Kotikissa näyttelyt - Sivu 6 (Kissat > Harrastustoiminta)

21.06.2010 22.13
020379592_r
Lohja
Joo ei ainakaan meidän yhdistys (SUVAK ry) järjestä näyttelyitä kuin pääkaupunkiseudulla. Tämä ihan siitä syystä, että on ihan pikkasen liian aikaa vievää lähteä täältä jonnekin kauemmas roudaamaan häkkejä kun aktiivinen porukka itse asuu etelässä.
29.06.2010 02.52
022707022_r
Kouvola

Eihän kuurous oo mikään este näyttelyttämiselle. Ainakaan mun tietääkseni. Eikä ainakaa valkonen väri. Nekku ei oo käyny näyttelyis, ei sellasis varmaa erityisemmin viihtyiskään. Mutta osaisko joku sanoa, että onko tosiaan totta että jos kotikissa kilpailee näyttelyssä noviisiluokassa niin sitä voi sillon käyttää jalostuksessakin eurooppalaisena lyhytkarvana?

29.06.2010 13.31
Tietääkö joku että jos Helsingissä on kotikissa näyttelyt lähiaikoina? :)
30.06.2010 23.54
019767809_r
Lohja

Nekku: Siis eihän kuuroa kissaa saa tuoda näyttelyyn, ei edes kotikissaa. Valkoinen kissa tarvitsee aina eläinlääkärintodistuksen siitä, että sen kuulo on normaali. Näin sanovat jo näyttelysäännöt joita myös SUVAK ry:n kotikissanäyttelyissä noudatetaan (yhdistyshän on Kissaliiton alainen).

Voi käyttää EURina jalostuksessa joo, mutta se vaatii sitten sitä että kissa on tosiaan noviisiluokan kautta hyväksytty EURiksi. Pelkkä noviisiluokassa käyminen ei siis riitä. Jos Nekkua meinasit rekisteriin noviisiluokan kautta niin tuskin onnistuu, sillä Nekkuhan on kuviokissa valkoisella ja EUR kuviokissassa ei saa olla valkoista.

Nelli: Ei ainakaan tänä vuonna ole tulossa. Seuraava kotikissanäyttely on Hyvinkäällä 28.-29.8.2010 (2-päiväinen näyttely, voi osallistua molemmille päiville tai vain toiselle) ja vuoden viimeinen Lohjalla 5.12.2010. Ensi vuodelle ei ole vielä suunnitelmia.

01.09.2010 11.35
019767809_r
Lohja

5.12.2010 järjestetään Lohjalla kotikissojen erikoisnäyttely. Järjestäjänä Suomen Valtakunnallinen Kotikissarengas SUVAK ry eli vankka kokemus toimivista näyttelyistä löytyy. Kissoja arvostelemassa kansainväliset rotukissatuomarit! Jokainen osallistuva kissa saa ruusukkeen, lisäksi jaossa on monia muita todella hienoja palkintoja.

Lisätietoja ja ilmoittautumisohjeet yhdistyksemme kotisivuilta osoitteesta http://www.suvak.net ja myös minulta voi kysellä kaikenlaista näyttelyyn liittyen.

05.09.2010 00.18
020253495_r
Kotka
Joooo olen itse käynyt tätä lucaa ja pampulaa näyttämässä :) eläinsuojeluyhdistyksen jokavuotisessa kotikissanäytelyssä. toinen muris tuomarille ja oli siks persoonallisin, toinen sai kollitappeluarven ansiosta kakkospalkinnon :) oon muute muuten kotkasta.
07.09.2010 12.42
019785961_r
Kalajoki
Lumi kirjoitti:
Itse olisin kiinnostunut näyttelyistä kun löysin sellaisen jutun kuin SUVAK ry.(Suomen valtakunnallinen kotikissarengas) Olisiko kellään täällä mitään tarkempaa tietoa/kokemusta tästä? ainut ongelma on se,että minun kissani on valkoinen ja todennäköisesti kuuro, joten en tiedä voiko sellaista viedä edes kotikissanäyttelyyn.... Keskustelua!

Tiesitkö, että harmaita kissoja sanotaan sinisiksi? Entä tiesitkö, että sinisilmäiset valkoiset kissat ovat usein kuuroja ja että erivärisilmäisellä valkoisella kissalla voi sinisen silmän puoleinen korva olla kuuro? Valkoiselta kissalta vaaditaan kissanäyttelyyn todistus siitä, että kissa kuulee. Kuuroa kissaa ei ole kissansa itsensä takia syytä tuoda näyttelyyn (kissa voi olla todella peloissaan vieraassa ympäristössä ja oudossa tilanteessa). Lähde SUVAK.

07.09.2010 12.45
019785961_r
Kalajoki
Nekku kirjoitti:

Eihän kuurous oo mikään este näyttelyttämiselle. Ainakaan mun tietääkseni. Eikä ainakaa valkonen väri. Nekku ei oo käyny näyttelyis, ei sellasis varmaa erityisemmin viihtyiskään. Mutta osaisko joku sanoa, että onko tosiaan totta että jos kotikissa kilpailee näyttelyssä noviisiluokassa niin sitä voi sillon käyttää jalostuksessakin eurooppalaisena lyhytkarvana?

Tiesitkö, että harmaita kissoja sanotaan sinisiksi? Entä tiesitkö, että sinisilmäiset valkoiset kissat ovat usein kuuroja ja että erivärisilmäisellä valkoisella kissalla voi sinisen silmän puoleinen korva olla kuuro? Valkoiselta kissalta vaaditaan kissanäyttelyyn todistus siitä, että kissa kuulee. Kuuroa kissaa ei ole kissansa itsensä takia syytä tuoda näyttelyyn (kissa voi olla todella peloissaan vieraassa ympäristössä ja oudossa tilanteessa). Lähde SUVAK.

07.11.2010 09.24
020379592_r
Lohja
Ketä kaikkia täältä on tulossa SUVAK ry:n Lohjan näyttelyyn 5.12.2010? Meiltä lähtee mustavalkoinen kokoonpano eli Laku, Peku ja Ässä :)
14.05.2011 20.46
Olisi kiva kokeilla kotikissa näyttelytä Röllin kanssa! Ja minullakin olisi sellainen kysymys, että missä päin näitä kotikissa näyttelyitä järjestetään? Tällä Joutsassa on joskus ollut jotain näyttelyitä, mutta siitä on pitkä aika.. Olisi vain niin kiva kokeilla :D
02.12.2011 22.17
020416743_r
Turku

Voihan Orimattila sentään...

Katselin noita Suvakin sivuja ja pohdin, että olispa kiva joskus käydä, mutta eihän tuonne pääse mitenkään fiksusti julkisilla... :S

"Suuri ääni - suuri persoona." http://kehraten.blogspot.fi
12.12.2011 10.07
021596705_r
Hyvinkää

Me oltiin juuri tuolla Orimattilassa Tigrun kanssa. Kaikki järjestelyt menivät hyvin ja näyttelyn järjestäjät olivat suorastaan ihania. Meiltä kun jäi vessa kotiin niin meille tuotiin vessa näyttelypaikalle.

Muutenkin kaikki pelasi hyvin ja tuomarit olivat reiluja ja asiantuntevia.

11.01.2012 16.24
021985251_r
Hollola
Tietääkö joku onko tulossa Lahden seudulle tai lähelle lahtea kotikissa näyttely.Olis kiva mennä sellasee Villen kanssa
11.01.2012 17.07
021443041_r
Ulvila
Mahtaako Satakunnan alueella olla kotikissanäyttelyitä tänä vuonna? Jos vaan on ja päivämäärä sopii niin kyllä sinne on päästävä :)
12.03.2012 19.56

1.4.2012 Kissojen Match Show Teatrialla Oulussa

Ilmoittautuminen ja rokotusten tarkastus klo 12 alkaen.

Luokat;

- Lyhytkarvaiset

- Pitkäkarvaiset

Tuomarina Ulla Mattila

Osallistumismaksu 5e

Ohjelmassa myös kissarotujen esittelyjä, poniratsastusta, arvontaa, eläintarvikkeiden myyntiä, buffetti yms.

Tervetuloa koko perheen voimin!

Järjestää Kodittomien Eläinten Tuki Ry (lisätietoja Facebookista tai ketry12@gmail.com)

Muokattu viimeksi: 12.03.12 19.56
29.03.2012 21.54
Rupes kutkuttaan ajatus, jos ilmoittais Helmen tonne Tampereelle.. Mut vaatis kyllä vähän reenausta, kun tuo ei hirveän kauaa jaksa olla sylissä. :D
01.04.2012 09.38
021675218_r
Oulu

Tänään Oulussa Match show mihin on kaikenlaiset kisulit tervetulleita. Ehkä itsekkin otan kisulini mukaan.

24.04.2012 16.54
000113144_r

Olen hieman miettinyt, että voisin lähteä Remuksen kanssa kotikissanäyttelyihin, jos tässä lappeenranta/imatra/joutseno alueella jonkunnäköistä näyttelyä olisi tulossa. Tämä olisi siis ensimmäinen kerta, mutta uskon, että voisimme pärjätä jotenkin.

Nyt kun Remus käytettiin sterkattavanakin, tuo on alkanut kasvaa kissan mittoihin. Ja sillä on mielestäni kohtalaisen hyvä väritys, joten uskoisin, että se saattaisi pärjätäkkin ainakin jotenkuten näyttelyissä. :) Ja eihän se kyllä pääasia ole, ensimmäiseksi toivon sitä, että kummallakin, kissalla sekä omistajalla, olisi hauskaa ja siitä tulisi miellyttävä kokemus.

Tyttöjen kanssakin voisin tietty käväistä, mutta Remus on vähän nyt etunenässä, sillä sen väritys & rakenne ovat mielestäni aika hyvät. Tytöt ovat sellaisia pieniä tirriäisiä, jotka saattaisivat luimistella jossain kopassa.. :D Ja muutenkin, poitsu on valloittanut lähes kaikkien sydämet, jotka sitä ovat käyneet katsomassa. :)

Haluaisin kuulla myös muilta mielipiteitä, olisikohan meistä näyttelyihin? :D Aina olen kotikissanäyttelyistä haaveillut, mutta ei ole vain tullut tehdyksi mitään. Nyt olisi ainakin kissa, jonka kanssa sinne voisi lähteä, ainakin aluksi ihan kokeilumielellä.

24.04.2012 17.26
000091799_r
Tottakai, miksipä ei! Kokemushan sekin on vaikka ei olisikaan näyttelyn paras. :) 

10.07.2012 09.56
021865878_r

Kotikissanäyttelyissä on kivaa ja helppoa kokeilla näyttelytoimintaa. Itse aloitin viime vuonna SUVAKin näyttelyissä ja siellä n. 40 kissan näyttelyssä on helppoa, vaikka kysyä häkkinaapurilta mitä pitää tehdä ja milloin, jos on hiukan pihalla.

Itse olen menossa kotikissan kanssa seuraavaksi rotukissanäyttelyn kotikissaluokkaan tämän kuun lopussa. Kotikissaluokissa pyörii aika pitkälti samoja kissoja vuodesta toiseen, joten olisi kiva saada myös sinne lisää uusia kissoja ja kilpakumppaneita.

Olen laiska enkä jaksanut lukea koko ketjua, mutta kotikissanäyttelyyn voi myös tuoda rotukissoja esittelynäyttelytyylillä. Eli rotukissaihmisellekin se voi olla hyvä harjoittelupaikka tutkia miten oma kissa käyttäytyy näyttelypaikalla ja levittää tietoa omasta rodusta :)

17.07.2012 10.39
Mistä löytyy tietoa tulevista kotikissanäyttelyistä? :)
Muokattu viimeksi: 17.07.12 10.39
19.07.2012 23.32
019767809_r
Lohja
http://www.suvak.net - tosin sivuilla ei tällä hetkellä ole tietoa tulevista näyttelyistä koska niistä ei ole tietoa vielä näyttelysihteerilläkään (eli minulla). Päivitän kyllä yhdistyksen nettisivuille heti kun on tietoa. Näillä näkymin seuraava näyttelyn joulukuun alussa.
22.07.2012 22.49
022410567_r
Paltamo
Tietääkö kukaan että onko jossainvaiheessa kainuun lähellä/kainuussa tulossa kotikissa näyttelyitä? (:
Menoa ja vilskettä.
23.09.2012 18.02

Minä puolestaan oisin kiinnostunu kans tällaisesta jutusta :D Mitenkhöän usein täällä Lapissa Rovaniemi-Tornio-Kemi alueella on kissanäyttelyitä? Ite en myöskään osaa esitellä kissaa, oikeestaan en ole juuri mitään koko näyttely hommasta jutellu mitään. Kiinnostusta kuitenki olis. 

23.09.2012 18.09
022437786_r

^ Lapissa ei taideta kissanäyttelyitä järjestää ollenkaan, minun tietääkseni ainakaan. Pohjoisimmat näyttelyt tuppaavat olemaan Oulussa, samoin esittelynäyttelyt. Kotikissanäyttelyitä (joita on sen verran vähän ja harvoin...) ei taideta niin pohjoisilla leveyspiireillä myöskään järjestellä, yksinkertaisesti kannattavuuden takia.

Muokattu viimeksi: 23.09.12 18.12
23.09.2012 23.20

No voi kökkö. Ymmärtäähän tuon kyllä. Pitää joskus miettiä jos sitä vaikka lähtis Oulussa käymään sukulaisissa ja kattoa sellasen ajankohdan että näyttelyt siellä olis. Mennä sitte vain katselemaan niitä :)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti