Pelottava ope - Sivu 2 (Yleinen keskustelu > Ajankohtaista)

27.05.2010 19.06
000099074_r

Ei se ole aina niin helppoa käydä kielimässä opettajasta. Kuitenkin on se arvostus vanhempaa ihmistä kohtaan, enkä minä edes uskaltaisi.

Meillä oli ala-asteella opettaja, joka huusi melkoisen paljon, ja ihan turhasta. Ymmärrän, jos olisi syytä, mutta joskus purki pahaa päivää oppilaisiin. Itselleni joskus alkoi huutamaan, ja minulla tapana suuttuessani saada "itkuraivokohtauksia". Toivottavasti oppi minusta edes jotain, kun uskalsin hänelle asiasta sitten sanoa.

Opettajat saavat pitää kuria, ja ärähtämisessä ei mitään pahaa, mutta huutaminen (aiheetta) on niin turhaa.

Koulussamme on myös sellainen ongelma, että kun joku oppilas on useasti tehnyt jotain pahaa, niin hänestä tehdään joka ikiseen asiaan syntipukki. Tämä on minusta niin väärin.

27.05.2010 19.20
Herkules kirjoitti:

Ei se ole aina niin helppoa käydä kielimässä opettajasta. Kuitenkin on se arvostus vanhempaa ihmistä kohtaan, enkä minä edes uskaltaisi.

Meillä oli ala-asteella opettaja, joka huusi melkoisen paljon, ja ihan turhasta. Ymmärrän, jos olisi syytä, mutta joskus purki pahaa päivää oppilaisiin. Itselleni joskus alkoi huutamaan, ja minulla tapana suuttuessani saada "itkuraivokohtauksia". Toivottavasti oppi minusta edes jotain, kun uskalsin hänelle asiasta sitten sanoa.

Opettajat saavat pitää kuria, ja ärähtämisessä ei mitään pahaa, mutta huutaminen (aiheetta) on niin turhaa.

Koulussamme on myös sellainen ongelma, että kun joku oppilas on useasti tehnyt jotain pahaa, niin hänestä tehdään joka ikiseen asiaan syntipukki. Tämä on minusta niin väärin.

Aivan totta. Voi olla hyvinkin iso kynnys mennä sanomaan asiasta eteenpäin.

Samaa mieltä siitä, että opettajan ei pitäisi purkaa pahaa oloaan oppilaisiin. Sellaisessa ammatissa olevan ihmisen pitäisi osata pitää oma ja työelämä erillään -kuten kaikissa ammateissa. Tässä ammatissa kuitenkin ihminen ohjaa kehittyviä ihmisiä ja edesauttaa heitä luomaan tasapainoista tulevaisuutta. Opettajasta otetaan mallia, hän ei opeta vain teoriaa vaan myös elämää. Kuten koulun piilo-opetussuunnitelmasta ilmenee, koulun tärkeimpiin tehtäviin kuuluu mm. käytöksen opettaminen. Miten lapset voisivat oppia oikeaa, hyväksyttyä käytöstä jo opettaja itse ei sellaista anna?

Koulussa pitäisi oppia niin paöjon enemmän kuin pelkkää teoriaa. Sieltä pitäisi saada rahkeita elämään. Opettajien pitäisikin olla kannustavia ja tasa-arvoisia..

Ihmettelen, miten tällaisia "kauhu-opeja" on alunperinkään päässyt opettajakoulutukseen... siinähän käydään jotain psykologisia testejä.. (Tietenkin he ovat voineet lukea sivuaineena kasvatustiedettä ja saada opettajan pätevyyden joihinkin aineisiin.)

Vielä tuosta oppilaiden leimaamisesta huonoksi tai pahaksi oppilaaksi. Tämä on todella ongelmallinen tosiasia. Sen maineen murtaminen voi olla hyvinkin vaikeaa oppilaalle myöhemmin ja aiheuttaa paineita. Kuitenkin ihmiset muuttuvat ja kehittyvät koko ikänsä. Jos jo nuorena saa häirikön maineen, voi se olla vaikea karistaa.. tavallaan sitten ihmiseen kohdistuu odotuksiakin joita ei pitäisi olla...Pitäisi ymmärtää, että ihmiset muuttuvat eivätkä pysy samanlaisina.Harmi kyllä joskus sen asian tajuaminen tuntuu mahdottomalta joillekin mielipiteisiinsä pinttyneille ihmisille.

