Lapset - Sivu 55 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

23.10.2015 09.08
000056720_r

Tuskinpa niistä kestoista haittaakaan mukana on. Mä oon tosi vahvasti hajuherkkä, niin pelottaa kertakäyttövaippojen hajun aiheuttamat terveysongelmat (mm. migreeni), niin olis kiva jos olis joku vaihtoehto käsillä tarvittaessa. Niin ehdoton en ole, ettäkö ajattelisin että kestot on sitte pakko olla, ihan sama kuka sitä vaippaa vaihtaa ja vaikka minä kuolisin synnytykseen niin on sitte oltava se kesto. :'D

23.10.2015 20.53
022496229_r
Pori
Liittykää petsien äidit ja isät ryhmään. Tai en nyt muista oliko se ihan tolla nimellä, mut siellä myös odottavat kirjottelee :). Mä en tarvinnu sairaalassa kun laturia ja hammasharjaa muistaakseni x). Kotiuduin samoissa vaatteissa kun menin ja mies sit toi kotoa jos jotain tarvittin. Kaikkea kyllä mukaan raahasin mut turhaan :D
24.10.2015 02.12
022610094_r
Järvenpää
Jos äityleitä meinaat ni no thanks! Meno on ku ala-asteella xD
http://blondontheblog.weebly.com/
24.10.2015 22.27
022496229_r
Pori
Oliks toi mulle? Mä ihan käsitin, että petsie ryhmää tarkotettiin eli en facebookin äityleitä meinannu :)
24.10.2015 22.45
022641454_r

Äitylit on omaa luokkaansa. Mutta joskus sieltä saa ihan hyvät naurut :D

.
25.10.2015 02.42
000112519_r

Kertokaahan unitietäjät, mitä tarkoittaa jos näkee olevansa raskaana unessa, vielä useamman kerran? Alkaa häiritsemään jo, ja viimeöisessä unessa lapsen isä oli "exäni" (ei koskaan seurustelemaan asti ruvettu).

25.10.2015 09.27

Tiistaina eka neuvola. Täähän on muuten loistava paikka kysellä kaikkea. Tarviiko jotain rokotuksia uusia? Mullahan on vain jäykkäkouristusrokote voimassa. :D Henkisesti olen jo valmistautunut verikokeeseen (en pelkää neuloja, mutta en tykkää niistä). Järkyttävän huonovointinen oon kyllä ollu. Välillä on parempia päiviä ja sitten on niitä päiviä, joilloin ei tiijä miten päin olisi..

25.10.2015 12.31
022496229_r
Pori
En mä ainakaan oo mitään rokotuksia ottanu aikoihin. Mun muistaakseni ekassa neuvolassa vaan juteltiin eikä piikitelty :p Paino ja pituus varmaan kyllä otetaan kans.
25.10.2015 16.55
000056720_r

Mun mielestä mua on pistelty vaan sokerirasituksen yhteydessä. Ai että miten vieläkin vituttaa kun hoitajat oikein pyöritteli neulaa suonessa ja jäi aivan jäätävät mustelmat. Sit yhden kerran sattui olemaan ilmeisesti asiansa osaava hoitsu, joka ei pyörittäny eikä jääny mustelmaakaan.

25.10.2015 17.33

Mitä mie oon lukenut, niin verikokeet ottavat ainakin, missä selvittävät sukupuolitaudit, äidin veriryhmän ja jotain muuta. Ja pissinäyte.. Noh, tiistaina se selviää.

25.10.2015 19.56
000056720_r

Mulla meni sokerirasitukset aika leppoisasti. Datailin kännykällä ja katsoin odotushuoneessa kiukkuisesti yhtä nuorta miestä joka oli kehdannut mennä ainoalle nojatuolille istumaan ni ite jouduin sit istuu kovalla penkillä mahani kanssa. Kävin siis kaks kertaa rasituksessa, jälkimmäinen oli helpompi kun ei ollut enää pahoinvoinnista tietoakaan. Alkuraskaudessa olin niin väsynyt että se labrassa istuminen oli aika kauheeta. Molemmilla kerroilla osasin kyl varautua siihen että tulee tylsää, niin mulla oli kirja, neule ja kännykkä mukana. :D 

Mä en edes muistanut enää koko alkuraskauden verikokeita, meillä se pissanäyte otettiin itekseen kotona ja vietiin sit labraan.

25.10.2015 20.10
022496229_r
Pori
Mun sokerirasitus oli kamala ekassa raskaudessa. Tuli niin hirvee olo, et makoilin sängyssä siellä. Tokassa ei ollu niin paha.
27.10.2015 16.50

Verinäyte, hemoglobiini, ja kusinäyte. Molemmat käsivarret reijitettynä ja ensi viikolla labraan.. Tästä se lähtee. :D

Niin ja jos ottaa se seulonnan, niin silloin ruvetaan laskemaan niitä kromosomeja yms. Ja me otetaan, niin joudun luovuttamaan verta vähän enemmänkin. :D

Muokattu viimeksi: 27.10.15 16.52
27.10.2015 17.18
000056720_r

Ei hitto, enää kaks viikkoa laskettuun aikaan. :O Hyvä ku oon tuudittautunu siihen että ei tää tyyppi synny koskaan ja vieläki on tooosi pitkä aika odotettavana. Huh. Varmaan järkytyn jos tää päättää syntyy esim huomenna. :D

09.11.2015 08.10
021862342_r
Kokkola

Vitsit tää aika meneekin nopeaa. Nyt on jo meillä menossa rv 23+2, yli puoliväli. Kohtahan se toinen lapsi jo syntyykin:D Me ollaan ravattu ultrissa ympäri pitäjiä parin viikon aja kun rakennu ultrassa lääkärin mielestä meidän vauvan sydämmessä olis ollut ehkä reikä. Isommassa sairaalassa todettiin ettei mitään reikää näy. Onneksi ja yt voidaan taas odotella pojan syntymistä hyvillä mielin:) Hirveä ressi vain asiasta. Kun lääkäri sanoo että voi olla reikä mutta ei teidän tarvi huolestua. Yritäppä olla huolestumassa tollasesta asiasta, ei onnistunnu multa:D

"Älä valitse rakkaaksesi sitä jonka kanssa voit elää, vaan se jota ilman et voi elää." pieninaskelinarjessa.blogspot.com
09.11.2015 23.07

Miksi minulle iskee iltapäivisin tai iltaisin tämä kamalan huono ja äklö olo.. Oksentamassa en oo käynyt, vaikka sekin vaihtoehto on ollut mielessä usein. Ei vaan tuu mitään. Vatsassa kiertää ja on sellainen olo, että mikään ei maistu.

Ensi viikolla eka ultra. Minulla on edelleen sellainen olo, että siellä ei oo mitään lapseen viittaavaa, vaan minulla on syöpä (älkää kysykö miksi minulla on tälläiset ajatukset). :D Ehkä se jysähtää sitten ensi viikolla kunnolla tajuntaan. Toivottavasti.

+ Tämä flunssahan helpottaa tätä oloa tosi paljon... NOT! :/

Muokattu viimeksi: 09.11.15 23.50
10.11.2015 07.53
000056720_r

Hei tyypit, nyt mä oon emonen! Poika syntyi eilen <3 En voi vieläkään käsittää! Ei ollu kyllä kiire ku synty 39+6 :D

11.11.2015 10.58

^ Onnea poikasesta! <3 :)

18.11.2015 12.56

Anteeksi tupla.

Eilen käytiin Tyyppi-Toukkaa kahtomassa ekan kerran, ja siellähän se kiemurteli, kaivoi nokkaa ja heristi nyrkkiä. 60,1mm pitkä tyyppinen. Niskaturvotus 0,913mm eli vissiin raja-arvojen sisällä pysyttiin, jos oikein ymmärsin hoitajan puheesta, että kaikki oli niinkuin pitää. :D Mie vain hämmästyneenä tuijotin kuvaa ja meni vähän hoitajan puheet ohi.

Verenpaine oli normaalin rajoissa, mutta mie jännitän aina mittausta, niin pulssi pomppii sitten hieman ylhäällä. Joudunkohan vaikeuksiin tästä asiasta.. :D

Muokattu viimeksi: 18.11.15 12.57
08.12.2015 13.58
021862342_r
Kokkola

Käsi ylös jos joku muukin on kyllästynyt raskauteensa. Mä alan olla ihan oikeasti tätä täynnä kun ei saa nukuttua, maha painaa,vaikia liikkua, on yltiö pullea, ei voi harrastaa niitä lajeja joita haluais. Vaikka tää onkin hetkellistä oon silti ihan nuppiani myöten täynnä jo nyt. Viikkoja tällä hetkellä 27 +3, et melko  pitkään saan oottaa et elämä normalisoituu jälleen:P

"Älä valitse rakkaaksesi sitä jonka kanssa voit elää, vaan se jota ilman et voi elää." pieninaskelinarjessa.blogspot.com
09.12.2015 02.38
022610094_r
Järvenpää
Tääl ois menos rv 19+4. Perjantaina olis rakenneultra. Tuntuu, että koko ajan saa rampata milloin neuvola hoitajalla, lääkärillä, labrassa tai ultrassa. Painoa tullut se 1-2kg, mut ai Juma ku olo on nyt jo ku valaalla. Kaikki kivat paidat ahdistaa tai tuntuu, että näytän norsulta, 30 ihanista farkuista päälle mahtuu enää säälitävät 4!! Tää ainainen väsymys alkaa pikkuhiljaa kyrsii eikä mieltä piristä yhtään tuo ainainen pimeys, vesisateista puhumattakaan. Lisäksi tuntuu, että kaikki ärsyttää ja musta on tulossa ärsyttävä nalkuttava tyranni jolle mikään ei ole hyvä. Hermo menee pienimmästäkin asiasta ja tuntuu, että hermostunut 0-100 nanosekunnilla asiasta kuin asiasta huoh! Lisäksi koskaan ennen ikinä ei ole närästänyt, nyt senkin edestä. Issias ilmoittelee myös itsestään vähän koleampina keleillä. Et voi kyllä tää odotusaika onkin ihanaa..or not. En tahdo edes tietää tulevasta
Muokattu viimeksi: 09.12.15 02.42
10.12.2015 08.35
021862342_r
Kokkola

Voi Jake. I feel you:DD mahtava kuulla et jonku toisenkin hermo on pinnassa tän odottamisen takia. Mä ainakin oon maailman hirvein ihminen tällä hetkellä ja joka päivä jaksan muistuttaa miehelle et tää on sitten viimenen kerta kun mä oon raskaana:,D Saati sitten se synnytys. Nyt jo käy sääliks mun miestä:D Noh onneks on sovittu et kaks lasta riittää meille ja tässä kannassa aijon pysyä vaikka kuinka puskis vauvakuumetta jossain vaiheessa elämää.

10.12.2015 09.07
000056720_r

Mikäs synnytyksessä? :D Mä olin koko raskausajan suurimmaks osaks vaan tosi zen ja rauhallinen ja ihana ja mun mieskin totes sen. Normaalisti kiihdyn 0-100 aika herkästi ja vittuunnun helposti jne. ni raskaana olin itse laupeus.

Synnytys oli kans tosi mahtava kokemus, valmistauduin siihen koko raskausajan ja valmistelin myös miestä tukihenkilöksi. Aika hyvin me hoidettiin homma kotiin ilman mitään lääkkeellistä kivunlievitystä. Mä voisin ihan helposti synnyttää uudestaan vaikka heti, mut raskauden loppuvaihe oli kyllä fyysisesti ihan hirveetä aikaa, ku keräsin 27 raskauskiloa, turvotti ja väsytti niin ettei mitään jaksanu. Nyt tuntuu että oon elämäni kunnossa ja maailman pirtein :D (ei ehkä yleisin käsitys 4-viikkoisen vauvan äidistä haha).

10.12.2015 12.04
022610094_r
Järvenpää
Juu itse rauhallisuus + järkkymätön pitkä pinna, jota oli melkein mahdoton saada menetettyä onkin muuttunut täysin vastakohdaksi ja sitten sitä potee huonoa omaatuntoa muiden puolesta kun on niin kamala, mut ei voi itse asialle mitään ja se ärsyttää sitten lisää.

Tää on eka lapsi (todennäköisesti myös se viimeinen) ja kyllä odotin jotain aivan muuta raskausajalta, etenkin alkuraskaudeata kun kaikki hehkutti kuinka ihanaa aikaa se on, että siitä pitää ottaa kaikki irti, no ei oo kyl ihanaa!! Mä odotan innolla et lapsi on syntynyt, että sais itsensä takaisin ja pääsis taas kunnolla treenaamaan ettei olisi huolta mitä pukee päälle

10.12.2015 20.36
000056720_r

Hassuu miten jotkut kuulee jostain noita "raskaus on ihanaa aikaa" ku ite oon aina kuullu vaan kaikkee et raskaana ollessa tulee pissat housuun, joka paikkaa särkee, lihoo hulluna, hikoilee kokoajan, ei saa nukuttua, liikkuminen on hankalaa jne. :D Ja synnytyksestä kuullu vaa kaikkea että väliliha repeää, pidätyskyky menee, synnytyksen aikana paskoo kätilöiden päälle kakkasuihkua kaaressa, synnytys sattuu niin paljon että se on elämän kamalin kokemus jne. 

Noilla spekseillä mulla oli tosi helppo raskaus. :D Mut ei se kyl silti mitään ihanaa aikaa ollu, näytin ihan sotanorsulta naamaa myöten ja lokakuussa istuin yöllä pelkissä pikkareissa ulkona kun oli niin hirvee hiki etten saanu nukuttua. Ja heräilin vähintään 2h välein pissalle. 

10.12.2015 22.44
022496229_r
Pori
Ihmiset ja raskaudet on niiiin erilaisia :). Mulla meni eka raskaus tosi vaivattomasti ja parannuin sektiosta tosi nopeesti. Toinen raskaus meni muuten hyvin mut viimiset päivät oli ihan hirveitä ja synnytys vasta hirvee olikin. Ja siihen päälle kaikki mahdolliset vaivat -.- .pidätyskyky heikenty, spinaalipäänsärky 2viikkoa ja sen takia vuoteessa se kaks viikkoa ja siitä seuras se että paikat oli niin jumissa et alko sen takia ihme pääkivut ja puutumiset ym. Sit vielä kaikkia muita kivoja vaivoja mitä en viitti tässä avata xD. Meille ei kyllä varmaan enempää lapsia tuu. Jo senkin takia, että pelottaa mihin tää maailma on menossa. Ja sit senkin takia että synnytys oli hirvee. Ja vauva-aika ollu tosi raskas kun ollu 3v uhma lisäks.
11.12.2015 01.22
000056720_r

Täs on muuten aiheeseen liittyen huvittava video siitä et miltä näyttäis jos seksi olis kuin synnytys :D Mulla eniten synnytyksessä häiritsi ja vitutti KTG-käyrä, joka olikin kyl ainoa puuttuminen koko hommaan, muuten saatiin olla salissa kahdestaan.

https://www.youtube.com/watch?v=lZG0T7xHy6A

14.12.2015 08.38
021862342_r
Kokkola

Mulle kans hoettiin et se raskaus on niin ihanaa.voi että nauti siitä plaa plaa. Juups, en ole järin paljoa nauttinut kummastakaan raskaudesta, mutta anyway kohtahan nämä on jo koettu ja takanapäin. Ehkä joskus osaan muistella tätäkin aikaa kaiholla :D Toki tämä raskaus on ollut paljon helpompi mitä ensimmäinen oli. On mennyt kohtalaisen vaivattomasti näiihin viikkoihin asti. Nyt vain väsyttää yhä enemmän ja enemmän. Joka päivä on pakko nukkua ainakin tunnin päikkärit. Tänään pitäis soittaa neuvolaan ja kysyä lääkäriltä aikaa jos se vaikka kirjottais sairaslomaa ettei enää tarvis töihin:/ Mihkä aikaan te muut ootte jäänny pois töistä? Mulla on nyt rv 28 ja hyydyn totaalisesti kun pitää lähes jalattomia potilaita siirrellä osastolla...

17.12.2015 09.17
022708898_r
Iisalmi

Seinänaapureilla on vauva joka itkee ihan kokoajan. Oon heränny nyt monena yönä putkeen monesti sen vauvan itkuun. Meinaa järki mennä! Käy nuorta paria vähän sääliksi. He eivät takuulla nuku sekuntiakaan. Viimekin yönä ainakin neljästi heräsin ja manailin jotain alitajuntaista äidinvaistoa kun siihen itkuun herää heti. Onneksi parin viikon päästä muutto ja toivon mukaan ei vastasyntynyttä koliikki vauvaa naapurissa :D

26.12.2015 09.23

Onko teillä appivanhemmat ruvenneet suorastaan ärsyttävän hössöttäjiksi? Mulla on ja ne yrittää ottaa minut siipiensä suojaan ja kääriä pumpuliin, mutta valitettavasti minä olen asiasta erimieltä ja jouluna sanoinkin appiukolle ja anopille suorat sanat mitä minä ajattelen niitten käytöksestä. Mutta siis oikeesti, kyllä minä tiijän että minun pitää syödä kahden edestä, ei sitä tarvi mulle sanoa. Ja senkin minä tiijän, että jos syön itseni ähkyyn heti kerralla, niin närästys on seuraava kaveri ja närästyslääkettä en ota. Joten syön pieniä annoksia päivän mittaan vaikka useamman sitten.

Ja sitten se, että ei saisi tietää kumpi sieltä on tulossa. Kyllä varmasti halutaan tietää jos se on vain mahdollista. Ne näköjään toivoo tyttöä, ja me toivotaan poikaa. Ja kaikkea muuta tälläistä hössötystä, hyvä kun pääsin vessassa käymään yksinään..

Niin ja sitten se, että koko ajan pitää joko tuijottaa vatsaa tai kosketella sitä! Minä joka jo valmiiksi vihaan, jos minua ylimääräiset ihmiset hiplaa (mies on poikkeus tietenkin :D ), niin tämä on jo valmiiksi kauheaa. Appiukkokin tässäkin on se kaikista pahin..

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti