Ötökät valmisruoka pusseissa? (Jyrsijät > Jyrsijöiden ruoka)

17.12.2009 12.06
Onko teillä koskaan tullut vastaanm, että ruokapusseissa on ötököitä? Mulle on kaksi kertaa; eka kerta oli sekotuspussissa, sinne tuli sadoittain sellasii pienii mustii ötököitä. Toisen kerran, en tie mistä pussista, mutta varmasti tuli sellanen kun etusormen ja peukalon laittaa "rinkulaan", ni sen kokonen valkonen hämähäkki, mis oli mustii pilkkuja tai viiruja... Ällöttävää... :/
Muokattu viimeksi: 17.12.09 12.06
17.12.2009 12.22
021187841_r
Jyväskylä
Hyi kamala! minkä merkkinen eväs?
17.12.2009 12.28
Ei ollut merkkiä. Ostin Turun puutorin akvaariosta. Sellanen sekotuspussi, mut ei lukenu mitään, jotain sellasii ku ne siel sekottaa. Käskivät laittaa vaan pakkaseen et ne häipyy ne ötökät, mut mä sanoin et en varmana laita pakastimeen, koska sit voi olla koko pakastin täynnä niit ötököitä...
17.12.2009 12.33

Kannattaa aina pakastaa myös ne valmisruokapussit.

Ja ei se pakastin ole täynnä ötököitä, jos ne ruuat laittaa hyvin suljettuun rasiaan ja rasia pakkaseen. Ötökät ei saa ilmaa ja ne kuolee kylmyyteen.

Muokattu viimeksi: 17.12.09 12.33
17.12.2009 21.35
000053084_r
Jason kirjoitti:
Käskivät laittaa vaan pakkaseen et ne häipyy ne ötökät, mut mä sanoin et en varmana laita pakastimeen, koska sit voi olla koko pakastin täynnä niit ötököitä...

Voi hyvää päivää. Onko sitten parempi, että on koko talo täynnä ötököitä? Sinuna noudattaisin ylemmän viestin neuvoa suosiolla, useimmat ötökät kun kuolevat pakastimessa, etenkin jos happea ei ole riittävästi. Eri jyrsijäaiheisilta foorumeilta varmasti löytyy keskustelua siitä, kun "en pakastanut ruokia ja nyt on talo täynnä ötököitä, joihin ei tehoa sitten mikään".

18.12.2009 14.13
No ei tullu talo täyteen ku laiton sitten pussin pois... Ei toi meijän nirso edes syöny sekoitus pussista muuta kuin pari ain, ;D ni nykyään mul on sellasii mis on yhtälai joka pussis. Niihin ei oo tullu mitään.
18.12.2009 15.12
000053084_r
^ Ehkä ei, mutta ei kannata ajatella että "tuskin tulee, en jaksa pakastaa taas". (Ei, et sanonutkaan niin, mutta varoitan vain.) Meinaan sitä, kun sanoit että "No ei tullu talo täyteen".
18.12.2009 15.21
Kannattaa hävittää heti pussi jos sitä ei pakasta. Ne ötökät leviää tosi nopeesti.
18.12.2009 15.37
019663376_r
Luoja, mistä tollanen valkonen hämähäkki sinne oli eksyny? Ô.o
18.12.2009 15.46

Meillä hamsterin ruuista tuli ruskeita perhosia alkuun ihan tajuttomasti, niitä oli joka paikassa eikä niistä meinannu päästä millään enää eroon. Meni kuukausi tolkulla, ennenkö niitä ei yhtäkään enää täällä lennelly. Vaikka sen ekan pakastamattoman pussin jälkeen ne ruuat kyllä ruvettiin pakastimen kautta käyttämään.

En muista ruuan merkkiä, ei niitä kaikista tule, mutta ite en kyllä jättäis pakastamatta, ei se niin paljoa aikaa ja vaivaa vie, siihen nähen mikä rumba niistä öttiäisistä on sitten päästä eroon kun ne oikein ilosesti rupeaa lisääntymään.

30.06.2010 21.16
019354885_r
Tampere
Voi apua, meille tuli kans tollaisia mustia ötököitä ja meni ties kuinka kauan ennen kuin tajusin, mistä ne ovat peräisin. Nyt vaan toivon hartaasti, että saan ne hävitettyä tästä asunnosta, kun niitä löytyy melkein joka huoneesta! Vinkkejä otetaan vastaan, millä ilveellä ne saa kuolemaan ja mitä ne ötökät oikein ovat.
01.07.2010 17.52
000049532_r

Jos ne ovat pieniä, mustia, eivätkä lennä (?) epäilisin kärsäkkäiksi ekaksi...

01.07.2010 18.12
020809359_r
Imatra

Yksi vaihtoehto on myös riisihärö..

http://www.ilmajoki.fi/Ympterveydenhuolto/Riisih%C3%A4r%C3%B6.htm

kuukkeloimalla löytää kuvaa..

01.07.2010 19.44
021486891_r
Espoo
Silloin kun ostin eläinkaupan irto laareista ruokaa niin niistä löytyi ötököitä. Enää en osta samaa ruokaa, mutta pakastan ruoat silti.
01.07.2010 19.55
Meillä ei ole onneksi ollut ruuissa ötököitä *koputtaa puuta*, vaikken ole ruokia koskaan pakastanutkaan.

Mielestäni ruuan pakastaminen on kuitenkin todella pieni vaiva siihen nähden, että vaihtoehtoisesti joutuisi hävittämään jonkinlaisia öttiäisiä ,pahimmassa tapauksessa, koko asunnosta.
01.07.2010 20.18

Meillä kerran tuli ötököitä koko hamsujen ruokalaatikkoon. Minulla ei ole lainkaan aavistusta mistä en tulivat, sillä missään muussa kuin niiden ruuassa ei sellaisia ollut. Siis ihmisten ruat olivat täysin puhtaita, vaikka keittiössä kaikki ruat (niin ihmisten kuin hamsuttimien) säilytetään.

Epäilen, että jostain ruokapussin mukana tuli. Minulla on eläinkaupan tekemiä sekä valmispusseja. Ei siinä auttanut muu kuin kaikkien heittäminen pois... kokonaan pois...kaikki. Miten masentavaa!

Nykyään tarkistan heti ruoat kun ostan ne, ja jos jotain löytyy aion palauttaa. En enää halua kaikkea heittää menemään ja uudelleen ostaa.

Ja, millaisia ne ötökät sitten olivat? Pieniä mustia ja siivekkäitä. Ne oliv at munineet ruokiin pieniä valkoisia toukkia.. Ihan lyhyessä ajassa..sillä en ollut niitä ennen nähnyt..

Toivottavasti ei enää vastaan sellaisia töpeksi.

01.07.2010 22.06
000097399_r

Just pari päivää sitten avasin yhden kamalan hamsunruokapussin, ajatellen heittää sen roskikseen kun se oli sellaista moskaa etten sitä hamstereilleni olisi syöttänyt. Siellähän sitten mönki inhottavia ihravyökuoriaisia. Heitin pussin nopeasti parvekkeelle ja siellä se edelleen on.

Kyseessä oli oskua.

01.07.2010 22.26
Mä ostan aina kerralla 20kg prestigeä ja heitä muovipusseihin ja suoraan pakastimeen josta sitten otan tarvittavan määrän kerralla.
01.07.2010 22.38
019756949_r
Harjavalta
Mulla on kerran niitä ötököitä ollu,Faunattaren irtolaareista ostettua ruokaa se oli.Onneks ne oli ollu sellasessa kannellisessa muovilaatikossa eli ei päässy leviimään.Kuinka kauan niiden jyvien täytyy siellä pakastimessa olla et ötökät tms. kuolee?
Muokattu viimeksi: 01.07.10 22.39
01.07.2010 22.50
Noissa irtolaareissa yleensä onkin just niitä ötököitä (toukkia/koppiksia). Ne täytyis aina pakastaa, yleensä semmonen 1 viikko on ihan hyvä aika pitää pakkasessa.
02.07.2010 09.24
020309372_r

Mulla ei oo ollu ikinä mutta huomenna tulee.

22.07.2010 00.32
Mä ostin maanantaina Omena Oscaria, Omenaviipaleita ja kauraa, jokaisessahan oli, ruuat nyt pakkasessa. Kolme ötökkää oli löytynyt nyt viikon sisään.
22.07.2010 15.00
Myy kirjoitti:
Mulla on kerran niitä ötököitä ollu,Faunattaren irtolaareista ostettua ruokaa se oli.Onneks ne oli ollu sellasessa kannellisessa muovilaatikossa eli ei päässy leviimään.Kuinka kauan niiden jyvien täytyy siellä pakastimessa olla et ötökät tms. kuolee?

Pari päivää riittää.

22.07.2010 20.05
020748455_r
Espoo
Wenla kirjoitti:
Myy kirjoitti:

Pari päivää riittää.

Mä pitäisin kyllä vähän kauemmin kun pari päivää. Musta viikko ois sopivan pitunen aika ja sillon ötökät ois varmasti poissa (:

22.07.2010 20.08
020558162_r
Nummela

Jee mulla on ongelma. Haluun pakastaa ton uuden pussin jonka ruokaa tänää ostin. No mitäsmitäs, pakastinlokero on niin täys omii ruokiani et jees. Eipä voi pakastaa :/

On se kumma ku täs opiskeluvuokraasunnossani on iso kaksosanen jääkaappi mut tooosi pieni pakastinlokero... huokaus.

Onks pakastamiselle mitää vaihtoehtoi sit?

22.07.2010 20.10
Luukas kirjoitti:
Mä ostin maanantaina Omena Oscaria, Omenaviipaleita ja kauraa, jokaisessahan oli, ruuat nyt pakkasessa. Kolme ötökkää oli löytynyt nyt viikon sisään.

Pakko nyt vähän poiketa itse aiheesta mutta minkä ihmeen takia olet ostanut Omena Oscaria?Mielenkiinnosta vaan kysyn asiaa koska itselläni on kyseisestä ruuasta sellainen käsitys että ei olisi mitään kovin laadukasta ja lähes verrattavissa Oskuun ymv.Saatan olla toki väärässäkin ja mikäli olen niin pahoittelut jo etukäteen.

Mutta meillä ei ole kertaakaan löytynyt mitään ötököitä mistään ruoka,-puru,-tai heinä pusseista ja säkeistä.Yksi ja ainut tapaus oli viime kesällä kun ostimme Mustista&Mirristä säkin Mörttiröpöä ja sieltähän sitten alkoi illan mittaan vilistellä monen monta mustaa pikkuista hämähäkkiä jotka onneksi mieheni tappoi.Lensivät ne mörtsät roskiin alta aikayksikön ja kävimme asiasta sanomassa Mustin&Mirrin myyjälle

22.07.2010 20.14
000050839_r
Meilläkin oli kerran gerbiilin ruuassa ötököitä.
Osku ruokaa oli. Oli ihan täysi pussi, juuri kaupasta tuotu..
Olin antamas gerbiileille ruokaa, ku huomasin että sielä ruuan keskellä liikku jotain, ravistin pussia niin että se ötökkä nousi siihen pintaan ja sen näki pussin läpi. Se oli joku sentin mittan, tumma ötökkä, jonkinlaiset sarvet tais olla ja siivet. Heitin pussin takasin hyllyyn ja hain leipää gerbuille, sitten katoin pussia taas. No, sielä näky ainaki kaks muutakin ötökkää. Laitoin ruokapussin normaaliin muovipussiin ja heitin roskiin.
Sen jälkeen ei oo meillä Oskua ollut.
22.07.2010 20.19
Sulo kirjoitti:
Wenla kirjoitti:
Myy kirjoitti:

Pari päivää riittää.

Mä pitäisin kyllä vähän kauemmin kun pari päivää. Musta viikko ois sopivan pitunen aika ja sillon ötökät ois varmasti poissa (:

Mä pitäisin pari päivää. Siinä ajassa se ruoka (ja mahdolliset ötökät) on varmasti jäätyneet. Haluaisin nähdä kun otan pussin parin päivän päästä pakkasesta ja sieltä kömpii ötökkä :P

22.07.2010 20.28
Nakki kirjoitti:
Sulo kirjoitti:
Wenla kirjoitti:
Myy kirjoitti:

Pari päivää riittää.

Mä pitäisin pari päivää. Siinä ajassa se ruoka (ja mahdolliset ötökät) on varmasti jäätyneet. Haluaisin nähdä kun otan pussin parin päivän päästä pakkasesta ja sieltä kömpii ötökkä :P

Komppaan kyl nakkia ;) Itse pidän sen pari-kolme päivää, riippuen ihan siitä että paljon on edellistä ruokaa jäljellä niin kauanko ehdin sitä siellä pitää.

22.07.2010 21.55
020748455_r
Espoo
Wenla kirjoitti:
Nakki kirjoitti:
Sulo kirjoitti:
Wenla kirjoitti:
Myy kirjoitti:

Pari päivää riittää.

Komppaan kyl nakkia ;) Itse pidän sen pari-kolme päivää, riippuen ihan siitä että paljon on edellistä ruokaa jäljellä niin kauanko ehdin sitä siellä pitää.

Kyllä varmasti kahdessa päivässä suurin osa ötököistä on kuollut, mutta jos niitä on todella paljon ruoassa niin pitäisin ihan vain varmuudeksi kauemmin että varmasti kaikki on poissa. Mutta tämä vain oma tapani (:

Muokattu viimeksi: 22.07.10 21.56

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti