Koirien uimapaikat - Sivu 2 (Koirat > Yleistä keskustelua koirista)

04.07.2011 12.40
021686862_r
Oulu
Me käydään aina meressä uimassa, jotenkin on aina epäilyttänyt nuo järvet, kun tuntuu että niissä ei ole ollenkaan sitä vettä, vaan levää ja kuolleita kaloja :D Täällä Oulussa on pari tosi hyvää koiran uittopaikkaa merellä, joissa on mukava heittäytyä itsekin viilentymään :) Tosiaan täällä ei ole yhtään virallista uimarantaa, mutta noilla vanhoilla uimarannoilla on sallittu koirien uittaminen kuitenkin :)
"Ihmiset syntyvät siksi, että he oppisivat, miten eletään hyvä elämä. Että rakastetaan ja ollaan kilttejä toisille. Mutta koiratpa osaavat jo tämän. Siksi niiden ei tarvitse elää niin pitkään."
04.07.2011 12.44
021862342_r
Kokkola
Täälä meillä päin ei ole hirveästi koirien uittopaikkoja mutta me rakennettiin tänä keväänä pihalle suhteellisen suuri lampi jossa on pressupohja yms niin meijän piku käy siellä vilvottelemassa ja kahlailemassa aina lämpiminä päivinä:D
"Älä valitse rakkaaksesi sitä jonka kanssa voit elää, vaan se jota ilman et voi elää."
04.07.2011 12.57

Sais olla koirien uimapaikkoja enemmän. Meilläki on suht lähellä järvi jossa koiria vois uittaa mutta pitäs rämpiä siellä pusikossa kun uimarannoille ei saa koiria viedä. :(

04.07.2011 13.45
022346454_r
Petsie_supportmember_small
Hausjärvi
Karhu kirjoitti:
Yleisen uimarannan tunnistaa pelastusrenkaasta ja pukukop(e)ista. Jos näitä ei ole, kyseessä ei ole yleinen uimaranta --> saa uittaa koiria. Yleisellä uimarannalla (sekä yksityisillä rannoilla, mutta näitä on vähän :D) koirien uitto on kielletty.

Paitsi jos yksityinen antaa luvan.

Täällä meilläpäin on tuo joki tuossa, siinä on sellainen pieni veneenlaskupaikka missä me käydään. Laittakaa Google Mapsiin: Ansiontie 68, 12100 Hausjärvi. Kun siinä on se pieni tie, joka lähtee vasemmalle niin siitä lähtee oikella polku (joki näkyy ihan siinä tien vieressä) ja siinä se on suoraan. Itsekin olen kahlaillut, mutta ei siinä oikein voi uida itse, kun se on ihan tien vieressä ja ihmiset töllää.

Muokattu viimeksi: 04.07.11 13.51
http://www.jokainentavallaan.blogspot.com/ JA http://villikko.imgur.com/
04.07.2011 14.00
021997952_r
Tietääkö kukaan uimarantoja Jämsässä, joissa saisi uittaa koiriakin?
04.07.2011 16.51
022379090_r
Eura
Onneks asun maalla, ja tässä on muutama lammikko ihan lähellä niin voin siellä Sirua käydä uittamasa, kun uimisesta/kahlaamisesta niin pitää. Lähin lammikko on alle kilsan päässä ja toinen on jossa on myös mein pieni saunamökki on kolmen kilsan päässä. ;) Että ei kauas tarvitse mennä. Hyvin saan aina crossauslenkkiin tuon loppu vilvoittelun jos on kuuma niin mentyä, joskus vähän itsekin olen pulahtanut, kun on ollut kauhee kuuma! Varsinkin nyt kun olen yksin juossut, (koska jos Siru nyt ne pöennut saa niin siks ei Siru mukana) on tullut siellä käväistyä pää kastelemassa, kun on juostu vähän kuumallakin ilmalla. :D
04.07.2011 17.30
021877384_r
Muurame
Me tultiin juuri ulkomaan reissusta koiran kanssa. Latviassa, Liettuassa, Virolla ja Puolassa oli ihanaa kun koirilla oli mahdollisuus uida ihmisten kanssa samalla rannalla. Jaro oli meillä mahtavilla hiekkabiitseillä mukana ja uiskenteli meressä meidän kanssa :)
04.07.2011 17.37
022447866_r
Valkeakoski
Meiltäpäin löytyy paljon mukavia rantoja koirille. Ainakin 4 tiedossa, luulen että useampiakin löytyy, kunhan jaksaisi etsiä.
Maailma ei ole minua vastaan, minä olen maailmaa vastaan
06.07.2011 19.54
022346454_r
Hausjärvi
Tietääkö joku Hausjärven/Riihimäen alueella sellaista rantaa, mihin voisi mennä uimaan koiran kanssa? Siis että voisi itsekkin uida.
http://www.jokainentavallaan.blogspot.com/ JA http://villikko.imgur.com/
06.07.2011 20.21
022054514_r
Rautalampi
Tietääkö joku laukaan/jyväskylän alueella sellaista koirien uimapaikkaa tai missä voi koiriakin uittaa?
Ei oo olemassakaan oikotietä onneen. Täytyy kestää kipuu jos haluu saavuttaa.
06.07.2011 20.51
022218504_r
Pori
Riki kirjoitti:
Panda kirjoitti:

Täällä Kankaanpäässä tuli juuri tänään ihan uusi kokemus koiran uittopaikasta tossa kirkon kohdalla. Ihan mukava oli kyllä. Itsekin nopeasti pulahdin, mutta en kauaa viihtynyt kun vedessä lilluin kaiken maailman ötököitä ja kuollut kala. Rannassa oli mukava kahlailla ja uittaa Pandaa. Suosittelen kokeilemista! Ei punkkejakaan ilmaantunut, mistä plussaa C':

Tässä lähellä yleensä lenkin varrella uitan Pandaa Verttuun järvellä. Siellä en itse uisi, mutta Panda tykkäilee : )

Ojissa uiminen on Pandan suosikki tekemistä lenkeillä. Ja sopivia ojiahan täällä riittääkin!

Te olitte ilmeisesti vanhalla uimarannalla :) Me käydään yleensä Niinisalossa siellä maastoesteiden puolella järvee uittamassa koiria, kun hyvä ranta, jossa voi itsekkin uida, eikä koirakieltoa :)

Me käydään myös tuolla vanhalla uimarannalla, Tito tykkää eikä tosiaan ole punkkeja ilmaantunut vaikka heinikossa meneekin.

Missä päin tuo Niinisalon uintipaikka on? Aika yksityiskohtaista neuvomista jos saisi kun en täältäpäin mitään tiedä :D Tuolla vanhalla uimarannalla en kauheasti tykkää uida, siellä menee jotain ihmejuttuja vedessä niin että mua ällöttää..

09.07.2011 13.39
022369213_r
Leppävirta

Missä Varkaudessa voisi käyttää koiraa uimassa?

http://arkinensekametelisoppa.blogspot.fi/
09.07.2011 13.42
022267529_r
Säkylä
Mä uitan aina järvessä, tietenkin voisin uittaa jossain muuallakin jos tulisi vastaan. En yleisille rannoille tietenkään mene koskaan, mutta onneksi meidän lähellä on paljon hyviä koirakelpoisia rantoja.
On jo pitkällä jos ymmärtää, että vika harvoin on koirassa.
11.07.2011 23.59
020098399_r
Espoo
Pyry kirjoitti:
Vantaalta löytyy Ruskeasannan hiekkakuopat.
Kymmenen minuuttia ankaraa googlettamista ja toteamus, että taitaa tämä koirapiireissä tunnettu Ruskeasannan hiekkakuoppa Vantaalla olla itseasiassa se Tuusulan puolella sijaitseva Firanlähteiden monttu. Tuo Ruskeasannan mukaan kutsuminen on aika harhaanjohtavaa, kun itse Ruskeasantaan kuopilta on paljon matkaa (välille asettuvat kutakuinkin esim. Tuusulan Maantiekylä ja Vantaan Kylmäoja) ja Ruskeasannassa on tosiaan omakin vanha hiekkakuoppa (hautausmaan pohjoispuolella). Pirunkorven mukaan tuota monttua myös kuulee kutsuttavan ja se jotensakin sopiikin. (Pirunkorpi on siis niitä samoja Metlan metsiä, joita siitä montun ympäristöstä löytyy.) Korson montusta olen myös kuullut puhuttavan, mutta sekään ei ehkä sovi ja Korson "piiristä" löytyy myös Leppäkorven maauimala, joka sekin on vanha hiekkakuoppa eli näiden sekoittamiseen voipi olla pienoinen mahdollisuus. Mutta ehkä mä vaan halon hiuksia, kun olen näiltä kulmilta ja kuopasta pian vuosikymmenen koirien kanssa nauttinut.
Muokattu viimeksi: 12.07.11 00.01
"Knowing is not enough, we must apply. Willing is not enough, we must do."
03.06.2013 11.32
021795726_r
Helsinki

Tietääkö kukaan mitään koirauittopaikkaa Vantaan Jokiniemen/Tikkurilan lähellä? Kattelin tota Hiirilammit-paikkaa googlemapsista ja googlesta mut en löytäny tietoo onko yleinen uimaranta...

03.06.2013 12.10
022233682_r
Vantaa

Mun mielestä Vantaalta ei löydy mistään koirauittopaikkaa...Me ainakin ollaan lähdetty sitten Helsinkiin rajasaareen ja herttoniemeen, tai sitten toho Tuusulaan firan montuille, sinne ei oo Vantaalta kovin pitkä matka :)

Mä näytän sulle kartalt afrikan mantereen, ja käyn hakee sulle väinämöisen kanteleen, mut jos lähet mä lupaan sulle tähdet, ja tuon ne sulle sun äitisi nähden <3
03.06.2013 13.30
022453436_r
Vantaa

Me asumme Itä-Vantaalla ja käymme uimassa Jakomäen/Vaaralan lähellä olevissa lammissa. En ole nyt ihan varma, ovatko ne Vantaan vai Helsingin puolella, mutta enivei Jakomäen ja Fazerilan välissä olevassa metsikössä on useampi isohko lampi, joissa vesi on puhdasta (eräs puolituttu oli ihan tutkinut veden laatua ja kertoi, ettei laadussa ollut mitään moittimista). Ainakin parissa lammessa on ihan hiekkaa pohjalla, että minäkin mutainhoaja voin mennä niihin uimaan koiruuden seuraksi.

http://koodataanjavaa.blogspot.com/
03.06.2013 13.45
022455419_r
Järvenpää

Tietääkö kukaan tampereelta mitään paikkaa missä sais koiria uitettua. mielellään niin että itsekin pääsis uimaan? Santalahdessahan saa koiria uittaa mutta se ranta on kauhean kivikkoinen niin ei tää meidän neiti uskalla sinne mennä :/

Mietteitä koiramaailmasta ja erinäistä treenailua: http://idioottikoirat.blogspot.fi Sekä allekirjoittaneen hullu taiteilijapuoli: http://tiiasalonen.blogspot.fi/
02.07.2013 14.23
022457984_r
Hyvinkää
Tiko kirjoitti:
Tietääkö joku Hausjärven/Riihimäen alueella sellaista rantaa, mihin voisi mennä uimaan koiran kanssa? Siis että voisi itsekkin uida.

Rutikka. :D 
Onni on oma belgianpaimenkoira. | tervuraptori.blogspot.com
02.07.2013 18.52
022375618_r
Puola
Betty kirjoitti:

Tietääkö kukaan tampereelta mitään paikkaa missä sais koiria uitettua. mielellään niin että itsekin pääsis uimaan? Santalahdessahan saa koiria uittaa mutta se ranta on kauhean kivikkoinen niin ei tää meidän neiti uskalla sinne mennä :/

Suolijärven kalliopaikalla saa uittaa.Paikka on melkein tasainen, hiekkaa löytyy myös jonkun verran, samoin paikka ei ole kivikkoinen.Hyvä paikka uittaa koiria.
Im a nice person,but my dog is the killer
02.07.2013 18.59
022436447_r
Eura

Asun melkein (suht suuren) järven rannassa, on rantaa mistä valita :D

nahkalassie.blogspot.fi
03.11.2013 16.01
000071064_r

Tietääkö kukaan onko Korson lähettyvillä mitään rantaa tms. jonne voisi koira ja ihminen yhdessä mennä uimaan?

03.12.2013 17.27
022361223_r
Vantaa
Paca kirjoitti:

Tietääkö kukaan onko Korson lähettyvillä mitään rantaa tms. jonne voisi koira ja ihminen yhdessä mennä uimaan?

Firan montut tuusulassa ;)
 Ihan muutama kilsa korsosta!
Never say never & Believe ;)
03.12.2013 17.38
022411602_r
Kirkkonummi
Neera kirjoitti:
Paca kirjoitti:

Firan montut tuusulassa ;)
 Ihan muutama kilsa korsosta!

Kiitoksia! :)

Timantit on ikuisia, vai miten se meni? ♥
03.12.2013 18.35
000072004_r
Tito kirjoitti:
Riki kirjoitti:
Panda kirjoitti:

Täällä Kankaanpäässä tuli juuri tänään ihan uusi kokemus koiran uittopaikasta tossa kirkon kohdalla. Ihan mukava oli kyllä. Itsekin nopeasti pulahdin, mutta en kauaa viihtynyt kun vedessä lilluin kaiken maailman ötököitä ja kuollut kala. Rannassa oli mukava kahlailla ja uittaa Pandaa. Suosittelen kokeilemista! Ei punkkejakaan ilmaantunut, mistä plussaa C':

Tässä lähellä yleensä lenkin varrella uitan Pandaa Verttuun järvellä. Siellä en itse uisi, mutta Panda tykkäilee : )

Ojissa uiminen on Pandan suosikki tekemistä lenkeillä. Ja sopivia ojiahan täällä riittääkin!

Te olitte ilmeisesti vanhalla uimarannalla :) Me käydään yleensä Niinisalossa siellä maastoesteiden puolella järvee uittamassa koiria, kun hyvä ranta, jossa voi itsekkin uida, eikä koirakieltoa :)

Me käydään myös tuolla vanhalla uimarannalla, Tito tykkää eikä tosiaan ole punkkeja ilmaantunut vaikka heinikossa meneekin.

Missä päin tuo Niinisalon uintipaikka on? Aika yksityiskohtaista neuvomista jos saisi kun en täältäpäin mitään tiedä :D Tuolla vanhalla uimarannalla en kauheasti tykkää uida, siellä menee jotain ihmejuttuja vedessä niin että mua ällöttää..

Mullekkin voisi kertoa tästä niinisalon uittopaikasta! Tekisi joskus mieli pulahtaa Nellin kanssa uimaan, mutta juuri siinä kirkon viereisellä uittopaikalla se ei oikein innosta :P

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Koirat
Kirjaudu
Koiraneuvo

Koiraneuvo. Uudenlainen koiranomistajille suunnattu asiantunteva kysymys-vastauspalsta.

Tutustu!
www.koiraneuvo.fi

Logo-labyrintti