Muokattu viimeksi: 27.05.10 19.22
27.05.2010 19.27
000099074_r
Yoda kirjoitti:

Vielä tuosta oppilaiden leimaamisesta huonoksi tai pahaksi oppilaaksi. Tämä on todella ongelmallinen tosiasia. Sen maineen murtaminen voi olla hyvinkin vaikeaa oppilaalle myöhemmin ja aiheuttaa paineita. Kuitenkin ihmiset muuttuvat ja kehittyvät koko ikänsä. Jos jo nuorena saa häirikön maineen, voi se olla vaikea karistaa.. tavallaan sitten ihmiseen kohdistuu odotuksiakin joita ei pitäisi olla...Pitäisi ymmärtää, että ihmiset muuttuvat eivätkä pysy samanlaisina.Harmi kyllä joskus sen asian tajuaminen tuntuu mahdottomalta joillekin mielipiteisiinsä pinttyneille ihmisille.

Näinpä. Hyvin harmillista. Itse olen leimautunut "suosikkioppilaiden" puolelle, joka myöskin ottaa minua aivoon. Opettajat pitävät täydellisenä ja minua ahdistaa, koska aina (esimerkkinä) minulta kysytään kysymykseen vastausta, koska oletetaan, että asian tiedän.

No se onkin kiva tilanne, kun ei mitään hajua asiasta ja sitten vielä sanotaan "no kyllä sinä tiedät". Tämä on myös ikävää suhteiden pidon kanssa, koska olen nyt "opettajien lellikki" ja tästä syystä tietyt ihmiset eivät uskalla lähestyä. Hyvin ikävää.

Ystäväni ajattelevat minun olevan joku täydellisyyteen pyrkivä, ja luulevat minun opiskelevan 24/7. Tästä syystä yritän välttää kokeiden tuloksien kertomista ja minua inhottaa, jos opettaja ylistää hyvää tulosta.

Ei pitäisi häiritä, mutta häiritsee. En tiennyt, että "hikarin" maine olisi näin piinaavaa.

27.05.2010 21.20
Herkules kirjoitti:
Yoda kirjoitti:

Näinpä. Hyvin harmillista. Itse olen leimautunut "suosikkioppilaiden" puolelle, joka myöskin ottaa minua aivoon. Opettajat pitävät täydellisenä ja minua ahdistaa, koska aina (esimerkkinä) minulta kysytään kysymykseen vastausta, koska oletetaan, että asian tiedän.

No se onkin kiva tilanne, kun ei mitään hajua asiasta ja sitten vielä sanotaan "no kyllä sinä tiedät". Tämä on myös ikävää suhteiden pidon kanssa, koska olen nyt "opettajien lellikki" ja tästä syystä tietyt ihmiset eivät uskalla lähestyä. Hyvin ikävää.

Ystäväni ajattelevat minun olevan joku täydellisyyteen pyrkivä, ja luulevat minun opiskelevan 24/7. Tästä syystä yritän välttää kokeiden tuloksien kertomista ja minua inhottaa, jos opettaja ylistää hyvää tulosta.

Ei pitäisi häiritä, mutta häiritsee. En tiennyt, että "hikarin" maine olisi näin piinaavaa.

no jesh, mulla sama enkussa, jos ope ei saa vastausta, se kysyy multa, ja olettaa, että tottakai mä tiedän tän.. -.- ja tosiaan, mulla on alkanut mennä enkku huonompaan suuntaan, en oikeen ymmärrä näitä WASP yms muita juttuja.. O_O
sitten, kun kaikki nuo kaverit kysyy multa, jos ei saa läksyissä jtn tehtävää oikeen, ja minä vähän siinä vieressä että ¨ööhhhh.. ¨ ja veikkaan vaan jtn. :D

SORRY OT

Muokattu viimeksi: 27.05.10 21.20
27.05.2010 21.48

Minä muistan, kun olin vanhassa ala-asteessa 1-3lk (vaihdoin 3lk jälkeen koulua),
niin siellä meillä oli liikunnassa todella ilkeä/naljaileva opettaja.
Kerran eräällä tytöllä oli äitinsä vanhat lenkkarit, niin tämä liikunnanopettaja töksäytti siihen "Mites sinulla noin kulahtaneet kengänkäppyrät on? Roskiksestako löysit?", tietenkin tämä tyttö sitten loukkaantui/pillahti itkuun, kukapa ei olisi.
Ja vielä tämä tyttö oli muutenkin herkkä ja päällä oli koulukiusaaminen +huono itsetunto.

Opettaja ei koskaan pyytänyt anteeksi tältä tytöltä sanomisiaan.

Minulle tämä opettaja joskus jotain nälväili, kun en osannut kunnolla jarruttaa suksilla -> kaaduin takamukselleni.
No opettaja siinä jotain nälvi ja nauroi, itse nappasin sukset jalasta ja tönäytin ne +sauvat pystyyn lumipenkkaan, sanoen sitten "No, jos sulla on varaa nälviä muita, niin näytäppä kuinka oikeesti jarrutetaan! Ja sitäpaitsi, ei kukaan ole seppä syntyessään."
kyllä meni opettaja hiljaseks, eikä sen jälkeen minulle sanonut sanaakaan ilkeään sävyyn.

Muuten sitten ei ole tullut mitenkää pelottavia tmv opettajia vastaan, kun silloin vanhassa ala-asteessa.

28.05.2010 01.06
022573218_r
Helsinki

Meillä oli ala-asteella sellainen ranskanopettaja, joka nojautu ällöttävän lähelle ja silmäili aika tiuhaa tahtia rintoja + takapuolta. Kerran yks tyttö kumartui nostamaan kumia lattialta, joka oli pudonnut pulpetinkannen avaamisen takia, tää mies vähän kallisti päätään sivummalle ja tuijotti hänen takapuoltaan ja kuvottavasti lipo huuliaan.
ihan sairasta, meillä oli silloin ikää jotain 11-12 v ja ukko ainakin 40v.

Meillä ei ole onneksi yläasteella ahdistelevia opettajia, huutajia löytyy ja muutama "paha ope" jotka ovat oikeasti tosi mahtavia ja hyviä opettajia. meillä oli yks miessijainen, joka kyl vinkkaili vähän välii, mut se oli lähinnä sen tavaramerkki. Meinaten, ettei se yrittänyt ketää ahdistella tai pokata, se vaan vinkkaili aika usein, kun se halus saada ihmiset hymyilemään (ollaan aika passiivisen olosta porukkaa jotka aina huulet mutrus).

http://cpkusagur.blogspot.com
28.05.2010 11.51
000082504_r
RIP Piki kirjoitti:

Meillä pikkuisen sama juttu. Tai oikeastaan oli, ei enää.

62vuotias miesopettaja, opetti sekä liikuntaa, että terveystietoa. Sitä jopa minä kavahdin aina välillä, vaikka hänen suosioonsa kuuluinkin. "Herra E" käyttäytyi arvaamattomasti liikuntatuntien aikana, saattoi tulla takaapäin läpsimään takamukselle, uhkasi antaa "piiskaa" tunninjälkeen, haukkui poikia ku*ipäiksi tyttöjen kesken, pojille taas huoritteli tyttöjä. Uimassa ollessa veti yhden tytön kantapäästä vedenalle, yhden pojan pään painoi ihan suoraa. Parin pojan kurkkuihin ehti käydä kun nämä nurisivat hänen käytöksestään. Ja joka asiassa oma ryhmäni oli se täysi surkeus. Valitti minulle jopa muista oppilasita, ja suoraansanoen suosi minua, antoi joka lajista arvosanan 10, jota en kyllä aina uskonut ansaitsevani. Asiasta kerrottiin useaan otteeseen rehtorille, kuraattorille ja jopa koululautakuntaan, josta mies sai varoituksia. Rehtori kuitenkin tahtoi pitää hänet koulussa, sillä hänellä oli korkean tason koulutus ymsyms. erillisiä syitä. Niinpä sitten joka liikuntatunti elettiin pelossa, ja kuunneltiin raivoamisia ja haukkumista. Onneksi hän otti varhaiseläkkeen tekosyin: "Kyseisen koulun oppilaiden opettaminen on liian rasittavaa mielenterveydelleni." noh, ainakin siitä päästiin.

Hirveetä :o

29.05.2010 18.44

meijjän enkun ope huutaa naama punasena tunneilla , haukkuu ja sitten jos joltakin lipsahtaa * niin alkaa tämä ---> * * laitetaanko se * tokariin * !! ja ollaan pentuja , ei osata mitään , kuulutaan alempaan kastiin jne ..

niin ja tosta hikarin maineesta , mulla sama kun herkuleksella kaikki olettaa että minä tiedän , kaverit pitävät hikkenä uulevat että luen 24/7 .. ja yhsen ainoan kerran olen kokeesta saanut alle seiskan se oli ruotsin sanari joskus sain siitä 5 . koko luokka oli siinä ja katto kohta se itkee kun ei saanu 10 ja että miten tää on mahollista että tuo sai noin huono jne .. en mie lue niihin kokeisiin 24/7 en tajua että mitä pahaa siinä on jos vaan osaan ?

ja tuo häiriköksi leimaaminen . meidän luokalle kaikki on aina yhtien poikien syytä ne saa jälkkiä ihan pikkujutuista mistä muut ei ois saanu jne ..

Muokattu viimeksi: 27.08.10 08.09
29.05.2010 21.38
021986262_r
Oulu

Mun entisen koulun rehtori löi oppilaita ja saa edelleen jatkaa työssään. Samaisen koulun opo haukkui kaikki junteiksi, pelleiksi, kyvyttömiksi elämään nyky-yhteiskunnassa sun muuta scheissea. Ja maantiedonopettaja käyttäytyi hyvin uhkaavasti meikäläistä ja muutamaa muuta kohtaan. Onneksi ei tarvinnut viettää kuin vuosi siinä koulussa. :D

"Miten näin ylimaallisen häikäisevän ihanasta ihmisestä voidaan sanoa, että oon universumin suurin virtsapää?"
29.05.2010 21.43

mulla oli yläasteella, ei niinkään pelottava, vaan ahdistava kemian/fysiikan opettaja. Ei kuulu vieläkään mun lempi ihmisiini, tulen varmaan aina vihaamaan sitä äijää todella paljon....

Thanks a lot, Anna Tapio, kun sen opettajan palkkasitte ja ylensitte lehtoriksi -.-

29.05.2010 21.52
Mä en yhtään ihmettele "kauhuopeja" sen jälkeen, kun kaverini joka opiskelee ala-asteen luokanopeksi, kertoi, että jotkut hänen opiskelutovereistaan eivät läpäise edes ala-asteen matikankoetta. Olisi ehkä ihan hyvä tietää jotain niistä asioista joita on menemässä opettamaan, ja kun kyseisestä kokeesta pääsee läpi sillä, että osaa tehdä tehtävän jossa on kaksi jäätelöpalloa, valmis kaava ja tehtävänä laskea jäätelöpallojen tilavuus.. No, tasan ei käy järjen lahjat!
29.05.2010 21.56
Sandra kirjoitti:
Mä en yhtään ihmettele "kauhuopeja" sen jälkeen, kun kaverini joka opiskelee ala-asteen luokanopeksi, kertoi, että jotkut hänen opiskelutovereistaan eivät läpäise edes ala-asteen matikankoetta. Olisi ehkä ihan hyvä tietää jotain niistä asioista joita on menemässä opettamaan, ja kun kyseisestä kokeesta pääsee läpi sillä, että osaa tehdä tehtävän jossa on kaksi jäätelöpalloa, valmis kaava ja tehtävänä laskea jäätelöpallojen tilavuus.. No, tasan ei käy järjen lahjat!

Äläpä pilkkaa, mä en ainakaan muista mitään tilavuuskaavoja pätkääkään :'D

07.06.2010 18.35

Ala-asteella oli meidän luokalla pari oppilasta (CP-vammaisia) joilla oli avustajana yksi nainen. Nainen oli todella ahdistava ja tuntui lähentelevän. Kerran oli käsi melkein mun takamuksella kun kaveri varoitti. Kerrottiin tästä myös opettajalle, mutta mitään ei tapahtunu... Pienenä taas olin pyhäkoulussa ja siellä avustajana ollut n.60v mies hiplaili, tästä kerrottiin pyhäkouluopettajalle ja asia meni eteenpäin.

Amiksessa tehtiin valitus yhdestä opettajasta joka haukkui meitä päin naamaa tyhmiksi. Ei tajuttu kuulemma matikasta mitään, yms ja hän itse opetti päin per... Hän myös saattoi kesken tunnin häipyä sanomatta mitään ja puhui myös tunnilla puhelimessa. Asia kai käsiteltiin, mutta kyllä se äijä siellä oli vielä kun me pois lähdettiin vappuaattona...

07.06.2010 19.47
Enemmän naureskeltiin tälle opettajalle, kuin pelättiin. Ala-asteella siis poikien liikunnanopettaja oli aika omalaatuinen. Esimerkiksi kerran kun se kertoi erään pelin sääntöjä, jossa piti juosta mahdollisimman lujaa niin että kaikki pitivät toisiaan kädestä kiinni, niin yksi kaveri (tyttö) siinä jonossa toisena ja ensin oli joku poika. Se sitten halusi käytännössä vielä esitellä miten se peli toimii, ja sanoi sille pojalle että meneppäs ny siitä ja nappasi sitä tyttöä kädestä kiinni...
13.06.2010 14.35
Ala-asteella kaks epämiellyttävää miesopettajaa.

Ensimmäinen tämä joka englantia vitosella ja puukässää kutosella meille opetti (itse en tosin ollut puukässäryhmässä). Hänellä oli tapana puhua tyttöoppilailleen epäilyttävästi ja käyttäytyä muutenkin epäkorrektisti. Hän esimerkiksi sanoi samanikäiselle siskolleni joka sai huonon enkunnumeron, sekä hänen bestikselleen, joka sai hyvän numeron, että antoi "näteille tytöille hyvät ja rumille huonot numerot". Lisäksi hän keskusteli mesessä useiden tyttöoppilaiden kanssa, halaili heitä väenpakolla ilman konkreettista syytä, saattoi esim laskea kätensä persuksille seistessään heidän vierellään ja jakoi tunnilla yleisesti oppilaille (minullekin) huomautuksia heidän ulkonäöstään sekä seksuaaliväritteisiä vihjailuja "mennäänkö tonne puskan taakse" yms. Kutosen puukässäryhmälle hän avoimesti kertoi luokkalaisestaan tytöstä ja tämän aknesta, kuinka kamalalta tämä näytti ym.

Toinen opettaja oli meillä omaopettajana n. 4 kuukautta. Myös hän käyttäytyi epäilyttävästi tyttöoppilaitaan kohtaan, otti luokalta suosikkeja jne. Hän esitteli meille tunneilla täysin asiaankuulumattomia juttuja (jopa seksuaaliviitteisiä), kuten raakoja kuvia sairauksista, pilakuvia julkisuuden henkilöistä ym. Toisen kutosluokan oppilaat olivat tehneet hänestä rehtorille valituksen siitä, että tämä kyseinen opettaja oli tyttöliikkaryhmän suihkuaikana jäänyt pukuhuoneeseen vahtaamaan heidän riisuutumistaan ja pakottanut heidät käymään suihkussa yleisen säännön mukaan välittämättä tyttöjen vastustelusta perusteena miesopettajan katselu. Hän myös julisti yleisesti mielipiteitään luokkalaistemme poikien mielipiteistä koskien tyttöjä, puhui ulkonäöstämme ja arvosteli älykkyyttämme. Viimeisenä opetuspäivänään hän halasi kahta luokkalaistamme tyttöä (suosikkejaan, jätti kaikki muut halaamatta) siten että asetti kätensä heidän persuksilleen. Opettajaa pidettiin yleisesti pervona.

Ittellä kyllä kyti pieni pelko tota meidän uutta naisopettajaa kohtaan tossa jossain vaiheessa. Luokkalaiset levitteli valheita tälle että mm. kaatelen mummoja kadulla ja haukun heitä, opettaja uskoi kaiken ja jouduin silmätikuksi. Kun tuosta jutusta vanhempien tuella jotenkin yli päästiin, toinen juttu että luokkakaverin pikkuveli sylki päälle koulun keinuissa, kun asiasta kerroin kamun kanssa eteenpäin niin saatiin sekä pikkuveli että tämä luokkalaiseni tyttö (pojan isosisko) kimppuun, tuli pilareita ym ja taas opettajan silmätikkuina. Kyllähän se loppua kohden paremmin mua katsoi mutta ei siitä hyvä muisto jäänyt.

Enemmän mä pelkään siivoojia ja keittäjiä kuin opettajia. Siivoojat raivoaa joka asiasta, keittäjät on mm. haukkunut mulkosilmäksi siskoani ja raivonnut opettajallemme kun hän kävi hakemassa leipää. o__o aina onkin tuntunut ettei niillä oikein ole elämää.
19.08.2010 21.24
019126451_r
Lappeenranta

Meillä on ammattikoulussa (ei onneksi opeta itselleni mitään) todella mulkku opettaja.

Se naikkonen on haastanut ainakin 3 oppilasta ja 1 opettajan satoja kertoja oikeuteen..

Se jätti yhden kaverini luokalle (oli juuri valmistumassa) 3 poissaolon takia. Eikä antanut kosvata niitä ennen koulun loppumista. Oli vain valittanut ja toivottanut tervetulleeksi 3 luokalle uudelleen. Kaveria vähän otti päähän.

Muut opettajat sekä kaverin luokanvalvoja oli yrittäny puhua sille haahkalle järkeä, mutta ei mitään tehoa...

Kyseinen opettaja oli haukkunut päin naamaa kaverini kuvistyötä ja piirustustaitoa.

Tuo on jo kohtuutonta!!

Muokattu viimeksi: 27.08.10 08.12
19.08.2010 21.36
^ Miks tommosen opettajan annetaan olla virassa? O.o Ei tuo kuulosta yhtään mukavalta enää kenenkään kannalta..
05.09.2010 19.53
020541678_r
Hausjärvi

Mäkin laitan tänne tän, opettajat on khyl inhottavii jotkut!

HUI! Meidän koulussa on opettaja, joka aina hiplaa, siis se on nais opettaja, sellanen pienryhmän opettaja, eli joku ihme resurssi ope, mutta kuitenkin! Mäkin olen tyttö, mutta silti monia tyttöjäkin se ahdistaa, kun se menee ohi ni se saattaa yhtäkkii vaan rupee silittää päätä ja on sillai et miten menee jne, ja sitt se aina hieroo vaikkapa just mun käsivarsia jne. se on tosi ällöttävää ja ahdistavaa ;/ rehtorille on puhuttu ja hän sanoi, että sanoo et meihin ei saa koskea, mutta siltikin vielä koskee! mitä täytyy tehdä, kun ei oikein huvittaisi sen tunneille mennä?!!

Ja meidänkin köksän opettaja on kamala! onneks ei opeta enään mua, muttakun olin seiskalla! huh! se veti kauheet pultit siitä jos laitto aineet väärässä järjesstyksessä kulhoon! esim. jos kirjassa luki että 4dl vehnäjauhoo ja 1 tl leivinjauhoo, ja jos se näki et laitto vääräs järjestyksess, ni tuli ihan naaman eteen raivoamaan ihan täysiä, ja saatto antaa kuivaköksääkin!!

06.09.2010 14.33
021606432_r
Hausjärvi
Poju// Tiedän tuon opettajan, onneksi ei minua opeta. Opettajalla on myös tapana lahjoa oppilaita ja viedä omaan kotiinsa kylään kesken kouulupäivän, olen kuullut. Outoa käytöstä opettajalta...
07.09.2010 14.41
020541678_r
Hausjärvi

Mimmi, se vei miedät vain omaan kotiinsa koska me mentiin biologian tunnilla urheilukentälle, ni sit se vei meidät sen kotiin ja anto keksii ja tollai... mutt hyiih! ja sit ku se aina lääppii, ja nytku rehtori on sanonu sille et ei saa koskee oppilaisiii et niit ahdistaa, ni se on ihan sika kärttynen nykyään :/ ;o outoooo.

08.09.2010 16.06
020953748_r
Janakkala

Mulla oli sellanen ope joka tais kerran suuttua mulle kun en tehny jotain kuvistyötä tmv. ja sitten se huus siinä luokan edessä jotain tyyliin kun on vammanen niin pitääkö käydä normaalia koulua. Ei se sinänsä mua haitannu kun ne muut kyllä ties jo mut kuiteski. Tosin se päivitteli vielä sen jälkeenkin kun sillä luokalla ei ole yhtään normaalia oppilasta. Oli se varmaan sitten tyytyväinen kun en käyny enää vikaa luokkaa "normikoulussa" :P

Mut opettajat on tollasia.

http://www.youtube.com/user/TheHiekkis
10.09.2010 08.25
021541702_r
Hausjärvi

Meillä oli ala-asteella sellainen apu-ope joka pelas spiristismiä, se niinkuin kertoi miten sitä pelataan, kertoi kaikki salat, että saako peili olla miten jne..
Sitten se vielä kertoi että sillä toimii se ja sillä aina sitten leijuu kaikki lasit sinä hetkenä.

Vähän ajan päästä, kun meidän koulun rehtori sai teitää, se erotettiin.. Onneksi.. Pelottavaa..

10.09.2010 08.40
022680611_r
Janakkala

Joo-o, meillä oli kuudennella luokalla n 60-vuotias sijainen, joka oli aika omalaatuinen. Ei siinä mitään pahaa ollut, mutta viimeisenä tuntinaa hän sanoi: "Jaaha, kyllä jokaisen tulevan nuorukaisen pitää osata keittää pontikkaa!" Ja opettaja kirjoitti pontikan ohjeet taululle ja meidän piti kirjoittaa ne sitten irtopaperille. Aika lainkuuliainen ja vastuullinen sijainen, kyllä.

On ohjeet muuten vieläkin tallessa :D

Chowi on lahjomaton.
10.09.2010 18.11
000037300_r
nohhuuhhu! :D vai että pontikan keittoa, ootkos keitellyt pontikkaaa
30.10.2010 14.39
022681392_r
Vantaa
hyyih meijän koulus on sika pervo liikkaope :oo
Naruleluja tilauksesta! Kysy lisää! :)
12.12.2010 19.19
022070712_r
Kuhmo
Meijän liikka ope ei oo mitenkään ahistava eikä käytäyvy agressiivisesti mut se on muuten vaan typerä. Se muutelee kuntotestin sääntöjä, ei pitäny meille esim juoksutestejä ollenkaan. Se syrjii meidän luokkaa vaikka meidän luokka on paljon aktiivisempi kuin se toinen. Sit jos se toinen luokka sanoo ettei ne halua pelata se ope suunnilleen silittää päätä ja sanoo no pelataan jtn muuta, mut meidän pitää suostuu kaikkiin peleihin. Luistelussaki se keksi iha omia lajeja ja leikkejä vaikka olis pitäny pelata ringettee/jäkistä.. Se keksii joka ikiseen lajiin omia juttuja jotka ei todellakaan kuulu opetussuunnitelmaan. Suunnistuksessa se laitto meijät mettään ettimään rakseja sit tuliin sillee en kyllä löytäny mitään se vaan sano "joo en ollukkaa varma onko noita ees olemassa". Hieman mielenkiintosta opettamista ainaki minusta :D Sit se oli mollannu meidän numeroita ja sanonu et me ei ansaita niitä, ne numerot on siis antanu eri ope. O_o
12.12.2010 19.36
Jos opettajat käyttäytyy sopimattomasti, niin eikun valittamaan rehtorille. Tai terveydenhoitajalle. Jos terveydenhoitajalle sanoo, ettei ole lupa kertoa omaa nimeä asian yhteydessä ja terveydenhoitaja kuitenkin sanoo nimen, syyllistyy hän rikokseen koska häntä koskee vaitiolovelvollisuus. Ei tuollaisten lähentelevien opettajien saa antaa jatkaa opettamista - jos kyseessä on pedofiili, voi jollekin käydä pahemminkin kuin pelkkä hiplaaminen. Jos ei tunnu rehtori uskovan niin voitte valittaa jollekin korkeammalle taholle tai tehkää rikosilmoitus. Mikäli useampi suostuu todistamaan, on teillä todistusaineistoa syytteeseen (ja opettajana ei tietääkseni saa toimia, jos on rikosrekisteri eli potkut tulee).
12.12.2010 19.45
Dumle kirjoitti:

Joo-o, meillä oli kuudennella luokalla n 60-vuotias sijainen, joka oli aika omalaatuinen. Ei siinä mitään pahaa ollut, mutta viimeisenä tuntinaa hän sanoi: "Jaaha, kyllä jokaisen tulevan nuorukaisen pitää osata keittää pontikkaa!" Ja opettaja kirjoitti pontikan ohjeet taululle ja meidän piti kirjoittaa ne sitten irtopaperille. Aika lainkuuliainen ja vastuullinen sijainen, kyllä.

On ohjeet muuten vieläkin tallessa :D

hahhaa, en voinu olla nauramatta :D

12.12.2010 19.47
022285445_r
Lappeenranta
Nyt kyseinen opettaja on toisessa koulussa. Olen siis kamun omistajan kanssa samassa koulussa ja nyt meillä on eri opettaja. En sitten tiedä, voi olla että se silmän vinkkaus tms. oli kuviteltua, mutta jollain tavalla se opettaja oli kyllä ahdistava, ei hän onneksi mitenkään koskenut oppilaisiin. Mutta tuli esimerkiksi taakse seisoskelemaan kesken tunnin ja avasi jtn vetoketjua (siis omasta hupparista tms.). Silloin koulu meni ainankin omalta osaltani huonosti...Silloin esimerkiksi historia oli todistuksessa 6 ja kun vaihtui opettaja numero nousi 8.
12.12.2010 20.07
020134697_r

Sitten vain se pieni varoituksen sananen, että ihan oikeasti aiheetta ei kannata lähteä mitään syytöksiä tekemään, sillä silloin saattaa pilata toisen elämän ihan vain siksi, ettei esim. persoonana sattunut miellyttämään + vaikeuttaa vaan niiden asemaa, jotka oikeasti kärsivät.

Monesti nimittäin varsinkin miesopettajilla on vaikeaa oppilaitoksissa, missä on nuoria tyttöjä/naisia opiskelijoina. Teitpä oikeastaan miten vain, joku voi tulkita käytöksesi vääränlaiseksi. Omana lukioaikana oli muutama sellainen tyttö, jotka tarkoituksellisesti pitivät avokaulaisia puseroita ja minihameita yms. paljastavia vaatteita tietyn opettajan tunneilla. Opettaja oli todella vaivaantunut ja ei tiennyt minnepäin olisi katsonut, punastelikin raukka. Sitten kun opettaja sattui ihan normaalisti katsomaan näitä tyttöjä, oli seurauksena "iih, nyt se kattoo mua, kato ny, se tykkää musta, se on ihastunu muhun". Yksi tiettävästi ihastui pahastikin tuohon opettajaan, ja alkoi pyöriä opettajan kodin ympäristössä yms. Jos joku olisi tuosta ilmoituksen tehnyt, niin luultavastihan siitä olisi aiheetta tullut opettajalle sanktioita, mikä taas olisi ollut hyvinkin väärin.

Tämä siis ei kenellekään erityisesti täällä, vain yleisenä muistutuksena. Ja olen siis sitä mieltä kyllä, että kenenkään ei tarvitsisi kärsiä mistään häirinnästä tai muuten ahdistavasta tilanteesta kouluympäristössään. Aikuinen on aina vastuussa, samoin myös vähän vanhemmillakin auktoriteetti-asemassa olevalla ei ole mitään oikeutta kiusata tms. Eli rohkeasti vain jollekin aikuiselle tms. kertomaan tilanteesta, älkää jääkö murehtimaan itseksenne! Se vain pahentaa tilannetta...

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti