Zooplus - Sivu 40 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

27.02.2014 13.43

Siis Itellan toimituksenhan voi valita tilauksen yhteydessä toimitustavaksi, eikä siitä tule lisähintaa kuin 1€? Vai siis meinaatko nyt ihan jotain erikseen tilattua, tiettyyn aikaan tehtävää kotiinkuljetusta? Tuskin ne sellaista korvaavat...

Muokattu viimeksi: 27.02.14 13.44
27.02.2014 13.46
022700261_r
Espoo

Itellan kotiinkuljetus on jotain niin raivostuttavaa, en todellakaan suosittele. Kun vielä porukoilla asuin, pudottivat vaan suoraan sen hakulapun postiluukusta sisään, juoksin perään kun satuin olemaan kotona ja postipoika sanoi että ei hänellä ole pakettia mukana. Nyt kun muutin pois eikä nykyisessä asunnossa ole enää ovikoodia tai summeria, ei kotiinkuljetus onnistu ollenkaan kun eivät jostain syystä voi soittaa vaikka heiltä kyllä nro löytyis.. Onneks DPD:n toimitus pelaa. :)

27.02.2014 13.48
022690474_r

Max, nyt on kyse zooplus.comista, eri käytännöt siellä ku suomen zooplussalla

To a cat, "NO!" means "Not while I'm looking"
27.02.2014 14.47

^ Aaa, okei. Ite en sen puolen tilauksista tiedäkään.

27.02.2014 17.42
Missy kirjoitti:

Kyllä se DPD tänne toimittaa, vois toki koittaa pyytää tarkennusta mikä se "odottamaton tilanne" nyt muka oli. Se itellan erillistoimitus maksaa jotain 10e ellei hinnastot oo nyt vuoden vaihteen jälkeen muuttunu. Samapa tuo mitä se maksaa, pyydän kuitin ja laitan siitä kopion zooplussalle menemään.

Zooplus ei ole mielestäni korvausvelvollinen jos et ole kotona kun Itella yrittää pakettia toimittaa ja näin ollen joudut tilata kotiinkuljetuksen erikseen. Siis vaikka ne on siellä päässä kuitenkin muuttanut sitä toimitustapaa.

Kannattaa nyt kuitenkin kysyä, että miksi DPD ei voinut hoitaa kuljetusta.

Muokattu viimeksi: 27.02.14 17.43
Koira on ystävä, jonka voi ostaa rahalla.
27.02.2014 19.31
022690474_r

Periaatteessa ei olekaan, mutta kyllähän ne lupailee ilmottaa tilausvahvistuksen yhteydessä jos toimittaja on vaihtunu, mitä ei mun kohalla taaskaan tehty. Kerrottiin vasta sitte ku oli jo paketit lähteny matkaan. Oisin peruuttanu tilauksen jos oisin tienny... Haluaako ne pitää asiakkaat tyytyväisenä ja korvata kotiinkuljetuksen, no se ehkä nähdään myöhemmin.
Kuten Karmakin tuolla jo ties sanoa, Itellamiehet ei niitä paketteja oikeasti yritä toimittaa, livauttavat vaan sen saapumisilmotuksen luukusta. Samoja kokemuksia mullakin on. Todennäkösesti oon kotona sillo ku ne paketit pitäis tulla joten katotaan miten käy. Laittelen palautetta menemään kunhan ne tänne saan tavalla tai toisella, jos sillä DPD:llä nyt vaikka on jotain toimitusvaikeuksia niin hyvähän se on muillaki tietää että ei pistä tilausta menemään jos ei välttämättä taho hakea ite postista. 

27.02.2014 20.21

No jos ne Itellan miehet (tai naiset) ei niitä paketteja tuo ovelle, niin sitten soittoa sinne Itellaan. Niiden on pakko tuoda paketti ovelle, koska paketit lähtetetään kotiinkuljetuspalvelulla. Se ei ole Zooplussan vika jos Itellan kuljetuspalvelun työntekijät on kusipäisiä laiskapaskoja. Siitä pitää ilmoittaa Itellalle, jotta osaavat antaa nuhjeita niille työntekijöille.

Niin mäkin tein kerran, kun harjoittelija ei vaivautunut tuomaan pakettia vaan vei suoraan postilaatikkoon lapun. Laitoin kovaa palautetta Itellalle siitä, kuinka niiden pitäis ohjeistaa niitä työntekijöitä paremmin et kotiinkuljetuspaketit on tuotava ovelle. Vaikka kuinka olis kolmannen kerroksen asukas eikä talossa olis hissiä + paketti vaikka 25kg painava, niin se on tuotava, tavalla tai toisella.

Mähän menin silloin postiin ja sanoin siinä suoraan, että paketti oli kotiinkuljetuksella mutta sitä ei edes yritetty toimittaa paketin ison ja painavan koon takia. Mä menin ihan vittuillakseni pyörällä (vaikka olisin saanutkin autokyydin tarvittaessa) ja ilmoitin siinä, että mä olen pyörällä enkä saa sillä pakettia millään. Sain paketin kotiinkuljetettuna samana päivänä ilman lisämaksua, koska paketin toimitukseen kuuluu kotiinkuljetus.

27.02.2014 20.35
022154694_r
Lahti

Mullekin kävi viime viikolla noin, että otn DPDn kautta tilauksen ja toinen paketti tuli DPDn kautta ja toinen GLSn/ Itellan kautta...

Toisen jouduin siis itse hakemaan kun eihän me kotona keskellä päivää oltu. DPD jätti tuohon porrastasanteelle kun jätin valtakirjan (meillä luhtitalossa oma sisäänkäynti eli tuosta ei kulje muita). Sama valtakirja ei Itellan kuskille kelvannu vaan tuli vain saapumisilmotus ja jouduin ite sen 30kg paketin hakemaan... 

Ihmettelin kans tuota että miksi tuli eri firmojen kautta vaikka samaa tilausta molemmat paketit, eikä edes painoissa kuin n. 2 kg heitto? o.O 

Kerro miten käy tuon palautteen yms kanssa, itsekin aina kirotan että soitan sinne että nyt tuotte sen paketin saakeli kun kotiinkuljetuksella tilattu kerta! 

27.02.2014 20.37
022700261_r
Espoo

^ Arvaa vaan kuinka otti päähän kun piti raahata about 30kg pakettia kotiovelle postista, mut heillä ei ole kuulemma ole mahdollisuutta toimittaa pakettia kotiin mikäli ovesta ei löydy summeria tai ovikoodia. Ei muka avaimia löydy, eikä ole velvollisuutta soittaa - joten kotiinkuljetus ei tällaisessa tilanteessa heiltä mitenkään onnistu. Just kun paketti oli saatu kotipihalle, ironisesti kurvas viereen itellan paku :D

27.02.2014 22.17
022209740_r
Turku
Karma kirjoitti:

^ Arvaa vaan kuinka otti päähän kun piti raahata about 30kg pakettia kotiovelle postista, mut heillä ei ole kuulemma ole mahdollisuutta toimittaa pakettia kotiin mikäli ovesta ei löydy summeria tai ovikoodia. Ei muka avaimia löydy, eikä ole velvollisuutta soittaa - joten kotiinkuljetus ei tällaisessa tilanteessa heiltä mitenkään onnistu. Just kun paketti oli saatu kotipihalle, ironisesti kurvas viereen itellan paku :D

Anteeksi, mutta tähän en voi kuin nauraa. Miten niin eivät muka pääse sisälle? Mites helvetissä ne Jussit ja Heikit tulee lappaamaan kuoret, mainokset ja tilatut lehdet (valtaosa ovat kyllä saaneet tosi kivasti turpiinsa...) luukusta sisään? Teleporttaamalla? Mä vähän arvaisin avainta tai ovikoodia...

Me erehdyimme kerran tilaamaan Itellan toimituksella, ja otimme siis paikalliseen postiin yhteyttä, että monelta paketti olisi tulossa, että osattaisi olla kotona kun kyseessä oli se painavempi paketti. Sanoivat emme voi tietää, milloin pakettia yritetään toimittaa. Siis, mitä. Kaiken kyllä kruunasi tosiaan se, että minä kökötin koko päivän kotona odotellen pakettia, ja kun posti kolahtaa luukusta niin siellähän se lappunen on, että voitte hakea postista. Hyppäsin tietenkin käytävään kun kylähullu ja hyvä etten riveleistä ottanu sitä kaveria et ai mitä häh en oo kotona vai. Sitten kun soitti postiin, niin meidän pitäisi maksaa lisää, jotta posti voisi toimittaa paketin kotiin vaikka paketista oli jo maksettu kotiintoimituksesta. Mielummin raahattiin paketti omin avuin kotiin mutta kyllä pisti vihaksi. Oli kyllä viimeinen kerta, kun Itella valitaan toimitustavaksi.
"I am a biotic god. I think things -- and they happen! Fear me, lesser creatures, for I am biotics made flesh!"
28.02.2014 10.20

Se on oikeasti totta, että ei ne voi tietää mihin aikaan ne tulee. Ne käy kuitenkin aika monessa paikassa viemässä paketteja ja ne menee reittien mukaan. Eli toisinsanoen eivät voi sanoa mihin aikaan ovat juuri siellä sun luona. Noihin vaikuttaa aika paljo myös se, montako pakettia on kuljetettavana ja minkä kokoisia paketit on.

^ Tuossa tilanteessa mä kyllä ihan oikeasti olisin ottanut vaikka ylempään tahoon yhteyttä, koska jos paketin kuuluu tulla kotiinkuljetuksena niin silloin se myös tulee. Posti ei voi veloittaa lisämaksua kuljetuksesta, koska pakettia ei ole alunperinkään yritetty kotiin toimittaa.

Mutta hei noh, mitä voi oikeasti odottaa? Posti nyt muutenkin on ihan perseestä, milloin katoaa kirjeitä ja paketteja muutenkin matkalla tai ykkösluokan kirjeet menee perille vasta viikon-parin kuluttua....

28.02.2014 10.26
020075326_r
Tampere

Vanille, olet siis törmännyt postininjaan. Tuntuu siltä, että ovat lisääntyneet Itellalla.

http://yle.fi/uutiset/posti-ninja_syntyi_facebookissa/6518646

28.02.2014 10.42
021865878_r

Mun kaveri soitti tässä vähän aikaa sitten postiin, kun oli kotona odotellut pakettia, mutta oli muka yritetty toimitaa muttei ollut aloittaen "Uskotteko postininjoihin? Mä en uskonu ennenkö meillä kävi sellainen." Niitä ninjoja kyllä on. Meillä ei käy edes oven takana, ku ei ole edes summeria, mutta puhelinnumero kyllä löytyy osoitteen yhteydestä.

28.02.2014 18.04
022209740_r
Turku

Nita, jep! Meillä on ihan aktiivinen boikotti Itellaa kohtaan kun ei olla saatu kuin paskaa niskaan. Jos nouto on mahdollista, se tehdään. Jos on toinen toimittaja, ehdottomasti otetaan se. Täälläkin viilettää ties kuinka usein Itellan autoja ja heput dallailevat rakennuksiin sisälle, ja joskus meille on sanottu etteivät pääse sisälle. Vai niin.

Lenni, ne on juuri niitä! Tykkäävät vaan rusikoida mun lehdet luukusta, joskus on jopa takakansi ollut revennyt. Tää on musta kummallisinta, koska tää alko vasta hiljattain tää lehtien rusikointi.
V-ttaa kuin pientä oravaa, jolla on käpy jäässä ja etuhampaat poikki. Itse inhoan repsottavia lehtiä ja pidän kaikkea kuin kukkaa kämmenellä.

"I am a biotic god. I think things -- and they happen! Fear me, lesser creatures, for I am biotics made flesh!"
28.02.2014 19.50
022690474_r

Jos hyvä tuuri käy niin mun paketit tulis vasta ihan loppuviikosta to tai pe, jollon saan minäkin niitä valitettavan tuttuja postininjoja oottaa kytiksellä...  Mulle on kans Itellalta yritetty mussuttaa ettei oo velvollisuutta soittaa ja ei oo jakajilla avaimia joten pakettia ei voi toimittaa. Tarpeeksi painokkaasti ku vaatimalla vaadin niin kappasta vaan, postimies sitten soitti mulle 15min ennen ku toi paketin, kävin pönkkäämässä sille alaoven auki ja se sai tuotua paketin kotiovelle kuten pitikin. Ei näyttäny olevan mikään valtaisan suuri vaiva se soittaminen.

02.03.2014 14.29
022637008_r
02.03.2014 16.06
020075326_r
Tampere
Hukka kirjoitti:

Fingerpori :D

Kiitos! Mä yritin etsiä tätä, koska olin ihan varma, että oon nähnyt Fingerporilta stripin tuohon liittyen :D
03.03.2014 19.51
022414662_r
Keuruu

En tiedö johtuiko DPD:stä vai tuurista, mutta ensimmäistä kertaa mun hiekkatilaus tuli ehjänä perille! 30kg hiekkaa pahvilaatikkoon pakattuna on Itellan kautta aina ihan tuusan nuuskana ja viimeksi oli kummassakin säkissä pieni reikäkin, olivat paikkailleet sitten lähetystä oikein urakalla. Ruokatilausten kanssa sama juttu, purkit ihan kolhiintuneita ja laatikot paikkailtuna perille. Nyt ei ollut ruokaa tilauksessa kuin raksuja, joten seuraavan kerran täytynee kokeilla missä kunnossa tulee ruokapurkit perille kun tilaa ison satsin. Ainakin ihan positiivinen ensimmäinen tilauskokeilu DPD:n kuljetuksella. Paketitkin jättivät terassille, kun jätin aamulla lapun oveen että saavat siihe jättää. Tosin myös Itellan paketit on meidän ovelle joskus jätetty minun niitä kuittaamatta. Silloin olin vieläpä kotona ja ihmettelin vain kun oli ilmestynyt kuistille zooplussan tilaus, ja kuistille tosiaan pääsee vain kun uloin ovi on auki joten luulisi postimiehen tietävän jonkun olevan kotona. :D

Koira joka toimii kuin ajatus. Ei aina toimi.
03.03.2014 20.02

Aaahhh, jossain vaiheessa lähtee tilausta menemään kun tuli voitettua 20€ lahjakortti :)

03.03.2014 21.38

Huomenna tilaan ekan kerran Zooplussasta ja mietin että kannattaakohan tilata DPD:n vai Itellan kautta. Ilmeisesti DPD on ollut täällä kirjoittelevien kokemusten perusteella parempi?

Millaisia lappuja te jätätte ovelle että postimiehet uskovat että paketin voi siihen jättää? 

http://kolmejapuolikorvaa.blogspot.fi/
04.03.2014 11.29

Mä oon aina tilannu DHL:n kautta, eikä ole ongelmia ollu (paitsi se yks kerta kun oli harjoittelija joka ei tuonut pakettia). Nyt en tosin tiedä kun kerrostalossa asuu, että onko sit minkälainen toi kotiinkuljetus. Meillä nyt on kuitenkin hissi, että ei ainakaan oo kovin vaikea tuoda kolmanteen kerrokseen pakettia.

Ja oveen nyt voi jättää ihan vaan lapun, jossa lukee tyyliin "Paketin voi jättää terassille/oven eteen". Mä rivarikämpässä asuessa usein jätin oveen lapun ja siihen se paketti aina jätettiin.

05.03.2014 10.36
000030171_r

Kauankohan tuossa paketissa voi vielä mennä? Viime viikon torstaina on tullut viesti että paketti on lähetetty ja nyt on siis viides päivä siitä. Tuleeko itellalta erikseen lähetystunnus kun paketti on suomessa, tuolla DHL:n tunnuksella ei kai itellan sivuilla voi seurata kun paketti on suomessa? Itellallahan pitäis olla kirjain/numero yhdistelmä ja tuossa DHL:n on pelkkiä numeroita. 3.3. On tullut tälläiset tekstit, mähän ymmärrän saksaa niin hyvin. ;) Mutta ilmeisesti on siis matkassa ollut maanantaina mutta miten kauan siinä menee?

Mo, 03.03.2014 05:29 Uhr Hamburg, Deutschland Die Sendung wird ins Zielland transportiert und dort an die Zustellorganisation übergeben. (Homepage / Online Sendungsverfolgung: (Tässä oli postin linkki)
Mo, 03.03.2014 05:29 Uhr Hamburg, Deutschland Die Auslandssendung wurde im Export-Paketzentrum bearbeitet.
    Ja postin linkin takaa tuli tämä teksti

Mandatory information missing from the search criteria.

Muokattu viimeksi: 05.03.14 10.38
05.03.2014 10.39
021865878_r

^Itellassa voi pakettia seurata DHL:n pelkällä numerotunnuksella, ainakin mä oon aina niin tehnyt onnistuneesti. 

05.03.2014 10.42
000030171_r

Okei, eli se ei sitten oo suomessa vielä, voi p*ska.. Tarvisin sen häkin heti enkä kohta.. -.-

05.03.2014 10.49
022496060_r

Tilattiin syksyllä 2011 Netalle aktivointipeli Zooplussalta ja paketti tuli kotiovelle asti, isä tosin oli silloin kotona :)

"Ja uskon et asiat tapahtuu ja sen huomaa kun jokin suuri eteen astuu."
05.03.2014 11.55
021417133_r

DPD:llä on ihan sellainen valtakirja jonka voi tulostaa ja siitä eteenpäin paketit jätetään mainittuun paikkaan kunnes perut sen. 

http://www.dpd.com/fi/home/laehettaeminen/yleinen_laehetysopas2/laehetysohjeita2

05.03.2014 20.22
JMEL kirjoitti:

Okei, eli se ei sitten oo suomessa vielä, voi p*ska.. Tarvisin sen häkin heti enkä kohta.. -.-

Jos on oikeasti noin kiire saada se häkki, niin olisi ehkä parempi sitten käydä täällä kotosuomessa vaikka jossain eläinkaupassa ostamassa tai tilata suomalaisesta verkkokaupasta. Onhan se nyt ihan selvää, että saksasta tuleva paketti ei tule ihan parissa päivässä. Ja jos se on torstaina lähetetty (eli laitettu kuljetuspalvelun kuljetettavaksi, ei ei ole vielä lähtenyt suomeen), niin siinä on viikonloppu välissä.
06.03.2014 08.50
000030171_r

Valitettavasti en tiennyt tilattaessa että paketti tulee Saksasta, en oo koskaan ennen tilannut sieltä, jotenkin kuvittelin että tuolta suomenkieliseltä sivulta tilattaessa paketit tulee suomesta, en tiennyt että ne on yks ja sama paikka... Hain eilen kuitenkin kirpparilta hätävara häkin, mutta näyttäis että tuo zooplussan häkki on tänään perillä...

07.03.2014 20.56
021417133_r

Jos on joku tietty päivämäärä mielessä jollon tavaran tarvii ehdottomasti niin Zooplussan kanssa kannattaa mielestäni varata pari viikkoa ainakin. Joskus käy niinkin että paketti häviää matkalla ja tottakai sen selvittämiseen sekä mahdollisesti uudelleen tilaukseen menee aikaa.

07.03.2014 20.59
022700261_r
Espoo

Uhh.. Zooplus mokannut jotain ja lähettänyt paketin DHL:n kautta vaikka DPD valittiin. Soittoa ja palautetta jo laitettu, mut tällä kertaa en vaan anna periksi, maksakoot zooplus sit kotiinkuljetuksen uudelleen jos tarve vaatii.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti