Annatteko gerbiileillenne muuta ruokaa, kun jyväsekoitusta? (Jyrsijät > Jyrsijöiden ruoka)

26.12.2007 16.26
020748455_r
Espoo
Niin, annatteko esim. kurkkua, porkkanaa.. jotain muuta? Olisi kiva tietää mitä kaikkea annatte niille ja kuinka usein. =)
27.12.2007 01.21
Meillä syödään siemenseoksen lisäksi kaikenlaista tuoreruokaa (porkkana, kurkku, lehtisalaatti, omena.. ym), pilttejä ja puuroja (ilman sokeria ja suolaa tietenkin + veteen keitettyä). Näitä on saatavilla pari-kolme kertaa viikossa. Lisäksi popsitaan silloin tällöin koiran/kissan raksuja ja näkkäriä/kuivaa leipää.
23.01.2008 08.26
Meillä pojat saavat siemenseoksen lisäksi joka päivä illalla ja aamulla pienen annoksen tuoreruokaa. Siihen kuuluvat siis kaikki salaatti, kurkku, paprika, porkkana, omena, puuro, kuivaa leipää.....ym. Ja tällä systeemillä ainakin voivat hyvin ja pulskasti!
25.01.2008 22.33
018875088_r
Helsinki
tytöillä on aina ruokakupissa jtn siemenseosta(oon sekottanu monta eri ruokaa) ja silloin tällöin saavat esim salaattia,tomaattia,porkkanaa,kananmunaa,näkkäriä ym...
13.02.2008 09.23
000101764_r
Siemen sekoitukset, näkkäri, puuro, vihannekset ja kissan murkut. Läskejä alkavat olla. Tosin ovat kyllä jo hieman iäkkäitäkin. Kananmunaa eivät suostu syömään.
14.02.2008 17.27

mä annan omenaa,pilttejä,jyrsiöiden herkkuja(harvoin),rypäleitä,näkkäriä(harvoin).

perus ruokana meillä on suparat siemen seos, joskus on ollut joku gerbiilin ruoka pussi(oli siinä paljon aurimgon kukan siemenii, mutta keräilin sielt aina yli puolet pois)

joskus olen ostanu esim syntäri lahjaksi herkku tangon

ja ne tykkää kans apilasta,ruohosta ja jäävuorisalaatista

14.02.2008 17.38

mä annan mun kerpuille kaupasta ostetussa pussissa missä on kaiken laisia siemeniä ja tämmösiä ja sit ostin niille joululahjaksi hunaja tangot! tällä hetkellä terraariosa on yks hunaja tanko. joskus annan auringonkukan siemeniä herkuksi pelkiltään muutaman kaikille.

annan myös joskus esim.kurkkua (mitä ne ei syö) ja näkkäriä (mitä ne ei myöskään syö vissiinkään) ja omenan siivu on myös ollu eikä sekään pienentynyt ja ehkä joskus äiti laittaa (ärsyttävästi ilman lupaa) juustoa.

22.02.2008 19.39
021486891_r
Espoo
Mul on ongelma, kun toi ruokapurkki jos säilytän on täynnä ötököitä. Laitoin sen eilen pakkaseen ja se on siel ollu tän päivän ja on vieläkin.. Mut tuleeko ne ötökät takas sinne purkkiin, sit kun otan sen ruoan sielt pois vai voiks sitä ruokaa enää ees antaa niille? Toivon vastauksia pian. Kiitos avusta. :) Voiko gerbiilit muuten saada jotain tauteja niistä ötököisä, jos niiden antais olla siel purkissa?
22.02.2008 20.18
019370501_r
Espoo
Simo kirjoitti:
Mul on ongelma, kun toi ruokapurkki jos säilytän on täynnä ötököitä. Laitoin sen eilen pakkaseen ja se on siel ollu tän päivän ja on vieläkin.. Mut tuleeko ne ötökät takas sinne purkkiin, sit kun otan sen ruoan sielt pois vai voiks sitä ruokaa enää ees antaa niille? Toivon vastauksia pian. Kiitos avusta. :) Voiko gerbiilit muuten saada jotain tauteja niistä ötököisä, jos niiden antais olla siel purkissa?
Kaikki on tietenkin mahdollista, mut mä huomasin joskus kans öttiäisii jossakin (en muista miss xDD) niin ei mun gerbiileille mitään tullut. Ne ötökät tosin katos. Missäs ne ötökät siis oleilee?? Jos ruuan seassa on ennen kun ruoka on edes laitettu terraan/häkkiin niin luulenpa että pakstaminen auttaa. Mutta jos niitä ilmenee samassa ruuassa pakastamisen jälkeenkin niin kannattaa säilyttää ruokaa jossakin tiiviissä purkissa. Koska jos ötököitä tulee lisää pakastamisenkin jälkeen ötökät tulee itse purkkiin.
22.02.2008 20.26
019370501_r
Espoo

Ainii, kerron sit nyt vähän mun gerbiilien ruokavaliosta. Hanilla ja Rontilla on koko ajan siemensekoitusta/kuivamuonaa mikä on tarkotettu gerbiileille niin ruokakupissa. Sitten ne saa sillön tällön porkkanaa. Kokeilin edellis päivänä antaa pilttiä, mutta ei maistunut, ei myöskään banaani :( Ajattelin kokeilla ihan lähipäivinä myös kurkkua, mutta tuskinpa sekään maistuu kun tytöt on niin nirsoja xD Sitten annan joskus herkuksi auringonkukan siemeniä. Nyt ne ovat kyllä loppuneet.

Nyt kerron omasta kokemuksestani. Olin eläinkauoassa ostamassa vähn kaikkea gerbiileille. Heinää, ruokaa ja hiekkaa. Kysyttiin sitten että mitäs nää ''kauppiaat'' suosittelevat gerbiileiden perusravinnoksi. Ostamme yleensä supa rattia koska niin on neuvottu. Nyt kuitenkin sanottiin että supa rat on gerbiileille vähän kuin mäkkäri ruokaa, ja ´sitten annettiin sydämen muotoisia ruskeista naksuja. Ne olivat kuulemma sitä ''arkiruokaa'' esim. makaroonilaatikko.

27.02.2008 21.32
021486891_r
Espoo

Kuinka kauan teidän gerbiileillänne menee niiden tankojen syömiseen? Voiko ne tangot joskus mennä huonoiksi, ettei voi enää antaa?

29.02.2008 20.08
019177773_r
Helsinki
Mun gerbuilla on perusruokana prestigen gerbil naturee. Joskus annan tytöille myös jogurttinappeja ja tuoretta, kuten kurkkuu tai tomaattii.. Simo, mun gerbut syö tangon ehkä viikossa, riippuu vähän mikä tanko se on. Sellaset missä on pähkinää menee hetkessä. Juustotangotkin menee pian..
28.03.2008 22.08
018832699_r
Helsinki
Meil saadaan siemenseosta ja altromin rottapellettiä. Plus sit herkkuna auringonkukansiemeniä, kuivattua ruisleipää ja joskus tuoreita vihanneksia.
29.03.2008 21.45
018875088_r
Helsinki
mullakin on noita sydämmen muotoisia ruskeita nappuloita :D
29.03.2008 21.47
018875088_r
Helsinki
Rontti kirjoitti:

Ainii, kerron sit nyt vähän mun gerbiilien ruokavaliosta. Hanilla ja Rontilla on koko ajan siemensekoitusta/kuivamuonaa mikä on tarkotettu gerbiileille niin ruokakupissa. Sitten ne saa sillön tällön porkkanaa. Kokeilin edellis päivänä antaa pilttiä, mutta ei maistunut, ei myöskään banaani Ajattelin kokeilla ihan lähipäivinä myös kurkkua, mutta tuskinpa sekään maistuu kun tytöt on niin nirsoja Sitten annan joskus herkuksi auringonkukan siemeniä. Nyt ne ovat kyllä loppuneet.

Nyt kerron omasta kokemuksestani. Olin eläinkauoassa ostamassa vähn kaikkea gerbiileille. Heinää, ruokaa ja hiekkaa. Kysyttiin sitten että mitäs nää ''kauppiaat'' suosittelevat gerbiileiden perusravinnoksi. Ostamme yleensä supa rattia koska niin on neuvottu. Nyt kuitenkin sanottiin että supa rat on gerbiileille vähän kuin mäkkäri ruokaa, ja ´sitten annettiin sydämen muotoisia ruskeista naksuja. Ne olivat kuulemma sitä ''arkiruokaa'' esim. makaroonilaatikko.

mulle taas on mun kaverit selitelly et kaikki noi supa ruuat on vähän niin kuin "dieetti" ruokaa, ettei ne sisältäis oikeestaan mitään hirveen rasvasta :O
19.04.2008 21.46
018875088_r
Helsinki
kumpaa se supa sitten on? "mäkkäriä vai dieettiä" ? :D
20.04.2008 17.17
018933483_r
Iisalmi
Simo kirjoitti:

Kuinka kauan teidän gerbiileillänne menee niiden tankojen syömiseen? Voiko ne tangot joskus mennä huonoiksi, ettei voi enää antaa?

Meil ei kyllä gerbiileitä oo mutta meijän syrkki hamsu sofia vetelee siit tangosta yhessä yössä ne siemenet yms...pois mutta syömisessä menee oma aikansa...kun se niitä jemmailee paikasta A paikkaan B ja sieltä paikkaan C....jne.... ;D XD
07.07.2008 21.24
018978021_r
Lappeenranta
Mein gerbut saavat päivittäin kupillisen jyväsekoitusta häkkiin. Joskus myös pellettejä, mutta eivät pidä niistä paljon ;D Myös välillä heille maistuu piltti, ja bona. Mutta tuoreruokaa annan tietty joka päivä pienen palan, erityisesti kurkku ja omena, myös banaani ovat herkkuja,. Eli mein gerbut on kaikkiruokaisia. Myös herkkupäivä on kerranviikossa, ettei satu vain lihomaan paljoa. Kokeilkaapa tekin! :D
07.07.2008 22.31
019885413_r
Tohmajärvi
Minä olen antanut: kuivattua leipää,porkkanaa,salaattia,kurkkua,tomaattia,omenaa jne.. Käykö gerbiileille mikä piltti tahansa? voiko gerbiileille antaa vaikka juustoa?
14.07.2008 21.46
018833295_r
Lappeenranta

Poistan edellisen viestin, koska sisältö on vähän muuttunut ;3

Okei, gerbiileillä on jyväsekotusta joka päivä tarjolla. (Ihmettelen Topsyn vastausta, koska eihän gerbiilit ehdi päivässä syödä kupillista ruokaa? ) Tuoreruokaa tulee annettua pieniä määriä päivittäin, kurkkua,tomaattia,salaattia,porkkanaa.. Ja sitten hedelmäpuoli, n. päivittäin jotain.. omenaa,appelsiinia,viinirypäleitä...jne.. Välillä tulee pienimuotoisena makupalana annettua pilttiä ja erilaisia sekoituksia :) Kokkauksia tulee väh. kerran viikossa.

04.09.2008 15.34
019158576_r
Nokia
Tuoreruokana herneitä sillä muu eivät maistu paitsi maissi jota annan silloin tällöin
11.09.2008 21.25
020718458_r
Vantaa

Meille on joskus herkkutangon kanssa käynyt niin, että kun jätin tangon mökille muutamaksi viikoksi, niin seuraavan kerran mökille mennessä siementanko olikin homeessa, joten heitin menemään ja otin uuden pakkauksesta. Tällä kertaa mökiltä lähtiessä suljin sen tiiviiseen rasiaan, eikä hometta ole näkynyt.

Puuroa annan joskus, pilttejä useimmiten. Joskus tuoreruokaa saattavat saada vain kerran kahdessa viikossa, joskus melkein joka päivä. Meillä on kokeiltu jo niiiin monia eri hedelmiä ja pilttejä, etten edes jaksa luetella saatikka muista mitä kaikkea on ollut. Sen tiedän että gerbiilit ovat syöneet jokaisen murusen kaikista tarjoamistani tuoreruoista ;)

27.11.2008 15.37
Meillä syödään gerriä ja supaa, porkkanaa, kurkkua, salaattia, paprikaa, näkkäriä (vähän kerrallaan ja harvoin) banaania, kalkkikiveä, tomaattia, viinirypäleitä, makaroonilaatikkoa ja pilttejä + jyvätankoja
27.11.2008 15.37
Ja omenaa, päärynää ja mansikkaa.
26.12.2008 17.13
Romeo syö jyväsekoitusta/rottapellettejä, lisänä tuoreruokaa joitain kertoja viikossa ja sillointällöin pilttiä ja puuroa.
Muokattu viimeksi: 26.12.08 17.14
26.12.2008 17.18
Mä ainaki annan kaikenlaisia tuoreruokia esimerkiks(kurkkkua,porkkanaa,tommaattia, omenaa,salaattia ja mandariiniaki oon koittanu)
26.12.2008 19.00
000048835_r
Sulo kirjoitti:
Onhan hamstereillekin tarkotettu se supa hamster ja sehän ei sovellu gerbiileille sen takii, kun siellä on niin paljon auringonkukansiemenii. Nii gerbiilit voi sit syödä sitä rotille tarkotettuu :)
Ihan hyvää on tuo Supa Hamster gerbuillekkin. Parhaillaan kun sekoittaa johonkin jossa ei ole paljoa ak n siemeniä. Nyt kun mulla pitäs hitusen saada noille pojille lisää painoa kun näyttävät melko laihoilta niin annan supaa. Huomenna käyn ostamassa gerriä/prestigeä lisäksi. Ja jos jaksaa niin supasta voi ottaa niitä ak n siemeniä pois.
22.02.2009 17.50

Meillä ruokavalio vähän muuttunut. Täällä syödään nyt gerriä ja kohta rapunzelia, lisäksi paljon erilaisia tuoreruokia, kuten edellisestä kommentistani näkyy (;

Siemenseosten lisäksi meillä saavat supa rat exel rottapellettiä.

06.04.2009 17.51

Banaania, Omenaa, Porkkanaa, Tomaattia 

Tietenkin joskus muutakin mutta nämä ovat ne yleisimmät tuoreruoat.

EDIT: Eilen meni porkkanan naatit heti. Pitääkin nyt ennen talvea poimia vähän tuoretta ruohoa ja apilaa. Tyttöjen lempi tuoreruoka on mansikka.

Muokattu viimeksi: 13.07.09 16.19
13.07.2009 12.57
Simo kirjoitti:

Meillä riippuu ihan mausta. :D Parhaimmillaan ne vetelee sen kahessa päivässä ja vähän pahemmat tikut voi kestää viikon tai enemmän. Ei meillä minusta ainakaan ole herkästi pilaantunut noi tikut. Tai ei gerbiileille ole tullut ainakaan mitään vähän vanhemmastakaan tikusta...

Ja sitten, omille gerbuilleni annan siemensekoituksen lisäksi hedelmiä, vihanneksia, pilttejä, eläinkaupan herkkuja (välillä), kissan/koiran nappuloita, kananmunan valkuaista...

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti