Räyhäävä koira - miten kouluttaa räyhäämättömäksi? - Sivu 12 (Koirat > Koirien koulutus)

11.09.2010 16.42
022708867_r
Helsinki

HUAAAH Mindi meni pelkästään puhisten ja vetäen toisen koiran ohi vaikka se tuli aivan vastaan!

Oma mielentila vaikuttaa NIIN paljon. Oltiin just tulossa kentältä juoksemasta (juoksut kun on niin en koirapuistoon voi viedä vapaana juoksemaan) ja oli hyvä ja varma fiilis itelläni niin mentiin ohi vaan enempiä.

Ensimmäinen kerta ehkä...moneen kuukauteen?

http://minskipinski.blogspot.com/
12.09.2010 13.04
Mindi, nuo onnistumisen tunteet on koiran koulutuksessa parasta, tulee välttämättäkin hyvä fiilis, ja taas jaksaa tsempata ja motivoitua paremmin.
Muokattu viimeksi: 12.09.10 13.04
26.09.2010 21.08
Viimein ilmeni asia,että pystykorvaset koirat saa sen pahimman ja useimmiten tapahtuvan ärinän hihnaillessa.On siis jäänyt todella pahat traumat,kun pystykorvanen koira puri ja toinen alisti todella rumasti.
25.10.2010 20.14
022421954_r
Pyssykylä
uuuuujeeee! Täällä on tapahtunu edistystä! viime torstaina oltiin poroerotuksessa ja siellä oli kaks koiraa, joille Kiela aluksi haukku. Sitte se toinen lähti, mutta se toinen oli edelleen siinä narunnokassa kiinni. Siitä mentiin useasti ohi, ja pari kertaa päästiin ihan ilmaan minkäänlaisia äänähdyksiä ohi! :o ja sitten eilen koirakoulussa ei haukkunu yhtään niin paljoa ku ennen, ite kentällä vaan pari kertaa, alussa ku turhaantu ko ei päästy heti reenailemaan ja sitte sillon ku muut alotti rähinän (ei sillonkaan edes aina!) Ja silloin ku ite pujoteltiin, ei puhunu mitään ja ku muut pujotelli, piti nätisti kontaktia. Kerran ku yks sammari yhtäkkiä hyökki Kielan päälle ja rähisi, niin toi ei puhunu mitään! Siis voivoi mulla on niin ihana mussukka aaw <3 Mamma on ylpiä tosta kakarasta! :)
Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä.
25.10.2010 22.13
022693296_r
Sodankylä

Mullakin on muutes tapahtunu ihan superisti edistystä ;) Nykyään saan melkein aina vastaantullessa pidettyä hiljaisena, huom, melkein aina. Tänään en yhden kerran saanut, ku yhet kakrut tuli koirien kanssa tietä pitkin ja käveli musta katsottuna tien vasemmalla puolella (Jolla puolella mäkin kävelin, eli mä kävelin oikealla puolella). Ne ei aikonu ilmeisesti vaihtaa puolta nii mun piti ja se on aina ärsyttävää, ku oon paljon huonompi hallitsemaan Felixii oikealla puolella ja sitte ne tuli nii lähelle nii sehän rähisi... Huoh... stanan kakarat! Jos ne ois menny toiselle puolelle, oisin saanu ton pidettyy hiljasena, ku ei ois tarttenu siihen vaihtoon ruveta...
Mutta aijemmin tänään lenkillä tuli vastaan koira jolle se ei haukkunu, yleensä Fexun kanssa pysähdytään ja otetaan kontakti, nyt ei tarvinnu ku pysy hiljaa, vinku iha pari kertaa ja muuten meni tosi hienosti.
Olin yllättyny kun eilen käytiin ekan kerran koirakoulussa ja Felix näki ekan kerran niin paljon koiria kerrallaan, nii ei rähissy kertaakaan! Tai murissut. Tosin vinkui melkein kokoajan silloin, kun ei ollut mulla kontaktissa, mutta siltikkin ;)

http://felixfanta.blogspot.com/
25.10.2010 23.43
Meillä sama tänään unnan kanssa... ollaan huomattu et jos joku koira on pitkässä hihnassa tai muuten vain lähellä niin unna ei ohita niin hyvin (muuten kyllä menee hienosti jos toinenkin koira on omistajan vierellä), kun minä itse pidän unnan lyhyessä hihnassa vierellä ohittaessa
Muokattu viimeksi: 25.10.10 23.44
04.11.2010 19.20
000062999_r
Jeee ollaan oikein urakalla otettu takapakkia Ohitukset alkoi mennä jo ihan jees, mutta tänään lävähti eteen naapurinkoira pitkällä flexillä ja simsalabim: kamala räyhäkohtaus ja koira meinasi tukehtua pantaansa vetäessä toista kohti........
04.11.2010 21.32
022471599_r
Lahti

Me edetään ja otetaan säännöllisesti takapakkia. Ns. normaalitilanteessa (koira joka ohittaa meidät omistajansa sivulla, räyhäämättä) menee yleensä hyvin. Sitten taas nämä flexi-idiootit... Pakko päästää se räyhäke flexissä toisen iholle. Kielloista huolimatta. Tai sitten vastaavasti nämä 'jäämme keskelle katua, yrittäkää ohittaa' tapaukset... Yleensä kierrämme jonkun ojan kautta, muttei aina mahdollista.

Turhauttaa kun näiden seurauksena otetaan takapakkia normaaleistakin ohitilanteista.

Pinja puolestaan... Yksi hirveimmistä arkuusremmiräyhistä joita tunnen. Se menettää kuulon, tunnon ja aivot toisen koiran nähdessään. Toinen koira saa olla useiden kymmenien metrienkin päässä, kun tämä alkaa samantien rähisemään.

Ethän tue pentutehtailua?
06.11.2010 14.44
000062999_r

Huh nyt sitten tuli joku yllätyseteneminen

Meille tänne korpeen tulee viikonlopun lehdet tuohon parin km päähän yhteiseen laatikkoon muiden lähellä asuvien kanssa ja lähdimpä Olgan kanssa postia hakemaan. Toisella puolen tietä seisoi ihan tien vieressä olevan talon pihassa 3 miestä beaglen kanssa. Olga alkoi heti tepsuttelemaan paikallaan mutta ohjasin sen vain siihen postilaatikon viereen. Haukahti kerran, mutta yksi tiukka ei riitti ja hurtta istahti viereen ja katseli minua. Melkein aloitin riemutanssin, mutta tyydyin vaan hymyilemään ja palkkaamaan hiljaisuudesta

07.11.2010 03.36
000058107_r

nyt mä oon ihan uberonnellinen! Fanni on siis aina räyhännyt vastaantuleville koirille, ja oon ajatellu että ei tulla ikinä pääsemään tästä yli eikä ympäri, mutta tänään sitten mentiin seuraamiskäskyllä koiran ohi! :--) Sai koira kyllä kaikki lihapullat taskusta ja pusuja ja haleja koko illan, niin mahtava fiilis tuli!

ääääh, Oon niin ylpee tosta karvaturrista!

Ja meillä, todellakin ensimmäinen kerta ehkä vuosiin? :)

Muokattu viimeksi: 07.11.10 03.40
14.11.2010 20.06
020096281_r
Mikkeli
Luin ihan mielelläni noita juttuja , jospa niistä apua löytyy. Sitruunapanta on oiva peli haukuntaa.
15.11.2010 10.28

Meilläkin tuo äijä satunnaisesti ohittaa toiset koirat haukkumatta, mutta nyt ollaan taas taannuttu ja rähisty. Joten olemme alkaneet pitämään "huomioimattomuutta" Koska koira kerjää huomiota piipittämällä, tunkemalla syliin, kiikuttamalla leluja ja kenkiä meille ja vieraille.

En nyt välttämättä usko että tämä olisi suoranainen ratkaisu rähinäongelmaan, mutta toivon että koira saisi vähän korviaan takaisin ja osaisi taas arvostaa käskyjä ja kieltoja enemmän. Vaikkakaan koiran tottelevaisuudessa ei ole mitään vikaan, mutta noissa rähinätilanteissa jos saisi paremmin kontaktia koiraan.

Muokattu viimeksi: 15.11.10 10.34
04.12.2010 10.32
022421954_r
Pyssykylä
Aah ja voih! Täällä on räyhäilyt historiaa! Tai siltä ainaki nyt vaikuttais. Viime su oli reenit, ei haukkunu _kertaakaan! Ja sitte ollaan käyty Felixin kanssa lenkillä, niin ei oo mitään puhunu (paitsi viime kerralla, ne tulivat meille (=Kielan alueelle) joten tietenkin puolusti, joka on mulle ok)! Ja leikkiiki tosi reippaasti (XD) Mamma on toooooosi ylypiä <3
Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä.
05.12.2010 18.26
021623717_r
Heinola

Meillä Omar on vähän "ristiriitainen". Joskus lenkillä ollessa kun vastaan tulee koira, kävelen vain reippaasti hihna lyhyellä (en siltikään kiristä) ja vältän kummankaan koiran kanssa katsekontaktia. Kyllähän tuo poika joskus ihan nätisti kulkee vierellä, mutta annas olla, kun koira hiemankaan ottaa askelta Omaria kohden. Silloin alkaa helkutinmoinen haukkuminen, pystyyn hyppiminen ja näykkiminen ilmaa. Siinä sitten suurin osa vastaan tulevista alkaa vain ihmetellä ja puhua itsekseen, tyyliin: "Onkohan jäänyt koira kouluttamatta?". Kun toinen koira on päässyt meistä ohi, Omar kuikuilee taakseen niin kauan, että toinen koira ei ole enään näköpiirissä.

Tuttavani, jolla on n. viisivuotias suursnautseri, yritti kouluttaa Omaria. Koska Bongo (tuttavani koira) on opetettu tavoille, laittoi hän Bongon istumaan äitini viereen ja lähti itse kiertämään Omarin kanssa Bongoa ja äitiä. Omar ei ensin tehnyt mitään, mutta Bongon liikahtaessa tuttavani ote "lipesi" ja Omar tarrasi Bongoa lavasta. Karvatuppo jäi Omarin suuhun ja räyhääminen alkoi. Tätä puremista on tapahtunut jo kaksi kertaa..

Tuo meidän poika kun on sellanen, että välillä se on "Jee, tehdään lisää temppuja"- tyyppi ja välillä "Ei jaksa, ei kiinnosta!" -tyyppi. Kun olimme mätsäreissä, ympärillämme oli "miljoonia" koiria - Omar ei puhahtanutkaan. Teki jopa tuttavuutta "lepopaikalla" meidän vieressä olevan tanskandogin kanssa, joka myöskin oli uros.

Eli siis saisiko mitenkään apuja? Alkaa jo hieman kyllästyttää tuo, kun ihmiset kyselevät, miksi en saa koiraani hallintaan, miksen lopeta sitä, miksi se on noin ilkeä, miten noin pieni sheltti voi olla noin ärhäkäs..

05.12.2010 18.39

Ärr, meillä mennään vaan huonompaan suuntaan.

Nyyti on alkanut taas rähisemään vastaan tuleville koirille. Kun päästiin huipulle niin annoin otteen lipsua. Nyyti osasi ja minä annoin asian olla, ja nyt sitä taas ollaan menossa pohjaa päin. Hitsi vieköön.

Talvella on vielä niin hankalaa toi kouluttaminen kun on kaikenmaailman hanskat ym.

12.12.2010 17.18

Artun kanssa olemme par aikaa tapakasvatuskurssilla, juuri tuon remmiräyhäyksen takia. Välillä tuntuu, kuin Artulla olisi halu saada toinen koira hampaidensa väliin, kun kuuntelee sitä rähhää hihnan päästä. Varsinkin isot koirat (nöffit, bernit) ovat ne mille eniten rähissään.

Kurssilla opetettiin, että kun Arttu tulee siihen "tilaan" että aloitetaan pian se rähjäys, niin sitten vetäisy hihnasta ja jalalla tömäytys maahan ja sanotaan "EI". Eka kertaan kun kokeiltiin, niin Arttu oli ihan tolaltaan ja kuunteli! Parin toiston jälkeen kävelimme bernin ohi ilman rähinöitä!

Nyt harjoitellaan myös käskyä "anna olla", joka on siis vielä vaiheessa ja se tulee sanoa, kun Arttu näkee koiran

Toivottavasti tästä sai edes jotain selkoa

Muokattu viimeksi: 12.12.10 17.19
13.12.2010 11.14
Nyyti kirjoitti:

Talvella on vielä niin hankalaa toi kouluttaminen kun on kaikenmaailman hanskat ym.

Tämän allekirjoitan täysin, ei ole kovin mielekästä yrittää naksutella ja palkata kun on näpit ihan jäässä 15 asteen pakkasessa.

Muokattu viimeksi: 13.12.10 11.14
13.12.2010 18.43
000105754_r

Meillä Indi on räyhännyt kesästä asti muille koirille kun pikkuisena koirapuistossa sai osumaa isolta sekarotuiselta. Sen jälkeen ei olekkaan kenenkään muun kun tuttujen koirien kanssa tullut toimeen. Pikkuhiljaa opetellaan lenkillä muiden ohittamista ilman räyhäämistä. Viime viikolla ensimmäisen kerran pitkään aikaan Indi jopa käveli yhden koiran ohi nätisti!

Naapuri oli pienen koiransa kanssa pihalla ja alkoi jo kaukaa riehumaan ja hyppimään hihnassa ja oli tulossa päälle, ja kun ohitettiin ne niin Indi vähän vain nosti karvojaan mutta muuten käveli nätisti vierellä ohitse. En tiedä nostiko se karvojaan koiralle vai miehelle vai kummallekkin, (mies siis potki kengän kokoista koiraansa kylkeen ja huusi sille kun koira haukkui ja rähisi) mutta olen todella tyytyväinen että pikkuhiljaa alkaa tuloksiakin näkymään.

Pikkuhiljaa kun alkaa totuttamaan sitä vieraisiin koiriin, niin luulen että sen luottamus palaa ja voidaan lenkkeillä normaalisti ilman rähinöitä. En muutenkaan odota tästä koirasta että tulisi toimeen kaikkien kanssa, mutta lenkillä jos pystyttäisiin normaalisti ohittamaan muita koiria niin olisi hyvä. :)

15.12.2010 17.41
022613806_r
Lappeenranta

Hei neuvokaas minua, jos tiedätte miten!! Meillä on Katan kanssa ongelma, että Kata ei pidä vieraista lapsista. Aina jos vieraat lapset haluavat mennä koirien luo Kata alkaa heti räyhäämään. Sitä ei voi ottaa tarhasta pois esim. silloin kun miulla on kavereita kylässä, koska se ottaa aina takista/paidasta kiinni eikä meinaa päästää irti. Miun kummin lapselta tuli kerran iso reikä paitaan Katan takia. Ihmettelin, kun Kata ei näyttelyissä kuitenkaan tee yhtään mitään, paitsi jos joku vieras silittää sitä. AUTTAKAA!!!

Rakkaus on Harmaa ❤
01.01.2011 15.44
022454487_r
Siilinjärvi
Meidän Petukin räyhää toisten koirien kanssa (paitsi naapurin Nelli-koiran).Varsinkin Petu haukkuu ja alkaa räyhäämään serkun koiran Totin kanssa, joka on kääpiöpinseri - Petu ja Totti leikkivät pienenä ihan kiltisti. Luulen kyllä, että Petun ja Totin räyhääminen on pelkkää leikkiä, mutta silti!
01.01.2011 16.00
meillä jos koira räyhää se laitetaan kyljelleen tai otetaan poskipuseista kiini ja katsotaan silmiin, sanoen tiukka ei.
Muokattu viimeksi: 01.01.11 16.01
14.01.2011 20.38

Meillä menee lenkit kyllä hyvin, ei rähistä silloin - paitsi, jos joku menee ja päästää koiransa luoksemme, jolloin Kurko räyhää (ohittaessa ei sano mitään).

Harmittaa vaan koirakaverien tapaaminen, koska Kurkolla on kenties jotain ongelmia koirienkielessä, sillä käy aina rähisemässä ensin uudet tuttavuudet, jonka jälkeen vasta ollaan "ai moi, ollaanko kavereita? =)". Siksi päästään tapaamaan vaan ennalta tuttujen kanssa, joille voidaan kertoa tämä typerä "alkurutiini" jne.

Olen koittanut pitää Kurkoa rauhallisesti ja rauhallisesti vierellä kiinni, että muut voivat sitä käydä haistelemassa ja jotta voin kontrolloida paremmin räyhää. Koittanu saada ton rauhalliseksi, ennenkuin päästän muiden luokse - kuitenkin tullut jonkinmoinen vamma-reaktio eka taas.
Yksinään kun puistoilee tai yleensäkään treffailee, niin tulee ihan ok juttuun - riippuu myös koiramäärästä. Kun N on mukana niin silloin tulkitsee kenties Nanan leikkihaukun jotenkin väärin ja rähisee siinäkin haukutulle. (Nanan kanssa kuitenkin tulee juttuun ja yleensä kyllä leikkii melkeen vaa sen kanssa).

Hankalaa myös tässä on se, ettei päästä mitenkään säännöllisesti puistoilemaan (tuttujen kanssa), jotta vois paremmin panostaa tähän...

14.01.2011 20.53
022573310_r
Turku

Sakella on tätä rähinää kans, ollaan yritetty sitä nyt aste asteelta saada pois kitkettyä. Treeneissä se on rähisemättä (paitsi kun mennään treeneihin) mutta kuitenkin.

Sakke on epävarma ja aina koiran/ihmisen tullessa vastaan, haukkuu, milloin enemmän, milloin vähemmän. Nyt ollaan sen verta edistytty, että sakke ei enään ihmisille niin hauku, mutta koirat on se, mikä saa Saken varpailleen. Yhden ainoan kerran Sakke meni häntä heiluen toisen koiran luokse, eikä ärähtänyt, kun toinen koira lopulta ahdistui ja meinasi käydä saken päälle. Diego ja sakke katsoi vain hännät viuhuen.

Luulin jo että mennään parempaan suuntaan, mutta nuolaisin taas ennenkuin tipahti. Tässä vaan treenaillaan ahkerasti, ettei tarvitse äristä. Eniten pelottaa se, että nappaako se näyttelyissä tuomarista kiinni. Eläinlääkärissä meinaan murisi lääkärille, kun laittoi piikkiä niskaan, tosin piikki niskassa murisisin minäkin.

Huomenna nähdään miten käy, kun mätsäreihin lähdetään.

"Even a symphony can't say what you mean to me"
28.01.2011 07.35
020811374_r
Tampere
Meillä myös rähisevä koira. Kiva kuulla, etten ole ainoa. :) Pepi kulki aiemmin kanssa nätisti. Kun täytti 2 vuotta rähinä alkoi niillä main. Lähes joka koiralle rähisee. On muutamia joiden kanssa tulee juttuun. Meillä on joitakin koirakavereita ja niiden kanssa tulee hyvin toimeen. On siis uroksia ja narttuja jotka on tunnettu pitkään. Mielestäni rähinä kohdistuu lähinnä muihin uroksiin. Tosin kahden kaverin uroskoirien kanssa ollan käyty lenkillä ekaa kertaa ihan tässä lähiaikoina. Ja niille Pepi ei ole rähissyt. Olenkohan lenkillä jotenkin jännittynyt yleensä? Kun en ymmärrä miksi normaalilenkeillä se tulee agressiiviseksi vain nähdessään toisen koiran. Vetää muutenkin hihnassa hirveesti ja kun toinen koira tulee lähelle tai edes näköetäisyydelle, se alkaa raivolla riuhtoon toisen koiran luo. Välillä moikkaa toista koiraa hetken nätisti ja yht'äkkiä "hyökkää". Kenenkään päälle ei ole käynyt, enkä usko, että edes tekisi lopulta mitään toiselle. Joku siinä vaan on. Ja voi että kun mua välillä hävettää, kun joku tulee nätisti kulkevan koiran kanssa ohi ja tää alkaa hyökkään kohti. :)
11.02.2011 21.33
020734521_r
Vantaa
Se on noloo kun menee koiran kanssa tosen koiran ohi, ja mun koira vaan haukkuu......komenttamien ei auta.......kuonon pitaminen ei auta..............han EI ole aggressiivinen!!!!!!!!!!!!!!!!! MITA TEEN?
13.02.2011 13.50
021085174_r
Helsinki
Rudy! Kannattaisi kokeilla siedättämishoitoa. Jos sinulla on jokin ystävä/tuttu jolla on koira eikä Rudy tule toimeen sen kanssa. Toisen koiran on oltava rauhallinen! Kokeilkaapa. Menkää esim, pellole tai tyhjälle parkkipaikalle rauhalliseen aikaan esim. illalla. Olkaa niin kaukana toisistaan että koirat näkevät toisensa, mutta Rudy pysyy rauhallisena. Palitse Rudy heti kun se katsoo toista koiraa. Jatkakaa näin. Pikkuhiljaa menettä lähemmäksi ja palkitset aina kun se vilkaisee koiraa. Jos Rudy reagoi käännyt toiseen suuntaan, kävele hetken ja pysähdyt. Älä puhu koiralle mitään kun se rähjää, ettet vaan palkitse käytöstä. Kun Rudy on taas rauhallinen pyydä sitä istumaan ja aloittakaa alusta. Pikkuhiljaa kun pääsette 5-10m päähän alkakaa hävellä peltoa ympäri Kaverisi koira edellä ja sinä Rudyn kanssa tutvallisen matkan päässä. Jos se reagoi tee pieni ympyrä ja jatka matkaa. Kun päsette jo lähelle voitte kokeilla kävellä vierekkäin. Katsokaa semmoinen etäisyys ettei Rudy reagoi ja kävelkää vierekkäin niin että ihmiset ovat koirien välissä. Palkitse aina kun Rudy kävelee nätisti. Pikkuhiljaa lyhennätte väimatkaa ja loppuen lopuksi olette niin lähellä että voit koskettaa kaverisi olkapäätä, ilman että Rudy reagoi. Tämä ei tapahdu yhdessä illassa vaan siihen saattaa mennä kuukausia, mutta kova työ palkitaan. Kannattaa aina lopettaa treeni onnistumiseen. Onnea yritykseen!!!
13.02.2011 14.33

Meidän tilanne: Ginasta ei voi tietää kenestä neiti nyt "tykkää" ja kenestä ei, jolloin ohittaminen menee rähinäksi. Yhden asian olen huomannut, että pikkukoirat menevät kaikki ilman rähinöitä, mutta Ginan kokoiset tai suuremmat ovat sitten joko tai.

Gina on ollut minulla nyt pian 3 vuotta, ja yksi tapaus on ollut kun olimme lenkillä ja ohitimme talon jonka pihassa oli koira (suomenpystykorvaa muistuttava), joka sitten päätti hyökätä Ginan kimppuun. Tää on niin pieni kylä, että lenkillä tulee aina ne "samat" ihmiset vastaan, ja Ginalla on minuakin parempi muisti, että neiti kyllä muistaa tuonkin tapahtuman, aina kun ohitetaan ko. talo tai se koira tulee muuten vastaan tai mitä vain.

Esmes aamuisin ei ole kovin paljon voimia pitää, ja jos sattuu joku "uusikin" koira tulemaan vastaan, eikä Gina pitäisikään siitä, niin saa kyllä kaikin voimin olla hihnan päässä ja yrittää jatkaa matkaa reippaasti. En edes tahdo tietää mitä ihmiset ajattelee siitä sirkustempusta, kun lisäksi loppumatkan kun ollaan ohitettu Gina kävelee takaperin kyyläten yhä koiraa joka on jo kilometrin päässä ohitettu. .____. Ois ees kiva tietää millä perusteella Gina valitsee räyhätäänkö ja kiskotaan ku hullut vai otetaanko kontakti omistajaan joka yrittää koko ajan tuputtaa herkkuja. Hmhn.

Nooh, pitää jatkaa harjoittelua. Eiköhän se siitä.. sitten joskus. :>

http://tinjj.blogspot.fi/
18.02.2011 21.08
022613806_r
Lappeenranta

AUTTAKAA hyvät ihmiset!!

Meillä on ongelmia Katan ja Nupun kanssa.

Katan ongelma: Katan ongelma on se, että Kata inhoaa vieraita lapsia. Kata alkaa aina heti jos meillä on vieraita lapsia, niin haukkumaan, räyhäämään ja pientä murinaakin kuuluu. Kataa en uskalla ottaa vieraiden kanssa samaan aikaan pois tarhasta, kun ei tiedä mitäs se tekee. Miun kummin lapsen paitaankin tuli aika iso reikä Katan takia.

Nupun ongelma: Nupun ongelma on se, että se ei saata tykätä vieraista koirista. Esim. Nuppu ei pidä meidän naapurin suomenlapinkoira uroksesta yhtään, suorastaan inhoaa sitä. Aina jos Nuppu näkee sen, se hyökkää suoraan sen kimppuun. Ei tiedä mistä se johtuu/ mistä tullut tämä viha, mutta haluttaisiin se pois.

Auttakaa jos tiedätte mitä voisi yrittää.

Rakkaus on Harmaa ❤
19.02.2011 19.59
021085174_r
Helsinki
Moi Katja! kirjoitin tuossa edellisellä sivulla yhden tavan siedätää koiraa toiseen koiran. Luen se. Sitä voi soveltaa myös lapsiin. Eli aina kun lapsi tai toinen koira on näkyvissä, tapahtuu jotain kivaa. Leiki koiran kanssa sen lempilelulla, se saa nameja tai jotain muuta mukavaa tapahtuu. Kannattaa ensin kouluttaa yhtä koiraa kerrallaan, ettei toisesta koirasta ole liikaa häiriötä. Kannatta kokeilla. Siinä menee aikaa, mutta se toimii. :)
19.02.2011 20.33
022613806_r
Lappeenranta
Ok. Meidän koiriat eivät ole oikein kiinnostuneita leluista, mutta nameista kylläkin ;). Aletaanpa huomenna treenaamaan Nupun kanssa.
Rakkaus on Harmaa ❤

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti