Kissojen barf (Kissat > Kissojen ruoka)

01.01.2010 21.05

En löytänyt keskustelua aiheesta.
Eli kyseessä on biologisesti oikeaoppisen raakaravinnon antaminen kissalle. Olen itse aloittelija, mutta koiraa olen barffannut pidemmän aikaa.

Toivoisin tähän keskustelua, omia kokemuksia, kysymyksiä ja vastauksia kissojen barffauksesta :)

Muokattu viimeksi: 15.08.11 10.27
01.01.2010 21.11
joo, joskus annettiin ja hyvi maistu :D
01.01.2010 21.16
022154694_r
Lahti

Meillä ei barffata mutta yli n. 3/4 ruokavaliosta on raakoja lihoja ja sisäelimiä. Ainut teollinen mitä meillä syödään on raksut joita annan yöksi vajaan puoli desiä per katti.

Tällä hetkellä tosin mietin jos tilaisi jotain laadukasta märkäruokaa, almo naturea, animondaa tms. siltä varalta jos joudun pojat viemään hoitoon ja muutenkin hätävara- ja reissu ruuaksi.

Muistetaan sitten että barf ei ole pelkästään lihan syöttämistä, kissa tarvitsee vitamiini- ja rasvahappolisät jos barffataan ! Silloinkin lisät tarvitsee jos ruokavaliosta yli puolet on raakaravintoa.

01.01.2010 21.19
021186055_r
Joroinen

onko barffaus vaikeaa?

01.01.2010 21.23
022154694_r
Lahti
Ei se ole vaikeaa jos jaksaa asiaan perehtyä. Kissafoorumeilla on hyviä keskusteluja joita kannattaa lukea, sieltä voi myös kysyä neuvoa ihmisiltä jotka ovat barffanneet jo pidemmän aikaa.
01.01.2010 23.36
Itseäni kiinnostaa, miksei rasvainen kala ole hyväksi kissalle. Olen useammasta lähteestä tämmöisen lukenut. Tarkoittaako rasvainen kala tonnikalaa öljyssä, vai rasvakaloja, joilla on rasvaevä?
Muokattu viimeksi: 15.08.11 10.28
01.01.2010 23.50
022437786_r
^ Eikös esimerkiksi lohi ole rasvainen kala?
Ihmisten tonnikalat eivät ole muutenkaan ollenkaan kissalle hyväksi, varsinkaan nämä öljytonnikalat. ;)
02.01.2010 09.38
000095764_r
^ Miksei? Siis ihan tonnikala vedessä? Voiko sitä antaa edes joskus? Meillä joskus saavat sitä.
02.01.2010 10.55
021316400_r
Kiuruvesi
^ Niissä on liian paljon suolaa tietääkseni.
02.01.2010 12.13
022437786_r