parhain kirja IKINÄ, mitä olen lukenut. "rauhoittavat singaalit"jutut tuntuvat tepsivän koiraan kuin koiraan ja niillä on tosi helppo puhua koirille. Kirjan lukemisen jälkeen, aloin ymmärtämää koissuja puolet paremmin, ihan totta!
09.07.2010 20.53
020168428_r
Jyväskylä

Rugaasin kirja on hyvä.

Kaimion kritiikkiin. Millä neuvoilla ratkoisitte ongelmia jos ei esimerkiksi siedättämällä ja vastaehdollistamisella? Ne ovat mielestäni yksinkertaisesti tehokkaimpia tapoja verrattuna vanhanajan menetelmiin.

Kaimion metodit eivät ole vain hänen vaan aika yleisesti hyvin suuren osan nykykouluttajista ja esimerkiksi Kaimion kirjassakin on lähteitä todella paljon, hänen asiansa perustuvat tutkimuksiin ja laajaan asiamäärään.

En tiedä kouluttaako Kaimio ongelmakoiria, minusta Kaimio on Suomen taitavimpia kouluttajia ajatellen miten paljon hän tietää ja kuinka hän osaa kouluttaa hyvin monenlajisia eläimiä.

Katsion tuossa Pakovarma eläintarha-dokumentin niin siinä isoja kissaeläimiä koulutettiin samoilla periaatteilla mitä Kaimiolla..

Muokattu viimeksi: 09.07.10 23.29
"Muun muassa USA:ssa eläinlääkärit ovat muodostaneet ns. Cesar Millan-vastaliikkeen, sillä Millanin metodien katsotaan olevan koiralle haitallisia, ja useissa maissa ne täyttävät eläinrääkkäyksen tunnusmerkit."
26.12.2011 18.15
Meillä vähän samaa ongelmaa kun poika erään kerran koirapuistoon päästyään kävi erään huskyn kimppuun ilman syytä, koira paineli sielä omiaan ja kun Elvis pääsi irti niin karkasi suoraan kimppuun. Tästä syystä emme voi enää mennä koirapuistoihin muuta kuin illalla reippaasti klo 23. jälkeen :(
26.12.2011 19.15

Laumakäyttäytyminen hukassa...siihen tuskin auttaa se, että koira pidetään jatkossa erillään muista.

BTW...olen tunnistavinani Elviksen kuvasta tuon koirapuiston riihimäen peltosaaren koirapuistoksi. Asuin siinä 200m päässä ennen ja tunnen noita siellä käyviä koiria.

26.12.2011 19.41

Juu, riksustahan me, nykyään varkaudesta :)

Ei uskalla ottaa riskiä että käy useempien koirien kimppuun, nyt sit haussa seuraa tänne suuntaan et jos löytyis kaveria jonka kans tulis toimeen....

26.12.2011 20.56

Onpas Turon kanssa ollut vaikeaa joskus. :)

Minun henkilökohtainen mielipiteeni on, että koiraa kuin koiraa voi hallita. On siis väärin jos koira joutuu kärsimään omistajansa kädettömyydestä.

Vähän reilu 2v sitten kun perustin tämän aiheen, oli Turo ehkä aggressiivinen, en tiedä.
Vähän reilu 1v sitten meistä liikkui juorua, että Turo on aggressiivinen ja vaarallinen.

Kunnes sitten siedättäminen alkoi tuottaa tulosta ja mä opin hallitsemaan Turoa. Eikä meihin uskottu, mutta mä uskoin itseeni ja uskoin Turoon.

Täydellisiä me ei olla vieläkään, mutta edistystä on tapahtunut ja onkin hauska miettiä mitä mun tappajarakistani kehittyikään.

31.12.2011 12.13
021980449_r
Turku

Mua niin ärsyttää kun äiti eikä isä puoli osaa lenkittää Popia ilman et se saa jonku kauheen kohtauksen (vaikka pieni onkin) :/

Itellä se kaveeraa kaikkien kans ja kulkee vapaanakin suht koht hienosti.

Äiti vaan lässyttää sille ja muutenkin Popi on äitin johtaja -.- oon niin monta kertaa sanonu et ois kiva jos vähän yrittäisit auttaa koulutksessa mut ei.

Tästä lähtien lenkitän sit itse koirani (ennen jaettiin lenkit lenkitys vuoroihin). Sillä sipuli :)

Ps. Sori off topic.

31.12.2011 15.04

Tämä saattaa olla hiemat OT mutta kysympäs kuitenkin:

Toinen koiramme Roosa ei tule toimeen yleensä toisten koirien kanssa. Se sietää rauhalliset, mielellään urokset jotka eivät tunge perseeseen kiinni ja jos Roosa tapaa ne irti (esim puistossa) eikä remmissä. Mitä se remmi tuo siihen että Roosa alkaa räyhäämään ja miten tuota pystyisi vähentämään?

Sitten Siru rakastaa ihan kaikkia koiria, mutta olen huomannut viimeaikoina, ettei Siru suostu "alentumaan" jollekkin toiselle koiralle, ellei koira ole sirua paljon isompi tai vieras.

Tämän takia kun Roosa ja Siru leikkivät saattaa tulla vastaan tälläinen tilanne: Siru hyppii Roosaa vasten/puree korvista/roikkuu hännästä/haukkuu lujaäänsesti --> Roosa "suuttuu" ja näyttää paikkansa laittamalla sirun selilteen ja alistamalla sitä --> Siru joko ei tajua tilannetta tai ei suostu alistumaan --> Roosa rupeaa todella lujaäänisesti murisemaan --> täsä vaiheessa vedän Roosan pois.

Pitäisikö mun antaa koirien olla sittenkin, koska Roosa on vanhempi ja arvojärjestyksessä Sirua korkeammalla, mutta Siru ei selvästikkään aina sitä ymmärrä?

31.12.2011 15.38
021056777_r
^Tää on varmaan taas osittain mielipide kysymys. Mä en anna koirieni härkkiä toista tai dominoida, leikkiä saavat jos osaavat nätisti. Peli menee heti poikki jos muttuu jommalle kummalle epämukavaksi.
31.12.2011 15.50
022346454_r
Hausjärvi

Meillä tämä sama ongelma... Olen lukenut Cesar Millanin ja Tuire Kaimion kirjoja, sekä katsellut Victoria Stillweliä ja Cesar Millania telkasta, mutta en silti oikein tiedä, mistä aloittaa.

Ja tämä 'vihaan kaikkia koiria' asenne on mennyt pahempaan päin. Esim. tänä aamuna olimme ehkä noin sadan metrin päässä toisesta koirasta, kun Tiko nousi kahdelle jalalle hihnan päässä. (Ennen tätä yritin kiinnittää Tikon huomion tennispallolla. Toimi hyvin, kunnes toinen koira tuli niin lähelle että Tiko kuuli sen) Se murisi (eikä ollut mitään pientä murinaa!) ja näytti hampaitaan. Sain sen laskeutumaan neljälle jalalle, ja kulkemaan vieressä ilman että hihna oli tiukalla, mutta koira oli kuitenkin aivan jäykkä, ja se 'vaani' toista koiraa, ihan niinkuin joku kissa ennen kuin hyökkää hiiren kimppuun. Luulin, että se oli sitten siinä, mutta sitten se teki sellaisia 'hyökkäyksiä' koiran suuntaan, hyppi sitä kohti hampaat irvessä ja piti jotain ihme ääntä, en osaa sanoa oliko se murinaa, haukkumista vai jotain muuta. Mitä pitäisi tehdä?

Joidenkin koirien kanssa herra tulee oikein hyvin toimeen. Esim. kaikki itseään pienemmät koirat, tai sitten sellaiset, joihin on todella suuri ikäero. Kaikki vanhat (mutta vielä leikkisät) koirat ovat Tikon kamuja.

Huomautan vielä, että muuten Tiko ei ole hankala koira. Pientä hankaluutta haukkumisen kanssa, jos vieraita tulee taloon, mutta sekin vähentymässä huimasti. Ja hihnassa AINA seuraa, vaikka ei pyytäisikään. Jopa ilman hihnaa seurasi nätisti tänään ennen tuota 'välikohtausta'.

Mikä pahinta, kohta en uskalla viedä tätä minnekään, missä on toisia koiria!

http://www.jokainentavallaan.blogspot.com/ JA http://villikko.imgur.com/
31.12.2011 15.59

Meillä Nemo on epävarma toisten urosten seurassa. En tiedä mitä mun kannattais tehdä? Koirapuistoihin en viitti mennä, jos se alottaa tappelun. <-- No joo, jossittelua mut mut.
Tosin ei se koskaan ole urosten kanssa alottanu tappelua, vaan se alkaa ensin haisteluiden jälkeen murisemaan ja koittaa astua dominointi mielessä, sitten ns. rähisee (ei siis sellasta tappelu rähinää, vaan sellasta jännää, en oikein osaa selittää sitä) toiselle urokselle. Tähän mennessä tullu kaikkien narttujen kanssa toimeen ja pieniä uroksia ollaan nähty pari kertaa, niin niille ei mitään.
Olen miettiny, että jos menisin käymään tosiaan koirapuistoissa, mutta pelkään, että saan vihat päälleni, jos jotain sattuu. <-- Jossittelua taas, mut mut.

Antaakaa neuvoja mitä mä voisin teidän mielestä tehdä?

31.12.2011 17.03

Panda ei alkuaikoina sietänyt yhtään toisia koiria. Rähisi heti, kun joku yritti tutustua. Mutta nyt, se tulee hyvin toimeen muiden kanssa, kunhan toiset ei oo liian "tungettelevia".

Ja miten se on mahdollista? Yksinkertaisesti vaan siten, että kävin sen kanssa naapureitten/tuttujen koirien luona, lenkkeiltiin yhdessä toisten koirien kanssa ja muutenkin tutustuttiin muihin koiriin. Vähitellen Panda alkoi sietää enemmän, eikä käynyt enää suoraan kiinni, tai ylipäätään alkanut tapella.

Eli en suosittele, ellei nyt oo ihan "toivoton tapaus", että jäis vaan yksin ja eristäis koiransa muulta maailmalta.

Pidin Pandaa toivottomana, mutta eihän se sitä loppujenlopuksi ollutkaan. Ja kävipä myös niin, että Panda ja naapurin koira tappelivat, mutta muutamien kertojen jälkeen niistä tulikin "kaverit". Naapurin koira kunnioittaa nyt Pandaa, eikä turhaan ärsytä. Eli tappeleminenkaan ei aina ole huono asia (ellei nyt mennä niihin, missä koirat raatelevat toisensa verille).

Life's Short Eat Cookies
31.12.2011 17.06
Minulla on Topin kanssa sellainen ongelma, että se ei vaan tule toimeen uroskoirien kanssa. Narttukoirista se tykkää, mutta uroksille se aina ärisee. Se vissiin pelkää niitä, koska aina kun se toinen uros tekee äkkinäisen liikkeen niin sitten Topi ärähtää ja joskus saattaa syntyä känä koirien kesken.
Come to the dark side, we have cookies!
31.12.2011 20.47
022346454_r
Hausjärvi

Panda// Ongelma on se, että asumme aika syrjässä ja minä en tiedä täältä kuin yhden kivan koiran, ja se käy ihan eri suunnalla lenkillä kuin me. Tietysti voisi sopia joskus yhteisestä lenkistä.

Täällä ei välttämättä näe joka päivä koiria, kun käy lenkillä. Ei siksi, että välttelisin niitä, vaan siksi että tykkään käydä paikoissa joissa muut ei käy (metsäpoluilla, peltoaukeilla yms. missä on vähän vaikeampi kulkuista)

Unohdin mainita, että Tiko on myös mustasukkainen toisista koirista. Olen hoitanut asian siten, että en kiinnitä toisiin koiriin minkäänlaista huomiota kun Tiko on paikalla. Toistaiseksi toimii hyvin. Kerran sain kunnon puraisun sääreen, kun estin Tikoa puraisemasta kolme kertaa itseään isompaa koiraa. Se koira oli napannut Tikon pallon, mistä herra ei pitänyt. Onneksi ehdin laittaa jalan väliin, muuten olisi napannut kunnolla sitä toista koiraa ja sitten Tikon olisi voinut käydä kalpaten.

http://www.jokainentavallaan.blogspot.com/ JA http://villikko.imgur.com/
15.01.2012 18.14
021841088_r
Kempele

Voisiko joku viisaampi valaista minua, sillä itse en ymmärrä koirani käytöstä.

Sirius on siis 1,5 vuotias ja tulee yhden ainoan uroksen kanssa toimeen, joka sattuu olemaan poikakaverini 4-vuotias mäykkä. Tämän koiran kanssa ovat ottaneet kerran, pienesti yhteen ja se oli siinä, sen jälkeen ovat olleet kavereita.

Mutta muut urokset, ei mitään tolkkua, kaikkien kanssa pitäisi saada tapella. Poikakaverillani on myös vajaa kahden vuoden ikäinen mäykkä, sen kanssa Sirius on parikin kertaa ottanut yhteen mutta selvyyttä se ei ole tuonut. Samassa tilassa ollessaan, ovat kuin aikapommeja, ei koskaan voi tietää milloin räjähtää muuten kuin lukemalla koirien eleitä toistensa seurassa.

Lenkillä muut urokset ohitetaan sievästi haukkumatta ja rimpuilematta, nuuhkia joskus saattaa mutta koska Sirius ei koskaan heiluta häntää uroksen kohdalla, katson parhaaksi viedä koirani pois sillä tappeluhan siitä syntyisi.

Pitäisikö sen antaa tapella joskus jonkun kanssa? Pitäisikö sen saada ns. "turpaansa" toiselta urokselta, että osaisi olla kunnolla? Hulluutta kysyä tälläistä, tiedän, mutta harmittaa vain, että tuollainen rokottaa koirakavereiden hankintaa. Narttujen kanssa se tulee toimeen loistavasti eikä missään ole mitään ongelmaa.

Nartut ja yksi uros.. Ei mene järin vahvasti. En vain käsitä, miksi vain tämä yksi, miksi kaikki muut on vihollisia?

Oh my, dear lady, you have a collar. -Yes, and the license too.
16.01.2012 15.59

Voisiko joku ihana ihminen neuvoa, mitä mun pitäisi tehdä tilanteissa kun Roosa puollustaa jotain omaansa hyvin agresiivisesti, murisee/näyttää hampaitaan jollekkin tai jopa käy kiinni?

Tälläisn käytösksen haluisin siis loppuvan täysin. Roosa tuntuu kyllä ymmärtävän ettei saisi tehdä noin, koska toruttaessa painuu ihan matalaksi ja selvästi "pyytää anteeksi", mutta silti jatkaa tuota

Muokattu viimeksi: 16.01.12 15.59
16.01.2012 16.14
021368558_r
Äänekoski

Meillä on 4v westie jonka kanssa ei yleensä ole mitään ongelmia muiden koirien kanssa, mutta se on todella omistushaluinen... Siis jos joku tuttu (pieni) koira tulee vastaan niin hirveät räksytykset pitää ja näyttää just siltä et jos pääsee irti ni käy kiinni. muuten ei niin mitään ongelmia muiden koirien kanssa! Ollaan kuitenkin käyty näiden "vihamiehien" kanssa lenkillä ja ajanmittaan lopettaa armottoman räyhäämisen, mutta silti on koko ajan valmiina että jos yksikin pitkä katse toiselta koiralta tulee niin se alkaa taas!

21.01.2012 22.09
Roosa kirjoitti:

Voisiko joku ihana ihminen neuvoa, mitä mun pitäisi tehdä tilanteissa kun Roosa puollustaa jotain omaansa hyvin agresiivisesti, murisee/näyttää hampaitaan jollekkin tai jopa käy kiinni?

Tälläisn käytösksen haluisin siis loppuvan täysin. Roosa tuntuu kyllä ymmärtävän ettei saisi tehdä noin, koska toruttaessa painuu ihan matalaksi ja selvästi "pyytää anteeksi", mutta silti jatkaa tuota

Siis puolustaako se esimerkiksi ruokaa tai leluja? Koira ei vain luota lähestyvään ihmiseen ja haluaa puolustaa omaa juttuaan koska luulee että se otetaan siltä pois. Toruminen ja rankaiseminen vain pahentavat tilannetta.. Riippuen siitä mitä haluaa tehdä asialle, jos koira puolustaa luita, niin ei anneta luita, jolloin puolustusta ei pääse tapahtumaan. Jos nyt niitä luita annetaan ja on ihan pakko mennä se siltä kesken pois ottamaan niin vaihtoa johonkin parempaan ja tätäkin treenata ennen "oikeata" tilannetta.

21.01.2012 22.19
022365556_r
Helsinki
Roosa kirjoitti:

Tuossa tilanteessa, kun koira painuu matalaksi, se ei "pyydä anteeksi", vaan se rauhoittelee suuttunutta omistajaansa. Mutta se ei välttämättä silti tiedä, mikä omistajan vihastumisen aiheutti.

Missä tilanteissa tätä puolustamista esiintyy?

31.01.2012 19.12
021562406_r
Helsinki

Kohta 5v saksanpaimen uros, Toro on aina ollut aggressiivinen muille koirille jo noin puol vuotiaasta lähtien. Näiden reilu neljän vuoden aikana oon paininu tän ongelman kanssa. On tullut ylämäkiä ja alamäkiä. Syksyllä sain asiaan selvän muutoksen jostain tulleen nimettömän mahdin avulla. Sain vaan hirveät inspikset ja muutin koko asenteeni. Ennen olin odottanut pahinta koiria kohdatessa ja ollut tosi jännittynyt. Sitten päätin olla hyvin päättäväinen ja rento ja se tepsii, selvää muutosta on tullut. En silti ikinä päästäisi Toroa vapaana urosten joukkoon.

Tiedostan myös että ongelma johtuu täysin siitä ettei minulla ole kokonaan hommat hanskassa. Sain Toron kuitenkin vain 13 vuotiaana eikä rehellisesti sanottuna minulla ollut sillon asioista kauheasti mitään hajua ja tein virheitä. Muita ongelmia ei kyllä oikeastaan ole.

Minusta yksinkertaisestoi ratkaisevaa on oma asenne, henkinen vahvuus ja fyysinen varmuus. ne auttoivat ainakin minua. Ja jos Toro meinaa aloittaa, se on hyvin jyrkkä ei, nyppäsy narusta(kunnon nyppäsy mutta erittäin nopea niin, että koira hämmästyy) ja kävelemisen jatkuminen.

31.01.2012 19.21
022686361_r
Kuopio
Pate kirjoitti:

Miten saisin Paten oppimaan ettei hihnassa rähistä? Koirapuistossa ei tule toimeen urosten kanssa, lenkeillä jotkut ohitetaan hiljaa. Koiran nähdessään siis Pate ei näe eikä kuule muuta. Lähtee kävelemään määrätietosesti koiraa tuijottaen,eikä kuuntele käskyjä. Koira on lyhyellä hihnalla vieressä, ja hoen että nätisti. Jos koira vetää niin pysähdytään, ja liikkeellelähdetään kun veto loppuu. Jos koira ohitetaan nätisti ja hiljaa niin kehun. Harvoin koirarähisemään alkaa, mutta vetää suoraantoisen koiran luokse. Miten tämän saisi pois?

osa lenkeistä kuljetaan aina lyhyellä hihnalla koira vieressä kulkien, joten ei ole suorassa yhteydessä vastaantulevaan koiraan. Lenkki saatetaan valita sen mukaan että ohitetaan mahdollisimman paljon koiria. Rähisee yleensä vaan isoille koirille, pienet ohitetaan suurimmaksi osaksi nätisti, vaikka pieni rähisisikin

Koirasi on itsevarma, jos se kävelee määrätietoisesti häntä pystyssä toisten koirien luokse ja tuijottaa toista koiraa. Olethan osoittanut sille selkeästi olevasi johtaja päivästä toiseen, etkä vain silloin kun muistat ja jaksat? Teet ihan oikein, kun et anna koiran hujestaa metritolkulla edelläsi toista koiraa kohti, vaan menet mielummi ite edellä, koska olet johtaja ja suojelet koiraasi, laumaasi, vieraalta koiralta eli mahdolliselta uhalta. Koeta keinolla millä hyvänsä saada kontakti koiraan, vaikka sitten kääntymällä poispäin. Toisia koiria ei kohdata, jos johtajaan ei kontaktia synny.

Caramel on ihan samanlainen, kävelee todella määrätietoisena toisia koiria kohti, kunnon the boss. Otan sen sitte vierelle Cicsun kans ja ohitellaan vieras koira nätisti, ei ne sen luokse yritä, kun otan ne sivulle. Cara on siitä jännä et vaikka se onkin niiin itsevarma ulospäin, niin se on kuitenkin epävarma kohdatessaan toisia koiria. Se saattaa yli-innokkaille koirille älähtää. Toisaalta se taas on hirmu nöyrä minulle, koska olen osoittanut olevani johtaja. Tuntuu, että se hakee nyt tässä 8kk maagisessa iässä sitä paikkaansa, Cicaroakin alistaa ja vahvistaa joka päivä olevansa sen johtaja.

Paimenlauma.blogspot.fi
02.02.2012 07.44
Rico ei tule toimeen toisten koirien kanssa kovinkaan hyvin, tai ei ainakaan toisten urosten kanssa. Remmiräyhäämistä alkoi ilmetä parivuotiaana, mutta sain sen koulutettua siitä pois kuonopannan turvin. Nyttemmin Rico oli ihan yhtäkkiä käynyt pennusta saakka tuntemansa pari-kolme vuotta vanhemman lempeän uroksen kimppuun, kenties kaapin paikkaa näyttääkseen, mutta miehän en semmosta peliä salli, anteeksi nyt vaan En ite ollu tuolloin paikalla. Tuttavapiirissä ei sellaisia narttukoiria edes ole, joista olisi Ricolle kenties kaveriksi tai että voisi testailla miten se niihin suhtautuu. Täysin pystymetsästä reväistyjen koirien kanssa en käy mitään ees kokeilemaan.
02.02.2012 07.47
Rico kirjoitti:
Caro kirjoitti:
Rico kirjoitti:
Samaa mieltä, kuristuspantojen väärinkäyttäminen on kamalaa ja väärin.. Ja myös näkee niitä jotka käyttää koirallaan kuonopantaa ympäri vuoden

Mitäs haittaa kuonopannasta on vaikka sitä ympäri vuodenkin käyttää? Jos sitä siis käyttää oikein.

Kuonopanta on vain väliaikainen keino vedonestoon. Koiran olisi tarkoitus oppia että sen kannattaa kävellä kauniisti hihnassa tai omistaja ottaa kuonopannan esiin. Se on myös koiralle turhauttavaa kun se ei pysty toteuttamaan normaaleja toisen koiran tervehtimis"rituaaleja" eikä reviirikäyttäytymistä, sillä kuonopanta on melkoinen este. Tietynlaiset kuonopannat myös kääntävät koiran pään ylöspäin ja se voi vahingoittaa koiran kaulaa. Myös sivulle kääntävä voi kovasti riuhtaistessa vahingoittaa kaulaa ja olen itsekin nähnyt näitä tapauksia.. Eli periaatteessa kuonopantaa ei voi käyttää oikein ympäri vuoden.

Anteeksi nyt vaan, mutta kuonopanta ei todellakaan ole mikään "melkoinen este" yhtään millekään koiran normaalille toiminnalle o_O Se ei todellakaan estä tervehtimisrituaaleja eikä reviirikäyttäytymistä. Mistä olet tuollaista saanut päähäsi? Et kai vaan sotke kuonopantaa kuonokoppaan? Tai sitten en ole ite tuollaisesta kuonopantamallista kuullutkaan.

Kuonopantaa voi todellakin käyttää ympäri vuoden, mikäli siihen on vetämisen suhteen tarvetta.

02.02.2012 09.12
Vetäminen loppuu yleensä oikeisa käsissä ilman apuvälineitä kuin kananlento
02.02.2012 09.16
^ Sinun mielipiteet nyt jokainen tietää, enkä ainakaan minä anna niille mitään painoarvoa.
02.02.2012 11.04

Vein meidän koiruutta aikoinaan ulos ja senhän kanssa on aina ollut pienoisia ongelmia juurikin muiden koirien ohituksessa. No kyllähän se kovasti hermostuu ja niskakarvat nostaa pystyyn, mutta siihen se sitten jääkin. Joskus saattaa ruveta vinkumaan tai äriseen, mutta sekin suht pienimuotosta. No, joku likka tuli vastaan nuoren rotikkanartun kanssa joka oli VAPAANA ja sehän on laissa kiellettyä. Rotikka juoksi innoissaan Rockya päin ja rupes sit nuuskutteleen joka paikasta. Rocky oli niin ihmeissään että veti hännän koipien väliin ja korvat taakse ja rupes murisemaan ihan hillittömästi. No mehän sit painittiin sen kanssa siä maassa ettei vahinkoo satu. Sitten kun se likka viimein pääsi paikalle niin sano vaan että "minun koira on kiltti ja ei tässä ole minun mielestäni nyt mitään ongelmaa ja jos sun koira olis hyökänny kimppuun niin mitäs siinä sitten.. " Siis mistä näitä taunoja oikeen tulee!!?

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti