Viljakäärmeet - Sivu 2 (Terraarioeläimet > Yleistä keskustelua terraarioeläimistä)

05.01.2009 17.49
huom......kuka tykkää käärmeistä?mä inhoon isoja käärmeitä.
05.01.2009 17.53
mirtsu kirjoitti:
Toi ei varmaan oo oikee kommentti tähän keskusteluun! kaikilla on omat mielipiteensä...jotku tykkää jotku ei!
05.01.2009 21.21
Mun serkulla on tosi söpö viljakäärme eikä ne oo must mitenkää iljettävii! Oon pitän sitä kädes ja ruokkin sitä kädest, ei oo yhtää "yök"
06.01.2009 00.35
019080915_r
Helsinki

Rani: voi käärmeressua =/

Ja kivoja nuo viljat on juu - värivaihtoehtoja ainakin on :P

>> www.petpursuit.net >> In a perfect world every dog would have a home and every home would have a dog.
06.01.2009 01.01
Emma kirjoitti:
mirtsu kirjoitti:
Toi ei varmaan oo oikee kommentti tähän keskusteluun! kaikilla on omat mielipiteensä...jotku tykkää jotku ei!
Sori Mirtsu mut mä en taas tykkää hevosista, tuunko "haukkuu" ne sinne teijä heppakeskusteluun. siinäs inhoot mutta ei tarvii sanoo kuka tykkää käärmeistä?
06.01.2009 20.12
Santtu kirjoitti:
Mun serkulla on tosi söpö viljakäärme eikä ne oo must mitenkää iljettävii! Oon pitän sitä kädes ja ruokkin sitä kädest, ei oo yhtää "yök"
ruokkinu kädestä.. kuulostaa hyvin turvalliselta :D suosittelisin iha kaikille käärmeitten omistajille ruokintapihtejä ettei tuu vahinkoja ;D
06.01.2009 21.13
Aimée kirjoitti:
Santtu kirjoitti:
ruokkinu kädestä.. kuulostaa hyvin turvalliselta :D suosittelisin iha kaikille käärmeitten omistajille ruokintapihtejä ettei tuu vahinkoja ;D
Sil on pihdit hukkunx) pidin kyl ihan hiiren hännän pääst kii.. Mut joo, itekki käyttäisin pihtei jos olis käärme.
08.02.2009 22.25
019341835_r
Orimattila

itselläni kolme viljistä.. kaikki ihan erilaisia kavereita.. mutta yhtä ihania ja rakastettavia. <3 oma avopuolisonikaan ei suostu käärmyleihin koskemaan.. ei pitkällä tikullakaan.. mutta eipä se paljon vastaan sanonut kun ystävällisesti ilmoitin sille että meille tulee eka käärmyli =)

viljikset todella helppo hoitoisia kunhan vaan ensin hieman kerää tietoa niistä. "ettei heti huudellen lähde sotaan" kannattaa käydä lukemassa näiltä kahdelta sivulta tietoa herppi.net ja matelijat.info

niistä löytyy todella hyvin tietoa =)

09.02.2009 08.44
019184375_r
Turku
Itse haluaisin viljakäärmeen, mutta äitini on sanonut, että jos tänne käärme tulee, niin hän ei asu täällä enää... no, onneksi saan opiskelupaikallani hoitaa käärmeitä ja muita matelijoita
09.02.2009 08.46
Mie tykkään käärmeistä ja haluttas veljenkaa joku iso käärme :). Mut äiti on jyrkästi vastaan..
09.02.2009 10.50

^ Kuuluuko tuo kommentti viljiksiin?

Itselleni on tulossa 1.0 lavender. :) n. viikon päästä, ja jos hyvin käy, saattaa kesällä olla toinen mato. 1.0 Candycane, mikäli poikasia tulee.

09.02.2009 10.55
Ei, mut oli pakko vaa sanoa, kun käärmeistä täällä puhutaan, vaikka viljiksist varmaa pitäs.
09.02.2009 13.00
Saku -RIP- kirjoitti:
Mie tykkään käärmeistä ja haluttas veljenkaa joku iso käärme :). Mut äiti on jyrkästi vastaan..

Jatkan ny ohi aiheen.. :D

Monet tuntuu haluavan jonku suuuuuuren komian käärmeen (osa haluaa egon jatkeeksi), mutta sitte pääsee unohtumaan miten paljon iso käärme oikiastaan tarviikaan tilaa ja miten paljon ne tarvii ruokaa ja sitte pistetään käärme myyntiin ku loppuu rahat/tilat kesken. Harmillisen paljon on nykyään myynnissä jotain nuoria, mutta kuitenki jo suht isokokosia kuningasboia nuista em. syistä

Että kannattaa sitä ison käärmeen hankintaa harkita tosi tarkkaan

Muokattu viimeksi: 09.02.09 13.01
09.02.2009 15.35
019341835_r
Orimattila
itsekkin olisin isomman halunnut.. mutta ei tila riitä vaikka omakotitalossa asunkin ukkoni kanssa.. ja raha.. opiskelijaa sitä rahaa kun ei paljon ole.. mutta jos sitä jossain vaiheessa lainan ottaa ja rakentaa oman kämpän ni sitten tulee kullä seinään upotettu terra johon isohko käärmyli =) ja ukolta tässä asiasssa ei kysytä lupaa xD
10.10.2009 19.12
Herättelen kuollutta keskustelua, mutta haaveilen viljiksen hankkimisesta (kunhan saan isän suostuteltua...). Talossa kuitenkin majailee jo pari gerbiiliä ja koira, ja jos käärme tulisi, joutuisi se asumaan gerbiilien kanssa samassa huoneessa, vaikkakin todennäköisesti eri päässä, ja piski käy täällä välillä nuuskimassa kun en ole vahtimassa. Häiritsisiköhän moinen käärmettä kauheasti?
10.10.2009 19.24
mitäpä ne asiat sitä käärmettä haittaisi? Kivahan se on että käärmeellä jotain tuijoteltavaa koiran kanssa :D Meillä lisko ainakin tykkää kamalasti seurata kaikkea mitä talossa tapahtuu ja koiria käy kattomassa jos ne sattuu mun huoneeseen eksymään :D
10.10.2009 19.53
019865922_r
Porvoo
Ride kirjoitti:
Tänne siis keskustelua viljiksistä! :D Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia ja semmoisia näistä sydämiä valloittavista otuksista! :D

No annetaan sitten omia kokemuksia niistä: Hienoja käärmeitä monella tavalla.

- Luonne näyttää olevan erinomainen ensimmäistä käärmettä harkitsevalle. Vaikka poikkeuksia on, niin useimmat näyttävät olevan rauhallisia ja helposti käsiteltäviä.

- Ruokinnan puolesta toimivat kuin junan vessa. Kuten aina, poikkeuksia on ja tulee aina olemaan.

- Ainakin normaalit, miamit ja aneryt ovat omasta mielestäni upeita, vaikka monet tietenkin pitävät erikoisemmista. Jos joskus ryhdyn taas pitämään viljakäärmeitä, mikä on melko epätodennäköistä, tulen pitämään ainoastaan värimuotoja, joita tavataan yleisesti luonnossa.

- Ilta/yöaktiivisia, yleensä esillä vain kun ruokitaan. En ole ikinä pitänyt lajia, joka viettäisi yhtä paljon aikaa piilossa.

Itse aloitin sukkanauhakäärmeillä ja niihin tulen aina vertailemaan muita käärmeitä.

Muokattu viimeksi: 10.10.09 19.57
10.10.2009 20.09
Pogo, lähinnä mietin että jos gerbiilien haju häiritsisi käärmettä jotenkin. Ei minusta ainakaan olisi kivaa haistaa ruokaa jota ei koskaan löydä mistään, ja kyllähän niistä gerbiileistä jonkin verran hajua tulee vaikka terraa ahkeraan putsaisikin.
10.10.2009 20.19
Essi kirjoitti:
Pogo, lähinnä mietin että jos gerbiilien haju häiritsisi käärmettä jotenkin. Ei minusta ainakaan olisi kivaa haistaa ruokaa jota ei koskaan löydä mistään, ja kyllähän niistä gerbiileistä jonkin verran hajua tulee vaikka terraa ahkeraan putsaisikin.

jaajaa. No siis käärmeethän syö harvoin muutenkaan, sehän on aivan erilainen syömisen suhteen kuin esim. koira joka haluaa koko ajan ruokaa. Ite en nää siinä mitään ongelmaa jos samassa huoneessa jotai jyrsijöitä on. Kertokaa käärmeide omistajat paremmi..

14.10.2009 15.17
021392954_r
Hamina

Täällä myös aivan valtava käärmekuume, ja nimenomaan viljakäärme!

Samoin meillä käärme asuisi pienenä vähän aikaa faunapoksissa mun huoneessa, jossa on myös kani sekä gerbiilit.

Myöhemmin muuttais kasvettuaan pois mun huoneesta.Se vaan pelottaa että jos käärme pääsis karkaamaan..

Kaiken sain ja vielä enemmän..
14.10.2009 15.50
Essi kirjoitti:
Herättelen kuollutta keskustelua, mutta haaveilen viljiksen hankkimisesta (kunhan saan isän suostuteltua...). Talossa kuitenkin majailee jo pari gerbiiliä ja koira, ja jos käärme tulisi, joutuisi se asumaan gerbiilien kanssa samassa huoneessa, vaikkakin todennäköisesti eri päässä, ja piski käy täällä välillä nuuskimassa kun en ole vahtimassa. Häiritsisiköhän moinen käärmettä kauheasti?
Ei. Ei kannata kuitenkaan laittaa suoraa näköyhteyttä terrasta gerbiileihin, se ois jo ilkiää ku käärme näkee koko ajan saaliseläimet, mutta ei pääse niihin koskemaan. :D Ja gerbiilien hajuhan sitten leijailee hyvin mahollisesti huoneessa, kannattaa olla varovainen käärmettä käsitellessä ettei se kuvittele saavansa ruokaa ( =haisee ruualle) kun ootkin vaan vaihtamassa vesiä tai aikeissa käsitellä.

Koirasta tuskin on yhtään mitään haittaa. Ei mulla ainakaan käärmeet noteeraa koiraa tai kissoja millään tavalla vaikka kissat kävis terraarion laseja läiskimässä tassuilla :'D käärmeet vaan möngertää kaikessa rauhassa mistään piittaamatta
14.10.2009 15.55
021392954_r
Hamina

Meillä porukat vastustavat nyt käärmettä, koska kuvittelevat että pelottelen heitä sillä!

Miten kumotatuo väite, kaikkeni oon selittänyt mut ei tunnu tehoavan kun ovat tollasen johtopäätöksen tehneet.

Niin, ja vaihtui sitten tuo pyton haave viljikseen, kun tuppaavat paastoilemaan enemmän ja viljiksiltä löytyy kivempia värivaihtoehtoja :)

Kaiken sain ja vielä enemmän..
14.10.2009 18.00
022480695_r
Kemi

Rasmus, voit vaikka sanoa, ettei viljisten luonteella voi oikein pelotella ketään. :D Eikä kokonsa puolestakaan ole kovin pelottava.

Minäkin pidän kovasti viljiksista, kaikkien ominaisuuksiensa takia. :> Värivaihtoehdot, luonne ja koko... Kaikki kohdillaan. :D Eniten miellyttää väreistä harmaamusta ja punaiset. Tosin kaikkiin värimuotoihin en olekaan vielä tutustunut.

29.10.2009 12.35
000098244_r
Onkos kukaan pistämässä tänä talvena viljojaan talviunille? :) Myy ja Penni lähtee talvehtimaan muutaman viikon päästä.
20.12.2009 17.16
Kaverilla on viljakäärme, ja sitä tullut kädessä pidettyä. Oikein kiva otus on :)
05.01.2010 13.53
000090384_r

Täältä löytyypi yksi viljakäärvmeistä kiinnostunut! Sellainen luultavasti kotiutuu joskus tulevaisuudessa, kun on tilaa ja rahaa.

Kuulisin mieluusti viljiksien omistajilta omia kokemuksia viljakäärmeistään. (Netistä olen jo lukenut tietoa)

05.01.2010 14.25
000098244_r

Mukavia elukoitahan noi on ollut. Myy tykkää enemmän olla piilossa eikä sitä juurikaan missään näy mutta Penni taas vaeltelee terrassa aina vähän väliä.

Myyn ja Pennin luonteistakin löytyy paljon eroja. Myy on arka joka vaan haluisi olla omissa oloissaan, Penni taas utelias ja aktiivinen kaveri :)

Ruokinnan suhteen Penni on ahmatti joka voisi syödä vaikka sata hiirtä putkeen ja syö vaikka kesken nahanluonnin. Eikä haittaa vaikka on paljon katsojia katsomassa ruokailua.

Myy taas välillä jättää syömättä ja siksi se pitääkin syöttää pikku boksissa pimeässä peiton alla. Ei muuten ruoka uppoa alas.

Lempipaikka näillä on pimeä puinen koppi lämpälampun edessä.

Kirjoittelenpa sitten vaikka lisää jos keksin jtn muuta :)

05.01.2010 14.30
Mä pidin uutenavuotena kädessä kaverin pikkuveljen viljakäärmettä - se oli kyl yllättävän kivaa :D
16.02.2010 18.59
000047495_r
Repa ei ole enää niin rauhallinen kun ennen.Nykyään puree melkein joka kerta kun otetaan käteen tai no eihän se kavaa pure.Se vain iskee kiinni ja pian huomaa ettei sormi olekkaan hiiri =)
12.03.2010 15.21
020177663_r
Muhos

Viljiksen omistaneena voin kait tunkea tähän keskusteluun |D?

Onko kellään kokemusta noista harvinaisemmista värimuodoista? Meikä kun etsiskelee bloodrediä tai hyvällä lykyllä jopa blizzardia. Et jos on antaa linkkiä vaikka kasvattajalle jolta noita kaunokaisia saa \o

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti