Pelottava ope - Sivu 3 (Yleinen keskustelu > Ajankohtaista)

12.12.2010 20.18
022285445_r
Lappeenranta
Fabu/ Joo juuri tuon takia ei uskallettu asiasta mennä kertomaa et ku voi olla et se kaikki oli vaa kuviteltua. Itselläni ainankin on huono tapa päässä ajatella varsinkin miespuolisista opettajista tms. kaikkea pervoa... Mut onneks nyt kyseinen opettaja ei opeta meitä ja on eri koulussa eikä enää "vaivaa" meitä .
12.12.2010 21.28
020134697_r

Fiiu/ Onneksi tilanne on sinun osaltasi ratkennut :)

Se on tosiaan iso ongelma, miten kukin suhtautuu mihinkin. Eikä todellakaan tarvitse olla edes mitenkään sukset ristissä kenenkään opettajan kanssa, kun kommunikaatiossa tulee ongelmia, ihan pienetkin väärinkäsitykset riittää... Ja sitten riittää sekin yksi tapaus joka keksii syystä tai toisesta syyttää opettajaa ilman oikeaa syytä, niin muiden asema heikkenee jo paljon...

Mutta ymmärrän kyllä oikein hyvin sen, miten tietyt asiat voivat alkaa tuntua ahdistavilta! Ja silloinhan siinä on ongelma, tarkoittipa se opettaja sitten jotain tai toimii niin ihan vain "vahingossa" tarkoittamatta mitään, niin se ongelma pitää tietenkin selvittää. Vaikka olisi ihan harmittomastakin asiasta kyse, niin kuitenkin jokaisella on oikeus käydä koulua ilman että tietyt tilanteet ahdistavat liikaa. Mielestäni asiat olisi periaatteessa hyvä voida puida läpi, mielellään niin että läsnä on opettajan lisäksi esimerkiksi rehtori. Mikäli käytös ei muutu senkään jälkeen muunlaiseksi, on kyseessä sitten jo isompi ongelma (viittaan siihen, ettei kaikki aikuiset todellakaan omaa sitä kykyä, jotta näkisi miten oma käytös vaikuttaa toiseen, ja jotka tosissaan tarvitsevat ihan suoraa palautetta käytöksestään) ja se pitää sitten hoitaa jo muuten. Tietysti jos on kyseessä ihan selkeä hyväksikäyttö tai väkivalta, suorin tie on vanhempien ja poliisin kautta, siinä ei enää auta mikään tuollainen selvittely-yritys.

Mutta kuten itsekin jo sanoin, niin ehdottomasti olen sitä mieltä ettei kenenkään tarvitse syyttä kärsiä. Kun itse tietää ettei ongelma ole omassa asenteessa (tarkoitan siis sitä ettei tarkoituksella kosta mitään), niin ehdottomasti asia selvitykseen!

Se on kyllä niin totta, että usein tuollaisen ahdistavan tilanteen eteen osuessa ei vain pysty tekemään asialle mitään... Varsinkaan jos pelkää seurauksia (mitä täälläkin nyt on mainittu, numeroiden laskemista ja muuta epäoikeudenmukaista käytöstä). Se on niin väärin, että toisinaan vaikka kuinka itse puhut totta, sinua ei uskota ja pahimmassa tapauksessa tilanne kääntyy sinua itseäsi vastaan :( Jos sitä pelkää, niin ei kai auta muu kuin koettaa ajatella, että onko sekään tilanne sitten sen pahempi ja ahdistavampi kuin meneillään oleva tilanne? Ja silloin olisi ainakin koettanut auttaa itse itseään :/

Kovasti tsemppiä toivon teille kaikille, joilla tuollaisia pelottavia opettajia on!

15.12.2010 19.32
022267527_r
Säkylä

En pidä sitten yhtään matikanopettajastani. Hänestä on valitettu monen monta kertaa. Munkin luokka on valittanut luokanvalvojalle mutta lv vaan sanoo meille että ollaan törkeitä kun valehdellaan matikanopesta.. -.-

Eli siis tämä opettaja suosii joitakin oppilaita. Jotkut (yleensä ne ketkä osaavat hyvin matikkaa) saavat tehdä melkein mitä tahansa. Sitten taas ne vähän huonommat (joihin mä kuulun) ovat tän äijän silmätikkuja. Kerran antoi yhdelle tytölle 2 tuntia jälki-istuntoa siitä kun äijä väitti että tällä tytöllä oli purkka suussa ja tyttö väitti vastaan ettei ole, eikä todellisuudessa edes ollut. Tyttö oli kuulemma kapinallinen kun väitti vastaan, siksi jälkkäri..

Sitten, se tuijottaa. Vaikka kesken jonkun laskun selittämisen saattaa jäädä tuijottamaan jotain tyttöä, ja sitten kun tyttö esim. liikahtaa tai laittaa hupparin vetskarin kiinni niin sitten selitys jatkuu. '

Mua kohtaan se äijä on kanssa todella epäreilu, siirtää mut aina nurkkaan vaikka en tee yhtään mitään. Jos vaikka kaverit puhuu mulle kesken tunnin ja koitan sanoa niille etteivät puhuisi kun koitan keskittyä ni mut siirretään. Ja jos saan huonon kokeesta, sanoo muka koko luokalle yhteisesti että nyt luokan keskiarvo ei ollut hyvä, tää ei saa toistua ni silti katsoo pelkästään mua.

Hirvee äijä. Kannustan muita kertomaan rohkeasti vain jollekkin luotettavalle aikuiselle opettajista! Aina se ei kuitenkaan auta, kuten tässä mun tilanteessa..

On jo pitkällä jos ymmärtää, että vika harvoin on koirassa.
16.12.2010 00.19
Kyllä mäki muistan kuinka yläasteella se olin aina joka siirrettiin käytävään tai pienryhmään kun muut pölis tai jos mua kiusattiin mutta en nyt kuitenkaan siit lähtis valittamaan tms. Oon mäki saanu jälkkää siitä että puhuin tunnilla vaikka moni muukin puhu mutta sitten ne ei saanut :D Elämä välil on ja se pitää kestää eikä ne maikat varmaa ain tahallaa ooo semmosia ne ei vaan tajuu et joskus saattavat sitä samaa ihmist syyllistää kaikesta... Kuitenki ne joutuu kestäää montaa sataa oppilasta :D
Muokattu viimeksi: 16.12.10 00.20
01.01.2011 21.44
021293367_r
Lappeenranta

Heheh.. relax nykyvää ton uuen open kaa.Mutta saipas tääkin mies ihme kyllä pojat happy happy, nice ope ja tyttöt hhr.. toi on pelottava

//Mikä kommentti tää oli? : ')

Muokattu viimeksi: 01.01.11 21.44
Mua viedään taas . . . ~
02.01.2011 18.22

En kyllä tykkää yhtään miedän luokanvalvojasta, eikä oikeastaan kukaan muukaan meidän luokalla. Se suosii tiettyjä oppilaita meidän luokalta, jotka on hyviä ruotsissa ja englannissa(opettaa niitä aineita). Esim. se antoi mahdollisuuden vain niille tietyille oppilaille korottaa kokeensa numeroa, "huonommille" se totes vaan kylmästi että meidän olis ihan turha edes yrittää. Ja jos joku kysyy siltä jotain, ihan mitä vain, se katsoo todella halveksivasti ja vähän ajan päästä kirjoitaa taululle sen vastauksen tai jättää vastaamatta. Ihan alussa kysyin siltä mitä ruotsin kirja maksaa, niin se ei vastannu mulle ollenkaan. Vähän ajan päästä yks toinen meidän luokan oppilas kysyi sitä samaa kysymystä(hyvä ruotsissa), niin se vastas naama aurinkona saman tien ja kertoi sille että niitä kirjoja voi myös lainata koulun kirjastosta..
Jos se tulee käytävällä vastaan mulle se ei ikinä hymyile tai edes vastaa vaikka sanoisin huomenta, kävelee vaan ohi ihan kun mua ei oliskaan, mutta mun kaverille(joka kuuluu sen suosikeihin) se kyllä hymyilee ja jo kaukaa suunnilleen huutaa huomenta.
Kerran sen tunnilla mentiin tekeen tehtäviä koneelle, ja mä kysyin mistä se tehtävä löytyy, niin se ei vastannu mulle, vaikka ihan varmasti kuuli. Kun kysyin toisen kerran, se heitti mut luokasta pihalle. Kysyin siltä ihan asiallisesti että millä perusteella, niin se alkoi huutaa mulle että sille ei sanota vastaan ja sanoi että hakee koulutusalajohtajan paikalle jos en häivy, uhkas myös erotuksella vaikka en ollu tehny todellakaan mitään. o.O Kerran yhdellä tunnilla katsoin vaivihkaa kännykästä kelloa, koska luokan kello oli pysähtynyt. Se opettaja huomas ja heitti mut pihalle työ rauhan häiritsemisestä.. Se on muutenkin todella epä-reilu ja jos edes yks tehtävä jää tyhjäks, koska ei oo osannu vastata siihen, se antaa tehtävästä nollan, vaikka kaikki muut olis ihan oikein.
Kyllä sitä muuten jotenkin kestäis, mutta koska se on meidän luokanvalvoja sitä joutuu kestään vielä ryhmänohjaus tunneilla, eikä se ikinä anna meille mitään infoa esim. koulun tapahtumista tai muusta(paitsi sen suosikki oppilaille erikseen jossain käytävällä ...). Vanhempain illassa se oli sanonut mun vanhemmille että oon muka todella hankala oppilas, häiriköin tunneilla, enkä koskaan keskity, vaikka en todellakaan oo sellainen. Aika jännä kun muilta opettajilta ei koskaan oo tullut musta huonoa palautetta, enkä koskaan muiden tunneilta oo joutunu ulos...

24.01.2011 16.04
020168428_r
Jyväskylä
Onpa kurja tilanne. Ehkä porukalla voisi mennä sanomaan esim. rehtorille.
"Muun muassa USA:ssa eläinlääkärit ovat muodostaneet ns. Cesar Millan-vastaliikkeen, sillä Millanin metodien katsotaan olevan koiralle haitallisia, ja useissa maissa ne täyttävät eläinrääkkäyksen tunnusmerkit."
24.01.2011 16.10
022633544_r
Helsinki
Timi, teeppä vanhempiesi kanssa jonkinlainen kantelu tuosta vaikka koulun kansliaan tai rehtorille niin, että teillä on muidenkin oppilaiden vanhempia tai edes niitä oppilaita tukena todistamassa. Tuollainen käytös opettajalta ei käy päinsä.
http://merkilliset.blogspot.com/
24.01.2011 16.55

Silloin kun olin joskus muinoin ala-asteella, niin siellä oli kanssa aika meiniki. Meidän luokan opettaja oli, sanoisinko ärsyttävä.

Tämä opettaja otti muitta mutkitta suosikkeja, jotka ilman muuta saivat kymppejä. Oli just sellainen "tykkään/en tykkää" -tyyppi. Jos vaikka piti kirjoittaa aine, niin ihan sama kuinka hyvin se oli kirjoitettu, eli oliko siinä kirjoitus- tai rakennevirheitä jne. kunhan vain opettajaa sattui miellyttämään. Tyyppi myös muutti lukujärjestystä mielivaltaisesti, esim. saattoi vaikka pitää seitsemän tuntia pelkkää matikkaa. Ja kerran tekikin näin nimenomaan (voin vaikka vannoa) minun kiusakseni -minulle ei ole siunaantunut laskupäätä. Matikassa tehtiin myös ihme urakoita, esim. jos maanantaina oltiin sivulla 50, niin perjantaina piti olla sivulla 185. Jos siinä urakan varrella tuli jotain uusia asioita niin sain ihan itse miettiä miten ne lasketaan (ja miten kukaan voi vaikka jotain prosenttilaskua osata täysin kylmiltään?). Perjantaina kysymys: "Mikset ole tehnyt urakkaa?" "En osannut tätä ja tätä". Ja sitten kauhea huuto, haukkuminen luokan edessä ja jälkkäriä. Repussa oli aina pakko pitää kaikki mahdolliset koulukirjat ja -tavarat kerralla kun ei koskaan tiennyt mitä oli päivän ohjelmassa.

Jos lähdettiin fillareilla jonnekin, niin se laittoi minut ajamaan tien toisella puolella koska kuulemma en osannut ajaa letkassa.

Muutenkin sillä oli ihme päähänpistoja. Jo 3-luokalla ruvettiin pitämään "seksivalistusta" suunnilleen joka toinen päivä. Ope piirteli taululle sekä miesten että naisten vehkeitä, kertoili omia kokemuksiaan ("Silloin näin eka kerran millainen on naisen pimppi!" ym) ja antoi vielä läksyksi että jokaisen pitää kotona tutustua omaan värkkiinsä. Yhden kerran yritti saada kaikki meidän luokan tytöt pussaamaan sitä (tosin poskelle, mutta silti mun mielestä liikaa). Raivareita sai vähän väliä, heitteli pöytiä nurin ja karjui kuin leijona. Ainakin poikiin saattoi käydä kiinnikin, tyttöjä tykkäsi halventaa/itkettää. Jos sillä oli huono päivä niin saattoi tehdä ihan mitä vaan.

Minua se tykkäsi nolata tavalla tai toisella luokan edessä. Joskus kysyi minulta yhtäkkiä kesken tunnin onko minulla koiraa. Sanoin että on. No millanen koira. Sellanen pieni shetlanninlammaskoira. Äijä piirsi jonkin koiraa etäisesti muistuttavan tikkujalan taululle ja sanoi "tässä on ****:n koira" ja rupesi liioitellusti matkimaan koiran ääniä. Sitten piirsi koiran niskaan kirveen ja verisuihkun. Olipa todella järkevää :/ Tämmöistä muun muassa.

Ei se siitä touhustaan mitään sanktioita koskaan tiemmä saanut, tiedä sitten vaikka tänä päivänäkin opettaisi. En ole tyyppiin törmännyt moneen moneen vuoteen, onneksi. Ei jäänyt ikävä.

24.01.2011 22.18

Kamalaa! Todella järkyttävää luettavaa. Käsittämätöntä käytöstä aikuiselta ihmiseltä tuollainen.

Ala-asteella pojilla oli hieman pervo liikunnanopettaja, mutta ei siitä sen enempää. Ilmoitettiin hänestä ja taisi saada ihan potkut.

28.01.2011 01.03

Jep :/

Meillä tämä p*skiainen hoiti myös liikunnanopetuksen yhdessä naapuriluokan lähes yhtä ärsyttävän naisopen kanssa. Ja arvaapa vaan kenet pakotettiin pikkuhousuissa liikuntasaliin kun voikkareleet oli unohtuneet kotiin.

Kuudennen luokan luokkaretki oli Ahvenanmaalla. Opettajilla oli siellä oma mökki, siellä ne istuivat umpikännissä korttiringissä ja lähtivät yöllä taskulamppujen kanssa tsekkailemaan oppilaiden mökkejä. Meille annettiin joku ihmeen ulkonaliikkumiskielto klo kahdeksan jälkeen ja piti vissiin tarkastaa että kaikki olivat mökeissään ja valot pois.

Tuo naisopettaja ei uskonut käsityötunnilla etten pysty tekemään mitään (kädessäni oli pieni murtuma josta en vielä sillä hetkellä tiennyt, oli vaan pirun kipeä). Kun en pystynyt hänen käskystään taputtamaan käsiä niin katsoi nokanviertä pitkin ja tokaisi "no mee terkkarille valittaan sitten!". Kun tulin takaisin käsi lastoitettuna ja lääkärilähete toisessa kourassa niin totesi vaan että olen laiskuri ja lintsari O_O

28.01.2011 01.18
Fiiu kirjoitti:
Nyt kyseinen opettaja on toisessa koulussa. Olen siis kamun omistajan kanssa samassa koulussa ja nyt meillä on eri opettaja. En sitten tiedä, voi olla että se silmän vinkkaus tms. oli kuviteltua, mutta jollain tavalla se opettaja oli kyllä ahdistava, ei hän onneksi mitenkään koskenut oppilaisiin. Mutta tuli esimerkiksi taakse seisoskelemaan kesken tunnin ja avasi jtn vetoketjua (siis omasta hupparista tms.). Silloin koulu meni ainankin omalta osaltani huonosti...Silloin esimerkiksi historia oli todistuksessa 6 ja kun vaihtui opettaja numero nousi 8.

Hyi! Meillä on (oli siis, onneksi) OPOna eräs haiseva ukko. Tuli joskus kouluun tupakalta ja viinalta löyhkäten ja on monesti yllätetty por___ katselusta... Reksi ei tehnyt elettäkään poistaakseen tätä, vaan nauro vaan :O Ja aina OPOssa saatiin noin kolme sivua tehtäviä ja hän meni koneelle. Reilua? No, onneksi OPO on nyt loppunut osaltani, mutta tulevia säälin..

28.01.2011 01.22
Tesla kirjoitti:

Silloin kun olin joskus muinoin ala-asteella, niin siellä oli kanssa aika meiniki. Meidän luokan opettaja oli, sanoisinko ärsyttävä.

Tämä opettaja otti muitta mutkitta suosikkeja, jotka ilman muuta saivat kymppejä. Oli just sellainen "tykkään/en tykkää" -tyyppi. Jos vaikka piti kirjoittaa aine, niin ihan sama kuinka hyvin se oli kirjoitettu, eli oliko siinä kirjoitus- tai rakennevirheitä jne. kunhan vain opettajaa sattui miellyttämään. Tyyppi myös muutti lukujärjestystä mielivaltaisesti, esim. saattoi vaikka pitää seitsemän tuntia pelkkää matikkaa. Ja kerran tekikin näin nimenomaan (voin vaikka vannoa) minun kiusakseni -minulle ei ole siunaantunut laskupäätä. Matikassa tehtiin myös ihme urakoita, esim. jos maanantaina oltiin sivulla 50, niin perjantaina piti olla sivulla 185. Jos siinä urakan varrella tuli jotain uusia asioita niin sain ihan itse miettiä miten ne lasketaan (ja miten kukaan voi vaikka jotain prosenttilaskua osata täysin kylmiltään?). Perjantaina kysymys: "Mikset ole tehnyt urakkaa?" "En osannut tätä ja tätä". Ja sitten kauhea huuto, haukkuminen luokan edessä ja jälkkäriä. Repussa oli aina pakko pitää kaikki mahdolliset koulukirjat ja -tavarat kerralla kun ei koskaan tiennyt mitä oli päivän ohjelmassa.

Jos lähdettiin fillareilla jonnekin, niin se laittoi minut ajamaan tien toisella puolella koska kuulemma en osannut ajaa letkassa.

Muutenkin sillä oli ihme päähänpistoja. Jo 3-luokalla ruvettiin pitämään "seksivalistusta" suunnilleen joka toinen päivä. Ope piirteli taululle sekä miesten että naisten vehkeitä, kertoili omia kokemuksiaan ("Silloin näin eka kerran millainen on naisen pimppi!" ym) ja antoi vielä läksyksi että jokaisen pitää kotona tutustua omaan värkkiinsä. Yhden kerran yritti saada kaikki meidän luokan tytöt pussaamaan sitä (tosin poskelle, mutta silti mun mielestä liikaa). Raivareita sai vähän väliä, heitteli pöytiä nurin ja karjui kuin leijona. Ainakin poikiin saattoi käydä kiinnikin, tyttöjä tykkäsi halventaa/itkettää. Jos sillä oli huono päivä niin saattoi tehdä ihan mitä vaan.

Minua se tykkäsi nolata tavalla tai toisella luokan edessä. Joskus kysyi minulta yhtäkkiä kesken tunnin onko minulla koiraa. Sanoin että on. No millanen koira. Sellanen pieni shetlanninlammaskoira. Äijä piirsi jonkin koiraa etäisesti muistuttavan tikkujalan taululle ja sanoi "tässä on ****:n koira" ja rupesi liioitellusti matkimaan koiran ääniä. Sitten piirsi koiran niskaan kirveen ja verisuihkun. Olipa todella järkevää :/ Tämmöistä muun muassa.

Ei se siitä touhustaan mitään sanktioita koskaan tiemmä saanut, tiedä sitten vaikka tänä päivänäkin opettaisi. En ole tyyppiin törmännyt moneen moneen vuoteen, onneksi. Ei jäänyt ikävä.

Hirveää tuokin, ei tainnut lapsita pahemmin pitää :0

28.01.2011 01.42
021474353_r
Kajaani
Mää en niinku käsitä miten ihmisillä on voinu olla näin paljon tällästä? Ja kun tässä on vaan niin pieni osa...Kaikki opettajat mitkä pääsee virkaan pitäis kyllä tutkia tarkkaan. Vuosittaisia tarkastuksia tms...
29.01.2011 16.53

Kauheita noi Teslan kertomat, aivan käsittämätöntä käytöstä aikuiselta. Jos kys. opettaja opettaa vielä, niin en voi sanoa muuta kuin että onnea vaan oppilaille.

Meiän koulun OPO on kanssa aika ahistava, se kyttäilee koko ajan naisten rintoja ja joskus siinä samalla puhuessaa sit alkaa sekoilemaan sanoissaan ym.

29.01.2011 17.21
022285445_r
Lappeenranta
Kiitos kaikille vastauksista (: Tänne saa siis muutkin laittaa kokemuksiaan pelottavista /arveluttavista opettajista...
Kys. opettaja ei tullut toimeen kunnolla muiden koulumme opettajien kanssa ja nykyään jos puhutaan tästä opettajasta niin vastaukseksi tulee vain "toiset on vain hieman erikoisempia" (opettajilta).
06.07.2011 23.12
Meiän entinen ope tunkeutui miun uniin!!!! Sillä oli joku ihmeen käsi nukke ja sanos et "Juoko äitisi viinaa tai muita päihteitä?". sitte huusin vaan täysil ei ja juoksin yllätys yllätys turkis päälläni!??!? S eyhtäkkii ilmestys mun päälle sitten hyppäsin kalliolta alas veteen ja uin rantaan ( pakoon opettajaa ) Sitten ystäväni auttoi mut ylös ja se turkis oli kadonnu me karattiin pois kouluta mut ope löys mut se tönäs muo mut mä huusin sille ja löin ja hakkasin ym ym ja sit sellanen iso pyöreä musta mies tuli apuun?! Ja sitten eräsin ku kakara huus .... Mut sen aiheutti varmaan se että mä näin opettajan rannalla
06.07.2011 23.44
021160330_r
Turku

Meillä on koulussa ehkä hieman.. pervohko opettaja? (Ja opettaja on mies, itse olen naispuolinen).

Aina kun tapaan kyseisen miesopettajan, hän vinkkaa minulle silmää ja tervehtii. Kerran hän tuli viereeni istumaan ja melkein otti takapuolesta kiinni(olin tekemässä jotain tehtävää) ja kysyi: "Tarvitsetko apua tehtävissä?" Minä vain lähdin pois sanomatta mitään.

Toinen ääliömäinen tapaus taisi olla kun olin kolmosluokalla, luokallemme tuli ns. "varaopettaja", joka oli naispuolinen. Liukastuin käytävällä kerran, ja hän sattui juuri kävelemään siitä sopivasti ohi. Sitten hän sanoi minulle: "Kasvata ensin siivet ja kokeile sitten vasta kaatumista."

En ole kyseistä opettajaa enää sen jälkeen nähnytkään.

07.07.2011 00.33
022218504_r
Pori

Itselläni oli hirveä ala-asteen luokanvalvoja.

Ensinnäkin haukkui ja huusi meitä idiooteiksi ja ääliöiksi koska juoksimme innoissamme käytävää pitkin ruokalaan. (olimme 10 vuotiaita)

Myös haukkui silloin ja otti "jälki-istuntoon" harjoittelemaan ulkovaatteiden pukemista, koska olin liian hidas.

Sanoi toiselle opettajalle (joka oli jo eläkkeellä) lapissa kun oltiin luokan kanssa, että oikein odottaa että pääsee meistä eroon kun olemme niin maanvaivoja ja taisi taas haukkua muillakin hienoilla sanoilla.. kaikki sen takia koska meillä kesti sitoa kengännauhat pidempään kuin muilla. (olimme 12-vuotiaita)

Tätä listaa voisi jatkaa ikuisuuksiin, mitä tämä opettaja teki, mutta varmasti sai kuvan kuinka hieno opettaja VIELÄKIN on samassa koulussa opettamassa. Eikä ala-asteella uskalla mitään ilmoitusta tehdä.

Myös ylä-asteella oli opettajia jotka olivat pelottavia ja ihmeellisiä, niitä kaikkia ei jaksa listata. Yksi näistä huvittaa minua vieläkin, englanninopettaja. Vaikka olinkin hyvä englannissa, tämä jotenkin vain vihasi minua. En ikinä saanut vastata hänen kysymyksiinsä vaikka viittasin ja aina oli kritisoimassa minua. Jos minulla oli omat mielipiteet tai puolustin ystävääni, kun hän oikein lyttäsi hänet, minut heitettiin ulos. Oli siinä joskus aihettakin heittää ulos, mutta oli niitäkin kun kaikki ihmetteli mitä ihmettä mä oikeasti tein..

Amiksessa oli paljon opettajia jotka eivät olleet tasa-arvoisia. Yksi opettaja sanoi suoraan, että tämä on pojille suunnattu koe, heidän pitäisi osata vastata kysymyksiin. Tämä opettaja on saanut jo potkut. - Tai häntä kehoitettiin miettimään muitakin töitä.

Oli myös opettajia jotka eivät antaneet tyttöjen tehdä tiettyjä töitä ollenkaan, hienoa hakea töitä ja selittää ettei tollaista opetettu koulussa ollenkaan. Niin mitäkö tein siel koulus, niimpä.

08.07.2011 18.53
022348154_r
Harjavalta
Meillä oli ala-asteella uskovainen rehtori (sekä 5-6 luokan opettaja) joka suosi aivan selvästi oppilaita jotka osoittivat kiinnostusta uskontoa kohtaan! :P Eipä sinällänsä tuntunut haittaavan ketään, muutenkin oli tosi kiva ja hyvä opettaja..Ei liian tiukkis, mutta osasi laittaa rajat tosi hyvin ja silti osasi myös joustaa :)
If you can't catch a wave then you're never gonna ride it
02.08.2011 15.00
021862342_r
Kokkola

Meijän opettaja oli ammattikoulussa hiukka omalaatuinen... Ei niinkään pelittava mutta raivostuttava. Kaikki piti tehdä vaikeimman kautta. Ei saatu tehdä ees opinnäytetyötä pienissä ryhmissä kun se halus että me tehään se yhtenä isona ryhmänä koko luokka. Voitte uskoa mikä katastrofi se oikein oli... eikä siinä mutta se luuli ja oletti että koska se on mielenterveys ja päihde (painottaen päihde puoleen) opettaja se voi kysyä meiltä kaikki maan taivaan väliltä. Mitä me ollaan juotu/otettu/käytetty jne... Käyttääkö meidän vanhemmat/perheenjäsenet jne? Onko ne juoppoja tms? Ja sitte käytiin kaikki läpi ringissä koko luokan kuullen, ei niin mukava homma ollenkaan. Sitten sekin kun löysin äijäni samalta luokalta sai opettajan varsin hilpeäksi. Aina kun oli joku kaksin keskeinen keskustelu opettajan kanssa hän kyseli kaikkea meidän suhteeseen liittyvää. Halusi tietää muutetaanko yhteen? Ollaanko jo oltu sängyssä jne? mikä minusta oli hyvin törkeää. Paras kuitenkin oli tältä samalta ihmiseltä se kun se pakotti meidät ottamaan toisiltamme pissanäyteet että voidaan harjotella huumetestien ottamista... Vähä juksattiin mut ei kai siinä. Seki omasta mielestäni rikko jotain koulunsääntöjä mut mennyt on mennyttä. Nyt muistelen jo tuota tapausta nauraen:,D

"Älä valitse rakkaaksesi sitä jonka kanssa voit elää, vaan se jota ilman et voi elää." pieninaskelinarjessa.blogspot.com
02.08.2011 15.06

Aivan kauheaa luettavaa kyllä :(

Miten voikaan aikuiset ihmiset käyttäytyä noin, ja vielä opettajat, jotka ovat vanhempien jälkeen milteipä seuraavat aikuiset, jotka lapsia "kasvattaa", jos näin voi sanoa :o

Muistan noita tapauksia kyllä omilta kouluajoiltanikin...

Kyllähän noista voi ja pitääkin kertoa jollekin; vanhemmille, terveydenhoitajalle, opinto-ohjaajalle tai jollekin...

20.10.2011 02.31
Rico kirjoitti:

Kyllähän noista voi ja pitääkin kertoa jollekin; vanhemmille, terveydenhoitajalle, opinto-ohjaajalle tai jollekin...

Opinto-ohjaajani on noista pahin koulussamme .... Kuulin tässä muuten, että eräs opettajamme oli ollut kännäämässä, ja tarjonnut ohi menneille oppillailleen alkoholijuomia... Että hyvää päivää taas..

23.11.2011 19.42
021600609_r
Orivesi

Mulla on ollut vuosien varrella jos minkälaista opettajaa.Ala-asteella olin erään silmätikku ja sain haukut monet kerrat.Kerran hän heitti mun penaalin ja Matikankirjan seinään ja huusi "Olet kanssa niin hemmetin tyhmä kakara"Kun en osannut yhtä laskua,Mulla on oikeastaan ollut aina matikassa ongelmia.

Ylä-asteella oli sellanen ope joka oli suorasanaisesti tysi pervo.Puhui seksitä kesken tunnin ja tuijotti ahnaasti tyttöjä.Ja kosketteli sekä silitteli.Sitten aloin käyttämään peittävämpiä vaatteita.Onneksi tämä ope oli vain vuode,sitten tuli opettajaksi nainen joka...suosi yhtä ja sorsi muita.

Ammattikoulussa yks opettaja (35 vuotias?) pyys mun kaveria treffeille,mutta kaveri oli siloin kihloissa ja sanoi jyrkän ein. Ja monilla opettajilla oli tietyt suosikit.

23.11.2011 20.12
Mun ykköskurssin englannin opettaja, ei ole pelottava, mutta hänellä ei ole tosiaan oikeanlaista asennetta opettamiseen. Ensimmäisellä tunnilla hän ilmoitti, ettei häntä kiinnosta opimmeko siellä mitään, käymmekö tunneilla tai teemmekö läksyjä. Lisäksi vitsaili yhden oppilaan sairaudesta ja muutenkin pilkkaa oppilaita. Kerran tuli puoli tuntia myöhässä ja pesi naamansa siellä luokan edessä. Ei ole ikävä ollenkaan, tosin taidan törmätä samaan opettajaan tulevillakin englannin kursseilla. Onneksi kys. opettajasta on valitettu useampaankin kertaan, niin jospa ottaisi opikseen varoituksista.
23.11.2011 20.22
021925220_r
Lahti
Sawa kirjoitti:

Meiän koulun OPO on kanssa aika ahistava, se kyttäilee koko ajan naisten rintoja ja joskus siinä samalla puhuessaa sit alkaa sekoilemaan sanoissaan ym.

olipa kiva keskustella tulevasta opiskelupaikasta sillon ysiluokkalaisena hänen kanssaan (:

nomen est omen - Budoar Bravo
23.11.2011 20.29
000056670_r
Kun näitä luin, aattelin meiän koulun opettajia. Asiallisia eikä hirveesti huudakaan:D Yhestä ollaan tehty valituksia mut kukaa ei tee mitään, eikä ope oikeesti oo (ainakaan meidän luokalle) hirvee.
23.11.2011 21.05
022223870_r
Lahti

Mulla oli joskus ala-asteella (tapahtui siis 90-luvun alussa...) saksanopettajana sellainen vanhempi nainen, joka ei kestänyt sitä, että kaikki eivät heti osanneet kaikkea. Hän saattoi kesken tunnin alkaa itkeä "minä olen pitänyt teitä kuin kukkaa kämmenellä ja ikinä te ette mitään opi..." jne.

Luokkatoverini pikkuveljeä hän löi kirjalla päähän ja huusi miten raivostuttava kakara tämä on, kun ei osannut vastata johonkin kysymykseen. Kun hänestä tuon tapauksen jälkeen valitettiin, hän kertoi kuinka koko luokka on liittoutunut häntä vastaan ja valahtelee.

Jotain muutakin samainen opettaja möhli, mutten enää jaksa muistaa kaikkea.

Ammattikorkeassa minulla oli luennoitisija, joka jostain syystä iski silmänsä minuun. Hän ei ikinä jakanut minulle materiaalia (monisteita) tuntien aikana vaan kaikki muut saivat paperit ja sitten hän palasi luentosalin eteen ja ilmoitti "jos joku jäi ilman, niin tunnin jälkeen voi tulla multa pyytämään". Kas kummaa mä olin aina ainoa joka jäi ilman... Ja kun niitä papereita meni tunnin jälkeen kysymään oli jutut sitä luokkaa että heikompia olisi hirvittänyt (lopulta monien ei-niin-miellyttävien-kohtaamisten jälkeen mä kopsin monisteet kaveriltani, enkä koskaan jättäytynyt ko. ihmisen kanssa kaksistaan samaan tilaan). Hän heittäytyi muutenkin usein pikkuisen liian tuttavalliseksi käytävällä tai kahvilassa...

Okei oltiin taidekoulussa ja meno oli rentoa, maikkojen kanssa oltiin baarissa enemmän kuin kerran, tunnit oli harvoin kovinkaan "virallissävytteisiä" saati jäykkiä. Mutta hän oli naimisissa tahollaan, mulla oli miesystävä tahollani ja pidin tarkkaan huolen siitä, että vaikka kuinka olisi maikkojen ja luennoitisijoiden kanssa meno ollut mutkatonta ja rentoa, niin ei mulla ollut mitään tarvetta alkaa pariutua yhdenkään kanssa siellä.

Team Monsterosa kuittaa.
23.11.2011 21.14
021777517_r
Himanka
Meillä ei oo mun tietääkseni ollu mitään sen kummempaa, mutta yks opettaja on käynyt oppilaisiin käsiksi ja nostanut rinnuksista ilmaan. Kun kysyt, mitä pitää tehdä, vastauksena on ''mieti sitä'' ja viimeksikin kysyiin siltä, että onko tämä oikein vastauksena oli '' katso paperista tai kysy tuolta'' Itse siis istuu koneella sen ajan, kun muut tekee töitä
"And all the best women are married. All the handsome men are gay." -Robbie Williams
23.11.2011 21.17
021572024_r
Merijärvi
Meijän koululla on ollut 2 mielisairasta ja toinen on nyt englannissa mielisairaalassa ja toinen on jossai :D mut se toinen on kummiski viel opettajana.. Toinen on ruvennu märiseen kesken tunnin ja alkanu valittaan oppilaille ja kaikkee tollasta.. Ja toinen on menny sinne englantii ja oli luullu et se on tappanu jonku, sen rangaistukseksi se oli katkassu sen pikkurillin ja sit se sai tiedoksi että ei ollukkaan tappanu, ja joutu mielisairaalaan.. Ja nyt on 1 hullu ope joka on käyny oppilaisiin käsiksi ja huutaa yms. ja käy tupakilla (vaikkei sais(?)) ja sil on ns. kolme "rastia" eli sen pitäis saada potkut mutta eipäs ole annettu :o
Ja mitä hulluja vieläki löytyy..

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti