Zooplus (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

13.05.2010 10.35
020284974_r
Pori

Ihan kyselisin niiltä kenel on kokemusta tuolta tilaamisesta. Eli, oon tilaamssa kissoille raapimispuuta. Sivuilla sanotaan, että yli 39e:n tilauksista ei tule toimitusmaksuja, niin pitäähän tuo paikkansa, ettei laskuun yhtäkkiä ilmesty jotain ylimääräisiä rahtikustannuksia?

Sitten vielä tosta maksamisesta. Kun nuo tavasrathan tulee Saksasta.. Kun maksaa Nordean verkkopankilla, niin meneekö multa mitään ylimääräistä rahaa(jotain pankin kuluja??) ? Saksa on kuitenkin EU-maa, niin oon ymmärtänyt niin, ettei siitä sitten menis mitään? Ja pitääkö valita Pikamääräys vai se toinen? :)

Kiitos jo vastauksista!

13.05.2010 10.50
000099074_r

Tahtoo tietää myös!

Paljon olen kuullut hyvää palautetta Zooplussasta, mutta varaudu siihen, että kun ulkomailta tulee, niin saattaa tulla ongelmia. Joku oli raapimispuuta tilannut ja laittoivat kaksi kertaa väärään osoitteeseen. Sitten on tullut lommoontuneita ruokia..

Mutta suurinosa ollut hyvää palautetta, kuulemma hyvin vastailevat palautteisiin ja saa rahat takaisin, jos ei onnistu.

Minäkin haluaisin joskus tuolta tilata, joten aihe kiinnostaa! :)

13.05.2010 11.32
022697133_r
Turku

Itse olen tilannut tuolta useasti, jopa ennen kuin tuo suomenkielinen versio tuli. Itse en voi muuta kuin kehua palvelua, aina on itselläni kaikki tilatut tavarat olleet hyväkuntoisina mukana. Minullekin on tosin noita "lommoontuneita koiranruokapurkkeja" tullut, mutta ei se itseäni niin ole haitannut, en kuitenkaan syötä niitä itse purkkeja koirille tai edes vaivaudu säätämään, kierrätykseen ne menee. :D Kaikki on tullut reilussa viikossa maksamisen jälkeen, ainakin minulle on tuotu kotiovelle asti mutta olenkin sattunut olemaan paikalla aina silloin, en tiedä vietäisiinkä paketti sitten postiin jos ei ole vastaanottamassa sitä heti (saksan zooplussasta tilattaessa kun toimitetaan aina ovelle vaikka ei olisikaan paikalla heti, suomen zooplussasa en tiedä, jotain olisin kuullut että postiin se vietäisiin). Postikuluja ei tosiaan tule jos tilaa yli 39e, jos tulisi olisi lainvastaista ilmoittaa sivuilla ettäväh. tuon arvoinen tilaus tulee postitse.

Itse olen aina maksanut Sammon nettipankista joten Millin kysymykseen en osaa vastata. Aina olen ottanut ihan normaalin tilisiirron ulkomaille, iban ja swift -numerot tulevat kätevästi maksuviestissä ja ovat hyvin selvästi esillä. Mikä taas ei ole selvästi esillä on k.o. liikkeen osoite, jonka ainakin Sampo vaatii (ilman ei tilisiirto onnistu), sitä sai vähän etsiä zooplussan sivuilta ennen kuin löysi.

Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava
13.05.2010 11.53
020416743_r
Turku

Minä olen aina (no heh, kolme kertaa) tilannut Saksan kaupasta (.com), koska siellä on laajempi valikoima ja paremmat tarjoukset, kuin suomenkielisessä versiossa. Tuolla postikulut tosiaan ovet muutaman euron suuremmat, ja ne jäävät pois vasta, kun tilauksen arvo ylittää 69 euroa. Kaverin kanssa kun ollaan kimpassa tilattu, niin tämä ei ole ollut mikään ongelma. Saksan versiossa olen käyttänyt Visa electronia ilman luotto-ominaisuutta, mutta maksanut kuten luottokorttia käytettäessä. Maksu siirtyy katevaraukseksi tilille, heti, kun tilaus on lähetetty, mielestäni kätevämäpää kuin minkään nettipankin kanssa sählääminen.

Veikkaanpa, että tuo ovelle toimittamisen innokkuus riippuu kuljetusfirmasta. Ainakin minulla DHL:n kautta tulleet paketit on viety lähipostiin ja jätetty pakettikortti postiluukusta, jos ei kukaan ole sattunut olemaan kotona.

/Muok, aiheesta aiempaa keskustelua http://www.petsie.fi/forum.php?fid=8378&range=1#comment-759187
Tämä toppa on kuitenkin mukavasti laajempi alaltaan kuin tuo vanha ;)

Muokattu viimeksi: 13.05.10 11.55
"Suuri ääni - suuri persoona." http://kehraten.blogspot.fi
13.05.2010 12.36
020284974_r
Pori
voi että ku osaan sählätä ton maksamisen kanssa.. :D Ennakkoon tosiaan yritän maksaa. Haluaisin vaan varmistuksen siitä(ettei tulis sit tosi ikäviä yllätyksiä kun kattelee seuraavaks tiliä), ettei Nordea vedä jotai rahaa/kustannuskorvauksia välistä, ku Saksaan asti kuitenkin lähtee rahat. Plääh! : D
Muokattu viimeksi: 13.05.10 12.42
13.05.2010 12.58
020284974_r
Pori
"Ulkomaan maksut verkkopankissa Hinta
EU-maksu ja maksu toiseen rahalaitokseen euromaksualueella (SEPA) 0,00 €
Maksumääräys 6,75 €
Pikamääräys 32,00 €

"

Tuo siis lukee Nordean hinnastossa.. Ja tuossa ennakkoon on pakko valita jompikumpi; "Maksumääräys" tai "pikamääräys". Eli tarkottaako tuo nyt sit selkokielellä sitä, että pankki verottaa multa viel 6,75e? :o Eiks tääl oo ketään muuta ennakkoon maksajaa(Nordeassa), joka pystyis neuvoo ? :<

13.05.2010 13.09
022154694_r
Lahti

Mä en ole koskaan Zooplussan tilausta maksanut tilisiirrolla mutta muuten kansainvälisistä pankkimaksuista on kokemusta.

Ainakaan Sampo pankki ei veloittanut erikseen EUn sisällä pankista toiseen tehdystä tilisiirrosta mitään.

Itse olen suosinut kortilla maksamista jo ihan siitä syystä että se on nopeampaa. Kaksi kertaa olen tähän mennessä vasta tilannut mutta molemmat paketit on tulleet kotiinkuljetuksena alle viikossa tilauksesta. :) Tilisiirrolla makseattessa kestää kauemmin koska pelkkä maksun siirtymin suomalaiselta tililtä ulkomaalaiselle vastaanottajalle kestää yleensä muutaman pankkipäivän minimissään.

Jos et ole varma periikö pankkisi maksua niin miten olisi soitto asiakaspalveluun? Itse ainakin soittasin tai kävisin pankissa tarkistamassa asian, ettei sitten tule niitä ikäviä yllätyksiä. :)

13.05.2010 13.12
020284974_r
Pori
Niin mä ajattelinkin tehdä :)) Siis käydä pankissa. Tänään ne nyt ei vaan oo auki, ja ajattelin nyt tässä samalla kysellä tuosta asiasta, kun tämän keskustelun muutenki alotin :)
13.05.2010 13.47
000019400_r

Nordean ohjeista löytyy:

"Huomaa, että EU-maksujen edellytyksenä on aina maksutapana maksumääräys."

"EU-maksu ja maksu toiseen rahalaitokseen euromaksualueella (SEPA) 0,00 €"

Eli pistät sen maksumääräyksen ja koska se on europankki niin ei tarvii maksaa mitään ylimääräisiä. Tai näin minä ainakin asian ymmärrän.

13.05.2010 14.09
020284974_r
Pori
okei, kiitos Oiva:) Taidan yrittää nyt tänään/viim. huomenissa tilata tuolta nyt sen puun. :)) Ja kai jossain keskustelussa ees ois mainittu se, jos ois tullut ylimääräsiä kustannuksia, jos siis jollekkin ois joskus tullut..
13.05.2010 20.06
022482552_r
Tampere

Meikällä on Zooplus pannaassa ja monessa ketjussa tästä kertonutkin, mutta toistetaan nyt vielä kerran. :D

Tilasin ennen pääsiäistä kiipeilypuun, jonka piti olla omassa jakelukeskuksessa 9.4., mutta pakettia ei vaan kuulunut. Zooplussan antama numero ei ollut hyödyksi DHL:n sivuilla, joten mailasin sinne ja selvisi, että paketti on eksynyt matkalla.

Siinä kun soviin, että he voivat lähettää sieltä uuden tulemaan, huomasin, et heillä oli mun toimitusosoite väärin, josta myös kerroin.

No sitä pakettia ei edelleenkään kuulunut, eikä zooplussan sivuilla tapahtunut mitään. Sit yllärikseni 4. päivä ilmesty mun säpoon uusi lasku ja siinä edelleen mun osoite väärin. No laitoin sinne kiukkusta mailia että what the...

5. päivä he sit ilmoitti "ilokseni", että paketti on laitettu matkaan, väärään osoitteeseen. Laitoin varmaan edellistäkin kiukkuisemman mailin sinne ja ilmoitin, et haluan rahani takaisin, kiitos.

No ne sieltä inisi takaisin, et rahat voi maksaa takaisin sit, kun se paketti on palautunut heille, jos se nyt sattuu eksymään matkalla. Ei oo näkynyt pakettia saati rahoja tai minkäänlaista yhteydenottoa asian tiimoilta. Maanantaina taidan räjähtää mailiin.

13.05.2010 20.19
022154694_r
Lahti

Ville, mä oon miettiny tota sun tapausta ja ihmetelly et miten niillä on voinu olla se toimitusosote väärin? Ku eikös ne ota sen suoraan sieltä minkä itse syötät kun teet tilausta?

Mullakaan ei ekan paketin kohdalla toiminut yhtään se DHLn seurantanumero mutta paketti silti löysi tiensä perille alle viikossa. Toisen tilauksen kohdalla numero sitten toimikin jo. :)

Kannattaa tosiaan patistella niitä siellä Zooplussalla (tai yleensäkin jokaista firmaa jos on jtn tommosta häikkää) että ei pääse asia unohtumaan vaan tulee hoidettua asianmukaisesti.

14.05.2010 06.53
000019400_r

Eihän se zooplussan vika ole jos olet osoitteesi väärin kirjoittanut, he kuitenkin ottavat osoitteen sieltä rekisteristä jonne itse olet sen pistänyt. Kannattaa siis todellakin tarkastaa ennen tilausta että kaikki on oikein niin välttyy harmilta. Ja jos paketti eksyy reissullaan johonkin postiin se lojuu siellä sen pari viikkoa ennen kuin lähetetään takaisin lähettäjälle, joka taas kestää koska lähettäjä on ulkomailla. Ymmärrän hyvin että eivät maksa rahoja takaisin ennen kuin paketti on heillä takaisin, muutenhan jokainen voisi kusettaa että ei mitään pakettia tullut, haluan rahani takaisin.

Tokihan tuollainen on harmillista mutta virheitä sattuu kaikille.

14.05.2010 17.54
022482552_r
Tampere

Sillon ku asiaa setviin, huomasin että mun tiedoissa oli laskutusosoite väärin ja toimitusosoite oikein, joten no... jos ne on sen ottaneet laskutusosotteesta ni en ihmettelekään. Mutta korjasin tiedot heti kun huomasin ja ilmoitin asiasta myös heille.

Sit ku toi toka paketti odotteli lähtöä ja tuli se lasku, siinä oli silti osote väärin, vaikka se mun tiedoissa oli jo siinä vaiheessa oikein. Ja vaikka huomautin, että heillä on siellä jossain moka (ei mun profiilissa), niin se silti lähti väärään osoitteeseen seuraavana päivänä. Ei pitäs olla meikän vika, jos he ei kahdesta huomautuksesta huolimatta tarkista osoitetta.

Ja sit DHL:llä on semmonen systeemi, et voi muuttaa sitä toimitusosoitetta jälkeenpäin, mut ku ei noi koodit toimi. Eikä niitä sieltä zooplussaltakaan irronnut.

Ylipäätään kummallinen ja kankea palvelu. Oon tilaillut paljonkin netistä milloin mistäkin ja palvelu on ollut sutjakkaa ja ongelmatilanteissa myyjä on selvittänyt tilanteen ennenkö itse on kerinnyt mitään järkevää ratkaisua miettimäänkään.

Ja vaikka osote nyt onkin ollut väärin, niin se on edelleenkin mysteeri, mistä tuo toinen lasku tuli.

Muokattu viimeksi: 14.05.10 18.33
14.05.2010 18.33

Itse olen taas saanut zooplussalta aina hyvää asiakaspalvelua. My zooplus palvelun kautta olen laittanut heille viestiä ja aina on vastattu saman päivän aikana. Olen sieltä tilannut kissoille ruokia jo jonkin aikaa ja vain kahdessa tilauksessa on ollut lommoisia tölkkejä. Niistä pistin reklamaation ja heti tuli viesti, että tahtovat korvata lommoiset tölkit. Tölkit kuitenkin olivat ihan syömäkelpoisia eivätkä puhki, joten mielestäni asia oli oikein ookoo.

Käytän sampopankkia ja ainakin heidän verkkopankissa näkyy, jos maksusta veloitetaan palvelumaksua. Saksaan menevästä tilisiirrosta ei peritä ylimääräistä maksua. Zooplussalta olen tilannut aina luottokortilla ja se on osoittautunut oikein käteväksi maksutavaksi.

Jos tietyn palvelun käyttäminen kyrsii, ainahan voi äänestää jaloillaan. Itse olen vielä paremman ja halvemman puutteessa tilannut zooplussalta. Katson muutaman lommoisen ruokatölkin olevan pikkuvikoja siihen verrattuna, että kantaisin kotiin samaa tavaraa eläinkaupasta tuplahintaan.

16.05.2010 20.11
022584121_r
Mikkeli
Kuinka kauan teillä on mennyt tuotteiden saapumisen sen jälkeen, kun he ovat lähettäneet paketin?
16.05.2010 20.27
020416743_r
Turku

Viikon verran aika tarkkaan.

Nytkin on tiistaina tilattu paketti saapunut perjantaina Suomeen. Huomenna toivottavasti ovat oven takana. :)

Muokattu viimeksi: 16.05.10 20.28
16.05.2010 20.34
022584121_r
Mikkeli
^Minäkin tilasin tiistaina, ja keskiviikkona olivat jo lähettäneet. Koitin tuolta DHL:n sivuilta katsoa, missä paketti on menossa, mutta pakettikoodillani ei löytynyt hakutuloksia. Mistähän johtuu? :/
16.05.2010 21.46
020416743_r
Turku

Kokeile tätä.

http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/set_identcodes.do?lang=en

Tuon on joku aiemmin täällä linkittänyt, ei aavistustakaan miten tuolle sivulle pääsivulta pääsee. Pääsivun jäljitysjutuissa ei minunkaan koodit ole koskaan toimineet.

16.05.2010 23.51
022584121_r
Mikkeli
Kiitos! Tuolta näkyi minunkin pakettini. Ei ollut vielä lähtenyt suomeen, mutta ilmeisesti on juuri lähdössä.
17.05.2010 14.59
020416743_r
Turku

Dodi, paketti tuli tänä aamuna itellan (!) pojan kantamana. Oli kyllä oikein mixed megapack, purkit oli lennelleet ja repineet paketteja auki, tuloksena sekalainen kasa lommoisia kissanruokapurkkeja. :D Kaikki muu oli kuitenkin säilynyt ehjänä, eikä purkeissakaan ollut muita kuin kosmeettisia vikoja, joten otan asian ihan huumorilla. ;)

Vinkiksi siis kaikille, jotka ovat tilaamassa 6-pacin animonda carny 200 g purkkeja, kannattaa saman tien ottaa kaksi samanlaista, koska silloin lähettävät koko 12 purkin "lavan" eivätkä irtopainoksia. :D

17.05.2010 22.27
022584121_r
Mikkeli

Mihin aikaan päivästä nuo paketit ovat yleensä tulleet ovelle? Vai vaihteleeko se (aamulla/iltapäivällä)?
Ajattelin, että mahdanko olla töissä silloin kun tuovat. Ei olisi kivaa joutua hakemaan postista, joka on keskustassa asti, ja kun paketissa on mm. 15kg kissanhiekkasäkki. :/

Mirnyj/ Minä tilasin juuri 6kpl noita carny purkkeja, saa nähdä missä kunnossa tulevat perille. XD

Muokattu viimeksi: 17.05.10 22.28
18.05.2010 08.36
000019400_r
Paketit jakaa ainakin täällä itella eli tulee aamun ja aamupäivän aikana.
18.05.2010 12.18
022169846_r
Helsinki
Hmm, ehtisköhän sieltä tulla ens viikon keskiviikkoon mennessä paketti jos tänään tilaisi, mitä luulette? Kun olen keskiviikosta sunnuntaihin pois kotoa, joten paketti joutuisi lojumaan Postissa niin pitkään jos tulee sillä välillä... Plus ensi viikon alussa mulla on kaveri tulossa käymään joka pakettia voisi päivystää.
SP FI*Nebuankhet Padmesh "Kossi" ABY n SP FI*Nebuankhet Quetzalcoatl "Sketsi" ABY p FI*Nebuankhet Yraen Ruadh "Kiipi" ABY o
18.05.2010 12.39
000019400_r
Veikkaan että ehtii, mutta eihän siitä varma ole. Omilla tilauksilla on mennyt ylensä juuri se viikko. Tai jos olen viikonloppuna pistänyt tilauksen menemään niin seuraavan viikon perjantaina on postipoika soitellu ovikelloa.
18.05.2010 16.46
022482552_r
Tampere

DHL oli yrittänyt toimittaa miun pakettia perjantaina, mut enpä ollut tuohon aikaan kotosalla. No se paketti meni sit postiin siltä istumalta ja mikäs siinä, se on vajaan kilsan päässä, mut enhän mä ton kokosta pakettia kävellen jaksanut kotiin raahata, yksin. Oli pakko soittaa kaveri kyyditsemään.

Vähän kyllä ottaa päähän. Olisivat edes voineet soittaa etukäteen tai jotain. #Toisaalla ovat sitä motkottaneet, että nuo eivät viitsi soittaa ovisummeria.

Mutta no, nyt on sitten kaksi kiipeilypuuta, tuon zooplussasta tilatun rakentelen parvekkeelle, että neiti voi tsiikailla sulhasia alakerrassa.

07.06.2010 13.56
022437786_r
Tulipas tuo meidän Zooplussan tilaus nopeasti. :) Viime keskiviikon ja torstain välisenä yönä tilattiin ja nyt maanantaina jo postimies soitteli ovikelloa.

Tyytyväinen olen, paketin sisältö oli hyvässä kunnossa vaikka itse paketti ei niinkään kun pohjakin oli auki. Kaikki mitä pitikin kuitenkin löytyi sisältä.

Onni on aivan rakastunut tuohon tilaukseen, varsinkin nuo herkkutikut täytyy piilottaa todella hyvään paikkaan kun tuo roikkuu koko ajan perässä jos haistaa nuo uudet herkkutikut. :') Tuollaisia kengurunlihasta tehtyjä, päätin kokeilla jotain erikoisempaa.
07.06.2010 16.58
000019400_r

Meilläkin lähti taas tilaus menemään. Nyt odotellaan kotiin saapuvaksi 15kg ruokaa ja ajastimella toimivaa ruoka-automaattia. Herkut ja muu kiva sai jäädä seuraavaan tilaukseen kun nyttenkin meni jo ihan liikaa rahaa tuohon tilaukseen.

Tuo on vähän liian helppoa shoppailla kissoille kaikkea tuolta zooplussasta, rahaa menee hirmusesti ihan huomaamatta kun innostuu selailemaan herkkuja, petejä, leluja ja muuta mukamas tarpeellista.

30.06.2010 09.28
021316400_r
Kiuruvesi

Dodiin : ) Meni vain viikko toimitukseen vaikka maksoin maksuennakolla. Pari päivää meni maksusiirtoon aikaa OP:lla saksaan.

Kahdessa tölkissä oli hyvin pienet kuhmut.

Vähän kyllä ottaa päähän. Olisivat edes voineet soittaa etukäteen tai jotain. #Toisaalla ovat sitä motkottaneet, että nuo eivät viitsi soittaa ovisummeria.

Siinä paketissa ei näkynyt minun puhelinnumeroakaan, eikä zooplussan sivusto sitä kysynyt. :/ Just olin sopivaan aikaan kaupassa, kun postimies oli käynyt ! Onneksi oli mukava mies, joka tunsi isäni missä hän asuu lähellä ja se oli sinne vienny paketin. :D  

Muokattu viimeksi: 30.06.10 09.31
30.06.2010 10.57
000081989_r
Meillä ois tarkoituksena tilata sieltä katille raapimispuu, kun vanha oli aika kulahtanut, ja tuolla yks sattu näyttään ihan kivalta kun katseltiin :--) Pitää toivoa että ongelmitta sujuu tilaus :D

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti