Tervehtiminen - Sivu 2 (Koirat > Koirien koulutus)

26.02.2010 10.26
021494512_r
Helsinki

Usein kun tulen kotiin, löydän Tomon sängyltä lepäilemästä, ja siellä se vimmatusti heiluttaa häntää ja nostelee vuoronperään kumpaakin etutassua ilmaan. Jos en mene heti tervehtimään :D niin Tomo tulee kiehnäämään ja pyörimään mun jalkoihin, puskee ihan kuin kissa.

Vieraiden tervehtiminen on taas jotain ihan järkyttävää...

Too few hellos and too many goodbyes
26.02.2010 13.42

Aina koulusta tullessani Taavi on heti oven takana vastassa ja hyppii, haukkuu ja nuolee.
Ja jos vaikka tuon kaverin mukana kotiin niin Taavi piirittää sitä sitten koko vierailun. :')

26.02.2010 14.41
021241332_r
Äänekoski
Spedellä on kiva serenaadi erilaisia ääniä, joita se esittelee innoissaan kun tulemme kotiin :D Nyt olemma alkaneet tehdä sitä, että tervehditään koiraa vasta, kun se on rauhoittunut, ku se on jo muutenkin niin sekopäinen, ni jos se auttas vaivaan :D
26.02.2010 14.48
Lilli tulee hyppimään, heiluttaa häntää, riehuu, loikkii, juoksee, ulvoo ja pissaa :'D se ei haittaa minua yhtään.
26.02.2010 16.21

ainaku tulee kotii, nii tämä tulee kerjäämään rapsutuksia, ja häntä heiluu, ja on aivan mielissään.

varsinki, ku koulusta tulee, nii tämä neitykkä aivan mielissään, asserin ja rymyn tykö menee, niin kummatki rupeavat vaatimaan rapsutksia, ja ovat kans mielissään, aikalailla samanlaisia tyhmyreitä, ja sutturoita, mut silti ihania <3

27.02.2010 11.10
022651391_r
Mikkeli

Nipsu ottaa aika nätisti vastaan kun tulee kotia koulusta/töistä. Antaa rauhassa riisua ulkovaatteet pois ja sit käy yleesä makuulle tervehtimään häntä heiluen, sit juoksee yleesä etukäteen makkariin oottamaan et puen lenkkivaatteet päälle :)

Voikun osaisi yhtä nätisti ottaa vastaan vieraat, silloin yleesä hypitään ja riehutaan :S

Olet täällä nyt, olet ehkä huomenna, mutta oletko vuoden päästä, sillä tarvitsen sinua aina ♥
28.02.2010 15.07
022414023_r
Lieksa

Itse en aijo kouluttaa pois oman koiran tervehtimistä, niin kauan kun kaikki neljä tassua pysyvät maassa ja myös pienemmät ihmiset pystyssä.

´Viiruksen tervehdintähän on aika persoonallinen urina, vrt. kissan kehräys x10, ja hännän heilutus. Pysyy myöskin kauempana kunnes antaa luvan tulla luo.

28.02.2010 15.40
021573213_r
Rovaniemi

Manta tervehtii ottaen pehmolelun suuhunsa ja sitten tulee luokseni peuhaamaan hännän heilutuksien kera. :D Enään ei hypi, kun ollaan opetettu pennusta lähtien miten otetaan 'kauniisti' perheenjäsenet/vieraat vastaan.

Muokattu viimeksi: 28.02.10 15.40
Anna sille sydämesi, niin se antaa sinulle omansa.
28.02.2010 15.47
020894438_r
Oulu

Kun tulen kotiin, Bryan odottaa eteisen oven takana ja toivottaa minut tervetulleeksi hurmaavalla virneellään. Se ei hypi ollenkaan, häslää vaan siinä ympärillä. Jonkin ajan kuluttua sitten hakee jostakin lelunsa ja jatkaa häsläämistään.

Tuntemattomiin vieraisiin Bryan suhtautuu varsin pidättyväisesti, mutta tutuista tykkää.

Se on semmonen poika
03.03.2010 11.34
022495784_r
Hämeenlinna

Putzi vinkuu ja haluaa paijattavaksi

Titan etsii jonkin tavaran ja kantaa sen ylpeästi mun luokse :D

Love God as he is Dog backwards.
04.03.2010 08.21
Meillä ainakin kaikki kolme änkeävät ovelle vastaan pienten haukkumisten kera, kun joku meistä kotiin tulee.
Ensin käy riisumassa ulkovaatteet ja rupean rapsuttelemaan näitä koiria.
Poju pitää tyypillistä omaa laulukonserttiaan ja Wili/Yedi hääräilevät ympärillä, kun väkkärät.

Itse en oikeastaan osaisi kitkeä koirilta niiden omaa tervehtimistapaa, kun siihen on tottunutkin jo.
04.03.2010 11.51
Meillä ei liiemmin tervehditä kun tulen jostakin, mutta tämä taas on opetettu koirille (minä en jaksa jaloissa ylienergisesti liehuvia koiria..). Sara (papillon) tulee ainoana pyörimään jalkoihin. Yleensä sillä on suussa jokin lelu tai muu aarre jota se esittelee samalla kun se tepsuttelee nätisti ympärillä. Huskyt makailee lattialla ja nostavat vain päänsä ylös ja katselevat että jahas, äiti tuli kotiin. Sitten kun olen saanut vaatteet heitettyä pois ym. käyn rapsuttamassa hiskejä tai kutsun ne tervehtimään. Vieraitakaan ei sen kummemmin tervehditä. Sara nyt haukkuu vähän ja liehuu jaloissa, mutta hiskit vaan makaa paikallaan Sitten jos vieras kutsuu koirat luokseen, ne käyvät haistamassa että kukas se onkaan ja istahtavat vieraan jalkoihin rapsutettavaksi...
04.03.2010 16.50
022251055_r
Vantaa

Sallin koiralle ilon siitä että sen lauma eli minä olen palannut. Pentuna tietysti hyppi, minkä opetin pois. Nykyään ei hypi, ellen anna lupaa hyppiä (="anna tassut" tai taputus käsillä). Lyhytjalkaista koiraa on helpompi silittää kun ei tarvitse kumartua, siksi usein annan luvan nousta takajaloilleen minua vasten jotta pystyn paremmin silittämään. Ilman lupaa ei kuitenkaan hypi.

Aina tulee luokseni kun palaan jostain ja häntä liehuu, purkautuu kippuralta. Kierii, kiehnää, nuolee ja pyrkii syliin jos kumarrun. Mielistelyasenne tervehtiessä, ei röyhkeä. Tuo myös leluja joskus ja jos olen ollut pitkään poissa, saattaa kutsua leikkiin ja juosta hepuleita ympärilläni. Käskyt tottelee hyvin ja usein käskytänkin jotain josta palkkana silitän. Minä vaan tykkään kun koira tervehtii ja on minun perääni. Sen tehtävä on pysyä laumassa ja seurata minua jos voi, koira on ystävä. Yksinolo on opetettu erikseen ja pysyy missä vain hipihiljaa ja kiltisti yksin, ei tuhoa eikä ääntele. Joskus kotiintullessa en huomioi, joskus tervehdin heti, ei ole väliä miten teen; koira on hallinnassa joka tapauksessa.

Vieraita taas ei tervehdi, vahtii kyllä mieluusti mutta olen opettanut ilmoittamaan vieraista kontaktilla minuun, ei haukkumalla koska säikähdän haukkua. Vieraita kohtaan on välinpitämätön ja usein käskenkin nukkumaan tai luokseni kun vieraat tulee. Eli minua tervehtii hyvin iloisesti (into riippuu siitä kauanko olen poissa, hoidossa olon jälkeen ilo on ylimmillään) mutta vieraista ei välitä, kiintyy hyvin hitaasti (esim. hoitajiakaan ei tervehdi kun viikonlopun hoidossa).

05.03.2010 07.49
022598318_r
Vampula

Naava ei kiinnitä mitään huomiota tullessani kotiin, jatkaa vain uniaan sohvalla. Kun kävelen vierestä, se on olevinaan kiinnostunut mutta siihen se sitten jää.

Vanha koirani oli sopivan innokas tervehtimään, sai tulla rauhassa sisälle ja tehdä mitä teki, ei häirinnyt mutta odotti että sai kunnolla riemastua.

Nälkä lähtee syömällä, vaimo juomalla ja mies koiralla.
05.03.2010 11.55
022570892_r
Lahti
Meillä Milli tulee ovelle katsomaan kuka tuli häntä tai noh koko takapää vispaten. Ei neiti jalkoihin änge että ihan rauhassa saa kengät riisua jalasta ym. Jos en huomioi mitenkään neiti menee pois mutta minä tykkään siitä että koira tulee tervehtimään kun tulen kotiin. Millillä on "outo" tapa napata aina jotakin suuhunsa kun minä tulen kotiin. Aina kun olen saanut oven auki neiti kipittää hakemaan vaikka lattialla olleen piponi (ihan sama mikä tavara useimmiten se on kuitenkin jotain mikä on minun). Tervehtimisen ajan se pitää sitä suussaan ja sitten laskee pois. Koira ei siis edes leiki sillä mitä sillä on suussaan vaan pitää sitä vain hetken suussa. Jos koirani olisi edes noutaja ymmärtäisin tämän tavan mutta mistäköhän se on sen keksinyt
Mastiffi mikä ihana leppoisa jättiläinen
08.03.2010 17.48
Pilvi heiluttaa häntää ja ulvoo "wouwouuu" ja sitten tekee "kunniakumarruksen" ja sanoo "uuuu"... eli siis todella iloinen hauveli on kun näkee minut taas :)
08.04.2012 13.21
022561990_r
Hämeenlinna
Meillä on aikaisemmin tervehditty sillä tavalla että koira vain syöksyy kimppuun heti kun tulee ovesta sisään, hyppää syliin yms. Vähän aika sitten kuitenkin aloin opettamaan sille, että tervehtiä saa vasta kun siihen on annettu lupa, eli Nelli odottaa kauempana niin kauan kunnes sille annetaan lupa tulla syliin ja pestä naama.
If you want go, I wanna go with you, if you want die, I wanna die with you.
08.04.2012 15.58
000094499_r

Meillä on opetettu niin että kun kuka tahansa, olin se sitten minä tai joku vieras ihminen, tulee ovesta sisään niin eteisessä saa käydä nopeasti tarkastamassa kuka tuli ja sitten pitää siirtyä olkkarin puolelle odottamaan ja tulija itse saa päättää tervehditäänkö sen paremmin vai ei. Tarkempi tervehtyminen jätetään aina sinne olkkarin puolelle siksi että tuo eteinen tuuppaa olemaan niin ahdas. Vasten hyppiminen on sallittua vain pyydettäessä.

Yleensä tervehdin koirani heti sisälle päästyä ja kumpikin on niin onnesta sekaisin, kiehnää ja pyörii häntä niin vispaten mutta rankan päivän jälkeen on kyllä ihanaa kun saa ensin rauhassa purkaa repun ja lösähtää sohvalle ilman että kukaan pyörii jaloissa ja vasta hetken huilahdettua tervehtiä. Monet vieraatkin tykkäävät tästä tavasta kovasti kun ei ole pakko karvaantua ja koirat pysyvät suosiolla sivussa.

08.04.2012 17.35

Meillä tervehtiminen on sitä, että kun tuo on ollut yksin kotona ja minä (tai kuka tahansa muu) tulen kotiin, niin koiran pitää olla rauhassa ennen kuin väliovi aukeaa - ja jos yrittää tunkea aikaisemmin tervehtimään, ovi menee takas kiinni. Istuminen ei siis ole pakollista, mutta rauhassa pitää olla. Ja vasta luvan kanssa se saa tulla kurkkaamaan, kuka tuli ja mitä on mukana, mutta käskystä pitää lähteä pois.

Sitten jos minä olen kotona ja vieraita tulee, koira istuu eteiseen ja luvan kanssa saa käydä katsomassa, kuka tuli ja vasta, kun vieras on päässyt sisälle - ja jos kylääntullut haluaa, saa jo vähän nuohota ja riekkuakin. Hyppiminen vasten on tässäkin tapauksessa kuitenkin ehdoton ei.

Macho, macho man.I've got to be a macho man.
08.04.2012 17.40
Tomo kirjoitti:

Usein kun tulen kotiin, löydän Tomon Neelan sängyltä lepäilemästä, ja siellä se vimmatusti heiluttaa häntää ja nostelee vuoronperään kumpaakin etutassua ilmaan. Jos en mene heti tervehtimään :D niin Tomo Neela tulee kiehnäämään ja pyörimään mun jalkoihin, puskee ihan kuin kissa.

Vieraiden tervehtiminen on taas jotain ihan järkyttävää...

Tämä täsmää meidän tervehtimiseen kuin nenä päähän. :)

Muokattu viimeksi: 08.04.12 22.36
http://tassuillatanssien.blogspot.fi/
08.04.2012 17.59
Meillä koirine pitää odottaa tervehtimiseen lupaa tietyssä paikassa, jotta me tai vieraat saamme rauhassa kamppeet pois päältä ja ihmiset tervehtii ensin toisensa. koirat pääsee sitten luvalla tervehtimään, hyppiä ei saa tai tervehtiminen oli sitten siinä. Myy kujertaa onnesta ja Taavi hymyilee:D
09.04.2012 00.37
022352175_r
Lahti
Noora kirjoitti:
Ismo kirjoitti:

Mä en huomioi koiria ennenku oon saanu rauhas heittää vaatteet, tai siis en ala paijjaamaan tms. saatan kyllä sanoa moikka :P Mutta sitten kun oon valmis niin pyydän ne vielä mun luokse jollon rapsutan jne

Juuri näin.

Samoin meillä. Lance tulee yleensä ovelle moikkaamaan, mutta kun en sen kummemmin rupea siinä sitä paijailemaan niin siirtyy kauemmaksi.

You cannot kill what already has no life | 311006 ♥
09.04.2012 11.40
021686457_r
Kurikka
meillä yleensä Elli jos on pihalla vapaana niin juoksee häntä heiluen minua kohti kun tulen koulusta jos siskot tulee päiväkodista niin kaikkia perheenjäseniä tulee tervehtimään kaikki sitten silittävät kun Elli kiertää jokaisen luona ps. asumme kaukaa tiestä joten ei ole vaaraa että Elli menisi autotielle jos sitä jäitte miettimään että miten saa antaa olla vapaana
09.04.2012 11.41
Häntä heiluu hetken. Mitään muuta ei tapahdu. Toisinaan tuntuu ettei koira edes ole iloinen että tulin kotiin

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti