Koirani ei tule toimeen toisten koirien kanssa - Sivu 7 (Koirat > Koirien koulutus)

01.03.2012 12.06
Coma kirjoitti:

Ei kukaan voi tulla kaikkien kanssa toimeen, kyllä ne sukset jossain vaiheessa, jonkun kanssa, ristiin menevät.

Itse olen sitä mieltä, että koira ei tarvitse miljoonaa koirakaveria, vain muutaman hyvän, joiden kanssa sen ei tarvitse stressata ja koko ajan varoa.

Samaa mieltä.

01.03.2012 18.07
022349491_r
Coma kirjoitti:

Ei kukaan voi tulla kaikkien kanssa toimeen, kyllä ne sukset jossain vaiheessa, jonkun kanssa, ristiin menevät.

Itse olen sitä mieltä, että koira ei tarvitse miljoonaa koirakaveria, vain muutaman hyvän, joiden kanssa sen ei tarvitse stressata ja koko ajan varoa.

Mun koira aineskin tulee,ellei sit toinen oo joku aggrepiski.

01.03.2012 19.44
Meidän hurtta joka ei tullut toimeen muiden koirien kanssa kirmasi tänään hienosti vapaana vaikka oli muitakin koiria irti Jes! On oppinut sietämään muita lähellään.
01.03.2012 20.20
022421954_r
Pyssykylä
Susa kirjoitti:

Mun mielestä on vähän tekosyy syyttää rotua esimerkiksi että no "ei tää tuu toimee koska tää on pitti " ym. Mitenkäs huippukouluttajat esim. Cesar Millan saa sen pitit kaikkien kavereiksi? Se on sosiaalistamisesta ja taidoista kyse..

Mun oli tähän aivan pakko takertua, koska _mun mielestä tässä nyt ei ihan aina oo sosiaalistamisestakaan kyse. Kiks on kumminki ihan ok'sti sosiaalistettu, se on tullut tähänmennessä jokasen uroskoiran kanssa juttuun ongelmitta -narttukoirat on juttu erikseen. Toi tykkää pomottaa, joten harvan nartun kanssa tulee toimeen. Tai no, ei oikeastaan yhenkään aikusen "normaalin" (=ei-juoksunen) kanssa. :D

Mutta have to be proud of my dog (mitenliemongerretaan)! Nimittäin irtolenkitki sujuu jo vallan mainiosti kaverin 5,5 kk narttupenskan kanssa! Täytyy vaan hartaasti toivoa, että tolla ei naksaha päässä ku Neita kasvaa.
Muokattu viimeksi: 01.03.12 20.20
Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä.
01.03.2012 20.57
022366739_r
Kuusamo
Kiela kirjoitti:
Susa kirjoitti:

Mun mielestä on vähän tekosyy syyttää rotua esimerkiksi että no "ei tää tuu toimee koska tää on pitti " ym. Mitenkäs huippukouluttajat esim. Cesar Millan saa sen pitit kaikkien kavereiksi? Se on sosiaalistamisesta ja taidoista kyse..

Mun oli tähän aivan pakko takertua, koska _mun mielestä tässä nyt ei ihan aina oo sosiaalistamisestakaan kyse. Kiks on kumminki ihan ok'sti sosiaalistettu, se on tullut tähänmennessä jokasen uroskoiran kanssa juttuun ongelmitta -narttukoirat on juttu erikseen. Toi tykkää pomottaa, joten harvan nartun kanssa tulee toimeen. Tai no, ei oikeastaan yhenkään aikusen "normaalin" (=ei-juoksunen) kanssa. :D

Mutta have to be proud of my dog (mitenliemongerretaan)! Nimittäin irtolenkitki sujuu jo vallan mainiosti kaverin 5,5 kk narttupenskan kanssa! Täytyy vaan hartaasti toivoa, että tolla ei naksaha päässä ku Neita kasvaa.

Meillä kans Sera tätä mallia. En tosin vielä osaa sanoa muuttuuko koulutuksella mihinkään.
Osaa joskus haistella narttukoiraa murisematta ja hihnassa käyttäytyy kuin Kiks (mitä nyt sitä oon nähny), eli ei ihmeemmin noteeraa muita narttuja. Urosten kans tulee toimeen ongelmitta.
Saa nähä miten Rokun kanssa käy, se saattaa haista kummalliselle.
Don't underestimate me :)
01.03.2012 21.10
Sera kirjoitti:
Kiela kirjoitti:
Susa kirjoitti:

Meillä kans Sera tätä mallia. En tosin vielä osaa sanoa muuttuuko koulutuksella mihinkään.
Osaa joskus haistella narttukoiraa murisematta ja hihnassa käyttäytyy kuin Kiks (mitä nyt sitä oon nähny), eli ei ihmeemmin noteeraa muita narttuja. Urosten kans tulee toimeen ongelmitta.
Saa nähä miten Rokun kanssa käy, se saattaa haista kummalliselle.

Minä takerrun Kielan tekstiin, kyllä se on ihan aina ihmisestä kiinni tuleeko koira toimeen muiden koirien kanssa vai ei, sekä muiden koirien käytös vaikuttaa myös sen oman koiran käytökseen, joten koirapuistot eivät välttämättä ole oikeita paikkoja "sosiallistamiselle", Kaikki koirat eivät välttämättä toisiaan hyväksy mutta sietää täytyy jos/kun omistajasta on kiinni. Koiralle ei anneta vaihtoehtoja ja koiralta ei KYSYTÄ!

Ja se on sitten riittääkö omistajan henkinen kantti hallitsemaan koiraa ja sen käytöstä tilanteissa.

Joka tapauksessa, ihmisen on oltava "dominoivampi" osapuoli verrattavissa omaan koiraansa, huomatkaa; Dominoiva ei tarkoita väkivaltaa!

Muokattu viimeksi: 01.03.12 21.14
01.03.2012 21.13
Iitu kirjoitti:

Joka tapauksessa, ihmisen on oltava "dominoivampi" osapuoli verrattavissa omaan koiraansa, huomatkaa; Dominoiva ei tarkoita väkivaltaa!

Allekirjoitan, koiralle tulee tehdä selväksi mitä se saa tehdä ja mitä se ei saa tehdä.

01.03.2012 22.04
Lobo kirjoitti:
Iitu kirjoitti:

Allekirjoitan, koiralle tulee tehdä selväksi mitä se saa tehdä ja mitä se ei saa tehdä.

Samaa mieltä!

Harmiksi tää vaan usein mielletään hakkaamiseksi ja muuksi väkivallaksi, vaikkei se sitä todellakaan ole.

01.03.2012 22.32
022573310_r
Turku
Kyllä se musta johtuu ihan ihmisestä. Itse joskus en puuttunut ajoissa niihin pieniin merkkeihin joita sakke alko osoittaa uroskoiria kohtaan ja tässä sitä ollaan. Nyt oon kyllä oppinut sen tekniikan mikä sopii koiraani parhaiten, millä lähtee hiomaan koiraa parempaan suuntaan :)
"Even a symphony can't say what you mean to me"
01.03.2012 23.01
022366739_r
Kuusamo
Saa nähdä miten meillä lähtee tämän kanssa menemään. Myytiin meille lauman narttujen välisen riidan takia kun tappeluita oli tämän ja vanhemman nartun välillä.
02.03.2012 00.01
021869188_r
Helsinki
Meillä ajokki ei menneiden vuoksi tule kaikkien kanssa toimeen, varsinkaan isojen tummien koirien kanssa.. Tänään kuitenkin tapahtu ihme ! Marssimme uuten mustiin ja mirriin joka kuhisi koiria ja äijä ei sanonut sanaakaan.. Niin pieni juttu, mutta niin iso askel meille <3 Olen 4vuotta työskennellyt ton ''agressiivisuuden'' kanssa ja yritänyt karkoittaa sitä ja tänään näkyi ekaa kertaa muutosta !
Omistaja on kyllä Onnellinen isolla Oolla
Muokattu viimeksi: 02.03.12 00.01
02.03.2012 07.41
Roki kirjoitti:
Meillä ajokki ei menneiden vuoksi tule kaikkien kanssa toimeen, varsinkaan isojen tummien koirien kanssa.. Tänään kuitenkin tapahtu ihme ! Marssimme uuten mustiin ja mirriin joka kuhisi koiria ja äijä ei sanonut sanaakaan.. Niin pieni juttu, mutta niin iso askel meille <3 Olen 4vuotta työskennellyt ton ''agressiivisuuden'' kanssa ja yritänyt karkoittaa sitä ja tänään näkyi ekaa kertaa muutosta !

Tähän Rokin kirjoitukseen mainiten, Koira elää hetkessä, ei menneessä! En yhtään ihmettele jos koira käyttäytyy "totutulla" ja opitulla tavalla koska ihminen muistaa ne huonot kokemukset menneestä jotka ovat tapahtuneet, ihmisen pitää unohtaa ja päästää irti tapahtuineista, jotta koiran kanssa kyetään etenemään.

Muokattu viimeksi: 02.03.12 07.42
02.03.2012 08.22
021566031_r
Karijoki
Danny kirjoitti:
Roki kirjoitti:

Tähän Rokin kirjoitukseen mainiten, Koira elää hetkessä, ei menneessä! En yhtään ihmettele jos koira käyttäytyy "totutulla" ja opitulla tavalla koska ihminen muistaa ne huonot kokemukset menneestä jotka ovat tapahtuneet, ihmisen pitää unohtaa ja päästää irti tapahtuineista, jotta koiran kanssa kyetään etenemään.

Tottakai koiralle voi jäädä trauma siitä, että sen kimppuun on esimerkiksi hyökännyt musta iso koira. Totta, että koira elää hetkessä. Ja se on juuri kiinni siitä ihmisestä, että miten reagoi sen tapahtuman jälkeen jos toinen koira on esimerkiksi tullut oman koiran päälle. Jos sitä jää surkuttelemaan ja säälimään jne. koira, ei koskaan pääse "yli" tapahtuneesta, koska ihmisen mielentila pitää koiran siinä "tilassa". Kun ihminen osaa päästää irti menneistä niin koira pääsee jatkamaan normaalia elämää, ei se sekunneissa tapahdu, mutta pikkuhiljaa =)

"No matter what you do, I will always love you."
02.03.2012 08.28
000112439_r
Danny kirjoitti:
Roki kirjoitti:

Tähän Rokin kirjoitukseen mainiten, Koira elää hetkessä, ei menneessä! En yhtään ihmettele jos koira käyttäytyy "totutulla" ja opitulla tavalla koska ihminen muistaa ne huonot kokemukset menneestä jotka ovat tapahtuneet, ihmisen pitää unohtaa ja päästää irti tapahtuineista, jotta koiran kanssa kyetään etenemään.

Dannyn kanssa samoilla kannoilla. Kun omistaja siirtyy elämässä eteempäin ja unohtaa ne huonot kokemukset, niin koirankin on helpompi unohtaa ne. Itsekin olen tämän etenkin Wilin kanssa huomannut.

02.03.2012 08.39
Wili kirjoitti:
Danny kirjoitti:
Roki kirjoitti:

Dannyn kanssa samoilla kannoilla. Kun omistaja siirtyy elämässä eteempäin ja unohtaa ne huonot kokemukset, niin koirankin on helpompi unohtaa ne. Itsekin olen tämän etenkin Wilin kanssa huomannut.

Periaatteessa pelkkä unohtaminen ei saa koiraa ohittamaan nyt vaikka ne tummat koirat tuosta nuon vain, vaan sitäkin pitää treenata.

Se ettei ihminen pelkää tilannetta, treenaaminen menee monia askeleita eteenpäin kun ihminen pystyy olemaan kylmänrauhallinen, kun ihminen ei stressaa niin ei koirakaan niin herkästi, saattaa olla että koira alkaa olla välittämättä muista(tummista) koirista kun omistaja ei stressaa/pelkää ja ala pelon alaisena tekemään asioita jotka ovat suora käsky koiralle nyt vaikka räyhätä(kiertää remmiä käteen, koiraa lähemmäksi itseä) Siinä pitää treenata itseään ja myös treenata koiraa sietämään myös niitä tummia koiria.

02.03.2012 11.16
Lobo kirjoitti:
Wili kirjoitti:
Danny kirjoitti:
Roki kirjoitti:

Periaatteessa pelkkä unohtaminen ei saa koiraa ohittamaan nyt vaikka ne tummat koirat tuosta nuon vain, vaan sitäkin pitää treenata.

Se ettei ihminen pelkää tilannetta, treenaaminen menee monia askeleita eteenpäin kun ihminen pystyy olemaan kylmänrauhallinen, kun ihminen ei stressaa niin ei koirakaan niin herkästi, saattaa olla että koira alkaa olla välittämättä muista(tummista) koirista kun omistaja ei stressaa/pelkää ja ala pelon alaisena tekemään asioita jotka ovat suora käsky koiralle nyt vaikka räyhätä(kiertää remmiä käteen, koiraa lähemmäksi itseä) Siinä pitää treenata itseään ja myös treenata koiraa sietämään myös niitä tummia koiria.

Niin, selvennystä taasen Koira kyllä muistaa varmasti tapahtuneen, mutta ei tee siitä "numeroa" ja vatvo tapahtunutta mielessään (ihminen tekee niin). Kyllä, treenata pitää koiran sekä ITSENSÄ kannalta, jotta koira osaa luopua tilanteesta jossa se on oppinut olemaan aggre tai pelkäävä koira. Tässäkin ihminen on avain asian ratkeamiseen, sillä omalla käytöksellä ja eleillä kyetään mahdollistamaan myös sen koiran onnistuminen.

Koiraa ei pidä syyttää, jos haluaa koiran käyttäytyvän oikein pitää myös vaatia itseltänsä enemmän ja koulia itseänsä oikeaan rauhalliseen ja itsevarmaan mielentilaan. Se on uskomatonta, kuinka paljon jo pieni epävarma tai turhautunut mielentila vaikuttaa siihen meidän oman koiramme käytökseen, muutos on aivan mieletön.

Lobo sanoikin asiaan pientä esimerkkiä.

Muokattu viimeksi: 02.03.12 11.18
02.03.2012 11.31
022366739_r
Kuusamo
Kuvitelkaa tilanne, jossa toisille koirille tiedettävästi aggre karkaa. Kyllä se silti hyökkää muiden koirien kimppuun, vaikka ihminen ei olisi koko tilanteessa mukana.
02.03.2012 11.33
Coma kirjoitti:

Mäki oon samaa mieltä :)

02.03.2012 11.35
Sera kirjoitti:
Kuvitelkaa tilanne, jossa toisille koirille tiedettävästi aggre karkaa. Kyllä se silti hyökkää muiden koirien kimppuun, vaikka ihminen ei olisi koko tilanteessa mukana.

Niin?

Tottakai koira hyökkää! koska koira on jo hihnassa päästetty tilanteeseen jossa se on tarpeeksi turhautunut ja kiihtynyt! Koira usein purkaa turhautuneisuutta joka muuttuu hyvin nopeasti "aggressioksi".

Ja jos nyt mahdollisesti puhut irtokoirasta, niin TAAS ihmisen pitää olla tilanteen herra oli irtokoira aggre tai ei.

Muokattu viimeksi: 02.03.12 11.36
02.03.2012 11.35
En sanoisi, että koiran aggressiivisuuteen löytyy vika aina omistajan päästä. Voihan se olla esim. toisen koiran aiheuttama jos on joku hyökännyt kimppuun ja siitä jäänyt pelokas aggressiivisuus. Omistajan pitää sille kyllä laittaa stoppi. Jos tajusin ..
02.03.2012 11.39
020994464_r
Kurikka
Ei Minikään tykkää oikein toisista koirista, kärttyinen vanha mummo kun on :D Lenkilläkin kyllä katselee kiinnostuneena vastaantulevia koiria mutta jos vastapuoli näyttää liikaa innostumisen merkkejä, niin kääntää vaan päänsä kylmän viileesti poispäin ja haistelee muita hajuja.
02.03.2012 12.05
022366743_r
Kuusamo
Danny kirjoitti:
Sera kirjoitti:

Niin?

Tottakai koira hyökkää! koska koira on jo hihnassa päästetty tilanteeseen jossa se on tarpeeksi turhautunut ja kiihtynyt! Koira usein purkaa turhautuneisuutta joka muuttuu hyvin nopeasti "aggressioksi".

Ja jos nyt mahdollisesti puhut irtokoirasta, niin TAAS ihmisen pitää olla tilanteen herra oli irtokoira aggre tai ei.

Mä niin tiesin mitä täältä tulee :D älä nyt sentään idioottina mua pidä. Viittasin tähän: "En yhtään ihmettele jos koira käyttäytyy "totutulla" ja opitulla tavalla koska ihminen muistaa ne huonot kokemukset menneestä jotka ovat tapahtuneet, ihmisen pitää unohtaa ja päästää irti tapahtuineista". Ei pidä korostaa liikaa ihmisen vaikutusta.
02.03.2012 15.25
000105754_r
Susa kirjoitti:

Mut voihan se olla että ei kaikki koirat tykkää kaikista,enhän itsekkään pidä useimmista ihmisistä mutta kyllä mä niitä siedän jos täytyy. Hyvähän se olisi että koira sietäisi toisia,ei aggrea koiraa pidäkkään viedä puistoon ym.

Hohhoh tulihan sieltä yksi tietäjä taas.. Ihan turha tähän on Millania vetää mukaan, kaikki ei ole edes puolet niin taitavia kuin hän ja lisäksi hänen pittinsä.. No ei ne välttämättä ihan puhtaita pittejä edes ole. Sosiaalistaminen on helppoa jos on päässyt ihan pennusta asti kouluttamaan koiransa, sitten saa ihan itseään syyttää jos ei tule toimeen.

Meidän Indille riitti muutama huono kokemus irtokoirista jotka kävivät päälle ja aggreista koirista puistossa eikä ole sen jälkeen tullut toimeen vieraiden koirien kanssa. Omasta laiskuudestahan se toki on kiinni (ja siitä että pääosin töiden takia lenkitetään koirat öisin) ettei siedä yhtään muita lähellä mutta ei sen tarvitsekkaan. Sillä on kotona 2 koirakaveria, kolmas tulossa niin en näe mitään syytä että sen tarvitsisi pitää ihan jokaisesta vastaantulijasta. Useimmiten tuo räyhää niille koska täällä on pikkupiskejä jotka aloittaa sen räyhäämisen jo 500 metrin päästä koiralle kuin koiralle, niin tietenkin tuo vastaa niille. Lisäksi ei kaikki koirat ja rodut ole seurakoiria joiden olisi pakko tulla toimeen muiden kanssa, sitä vaan ei monet ymmärrä. Jos on tarvetta niin kyllä meidänkin fifi pääsee hihnalenkeille muiden kanssa ja miksipäs ei metsälenkillekkin missä saa irti olla, mutta eipä usein ole tarvetta moiseen.

02.03.2012 15.35
Indi kirjoitti:
Susa kirjoitti:

Mut voihan se olla että ei kaikki koirat tykkää kaikista,enhän itsekkään pidä useimmista ihmisistä mutta kyllä mä niitä siedän jos täytyy. Hyvähän se olisi että koira sietäisi toisia,ei aggrea koiraa pidäkkään viedä puistoon ym.

Hohhoh tulihan sieltä yksi tietäjä taas.. Ihan turha tähän on Millania vetää mukaan, kaikki ei ole edes puolet niin taitavia kuin hän ja lisäksi hänen pittinsä.. No ei ne välttämättä ihan puhtaita pittejä edes ole. Sosiaalistaminen on helppoa jos on päässyt ihan pennusta asti kouluttamaan koiransa, sitten saa ihan itseään syyttää jos ei tule toimeen.

Meidän Indille riitti muutama huono kokemus irtokoirista jotka kävivät päälle ja aggreista koirista puistossa eikä ole sen jälkeen tullut toimeen vieraiden koirien kanssa. Omasta laiskuudestahan se toki on kiinni (ja siitä että pääosin töiden takia lenkitetään koirat öisin) ettei siedä yhtään muita lähellä mutta ei sen tarvitsekkaan. Sillä on kotona 2 koirakaveria, kolmas tulossa niin en näe mitään syytä että sen tarvitsisi pitää ihan jokaisesta vastaantulijasta. Useimmiten tuo räyhää niille koska täällä on pikkupiskejä jotka aloittaa sen räyhäämisen jo 500 metrin päästä koiralle kuin koiralle, niin tietenkin tuo vastaa niille. Lisäksi ei kaikki koirat ja rodut ole seurakoiria joiden olisi pakko tulla toimeen muiden kanssa, sitä vaan ei monet ymmärrä. Jos on tarvetta niin kyllä meidänkin fifi pääsee hihnalenkeille muiden kanssa ja miksipäs ei metsälenkillekkin missä saa irti olla, mutta eipä usein ole tarvetta moiseen.

Nää jotka väittää että koiran kun koiran saa kouluttamalla tulemaan toimeen toisten kanssa, ei taida tietää mitään esim. gamebred piteistä ;)

Ja niinku Indi sano, Millanin ohjelmassa nähdyt pitit suurinosa ei varmastikaan ole puhtaita..suurinta osaahan niistä ei ole edes rekattu tms. vaan ovat rescueita.

02.03.2012 15.51
000105754_r

Näin, hyvä että edes yksi ihminen täällä ymmärtää mitä ajan takaa. Hyvä Melina! :)

Muoks. Ja lisäksi mikäli on valinnut pitin "omaksi rodukseen" ja haluaa sen tulevan toimeen muiden kanssa täydellisesti on valinnut ihan väärän rodun itselleen ja aivan vääristä syistä. Maailmassa on monta seurakoiramaisempaa rotua, miksi juuri pitti?

Muokattu viimeksi: 02.03.12 16.04
02.03.2012 15.54
022415919_r
Porvoo
Coma kirjoitti:

Olen samaa mieltä Coman kanssa, varsinkin olen omistanut varsin äkkipikaisia koiria jotka ei tule toimeen kaikkien kanssa niin tiedän hyvin ettei kaikkien kanssa tulla toimeen. Riippuu toisesta koirista myös, ei Bomba ja Olga tee mitään hyökkäävää ellei toinen anna siihen syytä, ne on kuitenkin herkkiä puolustamaan itseään. Sitten on taas kun on näitä enemmän seurakoiria kuten Wanda ja vanha koiramme jotka suhtautuu toisiin koiriin ihan toisella tavalla, ilman samanlaista varausta mitä noilla terriereillä eikä lähde rähinään samanlailla.

Koiran pystyy totuttamaan muihin koiriin, esimerkiksi Olgalla oli kausi (oli saanut traumoja) jolloin meni rähinä tyylillä kaikkia koiria kohtaan mutta pikkuhiljaan kasvanu ettei hätää ole.

02.03.2012 16.06
022212446_r
Lahti
Melina kirjoitti:
Indi kirjoitti:
Susa kirjoitti:

Nää jotka väittää että koiran kun koiran saa kouluttamalla tulemaan toimeen toisten kanssa, ei taida tietää mitään esim. gamebred piteistä ;)

Ja niinku Indi sano, Millanin ohjelmassa nähdyt pitit suurinosa ei varmastikaan ole puhtaita..suurinta osaahan niistä ei ole edes rekattu tms. vaan ovat rescueita.

Ihan hieman ot vaan, mutta eipä kai tässä nyt olellisinta ollutkaan se onko ne puhtaita vai ei.

mutta joo, ei meillä ainakaan koirien tarvitse olla yltiösosiaalisia joka sessen kavereita, Mutta meillä ei lähetä meuhkaamaan vastaantulevan räksyttäjän tavoin, eikä meillä myöskään yritetä hampaat irvessä kiskoa vastaan tulevan koiran kimppuun sen takia kun se soittaa suutaan. Hihnassa mennään neutraalisti. Leikit tiettyjen leikkikavereiden kanssa sitten erikseen.

Muoks. Siltä osin olen samoilla linjoilla että jokaisen koiran omistajan pitäisi pyrkiä saamaan koirastaan sosiaalinen, oli se sitten pitti tai ei. Mutta varauduttava siihen ettei se ei aina natsaakkaan. mutta sitä en ymmärrä jos alusta asti ollaan niillä linjoilla että "joo ei, ei tämä tule toimeen toisten koirien kanssa koska tää on tän rotuinen" 

Muokattu viimeksi: 02.03.12 16.29
02.03.2012 16.26
Kurppa kirjoitti:
Danny kirjoitti:
Sera kirjoitti:

Niin?

Mä niin tiesin mitä täältä tulee :D älä nyt sentään idioottina mua pidä. Viittasin tähän: "En yhtään ihmettele jos koira käyttäytyy "totutulla" ja opitulla tavalla koska ihminen muistaa ne huonot kokemukset menneestä jotka ovat tapahtuneet, ihmisen pitää unohtaa ja päästää irti tapahtuineista". Ei pidä korostaa liikaa ihmisen vaikutusta.

Jos haluaa että keskustelu elää niin kyllä siihen omat näkemykset asioihin kuuluvat ja ne mielipiteet, mutta ole hyvä vain jos "tiedät" valmiiksi minkälaista tekstiä on tulossa kenekin teksteistä.

Normaali koira ei ole syntyessään valmiiksi aggressiivinen, vaan mahdollisesti dominoiva, se ei kuitenkaan tee koirasta aggressiivista! Joten kyllä, ihmisen vaikutusta koiraan ei voi liikaa korostaa! Ihminen tekee aggressiivisesti käyttäytyviä koiria!

02.03.2012 16.37
000105754_r
Pippuri kirjoitti:

mutta joo, ei meillä ainakaan koirien tarvitse olla yltiösosiaalisia joka sessen kavereita, Mutta meillä ei lähetä meuhkaamaan vastaantulevan räksyttäjän tavoin, eikä meillä myöskään yritetä hampaat irvessä kiskoa vastaan tulevan koiran kimppuun sen takia kun se soittaa suutaan. Hihnassa mennään neutraalisti. Leikit tiettyjen leikkikavereiden kanssa sitten erikseen.

Itse ainakin taisin perustella miksi meillä on näin ja jos on tarvetta niin kyllä Indikin vieraita koiria sietää. Itseäni saan syyttää laiskuudesta ja kolmivuorotyöstä. En itsekkään ymmärrä sitä jos ihan alusta asti ollaan sitä mieltä että "tämä ei siedä muita" vaikka koira olisikin pentu jne..

02.03.2012 18.19
Pippuri kirjoitti:
Melina kirjoitti:
Indi kirjoitti:
Susa kirjoitti:

Ihan hieman ot vaan, mutta eipä kai tässä nyt olellisinta ollutkaan se onko ne puhtaita vai ei.

Muoks. Siltä osin olen samoilla linjoilla että jokaisen koiran omistajan pitäisi pyrkiä saamaan koirastaan sosiaalinen, oli se sitten pitti tai ei. Mutta varauduttava siihen ettei se ei aina natsaakkaan. mutta sitä en ymmärrä jos alusta asti ollaan niillä linjoilla että "joo ei, ei tämä tule toimeen toisten koirien kanssa koska tää on tän rotuinen"

Siinä mielessä sillä on väliä onko puhdas vai joku amstaffi-labbismix koska ei sellaista ja pittiä voi verrata niin että olsivat samanlaisia. Kyllä toimix varmasti tulee hyvin koulutuksella toimeen toisten kanssa paljon helpommin kuin tappelemaan kasvatettu gamepitti. Siis viitaten kun oli noista MIllanin koulimista piteistä..

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti